![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 November 2015 ![]() |
Witam, niedawno kupiłem Passka 3C z 2.0 TSI CAWB (już na łańcuszku) i problem z wypadaniem zapłonów 2 i 3 cyl był już przed zakupem, po zakupie zrobiony został pakiet starowy - wszystkie cewki NGK, zimniejsze świece, DV i tłoczek na pompie wys. ciś. Po tym zabiegu samochód jest żwawszy ale problem z wypadającymi cewkami pozostał, a nadomiar złego samochód od kupna po dzisiaj dużo pali (cykl mieszany normalnie jeżdąc od 11.5L-nawet 14 nie pałując). Tydzień później wymieniłem wszystkie wtryski na nowe ori, nic się nie zmieniło, wypadanie 2 i 3 cyl pali identyczne wartości, zmierzona została kompresja, na wszystkich garach równo 11bar. Przeszperałem internet i znalazłem podobny objaw i problemem była membrana odmy, jednak w tamtym przypadku wypadały wszystkie zapłony. Dodam także, że samochód jak jest zimny to ewidentnie słychać to wypadanie (takie przerywania które idą w wydech + lekkie telepotanie budą i czasem zaświeci się a czasem pomruga kontrolka z wydechu). Poza tym silnik na ciepłym pracuje równo, równo się zbiera itp. Na logach nic niepokojącego nie ma, sonda idzie równo, przepływka ok, jedynie to wypadanie... Jakieś pomysły?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Witam, niedawno kupiłem Passka 3C z 2.0 TSI CAWB (już na łańcuszku) i problem z wypadaniem zapłonów 2 i 3 cyl był już przed zakupem, po zakupie zrobiony został pakiet starowy - wszystkie cewki NGK, zimniejsze świece, DV i tłoczek na pompie wys. ciś. Po tym zabiegu samochód jest żwawszy ale problem z wypadającymi cewkami pozostał, a nadomiar złego samochód od kupna po dzisiaj dużo pali (cykl mieszany normalnie jeżdąc od 11.5L-nawet 14 nie pałując). Tydzień później wymieniłem wszystkie wtryski na nowe ori, nic się nie zmieniło, wypadanie 2 i 3 cyl pali identyczne wartości, zmierzona została kompresja, na wszystkich garach równo 11bar. Przeszperałem internet i znalazłem podobny objaw i problemem była membrana odmy, jednak w tamtym przypadku wypadały wszystkie zapłony. Dodam także, że samochód jak jest zimny to ewidentnie słychać to wypadanie (takie przerywania które idą w wydech + lekkie telepotanie budą i czasem zaświeci się a czasem pomruga kontrolka z wydechu). Poza tym silnik na ciepłym pracuje równo, równo się zbiera itp. Na logach nic niepokojącego nie ma, sonda idzie równo, przepływka ok, jedynie to wypadanie... Jakieś pomysły? A moze auto ma nieoryginalny soft i cos nagmyrane? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 November 2015 ![]() |
Też o tym myślałem, ale po logach nic na to nie wskazuje...Jak to sprawdzić vcds'em?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 November 2015 ![]() |
Pytanie do znawców silników, po wycięciu kata mogą dziać się takie cuda wianki? wyciął poprzedni właściciel podobno bez ingerencji w soft...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
Kiedyś walczyłem z wypadającymi zapłonami w velsatisie (silnik nissana V6). Okazało się że nowe cewki NGK które kupiłem 6szt, jedna była walnięta. Oryginał, chociaż made in poland.
Dużo czasu mi zajęło za nim do tego doszedłem. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 November 2015 ![]() |
Tyle, że przed wymianą było wypadanie na 2 i 3 i po wymianie jest tak samo, ale na wszelki podmienię raz jeszcze, ogólnie podejrzewam brak kata, we wtorek jedzie na diagnozę i będzie coś wiadomo.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Przerabiałem temat. Do ogarniecia. Gdybyś nie znalazł sam to zapraszam.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 November 2015 ![]() |
Ma ktoś sprawną odmę do tego silnika na wczoraj? znalazłem przyczynę...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
Zgubilem numer do ciebie. Jak to nie bedzie odma to ja wiem co to:)
-------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 November 2015 ![]() |
Odma wymieniona, silnik chodzi o wiele lepiej, wypadania na cylindrach już nie ma, 2,5 miesiąca szukania przyczyny
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 November 2015 ![]() |
Po całkowitym ochłodzeniu silnika na 'ssaniu' wypadanie praktycznie co każdy cykl, jak tylko obroty spadną to wypadanie sporadyczne, przy butowaniu 0 wypadania, przy utrzymywaniu prędkości i stosunkowo małym obciążeniu silnika, przy obrotach 1200-1400 czasami pojawi się wypadnięcie na 3cim cyl...
Ponadto ciągle pojawia się ten sam błąd: Sunday,29,November,2015,18:01:03:05031 VCDS Version: Release 12.12.3 (x64) Address 01: Engine Labels: 06J-906-026-CAW.clb Control Module Part Number: 06J 906 026 D HW: 06J 906 026 D Component and/or Version: MED17.5 2424 Software Coding: 0404000318070160 Work Shop Code: WSC 00191 264 15243 VCID: 2B529F838A1697461EF-807E 1 Fault Found: 008200 - Intake Manifold Flap; Bank 1 P2008 - 000 - Electrical Malfunction Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 168035 km Time Indication: 0 Date: 2015.14.28 Time: 17:52:32 Freeze Frame: RPM: 1421 /min Load: 21.2 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 4.0°C Temperature: 6.0°C Absolute Pres.: 970.0 mbar Voltage: 11.303 V |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 ![]() |
skoro silnik posiada sonde za katalizatorem to oczywiste ze trzeba ruszyc program aby sterownik nie sypal checkami. Powodem powyzszego bledu jest najprawdopodobniej problem z ukladem sterowania geometria kolektora ssacego (przynajmniej tak wynika z opisu)
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 November 2015 ![]() |
Nikt nie pisał, że sonda jest za katem, u mnie jest przed katem i wygląda jakby była tam od zawsze
![]() Co do kolektora to gdzie szukać przyczyny, w sym sterowaniu, w klapach czy czujniku? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 ![]() |
bo sondy sa dwie. Przed katem glowna i diagnostyczna za katem ( dokladnie za zlaczem elastycznym powinna byc o ile pamiec mnie nie myli), tresc bledu wskazuje na uszkodzenie nastawnika klap ale trzeba to zweryfikowac
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 November 2015 ![]() |
Jutro o ile mnie czas nie będzie gonić sprawdzę raz jeszcze wydech i porobię foty.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Sondę możesz wkręcić w emulator, działa w zdecydowanej większości wypadków ale rurka od emulatora powinna być dosyć długa.
W moim accordzie ma chyba z 15cm i błędu mi nigdy nie wyświetliło. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 29 November 2010 Skąd: Stary Sącz ![]() |
Nikt nie pisał, że sonda jest za katem, u mnie jest przed katem i wygląda jakby była tam od zawsze ![]() Co do kolektora to gdzie szukać przyczyny, w sym sterowaniu, w klapach czy czujniku? Sondę masz jedną jak dobrze pamiętam, jak jest problem w klapkami to na zimnym może dziwnie silnik pracować. Proponuje podjechać do kogoś kto sprawdzi czy masz seryjny soft, rozwiąże problem z klapkami (naprawiając lub usuwając je poprawnie w sofcie) Co do spalania wysokiego to bez diagnozy ciężko no chyba że ciężka noga i mimo miejskiej jazdy jest za agresywnie -------------------- podpisy komercyjne tylko dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 November 2015 ![]() |
Sonda jest jedna, dzisiaj byłem u elektronika i twierdzi, że jednak soft był przerabiany bo coś mu się z sondami nie podoba jakby stały w miejscu...co do klapek to sprawdzałem membranę sterującą i jest ok, podciśnienie idzie wężykiem z pompy przez zawór zwrotny i na gruchę z klap, muszę sprawdzić wężyki i zawór, podejrzewam także czujnik położenia tych klapek, błąd pojawia się na jałowym gdzie teoretycznie klapy powinny być zamknięte i są zamknięte, może komp widzi je otwarte i przelewa? Wie ktoś przy jakich obrotach te klapy powinny się otwierać? Da się sprawdzić w vcds ie te klapy?(pozycje ich otwarcia)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 18:12 |