Shoutbox 0 nowych PW 


 
Closed TopicStart new topic
> Wypadanie zapłonów 2.0TSI
xiofarii
post Wed, 04 Nov 2015 - 09:05
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 04 November 2015





Witam, niedawno kupiłem Passka 3C z 2.0 TSI CAWB (już na łańcuszku) i problem z wypadaniem zapłonów 2 i 3 cyl był już przed zakupem, po zakupie zrobiony został pakiet starowy - wszystkie cewki NGK, zimniejsze świece, DV i tłoczek na pompie wys. ciś. Po tym zabiegu samochód jest żwawszy ale problem z wypadającymi cewkami pozostał, a nadomiar złego samochód od kupna po dzisiaj dużo pali (cykl mieszany normalnie jeżdąc od 11.5L-nawet 14 nie pałując). Tydzień później wymieniłem wszystkie wtryski na nowe ori, nic się nie zmieniło, wypadanie 2 i 3 cyl pali identyczne wartości, zmierzona została kompresja, na wszystkich garach równo 11bar. Przeszperałem internet i znalazłem podobny objaw i problemem była membrana odmy, jednak w tamtym przypadku wypadały wszystkie zapłony. Dodam także, że samochód jak jest zimny to ewidentnie słychać to wypadanie (takie przerywania które idą w wydech + lekkie telepotanie budą i czasem zaświeci się a czasem pomruga kontrolka z wydechu). Poza tym silnik na ciepłym pracuje równo, równo się zbiera itp. Na logach nic niepokojącego nie ma, sonda idzie równo, przepływka ok, jedynie to wypadanie... Jakieś pomysły?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 04 Nov 2015 - 09:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Wed, 04 Nov 2015 - 16:40
Post #2


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(xiofarii @ Wed, 04 Nov 2015 - 09:05) *
Witam, niedawno kupiłem Passka 3C z 2.0 TSI CAWB (już na łańcuszku) i problem z wypadaniem zapłonów 2 i 3 cyl był już przed zakupem, po zakupie zrobiony został pakiet starowy - wszystkie cewki NGK, zimniejsze świece, DV i tłoczek na pompie wys. ciś. Po tym zabiegu samochód jest żwawszy ale problem z wypadającymi cewkami pozostał, a nadomiar złego samochód od kupna po dzisiaj dużo pali (cykl mieszany normalnie jeżdąc od 11.5L-nawet 14 nie pałując). Tydzień później wymieniłem wszystkie wtryski na nowe ori, nic się nie zmieniło, wypadanie 2 i 3 cyl pali identyczne wartości, zmierzona została kompresja, na wszystkich garach równo 11bar. Przeszperałem internet i znalazłem podobny objaw i problemem była membrana odmy, jednak w tamtym przypadku wypadały wszystkie zapłony. Dodam także, że samochód jak jest zimny to ewidentnie słychać to wypadanie (takie przerywania które idą w wydech + lekkie telepotanie budą i czasem zaświeci się a czasem pomruga kontrolka z wydechu). Poza tym silnik na ciepłym pracuje równo, równo się zbiera itp. Na logach nic niepokojącego nie ma, sonda idzie równo, przepływka ok, jedynie to wypadanie... Jakieś pomysły?


A moze auto ma nieoryginalny soft i cos nagmyrane?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xiofarii
post Wed, 04 Nov 2015 - 20:38
Post #3


Rookie
Dołączył: Wed, 04 November 2015





Też o tym myślałem, ale po logach nic na to nie wskazuje...Jak to sprawdzić vcds'em?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xiofarii
post Sat, 07 Nov 2015 - 16:30
Post #4


Rookie
Dołączył: Wed, 04 November 2015





Pytanie do znawców silników, po wycięciu kata mogą dziać się takie cuda wianki? wyciął poprzedni właściciel podobno bez ingerencji w soft...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daroot
post Sun, 08 Nov 2015 - 17:27
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Iława (warm-mazur)





Kiedyś walczyłem z wypadającymi zapłonami w velsatisie (silnik nissana V6). Okazało się że nowe cewki NGK które kupiłem 6szt, jedna była walnięta. Oryginał, chociaż made in poland.
Dużo czasu mi zajęło za nim do tego doszedłem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xiofarii
post Sun, 08 Nov 2015 - 17:56
Post #6


Rookie
Dołączył: Wed, 04 November 2015





Tyle, że przed wymianą było wypadanie na 2 i 3 i po wymianie jest tak samo, ale na wszelki podmienię raz jeszcze, ogólnie podejrzewam brak kata, we wtorek jedzie na diagnozę i będzie coś wiadomo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sun, 08 Nov 2015 - 18:20
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Przerabiałem temat. Do ogarniecia. Gdybyś nie znalazł sam to zapraszam.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xiofarii
post Sat, 05 Dec 2015 - 17:17
Post #8


Rookie
Dołączył: Wed, 04 November 2015





Ma ktoś sprawną odmę do tego silnika na wczoraj? znalazłem przyczynę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zabba88
post Sun, 06 Dec 2015 - 22:49
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 April 2009
Skąd: zabrze





Zgubilem numer do ciebie. Jak to nie bedzie odma to ja wiem co to:)


--------------------
<tu była sygnatura komercyjna>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xiofarii
post Sun, 13 Dec 2015 - 10:36
Post #10


Rookie
Dołączył: Wed, 04 November 2015





Odma wymieniona, silnik chodzi o wiele lepiej, wypadania na cylindrach już nie ma, 2,5 miesiąca szukania przyczyny biggrin.gif Niestety nadal mam problem z nieco większym spalaniem i wyświetlaniem błędu wydechu na liczniku...podejrzewam, że to przez brak kata, jednak nikt mi nie dał 100% odpowiedzi, że trzeba kata wywalić też programem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xiofarii
post Sun, 13 Dec 2015 - 13:05
Post #11


Rookie
Dołączył: Wed, 04 November 2015





Po całkowitym ochłodzeniu silnika na 'ssaniu' wypadanie praktycznie co każdy cykl, jak tylko obroty spadną to wypadanie sporadyczne, przy butowaniu 0 wypadania, przy utrzymywaniu prędkości i stosunkowo małym obciążeniu silnika, przy obrotach 1200-1400 czasami pojawi się wypadnięcie na 3cim cyl...

Ponadto ciągle pojawia się ten sam błąd:

Sunday,29,November,2015,18:01:03:05031
VCDS Version: Release 12.12.3 (x64)

Address 01: Engine Labels: 06J-906-026-CAW.clb
Control Module Part Number: 06J 906 026 D HW: 06J 906 026 D
Component and/or Version: MED17.5 2424
Software Coding: 0404000318070160
Work Shop Code: WSC 00191 264 15243
VCID: 2B529F838A1697461EF-807E
1 Fault Found:

008200 - Intake Manifold Flap; Bank 1
P2008 - 000 - Electrical Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 168035 km
Time Indication: 0
Date: 2015.14.28
Time: 17:52:32

Freeze Frame:
RPM: 1421 /min
Load: 21.2 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 4.0°C
Temperature: 6.0°C
Absolute Pres.: 970.0 mbar
Voltage: 11.303 V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klakson89
post Sun, 13 Dec 2015 - 15:21
Post #12


User
Dołączył: Thu, 30 December 2010





skoro silnik posiada sonde za katalizatorem to oczywiste ze trzeba ruszyc program aby sterownik nie sypal checkami. Powodem powyzszego bledu jest najprawdopodobniej problem z ukladem sterowania geometria kolektora ssacego (przynajmniej tak wynika z opisu)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xiofarii
post Sun, 13 Dec 2015 - 17:13
Post #13


Rookie
Dołączył: Wed, 04 November 2015





Nikt nie pisał, że sonda jest za katem, u mnie jest przed katem i wygląda jakby była tam od zawsze tongue.gif

Co do kolektora to gdzie szukać przyczyny, w sym sterowaniu, w klapach czy czujniku?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klakson89
post Sun, 13 Dec 2015 - 17:32
Post #14


User
Dołączył: Thu, 30 December 2010





bo sondy sa dwie. Przed katem glowna i diagnostyczna za katem ( dokladnie za zlaczem elastycznym powinna byc o ile pamiec mnie nie myli), tresc bledu wskazuje na uszkodzenie nastawnika klap ale trzeba to zweryfikowac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xiofarii
post Sun, 13 Dec 2015 - 18:33
Post #15


Rookie
Dołączył: Wed, 04 November 2015





Jutro o ile mnie czas nie będzie gonić sprawdzę raz jeszcze wydech i porobię foty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Sun, 13 Dec 2015 - 18:59
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Sondę możesz wkręcić w emulator, działa w zdecydowanej większości wypadków ale rurka od emulatora powinna być dosyć długa.
W moim accordzie ma chyba z 15cm i błędu mi nigdy nie wyświetliło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KingSoft
post Sun, 13 Dec 2015 - 19:41
Post #17


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 November 2010
Skąd: Stary Sącz





CYTAT(xiofarii @ Sun, 13 Dec 2015 - 17:13) *
Nikt nie pisał, że sonda jest za katem, u mnie jest przed katem i wygląda jakby była tam od zawsze tongue.gif

Co do kolektora to gdzie szukać przyczyny, w sym sterowaniu, w klapach czy czujniku?


Sondę masz jedną jak dobrze pamiętam, jak jest problem w klapkami to na zimnym może dziwnie silnik pracować. Proponuje podjechać do kogoś kto sprawdzi czy masz seryjny soft, rozwiąże problem z klapkami (naprawiając lub usuwając je poprawnie w sofcie)
Co do spalania wysokiego to bez diagnozy ciężko no chyba że ciężka noga i mimo miejskiej jazdy jest za agresywnie


--------------------
podpisy komercyjne tylko dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xiofarii
post Mon, 14 Dec 2015 - 16:15
Post #18


Rookie
Dołączył: Wed, 04 November 2015





Sonda jest jedna, dzisiaj byłem u elektronika i twierdzi, że jednak soft był przerabiany bo coś mu się z sondami nie podoba jakby stały w miejscu...co do klapek to sprawdzałem membranę sterującą i jest ok, podciśnienie idzie wężykiem z pompy przez zawór zwrotny i na gruchę z klap, muszę sprawdzić wężyki i zawór, podejrzewam także czujnik położenia tych klapek, błąd pojawia się na jałowym gdzie teoretycznie klapy powinny być zamknięte i są zamknięte, może komp widzi je otwarte i przelewa? Wie ktoś przy jakich obrotach te klapy powinny się otwierać? Da się sprawdzić w vcds ie te klapy?(pozycje ich otwarcia)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 18:12