Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Wymiana kolektora ssącego AFN - AWX
cowboy
post Tue, 10 Apr 2007 - 11:15
Post #1


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





nie znalazłem info w szukajce wiec pytam...

co da wymiana kolektora ssącego w AFN (golf) na AWX

dodam że bedzie to współpracować z trubiną również od AWX (GT1749VA)

jakie bedą plusy tej operacji - czy poprawi się w sposób znaczący napełnianie cylindrów ? co złego jest w kolektoorze od 110 - ki ?

czy mozna go jakoś zmodyfikowac ? czy rónice są w budowi kanałów ?

czy oryginalny AFN nierównomiernie rozdziela powoetrze na większym doładowaniu - patrząc na fotki obu kolektorów trudno coś antycypowac...

czego sie można spodziewać ? dodam że zalezy mi na zwiększeniu momentu powyżej 3000 rpm i zmniejszeniu dymienia powyżej 4000 rpm

póki co mój cel to 150 może nawet 160KM i chce pozostać przy swojej pompie 10mm - może w przyszłości 0.216

chce aby auto pozostało oszczedne przy delikatnej jeździe, a chce wydusić jak najwiecej w zakresie 3000-4200 rpm, czyli w zakresie użytecznym.....czyli przy ściganiu


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 10 Apr 2007 - 11:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
guluwroc
post Tue, 10 Apr 2007 - 11:29
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sat, 05 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT("cowboy":2so4xqx5)
nie znalazłem info w szukajce wiec pytam...

co da wymiana kolektora ssącego w AFN (golf) na AWX

dodam że bedzie to współpracować z trubiną również od AWX (GT1749VA)

jakie bedą plusy tej operacji - czy poprawi się w sposób znaczący napełnianie cylindrów ? co złego jest w kolektoorze od 110 - ki ?

czy mozna go jakoś zmodyfikowac ? czy rónice są w budowi kanałów ?

czy oryginalny AFN nierównomiernie rozdziela powoetrze na większym doładowaniu - patrząc na fotki obu kolektorów trudno coś antycypowac...

czego sie można spodziewać ? dodam że zalezy mi na zwiększeniu momentu powyżej 3000 rpm i zmniejszeniu dymienia powyżej 4000 rpm

póki co mój cel to 150 może nawet 160KM i chce pozostać przy swojej pompie 10mm - może w przyszłości 0.216

chce aby auto pozostało oszczedne przy delikatnej jeździe, a chce wydusić jak najwiecej w zakresie 3000-4200 rpm, czyli w zakresie użytecznym.....czyli przy ściganiu


Kolektor od AWX ma wieksze średnice kanałów a napewno ma wieksze wyjscie w strone IC,a wiec napewno to cos da,jednak oba te kolektory nie sa idelane niestety:( na twoim miejscu poszedł bym w inny kolektor ssacy

A jesli chodzi o dymienie to moim skromnym zdaniem nie nadrobisz tego turbina i kolektorem to chyab wina raczej braku wydajnosci wtrysków ale niech sie ktoś bardziej kompetentny wypowie,pozdrawiam


--------------------
Ecuproject wrocław 513399363,502730289
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 10 Apr 2007 - 11:35
Post #3


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT("guluwroc":3s41rcq2)
Kolektor od AWX ma wieksze średnice kanałów a napewno ma wieksze wyjscie w strone IC,a wiec napewno to cos da,jednak oba te kolektory nie sa idelane niestety:( na twoim miejscu poszedł bym w inny kolektor ssacy

A jesli chodzi o dymienie to moim skromnym zdaniem nie nadrobisz tego turbina i kolektorem to chyab wina raczej braku wydajnosci wtrysków ale niech sie ktoś bardziej kompetentny wypowie,pozdrawiam


może z SDI - znalazłem na forum fotke Aligatora

dymienie powyżej 3800 jest "normalne" bo ori turbina AFN juz nie wyrabia powyżej 4000 rpm...

czyli na chłopski rozum jak dostarczę silnikowi wiecej powietrza (około 1,5 Bara na turbo AWX) to powinno się zminiejszyć...a moc zwiększyć

wtryski na razie bedą seryjne, chyba że trafią się dobre 0.216 po taniosci


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 13 Apr 2007 - 08:53
Post #4


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





Krótkie pytanko:

Zakupiłem kolektor AWX - bez EGR-a

Ori w AFNie EGR siedzi w odlewie kolektora..

Mam tylko pytanko co zrobić ze starym zaworem EGR ???

czy mogę wężyk idący z N18 do EGR-a po prostu zaślepić ?

bo jako lajkonik kombinuje żeby stary EGR zainstalować żeby sobie pracował dla samego siebie ... prosze sie nie śmiać ..

czy może całkiem wyrzucić N18 - tylko co zrobić z wężykami ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob-555
post Fri, 13 Apr 2007 - 09:14
Post #5


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 October 2005
Skąd: Gdansk





Wywalasz EGR, wywalasz zaworek od niego. Wezyki skracasz i robisz w ukladzie tylko n75.
Albo prosciej zaslepiasz wezyk do zaworka EGR


--------------------
TUNE-UP - Tuning Serwis Gdansk

AUTOHOLICY - Nowy kanał moto na YouTube
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 13 Apr 2007 - 09:38
Post #6


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT("Rob-555":l6cshmif)
Albo prosciej zaslepiasz wezyk do zaworka EGR


dzieki za info...

tak zrobie na początek... a przy korekcie softu wywale n18 żeby błedami nie rzucał jak go odepne..

jest jeszcze opcja żeby n18 zostawić z podpiętą wtyczką a wężyki pomostkowac...

obawiałem się po prostu żeby się jakieś jaja w układzie podciśnieniowym ne robiły jak zaślepie wezyk sterujący EGR..


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guluwroc
post Fri, 13 Apr 2007 - 22:50
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sat, 05 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT("cowboy":czi57fct)
CYTAT("Rob-555":czi57fct)

Albo prosciej zaslepiasz wezyk do zaworka EGR


dzieki za info...

tak zrobie na początek... a przy korekcie softu wywale n18 żeby błedami nie rzucał jak go odepne..

jest jeszcze opcja żeby n18 zostawić z podpiętą wtyczką a wężyki pomostkowac...

obawiałem się po prostu żeby się jakieś jaja w układzie podciśnieniowym ne robiły jak zaślepie wezyk sterujący EGR..


żadnych jaj nie będzie ale błąd na vagu i tak będzie ale to nic,ja z takim błedem jezdze 2 lata


--------------------
Ecuproject wrocław 513399363,502730289
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aw69
post Tue, 17 Apr 2007 - 12:56
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Thu, 04 May 2006
Skąd: Zambrów





nie bedzie zadnych jaj i bledow jesli zostawisz podpieta kostke elektryczna do zaworka od EGR, nic nie trzeba podpinac zadnych wezykow do tego zaworka, wywalasz fizycznie zawor egr, zaślepiasz dziure w kolektorze wydechowym i ssącym i to wszystko, sam tak mam i zadnych bledow nie wywala.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 17 Apr 2007 - 14:22
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





a co z dolotem ?

zostawić rurke fi 40 z AFN-a czy całość przerobic tak jak mam orurowanie na fi 50 ?

jeszcze te cholerne złaczki, w ASO nie wiedza co jest co...

3B0 145 834 P to zdaje sie wchodzi na kolektor ssący w AWX - to jest kolanko

a złączka do trurbiny to bedzie
3B0 145 828 G

po edicie :

he he własnie sie w ASO dowiedziałem że oba końce idą do turbiny

3B0 145 834 P - 72 PLN

3B0 145 828 G - 304 PLN

moim zdaniem to jest to drugie choć nie oglądałem dokładnie nigdy na oczy wzdłużnego silnika w Pasacie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:34