Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Wydmuchana uszczelka przed turbo a wskazania AFR
KFAS
post Sat, 14 Dec 2013 - 16:10
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 June 2004
Skąd: JAWORZNO





Witam mam pytanko do mądrych głów. Pacjent honda z silnikiem d16z6 dmuchane dość ostro bo około 1,8 bara. Czy wydmuchana uszczelka przed turbosprężarką może przekłamywać wskazania AFR i EGT ?
Sonda afr wpięta w DP termopara w kolektorze wydechowym przed turbo .

Egt poszło jak by w dół a afr poszło w górę w pewnym momęcie strojenia .

Po tym jak AFR poszło w górę obwiniliśmy chiński regulator ciśnienia paliwa,że nie trzyma ciśnienia i zamontowałem na listwę regulator fabryczny 3,5 bara z b18c4 i zostało podlane paliwa bo na chinolu miałem ustawione 4 bary.

Nie mówimy tutaj o zupełnym wydmuchaniu uszczelki ale braku kawałka jak by wywaliło całkiem to pewnie sprężarka nie ładowała by w piku ponad 2 bary i byśmy się szybko zorientowali.

Widać jak spaliny okopciły chłodnicę wody która jest przed turbiną .

Nie było tego słychać na drodze bo auto chodziło pełnym ogniem a mam tylko jeden tłumik więc było głośno




--------------------
Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 14 Dec 2013 - 16:10
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dr Red Devil
post Sat, 14 Dec 2013 - 16:28
Post #2


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Każda nieszczelność przed sondą wpływa na jej wskazania i przekłamania.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sat, 14 Dec 2013 - 16:31
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Spróbuj tego a będziesz miał jasność w temacie:
http://allegro.pl/tester-szczelnosci-co2-u...3770822719.html


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KFAS
post Sat, 14 Dec 2013 - 16:35
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 June 2004
Skąd: JAWORZNO





Czyli jak grzecznie wracałem do domu uszczelka wypaliła się jeszcze bardziej a podlane może być za dużo i po spuszczeniu gazu czasem sapnie ogniem z tej nieszczelności bo słychać strzał przy do hamowaniu silnikiem czego wcześniej nie było.
Dobrze sobie to tłumaczę ?

Efekt podczas jazdy ma max był taki auto szło patrzymy na EGT dobijało do 800 stopni i zaczynało spadać co nas troszkę dziwiło .





Nie wydmuchało uszczelki pod głowicą tylko między kolektorem wydechowym a turbiną więc tester zawartości CO2 w płynie chłodniczym jest Mi nie potrzebny auto trzyma cały czas prawidłowa temp przy maksymalnym pałowaniu wedle logowania bo mam chłodnicę oleju wielkości seryjnej chłodnicy wody a chłodnicę wody 2x większą niż seria -przewody układu chłodzenia miękkie smile.gif


Temat można zamknąc wielkie dzięki za naprowadzenie co mogło być przyczyną takiego zachowania auta dla kolegi luklam - powodem wydmuchanej uszczelki jest nie prawidłowa konstrukcja flanszy w kolektorze wydechowym który własnie się poprawia . Jak auto zostanie ponownie zestrojone odwiedzę kolegą Łukasza i je shamujemy wtedy opiszę projekcik w odpowiednim dziale .


--------------------
Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś !
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:10