![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Thu, 13 March 2014 ![]() |
Delikatnie zagrzałem uturbiony silnik, nie do końca wystrojony. Następnego dnia odpala na 2 z 3 cylindrów i wywala spaliny odmą. Czy to tylko uszczelka pod głowicą padła, czy mam się spodziewać czegoś gorszego? Można w ogóle coś gdybać prządka zdjęciem głowicy? Czy to wróżenie z fusów? Uprzedzając pytanie, było raczej za bogato niż za ubogo
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 01 October 2015 ![]() |
zmierz kompresje, skoro bardziej dymi z odmy, to pewnie pólki poszly
-------------------- EG4 D16T AWD 380+ >>
MK4 VRT 4motion >> 80 B4 V8TT |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Thu, 13 March 2014 ![]() |
"pólki" ?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 13 November 2011 Skąd: lbn ![]() |
Polska język-trudna język.
PÓŁKI, te części tłoka,które są między pierścieniami. Zmierz kompresję jak kolega od POLEK napisał. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Thu, 13 March 2014 ![]() |
ok, dzięki
dam znać jak rozbiorę, a to pewnie trochę potrwa |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Mogło też się zdarzyć że jak motor był zalany w trupa to zmywało cały czas film olejowy na tulei i kompresja siadła. Rozebrałem kiedyś silnik który miał tuleje wypolerowane na lustro przez to - po honowaniu nawet śladu
-------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Thu, 13 March 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 March 2010 ![]() |
Czy pęknięta półka zawsze wyjdzie przy pomiarze kompresji? Czy może być tak że półki pourywane a komprecha ok?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
raczej cisnienie bedzie nizsze
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
![]() Objawy były takie - dmuchanie z odmy, przy katowaniu spore zużycie oleju, swieca na tym cyl czarna uwalona nagarem, brak mocy w gornej partii obrotow, dymienie na bialo niebiesko. Np. jak przypadkiem zdusiłem silnik przy wjezdzaniu do garażu - po odpaleniu mega dymienie na bialo. Gladz jak nowa, można by zapakować nowy tlok i dalej upalac. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 March 2010 ![]() |
A odpalal normalnie zimny? U mnie odpalenie na zimno to z minuta pracy na 3 cylindrach. Potem mu przechodzi i pracuje normalnie chociaz na wysokich obrotach troche przerywa. Natomiast jak go zgaszę i po jakimś czasie próbuję odpalić ( powiedzmy 10-15min) znowu praca na 3 cylindrach przez chwile. Jak już się trochę nagrzeje to kopci na bialo niebiesko na wolnych i przy odpuszczaniu gazu. Poza tym kompresja równa na wszystkich cylindrach, próba olejowa nic nie wykazuje, co ciekawe jak go kręce bez świec przy pomiarze kompresji to wypluwa olej otworem od świecy na 2 cyl. Oczywiście na ten cylinder nie pali jak jest zimy. Jakieś pomysły? Czy to może być uszczelniacz walnięty czy szykować się na tłok?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
kolega krzysiek50 trafił w sedno... niestety ![]() Jakie miałeś pasowanie tłoków i pierścieni ? A odpalal normalnie zimny? U mnie odpalenie na zimno to z minuta pracy na 3 cylindrach. Potem mu przechodzi i pracuje normalnie chociaz na wysokich obrotach troche przerywa. Natomiast jak go zgaszę i po jakimś czasie próbuję odpalić ( powiedzmy 10-15min) znowu praca na 3 cylindrach przez chwile. Jak już się trochę nagrzeje to kopci na bialo niebiesko na wolnych i przy odpuszczaniu gazu. Poza tym kompresja równa na wszystkich cylindrach, próba olejowa nic nie wykazuje, co ciekawe jak go kręce bez świec przy pomiarze kompresji to wypluwa olej otworem od świecy na 2 cyl. Oczywiście na ten cylinder nie pali jak jest zimy. Jakieś pomysły? Czy to może być uszczelniacz walnięty czy szykować się na tłok? Tłok -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Thu, 13 March 2014 ![]() |
Jakie miałeś pasowanie tłoków i pierścieni ? Tłok wszystko było w oryginale, tłoki nigdy nie wyjmowane. mi też odpalił na 2 z 3 cylindrów i bardzo dużo dymił w odmy, wiedziałem że jest źle, więc nawet nie czekałem aż się nagrzeje. gładź też mam idealną czy powinienem wymienić 1 tłok, czy wszystkie? w ogóle mam problem z dostaniem nowych tłoków - tak to jest modzić w czymś mało popularnym :/ zastanawiałem się nad dorobieniem na zamówienie kutych tłoków, ale chyba zje mnie tutaj koszt BTW, co może być przyczyną tej awarii? chodzi o zbyt wysoką kompresję? czy o źle ustawiony zapłon? generalnie AFR był w porządku, a EGT nie przekroczył 900*C |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
zapłon z reguły. wysokie ciśnienie buduje się na krawędzi tłoka i łamie półki.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 08:13 |