![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Chciałbym spytać użytkowników 1.8T mających przelotowe wydechy ile macie tłumików i czy zachowaliście katalizator? Sam skłaniam się przy wariancie zastosowania katalizatora metalicznego (metalowego) oraz jednym tłumiku przelotowym - na końcu, nie chciałbym jednak żeby było za głośno, powiem więcej chciałbym żeby było prawie tak cicho jak w serii, tylko troszkę bardziej basowo... Końcówek żadnych nie zakładam - chcę mieć totalnie cichociemny wygląd (końcówka/-i gięte w dół jak seria)
Czy duży problem w 1.8T po wycięciu katalizatora zlikwidować "efekt check engine"? Mam nadzieję że 2,5" jest dostateczną średnicą - nie planuję więcej jak 250-260KM wyciągać z tego auta... -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Znana na forum octavia 1.8T z jednym tłumikiem przelotowym była głośna i z daleka można było rozpoznać , że to nie seria jedzie
Na "check engine" bez kata stosuje się jakiś emulator lambdy, gs pewnie Ci więcej na ten temat powie. -------------------- ................................................
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("pawelo":227jbqox) Znana na forum octavia 1.8T z jednym tłumikiem przelotowym była głośna i z daleka można było rozpoznać , że to nie seria jedzie
Na "check engine" bez kata stosuje się jakiś emulator lambdy, gs pewnie Ci więcej na ten temat powie. Ale czy ona ma katalizator?? Bo ja chyba jednak pozostanę przy wariancie "ekologicznym"... -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
A ten katalizator nawet przy wydechu o wiekszej srednicy nie bedzie odgrywal roli glownej blokady?
-------------------- Jasiek
Ibiza powered by VTG & Diagtronik 181 PS/403Nm |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 October 2002 ![]() |
U mnie jest 1,5 m downpipe o średnicy 3' a potem (tak w okolicy nóg pasażera) zaczyna się 2,5' i tłumik przelotowy z dwoma końcówkami ale mocno wygłuszony - mimo to z daleka słychać że "coś" nadlatuje
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Simon":zjz9tbvm) U mnie jest 1,5 m downpipe o średnicy 3' a potem (tak w okolicy nóg pasażera) zaczyna się 2,5' i tłumik przelotowy z dwoma końcówkami ale mocno wygłuszony - mimo to z daleka słychać że "coś" nadlatuje
Nie masz środkowego? Ani katalizatora? Czy takie przejście (3" -> 2,5") jest czymś uzasadnione (tzn. czy jest lepsze od 100% 3"/100% 2,5"?) -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Yasieq":2t8iwfhu) A ten katalizator nawet przy wydechu o wiekszej srednicy nie bedzie odgrywal roli glownej blokady?
To nie będzie katalizator seryjny tylko "sportowy" - metalowy o większym przepływie (mniejszej liczbie, ale za to większych kanałów) -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 Skąd: 05-092 ![]() |
Metalowy czy nie tak czy inaczej bedzie stanowil najwieksza blokade calego ukladu. Nie lepiej zainwestowac w jakis wiekszy srodkowy i dobry koncowy a o katalizatorze zapomniec? Zreszta najlepszym wyjsciem bedzie jak pogadasz o tym z kims kto cos takiego robi. Slyszales kiedys wydech OZowego RSa? Podejrzewam ze nie Jesli ma byc w miare cicho to dopytaj co w nim zrobil GS. Mimo ze silnik nie 1.8 ale podejrzewam ze zasada powinna byc podobna.
-------------------- Do you know what Nemesis means?
A righteous infliction of retribution by an appropriate agent, personified in this case by a horrible cunt. Me. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 September 2003 Skąd: Poznan ![]() |
cześć
3 miesiące temu miałem ten sam problem , ja wyciołem katy, zrobiłem z kwasówki 2,5" i końcowy SS. jednak taka kombinacja była moim zdaniem za głosna, wiec wstawiłem taki przelotowy środkowy, i teraz jest ok, do 3000 jest basik powyżej prawie jak seria. Jestem zadowolony. pozdrawaim |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Opinia człowieka ze znanej firmy robiącej układy wydechowe o katalizatorze "sportowym" - "drogie i nie daje porządanych efektów, lepiej wyrzuć kata i wstaw w to miejsce mały, przelotowy tłumik"
-------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Wiem że katalizator zawsze jest częścią restrykcyjną. Mając jednak na uwadze to że wchodzimy do Unii, ja dużo jeżdżę i naprawdę nie potrzebuję problemów z Policją, diagnostami, ASO (auto na gwarancji) dlatego mimo wszystko chyba katalizator zostanie. Jakoś w całym cywilizowanym świecie auta są tuningowane osiągając całkiem niezłe wyniki a katalizatory mają... Pytanie tylko czy taki polski za 400zł (taki mi oferują w El-Tec'u) nie będzie zbyt restrykcyjny.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("FilipN":3pqcm7x6) Opinia człowieka ze znanej firmy robiącej układy wydechowe o katalizatorze "sportowym" - "drogie i nie daje porządanych efektów, lepiej wyrzuć kata i wstaw w to miejsce mały, przelotowy tłumik"
Mogę wiedzieć czyja?? -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("pawel20vt4":2dl7lpyd) 3 miesiące temu miałem ten sam problem , ja wyciołem katy, zrobiłem z kwasówki 2,5" i końcowy SS. jednak taka kombinacja była moim zdaniem za głosna, wiec wstawiłem taki przelotowy środkowy, i teraz jest ok, do 3000 jest basik powyżej prawie jak seria.
A co z CEL'em? Czy końcowy SS jest przelotowy czy komorowy? Jak koszta? -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Flashmaster Dołączył: Sun, 08 June 2003 Skąd: Katowice ![]() |
wywal. zastap rurka....jak bedziesz mial problemy zalozysz i juz. zaden policjant nie jest w stanie stwierdzic czy auto ma czy nawet powinno posiadac kat.
-------------------- Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT Mogę wiedzieć czyja??
możesz - poszedł PW -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Coube":2oftlm4j) wywal. zastap rurka....jak bedziesz mial problemy zalozysz i juz. zaden policjant nie jest w stanie stwierdzic czy auto ma czy nawet powinno posiadac kat.
Jak będę miał problemy to mogę nawet cały wydech seryjny założyć... Tyle tylko że po pierwsze co z CEL'em - nie lubię jak mi się coś świeci, a żarówki wyjmował nie będę. Po drugie - obawiam się że wycięcie katalizatora może mieć znaczny wpływ na decyzję ASO o cofnięciu gwarancji... BTW - każde "świerze" auto musi mieć katalizator, prawie nowy Golf nie jest wyjątkiem -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Flashmaster Dołączył: Sun, 08 June 2003 Skąd: Katowice ![]() |
powiesz panu ze diesel
jezeli chodzi o lampki to najmniejszy problem, sa na to patenty...niestety nie wiem jakie w VAG. ale faktycznie, najwiekszy Twoj problem polega na tym ze mozesz utracic gwarancje, no coz.albo rybka albo akwarium. ja juz nie mam tego problemu -------------------- Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Coube":3q12wmix) powiesz panu ze diesel
jezeli chodzi o lampki to najmniejszy problem, sa na to patenty...niestety nie wiem jakie w VAG. ale faktycznie, najwiekszy Twoj problem polega na tym ze mozesz utracic gwarancje, no coz.albo rybka albo akwarium. ja juz nie mam tego problemu Patenty na lampkę pewnie są uniwersalne - emulator lambdy można u każdego gazownika kupić A co do gwarancji: widzisz nie każdego, nawet z tych którzy tuningują samochody, stać żeby dużo jeżdżąc móc się jej tak ot po prostu pozbyć... Moim zdaniem sprawa wygląda tak, że dopóki przeróbki są robione "na poziomie" i nic się nie wysypie to problemów nie będzie, gorzej jeśli coś się zacznie sypać -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Flashmaster Dołączył: Sun, 08 June 2003 Skąd: Katowice ![]() |
ja po prostu mam juz po gwarancji, stary grat..
jezeli chodzi o przerobki, wstarczy ze bedzie ktos upierdliwy i niemily...na zwyklym przegladzie zobaczy ze nie ma kata i gwarancja bye bye, nawet jak all bedzie ok i nie bedziesz nic chcial. potem bedzie za pozno. btw: sadze ze ktos upierdliwy tak samo moze pozbawic Cie gwarancji za nie orygianlny IC... -------------------- Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 September 2003 Skąd: Poznan ![]() |
CYTAT("tjwasiak":2ybf04b7) CYTAT("pawel20vt4":2ybf04b7) 3 miesiące temu miałem ten sam problem , ja wyciołem katy, zrobiłem z kwasówki 2,5" i końcowy SS. jednak taka kombinacja była moim zdaniem za głosna, wiec wstawiłem taki przelotowy środkowy, i teraz jest ok, do 3000 jest basik powyżej prawie jak seria. A co z CEL'em? Czy końcowy SS jest przelotowy czy komorowy? Jak koszta? SS jest Komorowy, koszta duże ale ja mam 4x4 normalny jest tańszy. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 05:32 |