Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wydajniejsze turbo do 1.9 TDI ASZ bez przeróbek, i gdzie je kupić/lub u kogo przerobić?
TWISTER
post Fri, 06 Nov 2015 - 15:38
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Tarnowskie Góry





Witam.
Chciał bym włożyć wydajniejszą turbinę do silnika 1.9tdi ASZ w Ibizie, przeleciałem całe forum szukajką i wychodzi na to że od ARL 150km, ale czy jest jeszcze jakaś inna turbina która podejdzie pod ori orurowanie ASZ, bez przeróbek?
W grę wchodzą jeszcze hybrydy, chętnie bym oddał swoją do takiej przeróbki.
Następny problem to gdzie kupić taką turbinę lub komu zlecić przeróbkę? Na forum można znaleźć masę tematów komu jej nie oddawać, lecz nie doszukałem się tematu kto jest wart polecenia? Zresząta większość tematów na ten temat, jest dojść starych i może akurat coś w tej kwestii się zmieniło?


--------------------
_Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 06 Nov 2015 - 15:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
zgredd
post Fri, 06 Nov 2015 - 17:29
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 March 2012
Skąd: Oborniki Śląskie





Jaka moc chcesz osiągnać ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefano189
post Fri, 06 Nov 2015 - 18:07
Post #3


User
Dołączył: Mon, 30 April 2012
Skąd: Śląsk





wszystko zależy od mocy jaką chcesz osiągnąć.

A jeśli chodzi o przeróbki, to polecam PERUN TURBO.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Synek
post Fri, 06 Nov 2015 - 18:31
Post #4


Super User
Dołączył: Tue, 14 July 2015





Jak już masz zamiar robić hybrydę bo nie chcesz bawić się w przerabianie to według mnie lepiej wykonąć ją na turbince od ARL bo ma grubszy wałek i większe pole do popisu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TWISTER
post Fri, 06 Nov 2015 - 20:35
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Tarnowskie Góry





Chciałbym osiągnąc okolice 200km o ile jest to możliwe, na oryginalnym wydechu. Wiem też że trzeba by przerobić intercooler na wydajniejszy. Wyczytałem też że bez przeróbek na zdrowym piecu pod maksymalnie 170km można zrobić samym programem, no więc okolice 180-200km by mnie zadowalały. Planuje i tak zrobić program i tak. Więc jak bym przed programem przykręcił do silnika inne turbo to za jednym programem można by już coś ciekawego zrobić smile.gif
Program planuje zrobić u CTR w Zabrzu.
Nie ukrywam że jest to projek budżetowy i jak się da, to lepiej teraz przykręcić tą turbinę niż potem znowu płacić za korekty.
Może jest tutaj osoba która chciała by się podjąć tuningu tego samochodu (najlepiej jak by była ze śląska)? Jak by co to proszę pisać na PW w tej sprawie.


--------------------
_Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fighter001
post Sat, 07 Nov 2015 - 16:13
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: wrocław





Najpierw IC później turbo i na koniec program, najlepiej w jednej firmie wtedy masz pewność ze to będzie ze sobą grało a nie jeden zrobi icka drugi założy turbo i będzie zwalanie winy ze nie jedzie bo ten zjebal ic a ten turbo. Jak ci starczy 200 to załóż arl i po sprawie, z ickiem jak motor i pompki zdrowe bedzie ze 190km
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefano189
post Sat, 07 Nov 2015 - 16:44
Post #7


User
Dołączył: Mon, 30 April 2012
Skąd: Śląsk





CYTAT(Fighter001 @ Sat, 07 Nov 2015 - 16:13) *
Najpierw IC później turbo i na koniec program, najlepiej w jednej firmie wtedy masz pewność ze to będzie ze sobą grało a nie jeden zrobi icka drugi założy turbo i będzie zwalanie winy ze nie jedzie bo ten zjebal ic a ten turbo. Jak ci starczy 200 to załóż arl i po sprawie, z ickiem jak motor i pompki zdrowe bedzie ze 190km


Tylko jak przyjdzie lato, to już nie będzie 190 kuni ino mniej.

Jeśli to miało by być tanio, to wywaliłbym te turbo co jest i sprzedał, wyciął kata i sprzedał i z tych pieniędzy zrobił Fmic. Oczywiście warto wywalić EGR i zrobić DP 2,5 ". Ale to już kosmetyka. Fmic + turbo ARL + soft to bardzo dobra opcja cenowa, bo przyrost będzie ponad 60 koni jak zdrowy motor, a nie pójdzie na to dużo siana.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
addam24
post Sat, 07 Nov 2015 - 16:59
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 June 2010





Jak chcesz zeby sprzeglo zylo dlugo.To wiecej niz 380nm nie rob.Chociaz ludzie pisza ze utrzymuje 400nm.Mi w ARL przy 395nm puszczonych lagodnie utrzymywalo.Az cale 10tys km.A na latane mialo 120tys.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefano189
post Sat, 07 Nov 2015 - 20:06
Post #9


User
Dołączył: Mon, 30 April 2012
Skąd: Śląsk





bez przesady. 420 nm trzyma G60, które ma 228 mm, a co dopiero takie w ibizie, które ma 240 mm. laugh.gif laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Synek
post Sat, 07 Nov 2015 - 20:25
Post #10


Super User
Dołączył: Tue, 14 July 2015





CYTAT(stefano189 @ Sat, 07 Nov 2015 - 20:06) *
bez przesady. 420 nm trzyma G60, które ma 228 mm, a co dopiero takie w ibizie, które ma 240 mm. laugh.gif laugh.gif


228mm w tfsi 1.8 ślizga się przy 370Nm osobiście sprawdzałem jak wyjechał od Kreatora a samochód przejechane 30 tyś km.
Jedno wytrzyma a drugie nie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yEzOzWiErZ
post Sat, 07 Nov 2015 - 22:09
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





Moje 228mm z G60 ukreca seryjne poloski przy 360nm.. a nalatane ma juz sporo wink.gif co do modow autora tematu, na turbinie z ASZ mozna zrobic 180ps, widzialem juz takie wykresy. Takze polecam tylko FMIC a turbine zostawic. ARL jest malym skokiem do przodu by bylo warto sie w to bawic. Pakuja tez gt1756 i przekraczaja 200ps na tym i przerobek duzo nie ma z tego co widzialem. Bo gt22 to juz custom kolektora..


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Sat, 07 Nov 2015 - 23:08
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





Fajną opcją jest GTB17, mimo, że wymaga jakieś tam przeróbki.świetnie wstaje i można ugrać więcej niż na hybrydzie ARL, która wg mnie wcale nie będzie tańsza.


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
addam24
post Sat, 07 Nov 2015 - 23:53
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 June 2010





[quote name='stefano189' date='Sat, 07 Nov 2015 - 20:06' post='1195436']
bez przesady. 420 nm trzyma G60, które ma 228 mm, a co dopiero takie w ibizie, które ma 240 mm. laugh.gif laugh.gif
[/quote

No jasne ze przytrzyma.Jak jest nowe to z miesiac moze dwa po lata..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Sun, 08 Nov 2015 - 04:03
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





dd


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TWISTER
post Sun, 08 Nov 2015 - 10:37
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Tarnowskie Góry





Bardzo dziękuję za odpowiedzi smile.gif
No więc tak jak piszecie nie będę przekraczał 380nm i jak już wymieniać turbo to na coś lepszego niż arl, chyba hybryda arl była by w moim przypadku najlepszym rozwiązaniem. Proszę napiszcie do kogo zwrócić się aby wykonał mi taką turbinę.
Na ibiza forum wyczytałem iż jest tam ktoś kto sprzedaje kompletny kit rurek do fmic za 700zł. Całość wychodzi 1250zł+swoja robocizna co jest bardzo akceptowalne, bo będzie to porządnie zrobione. Za jedną robotą przykręcił bym kolektor z turbo razem z fmic i pojechał to wystroić i cel był by wykonany, tylko teraz od kogo to turbo wziąść żeby było w przystępnej cenie i działało, z tym jest najwiekszy problem. W tygodniu odpiszę na PW bo dziś niedziela i po dzwonię po firmach które poleciliście, ale może akurat jest jeszcze ktoś kto zrobi mi takie turbo w przystępnej kasie i może chciałby zabrać turbo z ASZ w rozliczeniu (sprawne, fajnie działające).
Samochód nie jest zbyt piękny, ale jest zdrową bazą, więc nie ma sensu w niego wkładać worka kasy, ale budżetowo lecz porządnie go składać żeby była radocha z jazdy i jego użytkowania smile.gif


--------------------
_Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Penzo
post Sun, 15 Nov 2015 - 21:59
Post #16


Rookie
Dołączył: Sun, 15 November 2015





nie rób błedów innych czyli pół inwestycje bo i tak apetyt ci urośnie

zapodaj turbo GTB 2260vk gotową do instalacji dostaniesz juz za 1500 -1600 zl
wydechowy kupisz siatke i dwa kolana z nierdzewki 2,5" w cenie okolo 150 zl pospawać migiem nawet ... reszte poleciec na teraz zwykla kanalizacja
trzeba bd tez przerobic dolot do ic ale to tez dwa kolana i kawalek rury z nierdzewki i kilka sylikonow
tip tez os tam zamajastrowac

wsad za 600 zl zalezy co bd potrzebowal przez neta (wiem wszyscy przeciwko ale ma byc tanio ;P napewno bd lincz za to)

w takim setupie auto w niezbyt cieple dni bd mialo moc do 200 koni a w razie jak kiedys ci zajdzie chęć dalszego modzenia to turbo nie bd cię blokować ... wsytarczy ze dodasz fmic i polecisz z dp do końca na 2.5 " i jak wtryski nie bd lipne do 240 konia i 490 nm w zasiegu twojej dłoni sa wink.gif

pozdro M.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Synek
post Sun, 15 Nov 2015 - 22:27
Post #17


Super User
Dołączył: Tue, 14 July 2015





Najbardziej mi się podobają specjaliści co wuliczaja ile km i Nm będzie po zmianach tongue.gif a tak ogólnie ok
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Penzo
post Sun, 15 Nov 2015 - 23:02
Post #18


Rookie
Dołączył: Sun, 15 November 2015





jeżeli silnik nie kuleje sa to opcje dostępne wink.gif

synek czytałem twój temacik szacun ;D zajefajny progres czekam na wiecej
uwielbiam gdy ktoś dłubie sam i sie uczy na swych błedach jak coś dupnie w swoim prywatnym projekcie ^^
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TWISTER
post Mon, 16 Nov 2015 - 14:20
Post #19


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Tarnowskie Góry





Dziś auto pojechało na serwis startowy po kupnie tzn:
-rozrząd
-olej z filtrem Motul Specyfic
-przegub
-coś tam z tłumikami trzeba obadać
-naprawa rurek dolotowych bo jedna puściła
-jakąś drobna kosmetyka i sprawdzenie co tam jeszcze można by naprawić

Przyjedzie z serwisu będę pisał co tam dalej jest robione na bierząco smile.gif

Tak kombinuję że jak już wymieniać turbo to chyba trzeba by trochę dołożyć i kupić VKLR
https://www.youtube.com/watch?v=k0NX4m1RD9s

Choć zwykłe VK u Fiodora można kupić całe kompletne działające za 2000zł + 1300 z całą nową dopasowaną instalacją IC, co jest kuszącą propozycją ze względu na cene i łatwość montarzu. Muszę potem tylko DP przerobić program i gra smile.gif A z ARL'a muszę przyznać że mnie wyleczyliście i chyba ta droga odpada.
Za bardzo nie wiem gdzie kupić takie turbo VK w cenie 1500zł-1600zł żeby na bank działało - proszę o podpowiedź, bo w takim układzie fajna opcja się robi smile.gif Projekt jest budżetowy, ale za bardzo nie mam czasu i możliwości na kombinacje. Całość musi być zrobiona tanio, szybko i w miarę porządnie tak aby się to nie psuło. Tak wiem, że nie ma tak prosto w życiu, ale wcześniej mi się udawało tak kombinować z modyfikacjami motocykla do wyścigów i było wszystko ok smile.gif Więc tu też można złoty środek znaleźć.


--------------------
_Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefano189
post Mon, 16 Nov 2015 - 17:36
Post #20


User
Dołączył: Mon, 30 April 2012
Skąd: Śląsk





ja bym nie kombinował z jakimiś domorysłymi przeróbkami GTB. Bierze sie takie turbiny od ludzi którzy przerobili i wystroili ich setki. Mam na myśli CTR, Fiodor.

Skoro fiodor ma po 2000, a ktoś pisze że są po 1600. To ja bym się nie wahał. Chyba nie warto dla pozornej oszczędności walczyć później z turbem które albo nie wstaje jak trzeba, albo wali srogim overboostem. Widziałem już takich specy, co przerabiają GTB nie dając nawet ogranicznika. wacko.gif wacko.gif

Jeśli chodzi o VKLR, to skoro nie chcesz przekraczać 380 Nm to ta turbina jest bez sensu. Nie wykorzystasz 20% jej możliwości. Daj GTB, Fmic, DP i strojenie. Więcej do szczęścia nie jest potrzebne.

Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 06 August 2025 - 08:23