![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 21 September 2003 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
Witam.
Chciał bym włożyć wydajniejszą turbinę do silnika 1.9tdi ASZ w Ibizie, przeleciałem całe forum szukajką i wychodzi na to że od ARL 150km, ale czy jest jeszcze jakaś inna turbina która podejdzie pod ori orurowanie ASZ, bez przeróbek? W grę wchodzą jeszcze hybrydy, chętnie bym oddał swoją do takiej przeróbki. Następny problem to gdzie kupić taką turbinę lub komu zlecić przeróbkę? Na forum można znaleźć masę tematów komu jej nie oddawać, lecz nie doszukałem się tematu kto jest wart polecenia? Zresząta większość tematów na ten temat, jest dojść starych i może akurat coś w tej kwestii się zmieniło? -------------------- _Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 March 2012 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Jaka moc chcesz osiągnać ?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Mon, 30 April 2012 Skąd: Śląsk ![]() |
wszystko zależy od mocy jaką chcesz osiągnąć.
A jeśli chodzi o przeróbki, to polecam PERUN TURBO. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 July 2015 ![]() |
Jak już masz zamiar robić hybrydę bo nie chcesz bawić się w przerabianie to według mnie lepiej wykonąć ją na turbince od ARL bo ma grubszy wałek i większe pole do popisu.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 21 September 2003 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
Chciałbym osiągnąc okolice 200km o ile jest to możliwe, na oryginalnym wydechu. Wiem też że trzeba by przerobić intercooler na wydajniejszy. Wyczytałem też że bez przeróbek na zdrowym piecu pod maksymalnie 170km można zrobić samym programem, no więc okolice 180-200km by mnie zadowalały. Planuje i tak zrobić program i tak. Więc jak bym przed programem przykręcił do silnika inne turbo to za jednym programem można by już coś ciekawego zrobić
![]() Program planuje zrobić u CTR w Zabrzu. Nie ukrywam że jest to projek budżetowy i jak się da, to lepiej teraz przykręcić tą turbinę niż potem znowu płacić za korekty. Może jest tutaj osoba która chciała by się podjąć tuningu tego samochodu (najlepiej jak by była ze śląska)? Jak by co to proszę pisać na PW w tej sprawie. -------------------- _Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: wrocław ![]() |
Najpierw IC później turbo i na koniec program, najlepiej w jednej firmie wtedy masz pewność ze to będzie ze sobą grało a nie jeden zrobi icka drugi założy turbo i będzie zwalanie winy ze nie jedzie bo ten zjebal ic a ten turbo. Jak ci starczy 200 to załóż arl i po sprawie, z ickiem jak motor i pompki zdrowe bedzie ze 190km
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Mon, 30 April 2012 Skąd: Śląsk ![]() |
Najpierw IC później turbo i na koniec program, najlepiej w jednej firmie wtedy masz pewność ze to będzie ze sobą grało a nie jeden zrobi icka drugi założy turbo i będzie zwalanie winy ze nie jedzie bo ten zjebal ic a ten turbo. Jak ci starczy 200 to załóż arl i po sprawie, z ickiem jak motor i pompki zdrowe bedzie ze 190km Tylko jak przyjdzie lato, to już nie będzie 190 kuni ino mniej. Jeśli to miało by być tanio, to wywaliłbym te turbo co jest i sprzedał, wyciął kata i sprzedał i z tych pieniędzy zrobił Fmic. Oczywiście warto wywalić EGR i zrobić DP 2,5 ". Ale to już kosmetyka. Fmic + turbo ARL + soft to bardzo dobra opcja cenowa, bo przyrost będzie ponad 60 koni jak zdrowy motor, a nie pójdzie na to dużo siana. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Jak chcesz zeby sprzeglo zylo dlugo.To wiecej niz 380nm nie rob.Chociaz ludzie pisza ze utrzymuje 400nm.Mi w ARL przy 395nm puszczonych lagodnie utrzymywalo.Az cale 10tys km.A na latane mialo 120tys.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Mon, 30 April 2012 Skąd: Śląsk ![]() |
bez przesady. 420 nm trzyma G60, które ma 228 mm, a co dopiero takie w ibizie, które ma 240 mm.
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 July 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Moje 228mm z G60 ukreca seryjne poloski przy 360nm.. a nalatane ma juz sporo
![]() -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Fajną opcją jest GTB17, mimo, że wymaga jakieś tam przeróbki.świetnie wstaje i można ugrać więcej niż na hybrydzie ARL, która wg mnie wcale nie będzie tańsza.
-------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
[quote name='stefano189' date='Sat, 07 Nov 2015 - 20:06' post='1195436']
bez przesady. 420 nm trzyma G60, które ma 228 mm, a co dopiero takie w ibizie, które ma 240 mm. ![]() ![]() [/quote No jasne ze przytrzyma.Jak jest nowe to z miesiac moze dwa po lata.. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
dd
-------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 21 September 2003 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
Bardzo dziękuję za odpowiedzi
![]() No więc tak jak piszecie nie będę przekraczał 380nm i jak już wymieniać turbo to na coś lepszego niż arl, chyba hybryda arl była by w moim przypadku najlepszym rozwiązaniem. Proszę napiszcie do kogo zwrócić się aby wykonał mi taką turbinę. Na ibiza forum wyczytałem iż jest tam ktoś kto sprzedaje kompletny kit rurek do fmic za 700zł. Całość wychodzi 1250zł+swoja robocizna co jest bardzo akceptowalne, bo będzie to porządnie zrobione. Za jedną robotą przykręcił bym kolektor z turbo razem z fmic i pojechał to wystroić i cel był by wykonany, tylko teraz od kogo to turbo wziąść żeby było w przystępnej cenie i działało, z tym jest najwiekszy problem. W tygodniu odpiszę na PW bo dziś niedziela i po dzwonię po firmach które poleciliście, ale może akurat jest jeszcze ktoś kto zrobi mi takie turbo w przystępnej kasie i może chciałby zabrać turbo z ASZ w rozliczeniu (sprawne, fajnie działające). Samochód nie jest zbyt piękny, ale jest zdrową bazą, więc nie ma sensu w niego wkładać worka kasy, ale budżetowo lecz porządnie go składać żeby była radocha z jazdy i jego użytkowania ![]() -------------------- _Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 15 November 2015 ![]() |
nie rób błedów innych czyli pół inwestycje bo i tak apetyt ci urośnie
zapodaj turbo GTB 2260vk gotową do instalacji dostaniesz juz za 1500 -1600 zl wydechowy kupisz siatke i dwa kolana z nierdzewki 2,5" w cenie okolo 150 zl pospawać migiem nawet ... reszte poleciec na teraz zwykla kanalizacja trzeba bd tez przerobic dolot do ic ale to tez dwa kolana i kawalek rury z nierdzewki i kilka sylikonow tip tez os tam zamajastrowac wsad za 600 zl zalezy co bd potrzebowal przez neta (wiem wszyscy przeciwko ale ma byc tanio ;P napewno bd lincz za to) w takim setupie auto w niezbyt cieple dni bd mialo moc do 200 koni a w razie jak kiedys ci zajdzie chęć dalszego modzenia to turbo nie bd cię blokować ... wsytarczy ze dodasz fmic i polecisz z dp do końca na 2.5 " i jak wtryski nie bd lipne do 240 konia i 490 nm w zasiegu twojej dłoni sa ![]() pozdro M. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 July 2015 ![]() |
Najbardziej mi się podobają specjaliści co wuliczaja ile km i Nm będzie po zmianach
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 15 November 2015 ![]() |
jeżeli silnik nie kuleje sa to opcje dostępne
![]() synek czytałem twój temacik szacun ;D zajefajny progres czekam na wiecej uwielbiam gdy ktoś dłubie sam i sie uczy na swych błedach jak coś dupnie w swoim prywatnym projekcie ^^ |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 21 September 2003 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
Dziś auto pojechało na serwis startowy po kupnie tzn:
-rozrząd -olej z filtrem Motul Specyfic -przegub -coś tam z tłumikami trzeba obadać -naprawa rurek dolotowych bo jedna puściła -jakąś drobna kosmetyka i sprawdzenie co tam jeszcze można by naprawić Przyjedzie z serwisu będę pisał co tam dalej jest robione na bierząco ![]() Tak kombinuję że jak już wymieniać turbo to chyba trzeba by trochę dołożyć i kupić VKLR https://www.youtube.com/watch?v=k0NX4m1RD9s Choć zwykłe VK u Fiodora można kupić całe kompletne działające za 2000zł + 1300 z całą nową dopasowaną instalacją IC, co jest kuszącą propozycją ze względu na cene i łatwość montarzu. Muszę potem tylko DP przerobić program i gra ![]() Za bardzo nie wiem gdzie kupić takie turbo VK w cenie 1500zł-1600zł żeby na bank działało - proszę o podpowiedź, bo w takim układzie fajna opcja się robi ![]() ![]() -------------------- _Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Mon, 30 April 2012 Skąd: Śląsk ![]() |
ja bym nie kombinował z jakimiś domorysłymi przeróbkami GTB. Bierze sie takie turbiny od ludzi którzy przerobili i wystroili ich setki. Mam na myśli CTR, Fiodor.
Skoro fiodor ma po 2000, a ktoś pisze że są po 1600. To ja bym się nie wahał. Chyba nie warto dla pozornej oszczędności walczyć później z turbem które albo nie wstaje jak trzeba, albo wali srogim overboostem. Widziałem już takich specy, co przerabiają GTB nie dając nawet ogranicznika. ![]() ![]() Jeśli chodzi o VKLR, to skoro nie chcesz przekraczać 380 Nm to ta turbina jest bez sensu. Nie wykorzystasz 20% jej możliwości. Daj GTB, Fmic, DP i strojenie. Więcej do szczęścia nie jest potrzebne. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 06 August 2025 - 08:23 |