![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Po wymianie rozrządu po raz któryś wypchało uszczelniacz wału w stronę napędu paska rozrządu.
Woz to japońska turbo benzyna, dokładniej s13 z ca18 na pokładzie. Pierwszy raz było to spowodowane niewłaściwym montażem, wciśnięty za głęboko, wciągnęło go za przylgnię montażową i obracał się na wale. Kolejny raz był właściwie zamontowany, powierzchnie czyszczone, płukane, odtłuszczane, wargi lekko smarnięte. Po jakimś czasie wypchało go do przodu , tarł po osłonie napędu paska, okolice rozrządu tłuste od oleju. Jeszcze raz to samo, ale tym razem cienko nałożyłem na simmering od strony obudowy troszkę niebieskiego loctite (243). Zaworki kierunkowe odmy sprawne, odmy drożne, kompresja ok, nie wiem jak się przedmuchy mają. Nie ma reguły co do sposobu użytkowania, było tak że wóz zaliczył jakieś tam upalanie od incydentu do incydentu, a czasem od-do normalna jazda + jakiś tam sprint . Olej nigdy nie przekroczył 110 st C., woda nigdy nie przekroczyła 100 st C. Poziom oleju to przeważnie max +200 ml nadstan, zalewane vr1 5w50. Całość się powtórzyła się z 3~4 razy. Ostatnie 2 przypadki uszczelniacz na pewno założony na poprawnej głębokości na w/w loctite+ smar na wargi, za każdym razem czyszczone i odtłuszczane przed montażem. Powierzchnia pompy gdzie ten uszczelniacz siedzi nie wygląda na uszkodzoną/wyrobioną. Nadmierne ciśnienie z racji sprawnych odm można raczej wykluczyć, wibracje raczej też po koło pasowe seryjne z tłumikiem drgań. Używałem na przemian corteco(w paczce zawsze NOK) i elringów, z tego co wiem OEM ładują NOK. Wał raczej luzu wzdłużnego nie ma, muszę sprawdzić. Czy jest jeszcze coś co mogło by mieć wpływ,a o tym nie wiem? Jak jeszcze raz to się stanie to wkleję uszczelniacz na kleju przemysłowym. albo na czerwony loctite. Jak to nie poskutkuje to wrzucę nową pompę oleju. Miał ktoś takie coś? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Panewki oporowe?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Fri, 09 September 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Corteco nie smaruje sie na warge podczas montazu,kukaj instrukcje.Moze kup ori,bo japan lubi w calach dzialac a te w katalngach elring itp daje przyblizone wymiary w mm.W mazdach jest ten sam problem i lepiej dolozyc troche kasy
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Wymiar bankowo w mm, 40x52x7. W kartonikach corteco są NOK a w aso niby takie same się sprzedaje. Zobaczę co jest na ori pompie.
Myślę że smar na wardze nie zaszkodzi, zagrzeję się i najwyżej wypłynie. Co do panewek oporowych to wóz z nieotwieranym silnikiem, przystawię czujnik zegarowy i zobaczę, ale raczej luz będzie w okolicach książkowych. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Fri, 09 September 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
A masz tam kierunkowy?Prawy?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Elring pisze że jest i ma strzałkę zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Corteco ma też takie skośne paski na wardze olejowej o innej długości i kącie, widzę że też ma strzałkę ruchu CW. elring 151.510 corteco 19026764b Oba maja średnicę zewnętrzną 52,28 mm, elring zdaje się być niecałe 10 setek wyższy, wydaje się że ma boki więcej z fazowane . Żeby ta kierunkowość wyciągała go do przodu jak gwint? Bieżna gładka, nieuszkodzona. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Fri, 09 September 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
kurcze dziwne.A przepaluj go troche ,wyciagnij bagnet oleju i kuknij co sie dzieje
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Ogólnie sprawdź czy przy dodawniu gazu nie masz nadmiernych przedmuchów z bagnetu.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Przedmuchów nadmiernych nie ma, bagnet by wyskoczył wcześniej.
Znalazłem stare OEM uszczelniacze, zobaczę czy są jakoś większe |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 February 2013 ![]() |
Miałem taki przypadek z tym że we fiacie 1.2 16v , byłą zdjęta pompa oleju a przy montażu z braku uszczelki (między pompę a blok) została przykręcona tylko na "silikon" i pompa zbliżyła się o 1mm bliżej bloku. Uszczelniacz wypychało bo między pompą a pierwszą podporą wału korbowego nie było przerwy którą ucieka olej z pierwszej panewki do misy olejowej, jak silnik wkręcił się na wyższe obroty to ciśnienie oleju wypychało uszczelniacz.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
To może być to. Była zdejmowana i założona na silikonie, fabrycznie była uszczelka.
Teraz nie pamiętam czy dałem sam silikon czy dołożyłem do starej uszczelki. Na pewno nie będzie różnica całego milimetra, i stało by się to wcześniej, bo między zrzuceniem pompy i wymianą uszczelniacza było sporo czasu. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Nowy trop. Nic się nie dzieje co prawda, wóz przepałowany, pojedzone troszkę i na razie sucho.
Bawiłem się z przerabianą miska na bloku po wystrzale. Była do tego pompa podpory+wał. Zbliżenie pompy względem wału raczej nie będzie miało wpływu. Myślę że winna może być sama pompa. Może być że jest nieszczelna i wywala ciśnienie. Ma kanał odpływowy i ciśnienie oleju w normie. ![]() ![]() ![]() Ta część wchodzi do środka. ![]() Była sprawdzana parę latek temu i była ok. Wartości dokładnych nie mam. Zobaczę jak będę wkładał miskę. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Ja sie obawiam ze to jednak przedmuchy. Miałem 1JZ z drożna odma, gdzie dodatkowo połączenie blok-głowica jest duzo drozniejsze niz w CA z uwagi na kilka spływów a nie jeden wąski spływ. Kompresja książkowa. Bagnetu nie wywalało. A simering jak najbardziej, po pierwszym tunerze nawet wywalalo olej miedzy miska a blokiem tak dobrze skleił
![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Miałem taki przypadek z tym że we fiacie 1.2 16v , byłą zdjęta pompa oleju a przy montażu z braku uszczelki (między pompę a blok) została przykręcona tylko na "silikon" i pompa zbliżyła się o 1mm bliżej bloku. Uszczelniacz wypychało bo między pompą a pierwszą podporą wału korbowego nie było przerwy którą ucieka olej z pierwszej panewki do misy olejowej, jak silnik wkręcił się na wyższe obroty to ciśnienie oleju wypychało uszczelniacz. Okazuje się że ma być uszczelka, ale jak zdejmowałem z 6 lat temu poszło na masie uszczelniającej. Zmierzyłem luz wzdłużny, nominał ma 0,05~0,18 limit 0,3 u mnie wyszło 0,09 mm także spoko. Pompa jeszcze zostanie pomierzona, jest chwilowo spokój z wyskakiwaniem simmera ale pompa wskazuje oznaki zużycia. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
miałem już2 razy taki przypadek że wywaliło mi nowy uszczelniacz ( różnych firm) ale po wsadzeniu corteco problem nie wraca więc może kiepskie uszczelniacze tylko masz .
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Corteco też wywaliło. Sprawca prawdopodobnie znaleziony, wyrobiona pompa oleju i może jeszcze montaż na silikonie zamiast na uszczelce.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 07:23 |