![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Fri, 19 February 2010 ![]() |
Witam,
Mam zamiar wyciąć kata w moim AUQ 1.8T i tu pojawia się pytanie. Wiem, że wywali mi checka, bo jest sonda za katem. Ale czy spowoduje to jakieś inne konsekwencje? Obcięcie paliwa, spadek mocy etc.? Czy tylko i wyłącznie palący się check ? Oraz jak programowo wyłączyć drugą sondę? Czy też może jest na nią inny sposób? Czytałem o jakiś tulejkach etc. ale dokładnie to nie wiem, więc proszę o poradę. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 22 May 2010 Skąd: Węgrów ![]() |
Jesteś dobrze poinformowany, wyciećie kata skutkuje palącym się checkiem. niestety. U mnie po zrobieniu wydechu, jadąc na korektę softu automatycznie mi ją wyłączyli.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Thu, 11 November 2010 ![]() |
Można jeszcze założyć modulator na sondę lambda ( takie coś stosuję się w gazie na oszukanie sondy ). Miałem coś takiego w passacie 1.8t AWT i działało po wycięciu kata
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Fri, 19 February 2010 ![]() |
Dzięki. Jednak wciąż nie uzyskałem odpowiedzi na najbardziej nurtujące mnie pytanie, czyli: czy spowoduje to jakieś inne konsekwencje? Obcięcie paliwa, spadek mocy etc.? Czy tylko i wyłącznie palący się check ?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
tylko check, ktory nie ma wplywu na prace silnika.
-------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Fri, 19 February 2010 ![]() |
Jeszcze mam takie pytanie, czy wycięcie kata spowoduje zwiększenie spalania ? Bo gdzieś tak kiedyś czytałem, że druga sonda zwariuje i przełoży się to na jakieś +2litry więcej. Ile jest w tym prawdy ?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
nie ma
![]() -------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Fri, 19 February 2010 ![]() |
mss, dzięki wielkie.
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
U mnie nie zauwazylem zmian jezdzac bez kata z druga sonda a potem bez kata ale druga sonda wylaczona w ECU.
-------------------- B4 Competition quattro 1.8 20VT
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Fri, 19 February 2010 ![]() |
No to ja już sam nie wiem jak to jest, na innym forum przeczytałem, że wywalając kata prawdopodobnie auto zacznie czkać, nierówno pracować itd. Czy ktoś przerabiał temat w 1.8T AUQ lub jakimś innym 1.8T na dwóch sondach ? Bo już sam nei wiem czy mogę śmiało ciąć kata czy też musze go zostawić, albo ew. najpierw wyłączyć drugą sondę a później ciąć. Check na desce przeboleję, ale ta nierówna praca, czkanie itd. to już mnie martwi.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
ale kolega napisal ze nie zauwazyl zmian bez kata z sonda i bez sondy.
tnij kata, wstaw tulejke, nawet programowo nie bedzie trzeba wylaczac i bedzie bez checka ![]() druga sonda sprawdza tylko sprawnosc katalizatora. -------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 20 November 2009 Skąd: Warszawa - Sadyba ![]() |
Ja dopiero co zrobiłem cały przelot z DP w AUQ. Kata oczywiście brak. Jedną sondę miałem już wcześniej wyłączoną. Żadnego czkania czy innych złych objawów.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Fri, 19 February 2010 ![]() |
Dziękówka koledzy. No nic- zaryzykuję. Oby faktycznie nie było problemów z autem później
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 15 April 2006 Skąd: Łomża ![]() |
daj znać na forum dla potomnych
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
przemest i co wywaliles tego kata??
Tak przy okazji, jakiej dlugosci powinna byc ta tulejka dystansowa do drugiej sondy lambda?? -------------------- B4 Competition quattro 1.8 20VT
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Fri, 19 February 2010 ![]() |
Poki co nie wywalilem, nie moge zgadac sie z kolega spawaczem, bo mijaja sie nasze wolne godziny :/
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Na jakim to forum takie bzdury piszą o usuwaniu katalizatora z silnika turbo, im mniej restrykcji tym lepiej dla osiągów, inną sprawą jest stan silnika, jeżeli jest zdrowy to wszystko bedzie ok i możesz śmiało wywalać, jeżeli natomiast będzie już pod chodzony to mogą pojawić się z wydechu różne zapachy lub bąki, generalnie jeżeli nie bierze oleju można ciąć, AUQ jest na szerokopasmowej pierwszej sondzie i z niej pobiera wszystkie dane, jeżeli nie wyłączysz lub nie oddalisz tuleją tej drugiej, będzie pojawiał się błąd, który to nie ma żadnego wpływu na pracę silnika
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Ja wywaliłem kata w swoim AUM (bliźniaczy do AUQ), po kilku dniach od kasowania błędów zapalał się check i powracał:
16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 35-00 - - Ale auto jeździło bez zmian, tylko wkurzał mnie check na zegarach. Na dzień dzisiejszy wyłączyłem sobie w ECU drugą sondę i jak na razie spokój, żadnej dyskoteki, tak jak ma być. Jest tylko jeden minus - bardziej czuć spaliny ale mi tam to nie przeszkadza ![]() ![]() -------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Fri, 19 February 2010 ![]() |
No to na 100% wytnę, może uda się w ten weekend...
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sun, 22 June 2008 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 10 August 2025 - 08:22 |