![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jaki będzie efekt po założeniu wtrysków 260 do seryjnej pompy (10mm) ? Pytam się dlatego, że mam do sprzedania takie wtryski i kupca, który celuje w okolice 180-190KM w swoim samochodzie,
a nie chcę go wsadzić na minę. Ja na seryjnej pompie i wtryskach 216 miałem 170KM, na wtryskach 230 miałem 180KM. Czy wtryski 260 będą się zachowywały podobnie jak 230-ki ? Inaczej mówiąc: czy da się sensownie wystroić samochód na pompie 10mm i wtryskach 260 ? Rezultat będzie taki sam, lepszy czy gorszy w porównaniu do 230 ? -------------------- Octavia ASV 207@389
Sprzedam GT22: _http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1264421 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 30 August 2004 Skąd: Lublin ![]() |
niestety będzie kicha
-------------------- Turbokombi C6 3.0TDi V6 281 / 586
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
-------------------- Octavia ASV 207@389
Sprzedam GT22: _http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1264421 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 30 August 2004 Skąd: Lublin ![]() |
logiczne , dziura we wtryskach 0.260 jest za duża żeby przy wydajnosci pompy 10mm zachować odpowiednie cisnienie wtrysku.
-------------------- Turbokombi C6 3.0TDi V6 281 / 586
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
logiczne , dziura we wtryskach 0.260 jest za duża żeby przy wydajnosci pompy 10mm zachować odpowiednie cisnienie wtrysku. Podrążę jeszcze temat, bo może się przy okazji czegoś dowiem ![]() Samochód będzie bardziej dymił ? Będzie mniejsza moc ? Czy może jeszcze jakieś inne efekty będą ? -------------------- Octavia ASV 207@389
Sprzedam GT22: _http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1264421 |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#6
|
![]() |
na logike to jak slabiej wtrysnie, to i slabiej spali, bedzie dym, wieksze egt i mniejsza moc. tak ja to widze.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
ja myslę że trzeba spróbować i wtedy bedzie wiadomo, założenie wtrysków to 20 minut roboty
przy mniejszym cisnieniu wtrysku jest słabsze rozpylenie, nawet dochodzi do tego że wtryski leją jakie cisnienia otwarcia mają te 260 ustawione? moze je warto zmierzyć przed włożeniem do auta jażeli auto pójdzie do tunera od razu to chyba temat jest do ogarniecia, jeśli pompa 10 jest zdrowa... kiedyś były opinie, że wstawienie 216 na seryjny soft rozwali silnik -------------------- |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Łorsoł ![]() |
a ja zadam pytanie z innej strony. czym rozni sie pompa 10 od 11. wiadomo ze ma wiekszy tłoczek i przekłada sie to na jej wiekszy wydatek czyli w tym samym czasie moze przepchnac wiecej paliwa ale czy tyczy sie to calego zakresu pracy czy roznica zaczyna sie wtedy kiedy pompa 10 nie daje juz rady? czy obie te pompy stwarzaja takie same cisnienie paliwa czy moze jedna wieksze druga mniejsze. czy wydatek pompy moze byc wiekszy przy stałym cisnieniu czy jezeli rosnie wydatek to i cisnienie?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
pompa 11 ma zdaje się jeszcze inny skok fali
w autach gdzie były 11 (AHH, ALH w automacie) zawsze cisnienia otwarcia wtrsyków wynosiły 220 na 300 Bar ale za to były małe otworki we wtryskach (coś koło 0,185) co IMO dawało bardzo dobre rozpylenie i mało dymu ale tez małą moc - 90KM w pomie 11 jest lepszy wydatek na wyższych rpm gdzie się osiąga dużą moc, tam pompa 10 nie da rady juz napompować odpowiedniej ilości paliwa cisnienie wtrysku uzaleznione jest od ustawienia wtryskiwacza, jednak wiadomo że pompa musi wytworzyć znacznie wieksze cisnienie, żeby się wtrysk otworzył i musi je utrzymywać przez cały czas trwania wtrysku - takie moje przemyslenia ![]() takie dane znalazłem: 1Z [obr pompy; ciśnienie]: 500obr 6.00÷7.40 bar 2000obr 8.50÷9.90 bar AFN [obr pompy; ciśnienie]: 500obr 8.10÷9.50 bar 2050obr 10.50÷12.10 bar ASV [obr pompy; ciśnienie]: 500obr 8.10÷9.50 bar 2050obr 10.60÷12.20 bar obroty pompy są chyba 2 razy mniejsze od obrotów silnika... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Łorsoł ![]() |
cowboy
skad masz te dane? nie ma takich dla pompy z AHH / automat ALH ?? to by duzo powiedzialo... moze mi ktos lopatologicznie wytlumaczyc jak to jest ze pompa daje csinienie rzedu kilkinastu bar a wtryski otiweraja sie przy 220/300 ?? bo pewnie czegos nie rozumiem... |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
takie dane znalazłem: te ciśnienia ktore podałeś to są ciśnienia panujące w pompie a nie po sekcji tłoczacej 1Z [obr pompy; ciśnienie]: 500obr 6.00÷7.40 bar 2000obr 8.50÷9.90 bar AFN [obr pompy; ciśnienie]: 500obr 8.10÷9.50 bar 2050obr 10.50÷12.10 bar ASV [obr pompy; ciśnienie]: 500obr 8.10÷9.50 bar 2050obr 10.60÷12.20 bar obroty pompy są chyba 2 razy mniejsze od obrotów silnika... ![]() szumal pompa da takie ciśnienie jakie chcesz (przy założeniu że sekcja tłocząca jest w dobrym stanie) problemem jest jej wydajność, ciekawy jestem czy ktoś próbował założyć głowice tłoczącą od iveco tam jest 12mm ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 07 March 2005 Skąd: 71 ![]() |
Z tego co wiem, to Aligator podejmował takie próby, ale coś stanęło. Z tym, że podobno 12mm nie kręci się powyżej 4tyś obrotów.
-------------------- c2c52b39e6]http://www.degeneracja.icx.pl/download/ban2.gif[/]
|
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#13
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
dokładnie, te cisnienia to cisnienia wewnątrz pompy, ale jak jest większe cisnienie wewnetrzne to wiecej paliwa wejdzie do tłokorozdzielacza, bo przecież 1Z, AFN i ASV mają głowiczki 10mm a jednak to ASV ma największą wydajność
ważniejszy jest wydatek pompy i na stanowisku sprawdza się przy okreslonych obrotach oraz wtryskiwaczu z okreslonymi cisnieniami jaki jest wydatek i czy jest zgodny z tabelami.. dokładne dane sa w katalogach BOSCHa mozna sprawdzić głowica 12 jest tez chyba w jakichś fordach ale podobno nie da się kręcić wysoko oraz stanowi większy opór do paska rozrządu -------------------- |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 09 February 2006 Skąd: Wrocław/ Oborniki Śląskie ![]() |
dokładnie, te cisnienia to cisnienia wewnątrz pompy, ale jak jest większe cisnienie wewnetrzne to wiecej paliwa wejdzie do tłokorozdzielacza, bo przecież 1Z, AFN i ASV mają głowiczki 10mm a jednak to ASV ma największą wydajność ważniejszy jest wydatek pompy i na stanowisku sprawdza się przy okreslonych obrotach oraz wtryskiwaczu z okreslonymi cisnieniami jaki jest wydatek i czy jest zgodny z tabelami.. dokładne dane sa w katalogach BOSCHa mozna sprawdzić głowica 12 jest tez chyba w jakichś fordach ale podobno nie da się kręcić wysoko oraz stanowi większy opór do paska rozrządu dwa miesiące temu w Czechach oglądałem japońską głowicę 12mm do VP 37mm, gdzie producent gwarantuje sprawność jej do 5 tys obr/min -------------------- www.vagtune.pl tel.502730289
indywidualny chiptuning, hamownia 4x4 Dynostar 4W-X |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 05:59 |