Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Wtryski 260-ki i pompa 10-ka
_tm_
post Thu, 14 May 2009 - 22:28
Post #1


User
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





Jaki będzie efekt po założeniu wtrysków 260 do seryjnej pompy (10mm) ? Pytam się dlatego, że mam do sprzedania takie wtryski i kupca, który celuje w okolice 180-190KM w swoim samochodzie,
a nie chcę go wsadzić na minę. Ja na seryjnej pompie i wtryskach 216 miałem 170KM, na wtryskach 230 miałem 180KM. Czy wtryski 260 będą się zachowywały podobnie jak 230-ki ?

Inaczej mówiąc: czy da się sensownie wystroić samochód na pompie 10mm i wtryskach 260 ? Rezultat będzie taki sam, lepszy czy gorszy w porównaniu do 230 ?


--------------------
Octavia ASV 207@389

Sprzedam GT22: _http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1264421
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 14 May 2009 - 22:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
slg
post Fri, 15 May 2009 - 08:36
Post #2


Super User
Dołączył: Mon, 30 August 2004
Skąd: Lublin





niestety będzie kicha


--------------------
Turbokombi C6 3.0TDi V6 281 / 586
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_tm_
post Fri, 15 May 2009 - 09:01
Post #3


User
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(slg @ Fri, 15 May 2009 - 08:36) *
niestety będzie kicha


ok, ale dlaczego ?


--------------------
Octavia ASV 207@389

Sprzedam GT22: _http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1264421
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slg
post Fri, 15 May 2009 - 12:43
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 30 August 2004
Skąd: Lublin





logiczne , dziura we wtryskach 0.260 jest za duża żeby przy wydajnosci pompy 10mm zachować odpowiednie cisnienie wtrysku.


--------------------
Turbokombi C6 3.0TDi V6 281 / 586
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_tm_
post Fri, 15 May 2009 - 13:01
Post #5


User
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(slg @ Fri, 15 May 2009 - 12:43) *
logiczne , dziura we wtryskach 0.260 jest za duża żeby przy wydajnosci pompy 10mm zachować odpowiednie cisnienie wtrysku.


Podrążę jeszcze temat, bo może się przy okazji czegoś dowiem smile.gif. Jakie efekty będzie powodowało zbyt małe ciśnienie wtrysku ?
Samochód będzie bardziej dymił ? Będzie mniejsza moc ? Czy może jeszcze jakieś inne efekty będą ?


--------------------
Octavia ASV 207@389

Sprzedam GT22: _http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1264421
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 15 May 2009 - 13:08
Post #6









na logike to jak slabiej wtrysnie, to i slabiej spali, bedzie dym, wieksze egt i mniejsza moc. tak ja to widze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 15 May 2009 - 13:29
Post #7


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





ja myslę że trzeba spróbować i wtedy bedzie wiadomo, założenie wtrysków to 20 minut roboty

przy mniejszym cisnieniu wtrysku jest słabsze rozpylenie, nawet dochodzi do tego że wtryski leją

jakie cisnienia otwarcia mają te 260 ustawione? moze je warto zmierzyć przed włożeniem do auta

jażeli auto pójdzie do tunera od razu to chyba temat jest do ogarniecia, jeśli pompa 10 jest zdrowa... kiedyś były opinie, że wstawienie 216 na seryjny soft rozwali silnik


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szumal
post Fri, 15 May 2009 - 13:53
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Łorsoł





a ja zadam pytanie z innej strony. czym rozni sie pompa 10 od 11. wiadomo ze ma wiekszy tłoczek i przekłada sie to na jej wiekszy wydatek czyli w tym samym czasie moze przepchnac wiecej paliwa ale czy tyczy sie to calego zakresu pracy czy roznica zaczyna sie wtedy kiedy pompa 10 nie daje juz rady? czy obie te pompy stwarzaja takie same cisnienie paliwa czy moze jedna wieksze druga mniejsze. czy wydatek pompy moze byc wiekszy przy stałym cisnieniu czy jezeli rosnie wydatek to i cisnienie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 15 May 2009 - 14:03
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





pompa 11 ma zdaje się jeszcze inny skok fali

w autach gdzie były 11 (AHH, ALH w automacie) zawsze cisnienia otwarcia wtrsyków wynosiły 220 na 300 Bar ale za to były małe otworki we wtryskach (coś koło 0,185) co IMO dawało bardzo dobre rozpylenie i mało dymu ale tez małą moc - 90KM

w pomie 11 jest lepszy wydatek na wyższych rpm gdzie się osiąga dużą moc, tam pompa 10 nie da rady juz napompować odpowiedniej ilości paliwa

cisnienie wtrysku uzaleznione jest od ustawienia wtryskiwacza, jednak wiadomo że pompa musi wytworzyć znacznie wieksze cisnienie, żeby się wtrysk otworzył i musi je utrzymywać przez cały czas trwania wtrysku - takie moje przemyslenia smile.gif

takie dane znalazłem:

1Z [obr pompy; ciśnienie]:
500obr 6.00÷7.40 bar
2000obr 8.50÷9.90 bar

AFN [obr pompy; ciśnienie]:
500obr 8.10÷9.50 bar
2050obr 10.50÷12.10 bar

ASV [obr pompy; ciśnienie]:
500obr 8.10÷9.50 bar
2050obr 10.60÷12.20 bar

obroty pompy są chyba 2 razy mniejsze od obrotów silnika...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szumal
post Fri, 15 May 2009 - 14:08
Post #10


Frequent User
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Łorsoł





cowboy
skad masz te dane? nie ma takich dla pompy z AHH / automat ALH ?? to by duzo powiedzialo...
moze mi ktos lopatologicznie wytlumaczyc jak to jest ze pompa daje csinienie rzedu kilkinastu bar a wtryski otiweraja sie przy 220/300 ?? bo pewnie czegos nie rozumiem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 15 May 2009 - 16:39
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(cowboy @ Fri, 15 May 2009 - 14:03) *
takie dane znalazłem:

1Z [obr pompy; ciśnienie]:
500obr 6.00÷7.40 bar
2000obr 8.50÷9.90 bar

AFN [obr pompy; ciśnienie]:
500obr 8.10÷9.50 bar
2050obr 10.50÷12.10 bar

ASV [obr pompy; ciśnienie]:
500obr 8.10÷9.50 bar
2050obr 10.60÷12.20 bar

obroty pompy są chyba 2 razy mniejsze od obrotów silnika...
te ciśnienia ktore podałeś to są ciśnienia panujące w pompie a nie po sekcji tłoczacej wink.gif
szumal
pompa da takie ciśnienie jakie chcesz (przy założeniu że sekcja tłocząca jest w dobrym stanie) problemem jest jej wydajność, ciekawy jestem czy ktoś próbował założyć głowice tłoczącą od iveco tam jest 12mm wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bzysiek
post Fri, 15 May 2009 - 16:52
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 07 March 2005
Skąd: 71





Z tego co wiem, to Aligator podejmował takie próby, ale coś stanęło. Z tym, że podobno 12mm nie kręci się powyżej 4tyś obrotów.


--------------------
c2c52b39e6]http://www.degeneracja.icx.pl/download/ban2.gif[/]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 15 May 2009 - 17:10
Post #13









http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t...8d289d959506ab5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 15 May 2009 - 20:40
Post #14


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





dokładnie, te cisnienia to cisnienia wewnątrz pompy, ale jak jest większe cisnienie wewnetrzne to wiecej paliwa wejdzie do tłokorozdzielacza, bo przecież 1Z, AFN i ASV mają głowiczki 10mm a jednak to ASV ma największą wydajność

ważniejszy jest wydatek pompy i na stanowisku sprawdza się przy okreslonych obrotach oraz wtryskiwaczu z okreslonymi cisnieniami jaki jest wydatek i czy jest zgodny z tabelami..

dokładne dane sa w katalogach BOSCHa mozna sprawdzić

głowica 12 jest tez chyba w jakichś fordach ale podobno nie da się kręcić wysoko oraz stanowi większy opór do paska rozrządu


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mirass
post Mon, 18 May 2009 - 08:50
Post #15


Frequent User
Dołączył: Thu, 09 February 2006
Skąd: Wrocław/ Oborniki Śląskie





CYTAT(cowboy @ Fri, 15 May 2009 - 20:40) *
dokładnie, te cisnienia to cisnienia wewnątrz pompy, ale jak jest większe cisnienie wewnetrzne to wiecej paliwa wejdzie do tłokorozdzielacza, bo przecież 1Z, AFN i ASV mają głowiczki 10mm a jednak to ASV ma największą wydajność

ważniejszy jest wydatek pompy i na stanowisku sprawdza się przy okreslonych obrotach oraz wtryskiwaczu z okreslonymi cisnieniami jaki jest wydatek i czy jest zgodny z tabelami..

dokładne dane sa w katalogach BOSCHa mozna sprawdzić

głowica 12 jest tez chyba w jakichś fordach ale podobno nie da się kręcić wysoko oraz stanowi większy opór do paska rozrządu


dwa miesiące temu w Czechach oglądałem japońską głowicę 12mm do VP 37mm, gdzie producent gwarantuje sprawność jej do 5 tys obr/min


--------------------
www.vagtune.pl tel.502730289

indywidualny chiptuning, hamownia 4x4 Dynostar 4W-X
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 05:59