Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Wóz stoi krzywo na gwincie, Gwint kw
Rezor
post Fri, 02 Jul 2021 - 16:49
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Założyłem wczoraj u siebie gwint kw, dzisiaj podczas jazdy usłyszałem solidne tarcie z prawego tyłu podczas skrętu w lewo... Okazało się że z tyłu prawa strona jest ok centymetr niżej niż lewa. Sprezyny są wyregulowane na tą samą wysokość, jak je ustawiałem przed montażem to były na tej samej wysokości... Do tego podczas demontażu amortyzatora z prawej wystarczyło stanąć na zwrotnicy i amortyzator wyszedł, z lewej musiałem trochę się nasiłować. Co może być nie tak? Krzywy stabilizator?


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 02 Jul 2021 - 16:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Fri, 02 Jul 2021 - 17:56
Post #2


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





A nie pękła tam przez przypadek sprężyna? Gwint nowy, sprężyny z takim samym oznaczeniem?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacoob92
post Fri, 02 Jul 2021 - 19:43
Post #3


User
Dołączył: Fri, 02 October 2020





nie wiem jakie auto, zobacz poduszki w kielichach może spartniała i wpada amor
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Fri, 02 Jul 2021 - 19:54
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(jackkpl @ Fri, 02 Jul 2021 - 17:56) *
A nie pękła tam przez przypadek sprężyna? Gwint nowy, sprężyny z takim samym oznaczeniem?

Używka, ale u osoby od której kupiłem było równo. Oznaczenia są te same, sprężyna nie pękła, przed założeniem sprawdzałem wysokość i ugięcie pod moim ciężarem i wszystko ok. Amortyzatory są osobno. Wcześniej bylo nivo więc obstawiam, że równało wóz bardziej. W niedziele muszę jechać w trasę ale niestety prawe koło trze przy mocniejszych łukach w lewo. Przy normalnej jeździe jest ok ale przy 100+ roll może być ciut większy tongue.gif
300C ze stopki


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Techno
post Fri, 02 Jul 2021 - 21:18
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 April 2010
Skąd: Kraków





moze masz inny rozkład mas niż u poprzednika, słyszałeś kiedyś o corner balancing, masz gwint to go użyj ale bez wag to droga w ciemną strone
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duchu22
post Fri, 02 Jul 2021 - 21:41
Post #6


Frequent User
Dołączył: Tue, 29 December 2009





Poluzowac sruby na wahaczach i skrecic jeszcze raz w pozycji pracy


--------------------
E36 3.0t 400/500 drift
Superb III 2.0t 350/500
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Fri, 02 Jul 2021 - 22:30
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





CYTAT(Techno @ Fri, 02 Jul 2021 - 21:18) *
moze masz inny rozkład mas niż u poprzednika, słyszałeś kiedyś o corner balancing, masz gwint to go użyj ale bez wag to droga w ciemną strone

+1

Ustawienie crossów robi mega robotę, czasami przy gwincie ustawionym na tę samą wysokość (z kierowcą w środku) różnice wychodziły po 200kg.
Oczywiście do poprawnego ustawienia konieczne są regulowane końcówki stabilizatorów ale naprawdę warto.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Fri, 02 Jul 2021 - 22:49
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Ze skręceniem wahaczy też trop. Odkręcałem oba od sprężyn bo nie szło podejść ze ściągaczem z Juli biggrin.gif skręciłem "mniej więcej"


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 03 Jul 2021 - 10:53
Post #9


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Techno @ Fri, 02 Jul 2021 - 21:18) *
moze masz inny rozkład mas niż u poprzednika, słyszałeś kiedyś o corner balancing, masz gwint to go użyj ale bez wag to droga w ciemną strone

Ustawienie równo nacisków raczej nie da równej wysokości. Może przy 1 miejscowym bolidzie się da smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Sat, 03 Jul 2021 - 12:53
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Różnica szpar z tyłu między stronami to 18mm. Z lewej jest 20,a z prawej 2mm biggrin.gif na samych sprężynach to 170mm lewa 162 prawa strona. Gwint jest wykręcony na maxa. Nie wiem skąd taka gleba ale zdążyłem popytać i ponoc kw tak ma i trzeba czymś dystansować żeby zwiększyć zakres regulacji. Stabilizator wykluczam, odkręciłem łączniki i nic się nie zmieniło. Co do corner balancing to roznica musiałaby być znaczna bo po założeniu gwintu wrzuciłem 150kg do bagażnika żeby się upewnić czy mogę z psem i dzieciakami jechać i tył siadł raptem o kilka mm. Nie wiem na ile mogę wykręcić stopkę sprężyny ponad gwint? Ewentualnie myślę kupić te wkładki między sprężyny ale nie wiem jak to wpłynie na komfort. Teraz jest świetnie, progi da się przejechać jeszcze bez wybijania zębów, a wreszcie mi klocek nie pływa po drodze. Problem jest tylko ze zbyt niskim prawym tyłem


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 03 Jul 2021 - 15:57
Post #11


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Zmierz odległość samego amortyzatora od mocowania do mocowania lewo prawo, jak auto stoi (potrzebny kanał). Możesz zrobić eksperyment, zamień sprężyny lewo prawo smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Sat, 03 Jul 2021 - 17:15
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(jackkpl @ Sat, 03 Jul 2021 - 15:57) *
Zmierz odległość samego amortyzatora od mocowania do mocowania lewo prawo, jak auto stoi (potrzebny kanał). Możesz zrobić eksperyment, zamień sprężyny lewo prawo smile.gif.

Zrobiłem, zamieniłem sprężyny i amortyzatory i dalej to samo ale już chyba wiem co jest grane. Przód też lekko krzywy, 6mm różnicy. Podniosłem prawy przod na równo i tył też dźwignął. Do tego samo tarcie nie wynika gleby a geometrii, lewe koło jest pochylone, prawe stoi prosto. Da się jeździć, nie czuje żeby coś znosiło ale prawe po wrzuceniu 200kg do bagażnika dalej lekko obciera o nadkole


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Sat, 03 Jul 2021 - 20:49
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Coś jest jednak nie tak. Zrobiłem 30km i znowu sklepało i wóz stoi krzywo. Było równo a teraz przód znów o 8mm niżej z prawej a tył 17mm. Myślę czy by w poniedziałek nie pojechać na SKP. Wyjdzie jak któraś sprężyna albo armor siada?


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Sat, 03 Jul 2021 - 21:20
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(Rezor @ Sat, 03 Jul 2021 - 20:49) *
Wyjdzie jak któraś sprężyna albo armor siada?


amor nie podnosi budy , sprezyne bedziesz widzial sam - ulamana, uklepana itp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Sun, 04 Jul 2021 - 13:15
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Objerzałem dzisiaj samochód i zauważyłem, że sprężyny z przodu mają różne oznaczenie 2508 23G13 z prawej oraz 2508 13G13 z lewej ktoś ogarnia oznaczenia KW? Sprężyny wyglądają ok nie widzę pęknięć ale musialbym z mcpersona wygrzebać żeby sprawdzić czy nie są sklepane. Tylne jak wspominałem sprawdzałem na wysokość i sprężanie. Mialem kupić nówki BC albo D2 ale trafiły się używki za grosze i z problemami biggrin.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 04 Jul 2021 - 17:39
Post #16


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Rezor @ Sun, 04 Jul 2021 - 13:15) *
Objerzałem dzisiaj samochód i zauważyłem, że sprężyny z przodu mają różne oznaczenie 2508 23G13 z prawej oraz 2508 13G13 z lewej ktoś ogarnia oznaczenia KW? Sprężyny wyglądają ok nie widzę pęknięć ale musialbym z mcpersona wygrzebać żeby sprawdzić czy nie są sklepane. Tylne jak wspominałem sprawdzałem na wysokość i sprężanie. Mialem kupić nówki BC albo D2 ale trafiły się używki za grosze i z problemami biggrin.gif

Naciski w samochodzie działają podobnie jak w stole z 4 nogami. Wystarczy jedną wydłużyć o 5mm i automatycznie cały ciężar stoi tylko na 2 nogach po przekątnej. To samo w samochodzie, różnica sprężyn z przodu będzie miała wpływ na naciski i wysokości z tyłu.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Sun, 04 Jul 2021 - 21:48
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





i jest jeszcze jedna kwestia, tam jest stabilizator? nie prezyl przy skladaniu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Mon, 05 Jul 2021 - 00:37
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Racja, jeszcze jest stabilizator z przodu. Prawa strona z przodu miała dzwona w grudniu i łącznik, wahacz dolny oraz zwrotnica były wymieniane ale drążek też mógł oberwać


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 02 July 2025 - 22:04