Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wkłady CHRA do turbosprężarek
aquater
post Mon, 14 Oct 2013 - 09:28
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 04 October 2012





Witam kolegów. Jako że turbina powoli kończy swój żywot a z regeneracjami mam złe wspomnienia, zamierzam zakupić wkład CHRA.....
macie może z tym jakieś doświadczenia? czego się wystrzegać? Zdaje to egzamin czy jednak jest loterią?

Turbina to Garrett GT20 .....

Producent to niejaki MELETT.

A wkład znalazłem na portalu all.....
http://allegro.pl/nowa-turbosprezarka-turb...3592877308.html

można śmiało zamawiać czy szukać czegoś innego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 14 Oct 2013 - 09:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
!markos
post Mon, 14 Oct 2013 - 10:48
Post #2


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Melett to chyba jeden z najwiekszych producentow czesci zamiennych do sprezarek. Rok gwarancji, ew. 2 lata odpowiedzialnosci sprzedawcy, mozesz brac wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aquater
post Mon, 14 Oct 2013 - 13:37
Post #3


Rookie
Dołączył: Thu, 04 October 2012





a osobiście sprawdzałeś czy tylko słyszałeś?

Bo nie chcę znów umoczyć na głupim zakupie.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
apogeum
post Mon, 14 Oct 2013 - 14:52
Post #4


Super User
Dołączył: Wed, 18 January 2012





Aquater a jak myslisz w jaki sposób jest przeprowadzona regeneracja zazwyczaj?
biorą takie cosik jak podałeś z aukcji, wymieniają i przeważnie wyważają tongue.gif i juz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Mon, 14 Oct 2013 - 15:28
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Po co wyważać jak jest info w aukcji, że już jest wyważone fabrycznie.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aquater
post Mon, 14 Oct 2013 - 16:19
Post #6


Rookie
Dołączył: Thu, 04 October 2012





Kolego apogeum wiem jak wyglada regeneracja. Ja w tytule zapytałem czy ktoś miał do czynienia z fabrycznie złożonym wkładem. Jak mniemam nie miałeś bo o wyważaniu piszesz... A wyważa sie wirnik przed złożeniem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mrowczan
post Mon, 14 Oct 2013 - 16:36
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sun, 26 October 2008
Skąd: Częstochowa





CYTAT(aquater @ Mon, 14 Oct 2013 - 16:19) *
Kolego apogeum wiem jak wyglada regeneracja. Ja w tytule zapytałem czy ktoś miał do czynienia z fabrycznie złożonym wkładem. Jak mniemam nie miałeś bo o wyważaniu piszesz... A wyważa sie wirnik przed złożeniem.

Raczej po, juz na osce biggrin.gif


--------------------
Największy w Polsce wybór łączników silikonowych! W ofercie wydajne intercoolery, aluminiowe i nierdzewne orurowanie, elementy układu dolotowego, paliwowego, smarowania, chłodzenia, wydechowego, elektronika i wiele innych!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aquater
post Mon, 14 Oct 2013 - 16:49
Post #8


Rookie
Dołączył: Thu, 04 October 2012





fakt fakt oś plus wirnik....

Ale przed dalszym składaniem.... smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Mon, 14 Oct 2013 - 16:53
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



CYTAT(mrowczan @ Mon, 14 Oct 2013 - 16:36) *
Raczej po, juz na osce biggrin.gif


najpierw są wyważane same wirniki, a później doważane już skręcone na ośce...


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aquater
post Mon, 14 Oct 2013 - 18:35
Post #10


Rookie
Dołączył: Thu, 04 October 2012





Koledzy czyli jest sens kupować?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Mon, 14 Oct 2013 - 19:29
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





No pewnie masz praktycznie nową turbinę. Reszta to tylko obudowy.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Mon, 14 Oct 2013 - 20:18
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





przecież to jak byk regenerowane, komplet naprawczy melett turbina garretta, standard reszta kwestia roboty a są różne szkoły...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aquater
post Mon, 14 Oct 2013 - 21:39
Post #13


Rookie
Dołączył: Thu, 04 October 2012





dobra... zakupiona.... zobaczymy co będzie... mam nadzieję, że długo posłuży...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
carloman24
post Sun, 02 Feb 2014 - 08:11
Post #14


Rookie
Dołączył: Fri, 23 November 2012





Chciałem się dowiedzieć jak efekty wymiany tego środka i gdzie go kupiłeś ? smile.gif

Ja co prawda jeżdżę na chińskiej turbinie od ponad roku i odpukać jest dobrze, ale u ojca muszę zregenerować i zastanawiam się właśnie nad takim wynalazkiem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ProfiTurbo.pl
post Sat, 21 Mar 2015 - 19:05
Post #15


User
Dołączył: Mon, 05 January 2015
Skąd: Ruda Śląska





CYTAT(apogeum @ Mon, 14 Oct 2013 - 14:52) *
Aquater a jak myslisz w jaki sposób jest przeprowadzona regeneracja zazwyczaj?
biorą takie cosik jak podałeś z aukcji, wymieniają i przeważnie wyważają tongue.gif i juz



Pozwolę się nie zgodzić. Gotowe CHRA, a na pewno takie jakie oferuje Melett, jest już po procesach wyważenia i doważenia. Owszem, co raz więcej firm po prostu montuje kompletny rdzeń, zamiast "bawić się" w typową regenerację na maszynach wartych setki tysięcy zł, a przy tym oszczędza czas.

Z ciekawości zrobiliśmy w zeszłym roku mały research wśród typowych zakładów mechanicznych w województwie śląskim z serwisu dobrymechanik.pl, pytanie brzmiało czy mechanik umiałby sam naprawić (nie zregenerować) turbosprężarkę, korzystając z gotowego rdzenia. Na 30 zakładów, 28 nie miało pojęcia co to CHRA wink.gif


--------------------
ProfiTurbo.pl - CHRA, VNT, Billet Wheel, 'gruszki', testery do VNT.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sat, 21 Mar 2015 - 19:10
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





ale po co to wiedzieć warsztatom? jeśli nie zajmują się regeneracją turbosprężarek to taka wiedza jest im kompletnie niepotrzebna - prościej, łatwiej i szybciej oddać to komuś, kto się na tym zna, zrobi, weźmie kasę i wystawi papier i gwarancję...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ProfiTurbo.pl
post Sun, 22 Mar 2015 - 14:24
Post #17


User
Dołączył: Mon, 05 January 2015
Skąd: Ruda Śląska





CYTAT(siewcu @ Sat, 21 Mar 2015 - 19:10) *
ale po co to wiedzieć warsztatom? jeśli nie zajmują się regeneracją turbosprężarek to taka wiedza jest im kompletnie niepotrzebna - prościej, łatwiej i szybciej oddać to komuś, kto się na tym zna, zrobi, weźmie kasę i wystawi papier i gwarancję...


Idąc takim tokiem myślenia, mechanik powinien tylko być pośrednikiem w naprawie aut i od wszystkiego mieć podwykonawców? smile.gif Moim zdaniem nie. Im więcej jest w stanie zrobić samodzielnie, tym więcej zarobi dla siebie i co najważniejsze więcej zaoszczędzi jego klient. To jak dużo mechanik potrafi naprawić we własnym zakresie świadczyć też może o poziomie jego profesjonalizmu.

Po co wiedzieć? Żeby mogły oferować samodzielną naprawę turbosprężarki (nie regenerację) za mniejsze pieniądze, z minimum tym samym, a przeważnie lepszym efektem.

Piszesz, że jest prościej, łatwiej i szybciej - co masz na myśli? Zdecydowanie prościej, łatwiej i szybciej jest wyjąć stary rdzeń i włożyć fabrycznie nowy, niż rozbierać niesprawne CHRA na części pierwsze, czyścić, wyważać, składać, doważać. To spora oszczędność czasu. Wymiana gotowego rdzenia również nie jest czasochłonnym procesem.






--------------------
ProfiTurbo.pl - CHRA, VNT, Billet Wheel, 'gruszki', testery do VNT.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 22 Mar 2015 - 14:44
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





za to idąc Twoim tokiem myślenia, mechanik musi mieć wszystkie możliwe narzędzia u siebie na warsztacie - komplet sprzętów do wyważania układów korbowo-tłokowych, do obróbki głowic, do obróbki silników, do pomiarów wszystkich możliwych rzeczy, linię diagnostyczną do sprawdzania aut itd itp...

ps. ciekawe jak działa wyciągnięte z pudełka chra, które nie ma ustawionego ogranicznika do zmiennej geometrii smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ProfiTurbo.pl
post Sun, 22 Mar 2015 - 16:01
Post #19


User
Dołączył: Mon, 05 January 2015
Skąd: Ruda Śląska





Pisząc, że mechanik powinien umieć zrobić jak najwięcej we własnym zakresie, miałem na myśli oczywiście takie zabiegi, które nie wymagają kosztownego sprzętu, np wyważarek wirników czy też doważarek rdzeni, wartych setki tysięcy zł. Doskonale wiemy, że w opisywanym temacie taki sprzęt jest zbędny. Tu otrzymuje się produkt po procesach wyważenia i doważenia.

Kalibracja mechanizmu zmiennej geometrii to bezwzględnie istotny element podczas naprawy turbosprężarek, które oczywiście są w nią wyposażone. Czy robi to zakład regeneracyjny, czy typowy warsztat mechaniczny, i tak trzeba za każdym razem odpowiednio ustawić VNT. Ten fakt nie podlega dyskusji.

Odpowiadając na kolejne pytanie - jak ustawić mechanizm VNT? Bardzo ogólnie i w dużym skrócie - trzeba odpowiednio wyregulować długość sztangi gruszki wraz z śrubą regulacyjną zderzaka, która mieści się w korpusie CHRA. W wypadku gruszki robi się to przy użyciu śruby kontrującej. Jeżeli chodzi o zderzak umieszczony w korpusie rdzenia - tu trzeba użyć nakrętki kontrującej.

A jak sprawdzić czy regulacja została wykonana odpowiednio? Np zainwestować i wyposażyć warsztat w polski tester CIMAT Actutest 4000, lub włoski Redat Gatetest 3.

Można również wspomóc się powszechnie używanymi programami diagnostycznymi jak np VAG-COM i badać aktualne ciśnienie doładowania przy danym obciążeniu silnika, a następie porównywać je z wartościami wymaganymi. Jeżeli okaże się, że ciśnienie aktualne będzie wyraźnie większe od wymaganego, świadczy to o przeładowaniu turbosprężarki i konieczna jest regulacja sztangi oraz zderzaka. Wszystko to przy założeniu, że zawór zawór N75 i aktuator są sprawne, a przewody w układzie podciśnienia nie są przetarte (brak nieszczelności). To przykład jak można sprawdzić VNT, gdzie do sterownia turbosprężarką wykorzystywane jest podciśnienie.


--------------------
ProfiTurbo.pl - CHRA, VNT, Billet Wheel, 'gruszki', testery do VNT.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 22 Mar 2015 - 18:33
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





nie musisz opisywać procesu regulacji, bo wiem jak to wygląda smile.gif natomiast są tu 2 opcje:
1) mechanik kupuje maszynę do vnt za pewnie jakieś 20-30 tysięcy, sam zmienia chra, zajmuje mu to kilka godzin, zarabia na "regeneracji" turbo i montaż/demontaż/uszczelki/olej/etc i potem maszyna zwraca mu się przez X czasu
2) mechanik demontuje turbo, idzie do firmy, dostaje drugie z półki, montaż, wyjazd auta - nie zarabia na regeneracji a jedynie jak wyżej pisałem - montaż itd, nie ma zainwestowanej kasy w maszynie
jak myślisz, w którą stronę pójdzie?

owszem, fajnie jeśli mechanik ma dużą wiedzę, natomiast nie można wiedzieć wszystkiego i nie można się zajmować wszystkim na raz... przypuszczam, że zazwyczaj do zwykłej wymiany chra konieczne by było zatrudnienie i przeszkolenie kolejnej osoby, a to generuje koszty, których można uniknąć kupując regenerowane turbo od kogoś innego. a czy ta regeneracja polegała na wymianie chra czy też na rozebraniu i wymianie wszystkich elementów - jakie to ma znaczenie? klient ma dostać jeżdżące auto, gwarancję na turbo i tyle go interesuje. ma działać. nie wiem, może jestem jakiś dziwny, ale na pewno nie będę patrzył w jakiś inny sposób na mechaników, którzy nie mają pojęcia o regeneracji turbosprężarek - bo od tego są specjaliści, którym można oddać turbo a samemu zająć się kolejną robotą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 14:32