![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Mam pytanie jakie sa zalety i wady większego wykorbienia, a z co za tym idzie większej pojemności
Silnik ma wykorbienie 86 i pojemność 2,0 jest możliwy stoker na wale 94 trzeba by dać niższe korby czy prócz pojemności ~2.3 co pobudzi turbo wcześniej jakie są jeszcze zalety? czy też moc też będzie szła tak samo jak na wale 86? niuton wzrośnie ? czy też będzie sens kręcić pod 8tyś jak na wale 86? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Niut wzrośnie, na takim skoku przy 8000rpm będziesz miał porządną prędkość tłoka.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Widzę że temat dotyczy 1.8T audi/vw. Seryjnie masz już dość krótką korbę 144mm w tym silniku, jak dasz do tego wał na 94mm i jeszcze krótszą korbę to kręcenie 8000 to proszenie się o problemyi nie chodzi tutaj tylko o średnią prędkość tłoka.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 09 June 2013 ![]() |
Temat nie dotyczy audi tylko silnika mazdy. Kolega mlody1921 powinien podawać więcej informacji w tytule wątku. Silnik fe3n.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Temat nie dotyczy audi tylko silnika mazdy. Kolega mlody1921 powinien podawać więcej informacji w tytule wątku. Silnik fe3n. Łoooo mamuniu 2.0 wpisane jak byk, wieczorna ślepota ![]() Jakiej to ma długości korby zatem ? -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Korba ma 150mm pytanie jaka prędkość tłoka przy danym wykorbieniu jest bezpieczna, czy sensowne jest zostawić 2.0 na wykorbieniu 86 i kręcic do 8tyś i spać spokojnie czy jednak warto mieć 2,3l turbo wstanie wcześniej niut będzie duży ale 7tyś. obr to max ?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sun, 09 June 2013 ![]() |
Co do pojemności to 2.3 tak hop siup nie będzie na tych tłoka 86mm . A z tego co wiem rozwiertu nie robisz więc niecałe 2.2 będzie jak dobrze pamiętam.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Korba ma 150mm pytanie jaka prędkość tłoka przy danym wykorbieniu jest bezpieczna, czy sensowne jest zostawić 2.0 na wykorbieniu 86 i kręcic do 8tyś i spać spokojnie czy jednak warto mieć 2,3l turbo wstanie wcześniej niut będzie duży ale 7tyś. obr to max ? Na takim wykorbieniu i długości korby to aby tylko korba była mocna i tłok to i 9000rpm przyjmie to na 86mm wykorbienia. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tak właśnie u mnie przyjmuje seryjny tłok i seryjna korba 9000 rpm przy 86mm
Podobnie zresztą K20 -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Tak ale to malo typowy silnik wiec nie za bardzo sa dostepne inne walki wiec niema sensu krecic wyzej na hudro jak 8tys. W gre wchodzi dwie wersje
1. Seria wykorbienie 86, korba 150mm, tlok 87mm pojnosc troszke wiecej jal 2.0 odcinka 8tys. 2. Bardziej interesujaca wykorbienie 94 korba krotsza plus tlok 87 mamy 2.3l odcinka 8tys Przy takim wykorbieniu znaczaco moze wzrosnac moment obr. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Tak ale to malo typowy silnik wiec nie za bardzo sa dostepne inne walki wiec niema sensu krecic wyzej na hudro jak 8tys. W gre wchodzi dwie wersje 1. Seria wykorbienie 86, korba 150mm, tlok 87mm pojnosc troszke wiecej jal 2.0 odcinka 8tys. 2. Bardziej interesujaca wykorbienie 94 korba krotsza plus tlok 87 mamy 2.3l odcinka 8tys Przy takim wykorbieniu znaczaco moze wzrosnac moment obr. Odnośnie punktu 2 - Zgadza się, tylko pamiętaj że zwiększając wykorbienie zwiększasz nie tylko prędkość tłoka ale znacząco również siły promieniowe i odśrodkowe działające na układ korbowy, żeby nie okazało się że zbudujesz układ korbowy którego Twój blok nie wytrzyma przy założonych obrotach i mocy, przez wibracje wału i inne problemy w gratisie. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
przy krótszej korbie pogarsza sie rod to stroke ratio
czyli mając wykorbienie 94mm drastycznie zwieksza sie srednia predkosc tłoka ale dzieki krótkiej korbie tłok gwałtowniej przyspiesza , a to wiadomo siły działające na stope korbowodu itd takie obliczenia na szybko w excelu 1. średnica cylindra [mm] 87,000 pojemność cylindra [cm3] 511,242 predkość tłoka 8000rpm 22,93333333 m/s skok [mm] 86,000 pojemność wyliczona 2044,969 korba 150 mm RtS RATIO 1,744186047 2. średnica cylindra [mm] 87,000 pojemność cylindra [cm3] 558,800 predkość tłoka 8000 rpm 25,06666667 m/s skok [mm] 94,000 pojemność wyliczona 2235,199 korba 146 mm RtS RATIO 1,553191489 czyli dla 2 przypadku przy 8000 rpm masz juz przekroczone magiczą średnią predkośc tłoka 25 m/s co przy RTS 1,55 juz jest moim zdaniem dość grubo (korba musiałby mieć 146mm) -------------------- |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Prędkości średnie tłoka to tam pikuś ....
wał 86mm, korba l=150mm: Average Piston Speed (M/S)= 22,93 in Meters per Second Maximum Piston Speed (M/S)= 37,47 occurs at 75,097 Degrees ATDC Maximum TDC Rod Tension GForce= 3958,45 G's Maximum BDC Rod Compression GForce= 2194,80 G's wał 94mm, korba l= 146m: Average Piston Speed (M/S)= 25,07 in Meters per Second Maximum Piston Speed (M/S)= 41,38 occurs at 73,628 Degrees ATDC Maximum TDC Rod Tension GForce= 4446,78 G's Maximum BDC Rod Compression GForce= 2280,89 G's -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Można dać jeszcze tłok niższy o 3mm i korbe niższą o 1mm jeżeli to coś zmieni ?
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Silnik K24 mozna spokojnie krecic do 8krpm na skoku 99mm wiec IMHO 94mm nie bedzie problemem. Bardziej ta dlugosc korby - ja bym sie sklanial ku rozwiazaniu powyzej.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Thu, 12 July 2012 Skąd: Pomorze ![]() |
a jaka jest długość korby w takim k24?
-------------------- mk2 16vt
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
a jaka jest długość korby w takim k24? Jeśli dobrze pamiętam 152-153 mm jakoś. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 ![]() |
a jak sie ma to w 1.8t na wale tfsi ???
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
a jak sie ma to w 1.8t na wale tfsi ??? W 1.8T budując stroker na dedykowanym tłoku do strokera zostaje seryjna długość korbowodu 144mm, wał TFSI wiadomo wykorbienie 92,8mm. Np. mój silnik w F4R w Clio ma korbę 144mm i wykorbienie 93mm, graniczne obroty na kutej korbie i kutym tłoku to 8500rpm, więcej i jest kaboom wcześniej czy później ![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 ![]() |
W 1.8T budując stroker na dedykowanym tłoku do strokera zostaje seryjna długość korbowodu 144mm, wał TFSI wiadomo wykorbienie 92,8mm. Np. mój silnik w F4R w Clio ma korbę 144mm i wykorbienie 93mm, graniczne obroty na kutej korbie i kutym tłoku to 8500rpm, więcej i jest kaboom wcześniej czy później ![]() czyli w 1.8t do 8000tys na strokerze mozna bez obaw?? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 19:30 |