![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
![]() Westfield SEiW Aerorace 2.0 Zetec E W- wide - szeroki (ze 2 cm szerszy w kokpicie niż "nie szeroki" , a to potężna różnica w wygodzie i niestety pewna w masie (SE i SEi są lżejsze) , no i w cenach i – independent - niezależne zawieszenie czyli wahacz górny i dolny i z przodu i tyłu (SE mają 'live axle' z tyłu) Aerorace- werjsa torowa, bez klaksona, świateł, z klatką Caged , i "ponoć" nieco leżejszą ramą , i kilkoma jej usztywnieniami. Te Aerorace są podstawą wyścigowego pucharu Westfieldów w Holandii i Belgii więc jeździł na Spa i Zandvoort : ) (no i to jeden z nich, później przerabiany już pozapucharowo jako indywidualna zabawka czyjaś i z nie wiem jak długim - epizodem w jakichś endurance (miał potężny zbiornik paliwa, chłodzenie skrzyni i przesadnie duże sprzęgło) z silnikiem ponoć około 250 koni ale na ostatnim tchnieniu, i drugim po-pucharowym , już po ostatnim tchnieniu ![]() Wymiary (wg danych, nie mierzyłem , ale tak dla orientacji) Rozstaw kół przód - 1480mm (na std wahaczac, u mnie po + 30mm na stronę) Rozstaw kół tył - 1620mm rozstaw osi - 2325mm długość - 3450mm Rozkład mas 55% tył 45 % przód (to mierzyłem ) cross też całkiem nieźle wyszedł mimo LHD i wydechu dosć ciężkiego też po lewej. Z prawej akku (mały) , butla syst gaśniczego i zbiornk ) Silnik: Ford Zetec E (zwany też BlackTop, pochodzący z Focusa 1 gen) pojemność 2.0 (NA) 211KM (choć był pomiar i na 204 KM , 224Nm przygotowany świetnie przez GrześkaK. - Kuśmierz Motorsport Spec miska oleju Raceline - do wzdłużego montażu silnika który pierwotnie był poprzecznie w Focusie (olej nie ucieka) i niższa niż std - nie sterczy ryzykując urwaniem) z ITB Jenvey chyba 45mm, wtryskiwacze - nie wiem ![]() Wałki Catcams nie pamiętam numeru ale nie bardzo agresywne. raczej road-sport nie racing Autorace.pl - wystrojenie ECU - KMS ( https://kms.vankronenburg.enMP25/ , konkretnie ten najprostszy - MP25 ) Przeniesienie napędu Skrzynia Ford MT75 st / w 2021 : zmiana - kłowa w układzie H - wkład do MT75 przygotowany przez Mdrive + FWD Motorsport mozliwie blisko tych przełożeń : https://apx6u.app.goo.gl/eRco Dyferncjał Sierra 7 (3.92) + Quaifie LSD, w 2021 : zmiana na 4,7 przełożenie dla osiągnięcia w/w Koło zamachowe ok 4,5kg, sprzęgło Helix 4ro łopatkowe, ze sprężynkami rozmiaru Forda Pinto (215mm) , docisk Helix sport , na lince Ukł kierowniczy Maglownica z jakiegoś Escorta 2,4 obrotu połączona z kierownicą bezpośrednio prętem na 2 przegubach, szybkozłączka kierownicy Zawieszenie P+ T wielowahaczowe Westfield + RallyDesign tzw Widetrack (ok 30mm szerzej niż std, istnieją też 60mm szerzej wtedy szer przodu jest praktycznie jak tyłu) Amortyzatory Nitron z poj. regulacją Danych sprężyn nie mam Hamulce Zaciski HiSpec przód 4 tłoczk, tył 2 tłoczk. , bez ręcznego, pompy OBP 0,7 i 0.75, balancebar, Tarcze lite P 248x13mm, T 240x10mm Klocki Ferodo DS 1.11 Koła Compomotive CXR 13″ 10j i 8 j , opony tył Michelin S412 240/570 Przód Michelin S412 200/540 Revolutionwheels 13" 9j i 8 j + odpowiedniki powyższych Pirelli DM + na 13x7j rezerwowy komplet deszczowych Hankook 240 / 570 i 180/540 Inne : Zbiornik ok 10l : weldo.eu , swirlpot taki typowy, dopływ do niego 2ma pompami paliwa niskociśnieniowymi (z dwóch boków zbiornika), za swirlpotem pompa wysokociśnieniowa pojedyncza . syst gaśniczy "mały" mechaniczny wskaźniki analogowe na desce, dużo przycisków ![]() chłodnica oleju (choć po obudowaniu lepszym chłodnicy wody nie wiem czy potrzebna) Olej Gulf 5W50 pł hamulcowy Motul RBF600 olej do dyfra i skrzyni albo Motul 75W140 albo Millers 75W140 W ukł chłodzenia woda + albo water wetter albo motul mocool Nie taki znów lekki : Z kierowcą - 700kg, Projektem nie jest, w każdym razie nie już i w zasadzie nie moim - jest pochodną Lotusa Super Seven, więc jeśli jest projektem, to Pana Colina Chapmana (tego od Less is more) i dokładającyego się do niego założyciela Westfield Sportscars Pana Chrisa Smitha, niestety ciężko chorującego obecnie... Dla mnie "planem " było auto jak najmniej zawodne i jak najmniej wymagające zależności od innych - mechaników, zakładów ust geometrii , wulkanizatorów itd itp. jak najtańsze w utrzymaniu , więc niewysilone, oraz w swojej klasie 2 litry przywożące co jakiś czas pucharek , a czasem zawstydzające jakiegoś typowego frojde am faren ; ) A z powodu ograniczenia się do 2 litrów i braku doładowania, nieprzesadzonej mocy dla taniej ekspoatacji i niezwodności - naturalnie musiało iść drogą p. Chapmana - czyli być proste i lekkie. I faktycznie można przy nim zrobić wszystko bez warsztatu , kanału , podnośnika itp., to potężna zaleta. Przywiozłem go z Belgii jesienią 2018r , niedługo po wstawieniu do mechanika - do warsztatu Alfy 156 Cup na zmianę skrzyni biegów (na mocniejszą , też z Alfy) i niewielkie wzmocnienie silnika. Alfy wciąż nie mam BTW ; ) A Westfielda w tym czasie zdążyłem znaleźć, pojechać, przywieźć, rozebrać co nie było rozebrane ( był w kawałkach tzw "zawieszony / porzucony od 3 lat projekt (dość naturalna droga „projektów” ![]() No i sporo całkiem wciaż w czasie "utknięcia" Alfy - pojeździć oswajając się prawie zawsze jakieś pudło zdobywając, i poza jedną unieruchamiającą awarią (urwane ucho wahacza, ale i tak wtedy zdążył wygrać klasę) - zawsze kończył wszystkie trackadye , z ew drobnymi awariami do usunięcia na parkingu w nie dłużej niż strata jednej sesji . Więc można powiedzieć że te założone przeze mnie plany "projektu" spełnił z nawiązką i można go uznać za projekt skończony. Aha - czemu Westfield - sylwetka Super 7 jest przepiękna po prostu, kitcar bo w dzieciństwie (to czasy gdy na auto się czekało latami o ile można było sobie pozwolić w ogóle nawet po "państwowych " cenach, i nic do nich nie było) Ojciec opowiadał mi że w Anglii to kupić można auto w kawałkach , albo samemu pospawać wg ksiązki, składać w garażu i nim jeździć ! łał : ) .... (to czasy gdy na aparaturę do zdalnego sterowania modeli trzeba było ubiegać się o pozwolenie do Państwowej Inspekcji Radiowej ... aparaturkę do zabawki ! , a tu w jakiejś Anglii sobie robią Samochody i jeżdżą. no jak kurcze : ) - Caterhamy są drogie, i podstawowe raczej wąskie, jest jakaś wersja "Szeroka" ale tak czy siak za drogie. Choć z drugiej strony - trzymają cenę . BTW ostatnio wyszedł Caterham 170 z 3 cyl turbo silnikiem i ważący fabrycznie w wersji drogowej (2 fotele, światła itd., ) tylko 450 kg ! - Westfield ma bardziej przystępne ceny, a przyzwoite opinie co do konstrukcji (jak na swoje lata powstania jej oczywiście ) porządne wsparcie i know how ( klub WSCC z jego forum , wszystkie części w sklepie firmowym wscc-parts , dużo części w rally-design z wahaczami, zwrotnicami itd, sporo w burton-power , retroford , raceline , Siltech, Motorsporttools , itp itd, czesć można dobrać z innych aut w najbliższym sklepie motoryzacyjnym. Z tymi sklepami z UK niestety po Brexicie trochę gorzej - po pierwsze niektóre małe firmy upadły, po drugie trudniej jest z przesyłką (byle pierdółka i korespondencje z UP, agencją celną itd) . A po Alfie przekonałem się że samochód jest tak dobry jak serwis do niego i dostępność części - MK Indy - nie znałem, ale teraz chyba bym w ich kierunku teraz też patrzył, oferują kilka ram / konstrukcji zawieszeń w zależności od budżetu i zastosowania - droga / tor itd/. Bardzo prężnie się rozwijają, mają swój sklep, skupują upadające inne firmy (AB Performance , Strikr itd) I z tego co się zorientowałem są szerokie i zgrabnie wyglądają , prawie jak Westfieldy ![]() - RoadRunner - model Sr2 - chyba fajny, przed znalezieniem Westfielda jednego miałem namierzonego i rozmawiałem z właścicielem, i prawie się skusiłem , zwłaszcza ze był z silnikiem z Hondy S2000 , ale jednak egzotyczne auto to już miałem , potrzebne było popularne - Tiger - są popularne, ale trochę negatywnie do nich nastawiły mnie obserwacje z Classicautocup'ów , przecież takie auta powinny śmigać a tam coś nie mogły, ale może niewłaściwe widziałem moze mają inne modele z wielowahaczem itd , chyba też całkiem spore wsparcie i sklepy i rozwiązania - MNR - nie znałem w ogóle, kiedyś raz zobaczyłem i przestałem patrzeć bo brzydal ![]() Postaram się jakieś zdjęcia powstawiać niżej , może zaczynając nie od wstecznych a od aktualnych, na razie zapraszam do linku poniżej - tam i stare i w miarę aktualne zdj + filmy z przejazdów i parę zdj z majsterkowania : https://aswestfield.wordpress.com/ (i tam menu : galeria / trackdaye / majsterkowanie itd) I film z przedostatniego TD : https://youtu.be/qGt56rq4WJE -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
A tak się zebrałem za założenie wątku Westfieldowi w nagrodę za zasługi - na haju
![]() Choć gdyby nie pierwsza popsuta zbyt szeroką jazdą próba (2:50 a najlepsze dwie 2:45,1 i 2:45,7) może jeszcze by się udało wyżej o oczko. Ale z drugiej strony gdyby nie awaria jednej Meganki mogłoby być o jedno niżej. Ta formuła Drivecup Superoesowa z jednej strony mniej znacznie fizycznie męcząca, pozwalająca poooglądać, pogadać spokojnie , ale z drugiej jak jakoś idzie to jest stres żeby w ost przejeździe jakiejś kary nie złapać, czy nie zwolnić za bardzo. Trochę się obawiałem o opony w lekkim Westfieldzie i asfalcie po nocy w okolicach 0-2 stopnie, założyłem nawet deszcze na zapoznawcze przejazdy ale po dwóch czuć było że za miękkie i w ogóle to nie to co slik zagrzany. Ale jazdy zaczęły się ok 11tej, słonko operowało, Organizatror zapewłnił miejsce do pokręcenia 8mek i zagrzania i poza tym pierwszym przejazdem całkiem dobrze trzymały. Tor - http://drivecup.pl/rejestracja/tor-jastrza...21/#toggle-id-3 DRIVECUP zawsze coś ciekawego wykombinuje - jak na 6cio przejazdową imprezę (+ 2 zapoznania) to całkiem całkiem jazdy bo coś 3 km próba, kręta , bez długich prostych, więc była szansa te ciężkie auta z RSCH objechać i nawet poszło . No tylko że jak pozwalam sobie tak bardziej Westfieldem to powtarzalności nie mam (uda sie albo się nie uda) , np przed górką ciut inaczej zrotowane auto na wejściu i na końcu w jednym przejeździe 129km/h w drugim 118 . I tak się cieszyłem że się udało nie wyspinować bo byłoby po zawodach (może po częsci dzięki zwwariowanej zbieżności z tyłu pewnie pomagała też grzać opony) i nie zabić jednego fotografa który nagle na wypadkowej się usadowił dość szybkiego zakrętu... https://my.raceresult.com/181519/results#0_F42D52 ![]() ![]() A i w wersji timeattackowej to udał się jeden fajny czas - drugi zawodów. ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
![]() W końcu jest w dziale projekty ![]() Co do przednich kół, tam są jakieś tuleje, czy wszystko na łożyskach? Na tym jednym zdjęciu widać, że geometria się sama reguluje w zakręcie ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Fajne autko. Wszystko na miejscu. Te przednie kółka wydają się że mają bardzo mała średnicę
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
niski slik daje takie wrazenie, ale fakt, w dzisiejszych czasach kolo 13" to jakas deskorolka wiekszosc uwaza juz 17" za male
co ja mam powiedziec o swoich 10" w mini? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Błotniki optycznie "powiększały" teraz tak trochę bidnie faktycznie wygląda. A średnica to 540mm przód , 570 tył.
No ta geometria z przodu właśnie się "reguluje" tak że przy obciążeniu sie zmniejsza negatyw. Może rama się skręca ? , nie wiem. Co się robi ze zbieżnoscią przy obciążeniu przodu miałem 100x sprawdzić ale zawsze odkładam. Tulejki wahaczy od strony ramy są ale cieniutkie , więc chyba to nie ma znaczenia: ![]() Od strony koła są sworznie ![]() Z tyłu jest jedna tuleje met gum (na zdj w zestawie, też cienka warstwa tej gumy) i reszta tulejki j.w. + tzw rosejoint'y do regulacji zbieżności i pochylenia ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
AndrzejSR mierzyłeś może kąty zawiechy przód ? Jaki tam masz camber i kwsz pamiętasz może ?
niski slik daje takie wrazenie, ale fakt, w dzisiejszych czasach kolo 13" to jakas deskorolka wiekszosc uwaza juz 17" za male co ja mam powiedziec o swoich 10" w mini? Stare Mini na 10 ma swój niepowtarzalny klimat i na większych wygląda już tak sobie. Tarcze od hulajnogi dopełniają efektu ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Mierzyłem, ustawiałem kilka razy, kręgosłup to pamięta
![]() Przód wcześniej lekutko rozbieżnie (1mm na oba koła) , teraz próbowałem zrobić 0 lub ciut zbieżnie. Tył aktualnie potężnie zbieżnie - stopień albo i więcej (mam zapisane teraz z głowy ) - coś 3-4mm na jedną stronę na feldze 13". Ale to wszystko to kąty statyczne, pracując to się zmienia, powinienem mieć niedługo film z Jastrzębia z zewnątrz ( jedna z zalet Drivecup że na ich imprezaxch b często jest ekipa filmowa rallyvideo) Ustawienia z masą mnie symulowaną wewnątrz i na rozpiętych stabilizatorach, na sznurki i poziomicą. Więc z dokładnością no, trzeba poprawkę brać. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tulejki małe, i tym samym mała powierzchnia na która działa siła. Czyli mocno się poddają. U mnie problem już wyeliminowany, zostały tylko górne wahacze, które przyjmują ok 1/3 siły dolnego.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Tulejki małe, i tym samym mała powierzchnia na która działa siła. Czyli mocno się poddają. U mnie problem już wyeliminowany, zostały tylko górne wahacze, które przyjmują ok 1/3 siły dolnego. Zmiana na te rosejointy nie jest trudna ale bo ja wiem czy to problem jest i czy jest sens do mojego jeżdżenia, raczej nie. Te tuleje są naprawdę twarde i cienkościenne w części poliuretanowej a tulejka stalowa centralna gruba. Więcej chyba pracuje wahacz niż ten poliuretan. Rozmawiałem wstępnie (tzn wziął już na wzór ) z Piotrem z MotorSportTechnology o mocniejszych dolnych wahaczach (choć nie wiem czy potrzebnie bo od kiedy zmiękczyłem amortyzatory - przestały się wyginać, a jednak to powinny być "bezpieczniki" że w razie dzwona złamie się wahacz a nie rama, bo ją trudniej wymienić) i w kazdym razie też pytał czy takich sztywnych bym nie chciał, ale nie wiem, to kolejne punkty które mogą zawieść / strzelić, wystarczy że się kontrująca nakrętka poluzuje, siły też tam (kiedyś tu rozmawialiśmy na bazie artykułu o Formule Student) nienajlepiej do konstrukcji tych przegubów działają. Mam już film jak pracuje całe to zawieszenie i jak się koła ustawiają : -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
dobrze że opisałeś w końcu ten wóz! fajny opis!
-------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
kurde to koło wewnętrzne to chyba bardziej przeszkadza niż pomaga
![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT No ta geometria z przodu właśnie się "reguluje" tak że przy obciążeniu sie zmniejsza negatyw. Ale z przodu masz dwa wahacze i zdaje się górny jest znacznie krótszy niż dolny więc zakładając, że w pozycji "neutralnej" są równolegle do podłoża to zarówno przy dobiciu i odbiciu koło będzie przechodzić w negatyw. Pomijam tu wpływ przechyłu budy na kąt pochylenia koła. -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
W zakręcie koło zewnętrzne powinno nadal mieć jakiś tam negatywny camber. Jak się prostuje, to znaczy, że coś jest nie tak
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ale nie można pomijać ruchów "budy" bo do niej te wahacze są przyczepione. A ona się buja i obraca wokół swojej długiej osi (widać na filmie) no takie auto. Jak staję na boku auta od strony gdzie siedzę - lewej , to negatyw lewego przedniego koła się zmniejsza. Ja ważę 100 kilo więc spory ułamek dodaję na tą burtę. W zakręcie to samo się dzieje tak myślę - ta burtra idzie na dół zewnętrzna .
Prostuje się (w sensie staje do pionu) to koło zewnętrzne, bo górny brzeg ramy - mocowania wahacza górnego przesuwa się na zewnątrz bo rama się wzdłuż swojej osi długiej na zewnątrz swoją górną częścią obraca. A mocowanie dolnego wahacza jest "wciągane do wewnątrz jednocześnie. Tak to rozumiem i to chyba jest ten "dynamiczny" kamber ? . Można to niwelować utwardzając stabilizatory, sprężyny , bo teraz na prawie max miękko jeżdżę, ale tak w zasadzie to nie wiem czy jest po co jak można zwiększyć statyczny kamber? bałem się o hamowania, ale są ok, te opony aktualne mają b miękkie ścianki i konstrukcję radialną, co z tego co wyczytałem pozwala na większą tolerancję właśnie statycznego negatywu nie zmiejszając tak bardzo powierzchni styku opony przy hamowaniu. A za twardo wszystkiego nie mogę ustawiać bo wtedy niepewnie się czuję tnąc tarki. Podbija przód po prostu i chwilę jest w powietrzu. Może jak się auta bardziej nauczę to stopniwo będę mógł utwardzać. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
polecam na początek - fajna zabawka można m.in. budę powychylać i zobaczyć co się dzieje
https://www.racingaspirations.com/apps/susp...try-calculator/ -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT Ale nie można pomijać ruchów "budy" bo do niej te wahacze są przyczepione. A wręcz przy dwóch wahaczach równej długosci koła pochyla się dokładnie o tak kąt o jaki przechyla sie buda. A z ciekawości jaki masz KWSZ? -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
O kiedyś na ten graficzny symulator trafiłem , ale stwierdziłem że nie będę konstruował auta , zmieniał dł wahaczy itp. Można tam skręcić ramę - zasymulować jej obrót w osi długiej jak w zakręcie czy stanięciu na jednym brzegu) i tak jak wyżej opisałem się dzieje.
No bo to nie z powodu tulejek a geometrycznych zależności tak te koła się zachowują. Zresztą w karoseryjnych autach też sie po swojemu w każdym zachowują, tylko mniej to się rzuca w oczy może. KWSZ - nie wiem, nie mierzyłem, nie jest regulowany więc nie zagłębiałem się w temat ik nawet nie wiem jak w garażu mierzyć. Chodzi o to czy negatyw się zwiększa przy skręcie kierownicy ? "na oko" cośtam się zwiększa mam wrażenie. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Tu mam film z pierwszych nagrań z zewnątrz - wtedy miałem b sztywny stabilizator przód, brak stab tył, b twardo poustawiane amortyzatory i mniejszy zakres ruchu amortyzatora w dół (droop) . Sprężyny te same.
Widać jak rama się mniej roluje-obraca wokół długiej osi, kąty się mniej zmieniają, ale pamiętam że jeździło mi się niepewnie wtedy zwłaszcza po podbiciach i przód wypluwało. Co rusz podnosi przednie odciążone koło (to raczej z powodu za małego skoku w dół amortyzatora akurat) ale i czasem na nierównościach po prostu podskakuje. Może być i tak że wtedy mniej przyzwyczajony do auta byłem i stąd ta niepewnosć, ale teraz na tych bardziej miękkich ustawieniach po prostu cxzuję się pewniej (trochę ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Porada dla Ciebie i może innych. Mając 1g w zakręcie masz mniej więcej siłę taką jak masa danej osi, która działa głównie na zewnętrzne koło.
Podnieś jedno koło , pasem transportowym i wagą hakową ustaw ze 200kg siły na felgę (ja ściągałem koło do wózka po drugiej stronie). Jak zobaczyłem, ile na tulejach zmienia się geometria, to od razu wleciały łożyska w te miejsca. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 18:58 |