![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
W tym sezonie będę starał się podnieść swoje umiejętności jako kierowcy za sterem Warnera R4 z silnikiem i skrzynią biegów z Yamaha R1.
Zdecydowałem się na ten zakup zarówno ze względu na przedłużający się czas budowania Mercedesa w202 DTM, jak też chęci przygotowania się do jazdy nim (dla przypomnienia planowane parametry około 800-850kg, 500-550KM z Hayabusa Turbo i aero z DTM). O nowym pojeździe: Obecnie pojazd gotowy do jazdy, bez kierowcy waży 380kg, rozkład masy około 40% przód, 60% tył. Moc około 165-180KM wolnossące Yamaha R1. Hamulce 4x Willwood i pedalbox z regulatorem siły hamowania. Zawieszenie gwintowane GAZ Shocks, wahacze na uniballach. Szpera płytkowa, napęd łancuchowy. Zmiana biegów łopatkami przy kierownicy. Fotele kubełkowe, pasy szelkowe Sabelt Więcej szczegółów na stronie producenta: http://www.warnercars.com/r4/ Pojazd zarejestrowany w PL, dopuszczony do ruchu. Kupiłem go niby gotowego do jazdy, ale finalnie prawie cały wymaga poprawek, napraw i dostosowań do jazdy po torze. Prace już trwają ponad 8 tygodni i końca nie widać... Jeszcze bardzo wiele pracy przede mną, zarówno przy samochodzie jak też mnie jako kierowcy, ale sprzęt daje sporo frajdy z jazdy i czuć potencjał nawiązania rywalizacji z najlepszymi. W najbliższym czasie montuję nową maglownicę z krótkim przełożeniem od Quaife. Poniżej film i zdjęcia z mojego drugiego wyjazdu na tor tym pojazdem. Impreza zakończyła się przedwcześnie (zalało sprzęt pomiarowy), więc wynik należy traktować bardziej jako punkt odniesienia względem innych szybkich pojazdów z czołówki naszych "amatorskich ![]() https://youtu.be/nkqzlo1Ucf4 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dane i zdjęcia producenta: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wizyta na Rozeta Wróbla na Bemowie, niestety z uszkodzoną maglownicą: ![]() ![]() Pierwsze testy na Torze Łódź z czasem 58.6s na semi slick i niestety bez geometrii. Jest potencjał na sporą poprawę tego czasu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Fajny sprzęt. Ile kosztował?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
super, najlepsza opcja zamiast tych wszystkich projektów torowych
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Fajny i straszny zarazem
![]() ![]() Bartorer - kilka lat temu był tu w dziale 'sprzedam' , ja się wystraszyłem wtedy takiego potwora ![]() Naprawdę zwłaszcza jak na 1 wypad to b szybki ! BTW - niedawno były na sprzedaż prawa do kolejnego pomysłu projektanta Warnera : http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=218508 chyba 'umi' projektować auta. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Fajny i straszny zarazem ![]() ![]() Węże z chłodziwem ryzykowne, ale pewnie rozwiązanie tymczasowe. Paliwo za plecami? A u Ciebie to gdzie jest paliwo? Roll bar - też miałem tak zrobiony z dupy. W UK to jest niby fajnie, a jednak takie tematy robią idiotycznie. Ja jak kupiłem swój, to też chciałem szybko na tor. Akurat kupiłem go w wakacje, więc miałem chwilę na poprawki. Od września do kwietnia ta chwila zeszła ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Te rollbary jakieś tam ichnie przepisy trackdayowe mają. Wiem że na forum Westfielda te MSA zgodne są znacznie bardziej cenione niż inne.
Kiedyś patrzyłem na ich blue book ( chyba coś jak nasz zal j ) i tam jest wyraźnie schemat linii łączacej przód auta z rollbarem i ile cm musi być od tej linii do szczytu kasku. Edit bak mam za plecami z grodzią alu z pompami niskiego ciśnienia wysokociśnieniowa z przodu i tam skierowana dysza syst gaśniczego. Czy coś da razem z kombinezonem w razie W nie wiem ale tyle mogę. Catheram academy mają obowiązkowo uszczelnianie wszelkich szpar tego przedziału ze zbiornikiem od kabiny. No ale to wyścigi nie timeattacki i szybkie toru wiadomomo ryzyko W większe. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Heh, jak czekałem w kolejce na swój przejazd, to powiedziałem do kolegi "Bez kombinezonu to bym tym wynalazkiem chyba nie chciał jeździć" - widać nie tylko ja miałem takie odczucie
![]() ![]() Sprzęt robi ciekawe wrażenie. planujesz mu jakieś aero dokładać? -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak jak pisałem, bardzo dużo pracy mnie jeszcze czeka. Poprawienie bezpieczeństwa to jedna z ważniejszych rzeczy jaką będę niebawem wykonywał, zarówno od strony zbudowania klatki, bezpiecznego baku, systemu gaśniczego itd, jak też odpowiedni ubiór, kask, kołnierz itd. Jestem tego świadomy
Planów jest sporo. Aero na pewno dojdzie -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Ciekawa konstrukcja, która może być szybką jak wsadzisz w nią trochę czasu wiedzy i kasy. O czym dobrze wiesz. Ale kolego dobrze Ci życzę rób 202 DTM. Sam mam w budowie kilka projektów i każdy kolejny oddala zasadniczy cel
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
Super sprzęt, ale osobiście bałbym się tym jeżdzić, byle kamien sie trafi i tragedia murowana
![]() Kiedyś na rajdzie WRC nie pamietam ktorym, kamień mocno uszkodził pilota przelatujac przez podloge i fotel, chyba w kregoslup poszlo.. Wiem, że to nie rajdy, ale pokazuje to jaka sila tam jest |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Super sprzęt, ale osobiście bałbym się tym jeżdzić, byle kamien sie trafi i tragedia murowana ![]() Kiedyś na rajdzie WRC nie pamietam ktorym, kamień mocno uszkodził pilota przelatujac przez podloge i fotel, chyba w kregoslup poszlo.. Wiem, że to nie rajdy, ale pokazuje to jaka sila tam jest A jak się obronisz przed kamieniem? Podłoga z 5cm stali? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Chyba prościej będzie o kamień w głowę niż od spodu... Ale podłogę chyba dość łatwo można by było zabezpieczyć kevlarem - na pewno lżejsze niż stal i też wytrzyma kamień, ale z drugiej strony to idąc tym tokiem skończy się na obudowaniu całości, a chyba nie o to w tym chodzi.
A tak z drugiej strony patrząc - czy Atom, X-BOW lub inne tego typu zabawki są bezpieczniejsze? |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Czyli wg Was jazda motocyklem po torze to już kompletne samobójstwo?
Zgadzam się, że o bezpieczeństwo trzeba zadbać, ale chyba już trochę przesadzacie... Pożądny kask motocyklowy ze szczęką i kołnierzem już jest. Kombinezon itd zaraz będzie, klatka, system gaśniczy, paski na ręce, bezpieczny bak ATL itd też będą montowane, więc nie powinno być źle, na pewno będzie sporo bezpieczniej niż na motocyklu czy w źle zbudowanym samochodzie z lat 90tych bez klatki, a takich jest trochę na naszych imprezach... Podłogę mam z grubego na ok 2mm aluminium. Na kamienie i inne tego typu rzeczy wystarczy -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Super sprzęt, ale osobiście bałbym się tym jeżdzić, byle kamien sie trafi i tragedia murowana ![]() Kiedyś na rajdzie WRC nie pamietam ktorym, kamień mocno uszkodził pilota przelatujac przez podloge i fotel, chyba w kregoslup poszlo.. Wiem, że to nie rajdy, ale pokazuje to jaka sila tam jest Pilot Marcusa Gronholma- kamień trafił go w tyłek. Zakładam że kolega nie będzie latał tym sprzętem po kamienistych trasach Rajdu Grecji ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Pilot Marcusa Gronholma- kamień trafił go w tyłek. Zakładam że kolega nie będzie latał tym sprzętem po kamienistych trasach Rajdu Grecji ![]() To nie był kamień. Na początku myśleli, że kamień, ale faktycznie był to stalowy pręt używany do tego by trzymać taśmę odgradzającą odcinek. Gronholm wcześniej ściął zakręt na którym leżał przewrócony taki pręt i zgarnął go pod koła i potem w tyłek swojego pilota ![]() "A steel bar that was used to keep up the lines by the road collapsed when Gronholm and Timmo drove over it, it penetrated the bottom of the car, Timos seat and seat cushion, but luckily nothing more and Timo was not seriously injured." I był to rajd Turcji, a nie Grecji https://youtu.be/wqQhQSbe6fw -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
O widzę że poppularyzuję kajdanki
![]() O kamienie łatwo gdy jakieś Evo jeżdżą, one nigdy nie mogą trafić w szczyt zakrętu zawsze zacieśniają ![]() Wg mnie kombinezon, i coś powyżej poziomu głowy to najważniejsze. Te zbiorniki ATL to różne są , ale pamiętam jak się interesowałem że (przynajmniej te porządniejsze) to mają wymienne wnętrza - worekze swoją datą ważności i to dość często wg producenta miałyby być wymieniane , tak czy siak pozary jakie widywałem to były od instalacji - rurek i tak chyba jest najczęściej , nie od uderzenia w zbiornik, ale to temat gdzie końca nie ma jakby chcieć porządnie zrobić. Ja dolożyłem jeszcze taki zaworek żeby w razie dachu nie leciało paliwo odpowietrzeniem . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Ależ fajnie się czyta kulturalną dyskusję o bezpieczeństwie. Mega budujące jest zachęcanie innych kierowców przez ich kolegów do poprawy w temacie bezpieczeństwa.
Żeby tak na 1/4 mili było, to już w ogóle bajka by była ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
W zasadzie to nie zaszkodziłby odrębny dział dot bezpieczeństwa tu na forum. Bo tak prawdę mówiąc trudno o rzetelne informacje na te tematy, z przykładami właściwych rozwiązań itp.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
W zasadzie to nie zaszkodziłby odrębny dział dot bezpieczeństwa tu na forum. Bo tak prawdę mówiąc trudno o rzetelne informacje na te tematy, z przykładami właściwych rozwiązań itp. Zgadzam się - ilość zawodników piszących na fb odnośnie regulaminu na 1/4 mili to jakiś kosmos. Odpowiadamy w miarę możliwości, ale czasu jest mega mało w porównaniu do ilości zapytań. Co do innych dziedzin motorsportu problem jest jeszcze większy. Brakuje ludzi, a jak chcesz z wieloma sędziami/technikami pogadać i podpytać, to trzeba płacić. Czasem wystarczy chwilę pomyśleć, choć jakiś przewodnik by się przydał ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
W zasadzie to nie zaszkodziłby odrębny dział dot bezpieczeństwa tu na forum. Bo tak prawdę mówiąc trudno o rzetelne informacje na te tematy, z przykładami właściwych rozwiązań itp. Bardzo chętnie czytałbym informacje od bardziej doświadczonych kolegów zawarte w takim dziale |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 07:58 |