![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 March 2003 Skąd: Ostrava CZ/ Katowice ![]() |
a wiec, miech temu zaczela subarka kopcic bialym dymem , myslalem , ze to turbo a poniewaz i tak chcialem wieksze i lepsze kopilem IHI VF 34 , postanowilem wsztawic 3" turbo backa od supersprinta ....... i last week odebralem autko
wszystko bylo ok ...... ale po ostrej jazdzie pojawil sie swad oleju i bialy dymek z okolic sprezarki. Sprawdzam .... i nic oleju nie widac , jezdze dwa dni , mierze auto gtechem .... 0-100 ... 6,2 sec, 400m 14,2sec@167 ....... z modulem Vtecha jest lepiej ... sprezarka tloczy 1-1.1 bar od 3800 do 7000 rpm ......... vywalam modul i jade do kumpla z wrxem ..... jego auto ma 2,5" turboback od SS i up upie bez prekata ... mierze gtechem 0-100 5,7 ; 400m ... 13,9 sec .... a viec lepiej niz moj ... w sobote odpalam zimny silnik ..... bialy dym wali sie z wydechu, otwieram maske ..... masa oleju w okolicy turba a glownie przy przewodach odpowietrzania szkrzyni korbowej , ktore ida zpowrotem do dolotu tuz za przeplywka. W wszystkich przewodach odpowietrzania idacych wzdluz IC jest sporo oleju ..... jade dzis rano na serwis ....... otwieraja korek wlewu oleju .... a otwor dyszy jak stary facet po stosunku ......... kaze mierzyc kompresje ....... 10 minut temu odebralem telefon z serwisu .... a wiec cylindry blizej turba maja po 9 a dalsze dwa 6 i 5 (prawidlowo jest okolo 11) jestem zalamany aha cieply silnik nie dymi , nie ma dymu przy goracych startach najprawdopodobniej przez przewody odpowietrzania glowicy i szkrzyni przedostaje sie olej do dolotu i powoduje dym z wydechu ... moze to tylko pierscienie ? -------------------- 996TT..... 522 Hp
Sti ..........340 Hp CSL ........360 Hp Cat. ........125 Hp RR ..........272 Hp |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Ano objaw jak pierscienie. Przy okazji sprawdz jakie cisnienie daje pompa oleju.
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Zobacz czy się odma nie zapchała, bo wtedy masz takie ciśnienie oleju, że wywala każdą stroną, a najczęściej przez turbinę.
-------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Może to przez ten genialny olej co w serwisie nalali Ci kiedyś?
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 March 2003 Skąd: Ostrava CZ/ Katowice ![]() |
CYTAT("Dr Red Devil":2d6gruxk) Zobacz czy się odma nie zapchała, bo wtedy masz takie ciśnienie oleju, że wywala każdą stroną, a najczęściej przez turbinę.
odma nie jest zapchana .... vlasnie przez odme rzyga olejem do dolotu i wali go do turbiny ............ chyba w korbowodzie jest za duze cisnienie ...... nic dziwnego ... kompresja przeciez gdzies sie podziala -------------------- 996TT..... 522 Hp
Sti ..........340 Hp CSL ........360 Hp Cat. ........125 Hp RR ..........272 Hp |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
CYTAT("tomoking":leqcgplq) chyba w korbowodzie jest za duze cisnienie
Odpowietrzenie skrzynie korbowej jest w porzadku? -------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 March 2003 Skąd: Ostrava CZ/ Katowice ![]() |
CYTAT("filaj":n4wrj1ok) CYTAT("tomoking":n4wrj1ok) chyba w korbowodzie jest za duze cisnienie Odpowietrzenie skrzynie korbowej jest w porzadku? no wlasnie pisze. ze odma jest O.K. -------------------- 996TT..... 522 Hp
Sti ..........340 Hp CSL ........360 Hp Cat. ........125 Hp RR ..........272 Hp |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
CYTAT("tomoking":1cf8uwpx) CYTAT("Dr Red Devil":1cf8uwpx) Zobacz czy się odma nie zapchała, bo wtedy masz takie ciśnienie oleju, że wywala każdą stroną, a najczęściej przez turbinę. odma nie jest zapchana .... vlasnie przez odme rzyga olejem do dolotu i wali go do turbiny ............ chyba w korbowodzie jest za duze cisnienie ...... nic dziwnego ... kompresja przeciez gdzies sie podziala może głupio sie zapytam ale czy wywalając olej przez odmę nie idzie on badziej do silnika iż do turbiny ? nie wiem jak jest to rozwiazane w imprezie ale jezeli jest tak jak u mnie że jedna odma idzie do kolektora druga zara przed przepustnicę to jak moze walic do turbiny ? czy najpierw nie spali się w silniku ? Jak się mysę to sorry, każdego dnia sie człowiek czegoś uczy -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 March 2003 Skąd: Ostrava CZ/ Katowice ![]() |
CYTAT("kisielisodd":124o1i6v) CYTAT("tomoking":124o1i6v) CYTAT("Dr Red Devil":124o1i6v) Zobacz czy się odma nie zapchała, bo wtedy masz takie ciśnienie oleju, że wywala każdą stroną, a najczęściej przez turbinę. odma nie jest zapchana .... vlasnie przez odme rzyga olejem do dolotu i wali go do turbiny ............ chyba w korbowodzie jest za duze cisnienie ...... nic dziwnego ... kompresja przeciez gdzies sie podziala może głupio sie zapytam ale czy wywalając olej przez odmę nie idzie on badziej do silnika iż do turbiny ? nie wiem jak jest to rozwiazane w imprezie ale jezeli jest tak jak u mnie że jedna odma idzie do kolektora druga zara przed przepustnicę to jak moze walic do turbiny ? czy najpierw nie spali się w silniku ? Jak się mysę to sorry, każdego dnia sie człowiek czegoś uczy jedna z odm w WRX idzie tuz za MAFa do dolotu przed turbem chyba musze zalozyc cos takiego : ![]() The flat Subaru engine produces a lot of crankcase pressure. This is routed back to the intake. The engine has to try to burn this with the air and fuel mixture and cuts power and causes Detonation. This kit will remove the oil and also keeps the turbo from eventually getting gummed up. Mounts in front of the battery. A must for track use and cars running high boost -------------------- 996TT..... 522 Hp
Sti ..........340 Hp CSL ........360 Hp Cat. ........125 Hp RR ..........272 Hp |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 June 2003 Skąd: Kraków ![]() |
dokladnie tak jak piszesz : jedna idzie zaraz przed turbinke i piekny syf robi w dolocie IC masz pewnie caly zapaprany...
ja zalozylem zwykly filtr paliwa na odme i jest ok. (rurka z filtra idzie pod auto i trzeba zatkac ta strone od turbiny zeby nie ssala lewego powietrza) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 June 2003 Skąd: Kraków ![]() |
a kiedy sie ta kompresja popsula? po strojeniu? kto ci zakladal turbo? wypinales modul i jezdziles bez skorygowanego paliwa?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 March 2003 Skąd: Ostrava CZ/ Katowice ![]() |
CYTAT("vampeer":1aufzu2x) a kiedy sie ta kompresja popsula? po strojeniu? kto ci zakladal turbo? wypinales modul i jezdziles bez skorygowanego paliwa?
kompresja sie popsula jeszcze na starej turbinie dlatego wydech plul olejem a ja myslalem, ze turbo mi padlo ..... modul dodaje 20 % paliwa ... poza tym MAF tez tego pilnuje -------------------- 996TT..... 522 Hp
Sti ..........340 Hp CSL ........360 Hp Cat. ........125 Hp RR ..........272 Hp |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 March 2003 Skąd: Ostrava CZ/ Katowice ![]() |
dziwne, ze przy takiej kompresji nie zapalil sie check engine ,
MIL sie zapalal ale powod byl inny .... przy ostrej jezdzia wskakiwal blad ......P0102 Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input .... i nic wiecej -------------------- 996TT..... 522 Hp
Sti ..........340 Hp CSL ........360 Hp Cat. ........125 Hp RR ..........272 Hp |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 June 2003 Skąd: Kraków ![]() |
caly czas pytanie brzmi dlaczego bylo ubogo? na starej turbinie podnosiles cisnienie? korygowales paliwo?
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 June 2003 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT("tomoking":2izu7u8v) dziwne, ze przy takiej kompresji nie zapalil sie check engine ,
MIL sie zapalal ale powod byl inny .... przy ostrej jezdzia wskakiwal blad ......P0102 Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input .... i nic wiecej no a dlaczego przy ostrej jezdzie i duzym przeplywie powietrza bylo low input nie wiem czy dobrze rozumuje ale albo przeplywka padnieta albo zle wystrojony byl? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 March 2003 Skąd: Ostrava CZ/ Katowice ![]() |
CYTAT("vampeer":34cqmmqj) caly czas pytanie brzmi dlaczego bylo ubogo? na starej turbinie podnosiles cisnienie? korygowales paliwo?
na starej turbinie ladowalem 1,2 bar przy 5500 obrotach ... potem spadalo do 0,9 bar przy 7000 rpm, paliwo korygowal box Vtecha (lub tez nie -------------------- 996TT..... 522 Hp
Sti ..........340 Hp CSL ........360 Hp Cat. ........125 Hp RR ..........272 Hp |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak czy owak silnik do rozbiórki. Jeżeli możesz przywieźć go do Warszawy to zrobi Ci go ten sam warsztat, który robił mój motor. Sprawdzony, pewny, dobre ceny.
Przy okazji zrobi Ci porządnie turbo i IC, a Daniel zrobi porządne sterowanie a nie jakiś box. -------------------- 1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Z odmą zrób tak- poprzez zbiornik retencyjny wywal ją do miski- to co wyleci z silnika do niego natychmiast wróci. Oczywiście nie jest to permamentna naprawa tylko taki sposób na podbramkową sytuację. Silnik rozbierz- sprawdż pierścienie- może regularnie przewalają olej?
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sun, 10 August 2003 Skąd: Polska Centralna ![]() |
CYTAT("vampeer") dokladnie tak jak piszesz : jedna idzie zaraz przed turbinke i piekny syf robi w dolocie :D IC masz pewnie caly zapaprany...
ja zalozylem zwykly filtr paliwa na odme i jest ok. (rurka z filtra idzie pod auto i trzeba zatkac ta strone od turbiny zeby nie ssala lewego powietrza) Dobry patent :!: Zwykly filtr paliwa od Imprezy, czy taki zwykly przeplywowy "papierzano-plastikowy" ? Trzeba mu chyba koncowki przyciac ? |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Vampeer założył filtr paliwa od poloneza za 5 zł
-------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 08:48 |