![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Witam Wszystkich Serdecznie,
jest to mój pierwszy post na tym forum, choć czytam Was offline od około 2 lat, ale wcześniej nie miałem nic do powiedzenia. ![]() Ale do rzeczy - mam Merca W203 C180 kompressor z silnikiem W271 i kompressorem Eaton M65 w słabszej wesji, o mocy 143 KM i chciałbym go wzmocnić przez dodanie koła kompresora o mniejszej średnicy. A dokładnie to tego: http://cgi.ebay.pl/Mercedes-Kompressor-Tun...S-/150573340112 Chłopaki z forum W203 zakładały coś takiego i zdania są podzielone, choć generalnie mają przyrosty. Mam pytanie do znających temat, czy wymiana samego koła spowoduje: 1) Wzrost mocy (koleś obiecuje jakieś 30 KM i 40Nm)? 2) Czy pompa wody nie będzie się kręcić szybciej i nie narobi problemów ? Czy wytrzyma to sam silnik i kompresor ? 3) Czy ECU sam się adaptuje do nowych warunków (ponoć standardowy kompresor dmucha 0.3 bar, z mniejszym kołem jakieś 0.4-0.6 a ECU adoptuje się do 1.0 bar ? 4) Czy warto to jeszcze potem chipować, bo ponoć nie, gdyż przyrosty są takie jak w wolnossącym, czyli żadne? 5) Czy polecacie coś jeszcze, co mógłbym jeszcze zrobić w miarę tanio przy tym silniku. Słyszałem, że Nie celuję w wielkie moce, wzrost nawet o 25-40 KM będzie O.K. P.S. Podobne zestawy oferował kiedyś Brabus i Carlsson, ale chcieli za to jakieś chore pieniądze (2000 euro), a teraz podobno nie oferują zmiany koła tylko chip tuning, który ponoć (? ![]() Z góry dzięki za wszelkie opinie pozdrawiam L.K. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
1) wzrost mocy bedzie, ale wydaje mi sie,ze ten 143 konny egzemplarz nie ma intercoolera. Przy wiekszym booscie IC to podstawa
2) Pompa wody krecic sie bedzie tak samo jak wczesniej,bo zmieniasz tylko kolko na kompresorze. kolo na wale jest seryjne, wiec przelozenie wal-pompa wody pozostaje bez zmian 3) Ecu ma jakis zapas, jak duzy tego pewnie nie wie nikt. Mapy nie koncza sie na seryjnym boooscie, chociazby na wypadek -40 stopni i bardzo duzej gestosci powietrza (wtedy kompresor potrafi wygenerowac wieksze doladowanie). 4) Chipowanie mialoby pewnie na celu zwiekszenie zakresu seryjnych map i /lub wyeliminowanie jakichs boost cutow oraz optymalizacji map paliwa i zaplonu. Bez zmiany kolka chyba bez sensu. 5) Kiedys V-tech kossakowo robil takiego merca (jak bylem u nich na hamowni, to opowiadali). Zadzwon i zapytaj, moze cos poradza i wyjasnia w kwestii chip tuningu. Samym chip tuningiem raczej wiele sie nie zdziala. Przelozenie kompresora jest stale, wiec nie nadmucha nagle wiecej powietrza. Wyjatkiem mogloby byc to, ze przy jakichs tam obrotach (np 5500rpm) elektorniczna przepustnica jest przymykana, co powoduje slabsze napelnianie cylindrow. W tym wypadku moglby dostac mocy na gorze,ale podejrzewam,ze przedzialu 0-5000rpm chiptuningiem mocno nie poprawisz (troche z zaplonu i paliwa). -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
gość_kroko_* |
![]()
Post
#3
|
![]() |
Witam wszystkich, również jest to mój pierwszy post, zarejestrowałem się bo temat jest interesujący, kiedyś również chciałem podnieść moc w m271, ale nic z tego nie wyszło.
Z informacji, które wyczytałem na zagranicznych forach wynikało by że silnik 143ps jest właściwie identyczny jak 163ps, różni je tylko sterownik (tu trochę było sprzecznych informacji) Dopiero najmocniejsza jednostka 192ps miała inny kompresor (z mniejszym kółkiem) i inne tłoki (sprężanie bodaj 8,5:1). CYTAT wydaje mi sie,ze ten 143 konny egzemplarz nie ma intercoolera. Przy wiekszym booscie IC to podstawa Ma, wszystkie 3 wersje taki sam. Reasumując, grzebiąc w sofcie powinieneś bez problemu dojść do 163ps, po wymianie kompresora/samego kółka odpowiednio więcej. Ciekawy jestem gdzie jest bezpieczna granica przy tym stopniu sprężania. CYTAT Chipowanie mialoby pewnie na celu zwiekszenie zakresu seryjnych map i /lub wyeliminowanie jakichs boost cutow oraz optymalizacji map paliwa i zaplonu. Bez zmiany kolka chyba bez sensu. Moim zdaniem właśnie są jakieś blokady w sofcie np. przy 0,5 bara przymyka przepustnice i nie da napompować więcej. Zresztą zerknijcie na poniższe wykresy, chodzi mi o przebieg momentu. Kolejno wersje 143, 163 i 192. ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Dzięki za rzeczową odpowiedź jackkpl.. Bałem się, że ktoś mi napisze, żebym sobie kupił Golfa TDI i zrobił go na 160 KM ![]() Ad1) Auto ma IC, w dodatku taki sam jak w wersji C230 Kompressor 192 KM więc nie powinno być problemów i są rezerwy. Ad2) To dobrze, że nic się nie stanie z pompą wody. Ad3,4) Wynika z tego, że jeśli tuning to tylko wymiana koła (to podstawa) oraz potem ewentualnie chiptuning, jeśli są jakieś programowe blokady boosta i inne fajerwerki. Ktoś na forum W203 wspominał, że po zmianie koła od dołu ciągnie ładnie, ale góra pozostaje jak w serii, co wskazywałoby na programowe ograniczenia boosta. Dzięki za info n/t. V-tech z Kosakowa, zadzwonię do nich i zobaczę co mi poradzą. Na stronie mają ofertę na chipa +15KM +20Nm. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
kroko, czy nadal jesteś zainteresowany podniesieniem mocy w M271 i dlaczego to sobie odpuściłeś - były jakieś problemy ?
Pytam, bo wychodzi na to, że wymiana samego koła, która prawie na pewno podniesie moc o te 20-30 KM oraz kilkadziesiąt Nm jest teraz śmiesznie tania. Mam namiary do kolesia, który w Polsce toczy te koła z duralaluminium i dostarcza facetowi który sprzedaje je na ebay: http://cgi.ebay.pl/Mercedes-Kompressor-Tun...S-/150573340112 Cena jaką chce za takie kółko jest śmieszna, bo wynosi 200 pln. Słowem, nie licząc grzebania ze zdjęciem starego koła i nałożeniem nowego, koszty są żadne, szczególnie porównując do oferty Kleemana lub Carlssona, którzy za takie kity chcą po 2000 euro ! Dorzucają co prawda do tego świnkę (Kleeman) lub sportowy filtr + znaczek (Carlsson), ale i tak pozostaje wieelka różnica w cenie. Gdyby sama wymiana koła nie przyniosła wielkich rezultatów (tzn. dół będzie lepszy, ale nastąpią jakieś programowe ograniczenia boostu na górze, to trzeba by zrobić chiptuning, żeby je pozdejmować i zmienić mapy, co będzie już znacznie droższe. Dobrze rozumuję ? Masz może jakieś dane na temat średnic tych kół dla C180, C200 i C230 K, bo to koło z ebay ma 62,53 mm ? |
|
|
gość_kroko_* |
![]()
Post
#6
|
![]() |
CYTAT kroko, czy nadal jesteś zainteresowany podniesieniem mocy w M271 i dlaczego to sobie odpuściłeś - były jakieś problemy ? Do auta trafiła instalacja gazowa i nie mam już "parcia" na moc jak kiedyś ![]() CYTAT która prawie na pewno podniesie moc o te 20-30 KM oraz kilkadziesiąt Nm jest teraz śmiesznie tania. Właśnie najdziwniejsze w tym wszystkim jest to że każdy pisał o "poprawie" dynamiki natomiast nigdy nie widziałem żadnego wykresu potwierdzającego tego. Jeden jedyny z jakim się spotkałem był po wymianie, ale całego kompresora z mocniejszej wersji, natomiast nie było to 20-30 km tylko kilka lub kilkanaście (nie pamiętam dokładnie) CYTAT Gdyby sama wymiana koła nie przyniosła wielkich rezultatów (tzn. dół będzie lepszy, ale nastąpią jakieś programowe ograniczenia boostu na górze, to trzeba by zrobić chiptuning, żeby je pozdejmować i zmienić mapy, co będzie już znacznie droższe. Dobrze rozumuję ? Raczej tak ![]() CYTAT Masz może jakieś dane na temat średnic tych kół dla C180, C200 i C230 K, bo to koło z ebay ma 62,53 mm ? C180k i c200k mają 72mm (mierzone w miejscu gdzie chodzi pasek, jak na tej aukcji) c230k 65mm To kółeczko z ebay dość drastycznie zwiększy obroty kompresora, ciekawe jak łożyska to będą znosić. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
No to udało mi się znaleźć w sieci PDF z montażem kitu od Kleemana, który za 1200 euro podnosi moc M271 C200 Kompressor z 163 na 205 KM i 300/310Nm.
http://shop.kleemann.dk/shop/boost-kit-for-317p.html i zawiera: - Koło pasowe wału korbowego - Koło alternatora - Pasek - Filtr sportowy - Świnka (box) - Regulator ciśnienia paliwa Jeśli ktoś chce mogę przesłać. Kleeman ma też inny kit, który za 800 euro podnosi moc M271 C180 Kompressor z 143 na 193 KM i 275/290 Nm. http://shop.kleemann.dk/shop/k-box-kit-for-658p.html i zawiera tylko: - Świnkę (box) - Filtr sportowy Trochę to dziwne, bo wychodzi na to, że z najsłabszego C180K można zrobić podobną moc co z C200K samym filtrem i chipem. Tak sobie kombinuję, żeby zmienić tylko kółko: http://cgi.ebay.pl/Mercedes-Kompressor-Tun...S-/150573340112 do tego filtr oraz kupić regulator ciśnienia paliwa, np. ten: http://moto.allegro.pl/regulator-cisnienia...1610513506.html do tego ewentualnie chip (jeśli samo nie będzie działać). Sam już nie wiem, proszę o pomoc. |
|
|
gość_kubasiek_* |
![]()
Post
#8
|
![]() |
Moim zdaniem najlepsza opcja będzie kupno kółka oraz porządne strojenie na seryjnym komputerze.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Tanio to zly wybor liczy sie kto to zrobi dobrze,sto lat temu robilismy takie auto,po samym kółku elastycznosc sie poprawia ale dobrze jest zrobic softa,oczywiscie po modyfikacji paliwo 98min SKN, jak to wtedy działało ? Na jakie przyrosty mógłbym liczyć, gdybym sam zmienił koło a potem u Was chipował ? I muszę być samochodem, czy mogę przesłać tylko kompa do strojenia ? |
|
|
gość_kroko_* |
![]()
Post
#12
|
![]() |
Przeglądałem dzisiaj ebay'a i przez przypadek znalazłem coś co dobrze by wyglądało w naszych silnikach
![]() Ciekawe jakie koszty pochłonęło by podłączenie i wystrojenie (pomijam zmniejszenie sprężania). |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
kolko plus soft i będzie miało to jakiś sens
![]() +1 -------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
kolko plus soft i będzie miało to jakiś sens ![]() +1 Dokładnie, kółko to podstawa, chociaż tutaj koleś założył do 163 konnego C200 kompressora kit Carlssona złożony z kółka i sportowego filtra i zrobiło mu się z 163hp @ 5500 na 203hp @ 6000obr/min. I to bez strojenia ! Czy oznacza to że sterownik silnika faktycznie sam dostosowuje się do nowego bostu i nie ma żadnych blokad programowych ? http://www.superchargerperformance.com/aft...c200-kompressor Do tego nieco przerobił przepustnicę (zeszlifował ośkę) i dodało mu to 5hp @5000 i 10hp @ 6200 obr/min. Wykresy są tutaj: dla samego kółka Carlssona http://www.superchargerperformance.com/wp-...9/08/e200.1.jpg oraz po zeszlifowaniu przepustnicy i dodaniu silikonowego kolanka http://www.superchargerperformance.com/wp-...Comparison1.jpg |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 02 November 2011 ![]() |
witam serdecznie ,
nie chciałem tworzyć nowego tematu więc się podepnę gdyż jest podobna tematyka, jestem właścicielem w124ce do którego przeswapowano 230 kompressor m111 z w202 chciałbym zrobić pare modyfikacji , mianowicie :most z asd, wydech , kółko kompresora i program, do dwóch ostatnich pozycji jest mi potrzebna pomoc fachowców kompresor to zdaje się eaton62 kogo w pl mogli byście Panowie polecić do przeprogramowania ecu z góry dziękuję i pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
Witam,
A skad jestes? pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 02 November 2011 ![]() |
wwa
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna ![]() |
Kompa jak czytasz powyzsze posty programowac nie musisz bo zawsze maja mapy nieco wyzej wyskalowane niz boost, ktory daje kompressor, najpierw zarzucaj kolko -> hamownia plus szerokopasmowka w dupke i wiadomo, czy komp nadrabia czy nie
![]() ![]() most z asd fajna sprawa... sam sie juz nim bawie i ciesze niesamowicie jak dziecko... ![]() a z wydechem co chcesz dokladnie robic?? bo wedlug mnie ten wydech jest dobrze dobrany i ja by go nie ruszal, bo mozesz chyba tylko zepsuc robote... napewno na poczatek zanim cokolwiek zaczniesz cos robic to -> hamownia, zeby bylo porownanie ![]() -------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 02 November 2011 ![]() |
kubeq
mam chec dłubnąć wydech gdyż są tu takie podwójne katy które rezonują i na bank troche go mulą, rezonują bo nie są wielkoscia przystosowane pod ory miejsce w podłodze przy wysokich obrotach słychać delikatny rezonans, mysle że samo wyciecie tych katów da coś tam, http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=2.3+ko...d=p5197.c0.m627 myslałem też odrazu jak wydech to i kolektor , ale ten jakiś taki tani:/ może to być jakiś kibel, może ktoś coś wie o tej marce? m2 performance? pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
A tak w ogóle to do kompresora robi się wydech wg zasad N/A czy Turbo?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 06:05 |