![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 ![]() |
Nie wiem czy dobrze wybrałem dział, ale najwyżej prosiłbym moda o przeniesienie... Do rzeczy!
Mam merca kombi w124(sportline) z silnikiem 3.0l m103 i chce zrobić swapa na tego legendarnego mercedowskeigo diesla. I teraz pytanie który to ten diesel om606 czy om603 i którego łatwiej wrzucić w tą bude i na ile ten proces jest skomplikowany? Przerabiał ktoś temat? Chciałem zachować tą bude z racji tego że to sportline(inne nastawy zawiecha inny magiel), ale nei wiem czy gra jest warta świeczki. Wydaje mi sie ze silnik powinien wpaść p&p + skrzynia z diesla NA(podobno w td tylko auto, tak?) + dyfer od diesla i tyle? Elektryki chbya dużo nie ma? Jakie mogę napotkać problemy? Dzięki za odpowiedzi! PS-do ilu wydoli seryjny osprzęt? Plan jest taki żęby wrzucić icek/wydech, holseta i zrobić ile się tam da małym kosztem i latać na rzepaku-to taki pomysł na 500NM i jazde za darmo xD |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 May 2012 ![]() |
Daj sobie spokój ze swapem, za dużo zachodu a musisz wymieniać pół samochodu.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 15 March 2012 ![]() |
Ja wiem czy dużo? Legendarne to om601, om602 i om603. 605 i 606 to nowsze silniki z okulara, więcej zaworów na cylinder itp.
Jak chcesz zapakować holseta to wielkich mocy od tego silnika nie oczekuj. Duży wzrost mocy zaczyna się przy zmianie sekcji w pompie wtryskowej na większe. Oprócz mostu silnika i skrzyni zapewne trzeba zmienić prędkościomierz i obrotomierz, wał bo skrzynia ma pewnie inną długość i pewnie dużo innych dupereli. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 ![]() |
A jakie są różnice między om601,2 a 3?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 15 March 2012 ![]() |
Są to kolejno dwa litry, dwa i pół, i trzy litry pojemności.
Konstrukcja ta sama tylko różna długość silników i ilość cylindrów - 4, 5, i 6. Kolega chce tam pakować wolnossącego czy doładowanego? Bo to już różnica w konstrukcjach. |
|
|
gość_Młody-Bydgoszcz_* |
![]()
Post
#6
|
![]() |
Popatrz tutaj:
http://www.mbenznl.nl/index.php?option=com...3&Itemid=23 I tutaj: http://www.superturbodiesel.com/std/ W USA czy w Skandynawii mają te motory dobrze obcykane a OM606 lądował już chyba we wszystkich Kombi Mercedesa. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Fri, 11 December 2009 Skąd: Poznań ![]() |
a om603 ale N/A bez turbo trzeba odpręrzać ?? bod konkretne dmuchanie ?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 28 November 2011 ![]() |
Jakie odprężanie diesla? Człowieku czy ty wiesz jak ten silnik działa?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Oczywiście, że diesle się odpręża.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 28 November 2011 ![]() |
To ja jednak polecam poczytać jaki jest zakres modyfikacji w 600hp+ silnikach om603 i om606.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
W 124 300 turbo diesel to silnik OM603 ???
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
jak wierzyć wiki to tak https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM603
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Thu, 21 February 2013 ![]() |
Taniej juz wyjdzie zaturbic to m103 w ogole bez otwierania (seryjne ma 9.2:1) na 300-400 koni i odpuscic om606, gdzie przebudowa pompy to bedzie gruuuby wydatek, nie mowiac o wielu rzeczach ktore trzeba wymienic swapujac benzyne na diesla.
Ps. sorry za odgrzanie kotleta nie popatrzymelm na date. -------------------- Pozdrawiam
Audi 80 B3 Q 1.8T 5,3kg/KM |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 28 November 2011 ![]() |
Zrób 300-400 konne m103 to pogadamy. Nie ma takiej możliwości żeby zrobić to bez otwierania.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:16 |