Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> W124 m103 swpa na om606/603
s13owner
post Tue, 07 Aug 2012 - 15:57
Post #1


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





Nie wiem czy dobrze wybrałem dział, ale najwyżej prosiłbym moda o przeniesienie... Do rzeczy!

Mam merca kombi w124(sportline) z silnikiem 3.0l m103 i chce zrobić swapa na tego legendarnego mercedowskeigo diesla. I teraz pytanie który to ten diesel om606 czy om603 i którego łatwiej wrzucić w tą bude i na ile ten proces jest skomplikowany? Przerabiał ktoś temat?

Chciałem zachować tą bude z racji tego że to sportline(inne nastawy zawiecha inny magiel), ale nei wiem czy gra jest warta świeczki.
Wydaje mi sie ze silnik powinien wpaść p&p + skrzynia z diesla NA(podobno w td tylko auto, tak?) + dyfer od diesla i tyle? Elektryki chbya dużo nie ma? Jakie mogę napotkać problemy?

Dzięki za odpowiedzi!

PS-do ilu wydoli seryjny osprzęt? Plan jest taki żęby wrzucić icek/wydech, holseta i zrobić ile się tam da małym kosztem i latać na rzepaku-to taki pomysł na 500NM i jazde za darmo xD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 07 Aug 2012 - 15:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
WLD_Wlodi
post Tue, 07 Aug 2012 - 19:07
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 May 2012





Daj sobie spokój ze swapem, za dużo zachodu a musisz wymieniać pół samochodu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
starykot44
post Tue, 07 Aug 2012 - 20:31
Post #3


Rookie
Dołączył: Thu, 15 March 2012





Ja wiem czy dużo? Legendarne to om601, om602 i om603. 605 i 606 to nowsze silniki z okulara, więcej zaworów na cylinder itp.
Jak chcesz zapakować holseta to wielkich mocy od tego silnika nie oczekuj. Duży wzrost mocy zaczyna się przy zmianie sekcji w pompie wtryskowej na większe.

Oprócz mostu silnika i skrzyni zapewne trzeba zmienić prędkościomierz i obrotomierz, wał bo skrzynia ma pewnie inną długość i pewnie dużo innych dupereli.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Tue, 07 Aug 2012 - 23:59
Post #4


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





A jakie są różnice między om601,2 a 3?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
starykot44
post Wed, 08 Aug 2012 - 01:38
Post #5


Rookie
Dołączył: Thu, 15 March 2012





Są to kolejno dwa litry, dwa i pół, i trzy litry pojemności.
Konstrukcja ta sama tylko różna długość silników i ilość cylindrów - 4, 5, i 6.

Kolega chce tam pakować wolnossącego czy doładowanego? Bo to już różnica w konstrukcjach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Młody-Bydgoszcz_*
post Wed, 08 Aug 2012 - 10:33
Post #6









Popatrz tutaj:
http://www.mbenznl.nl/index.php?option=com...3&Itemid=23
I tutaj:
http://www.superturbodiesel.com/std/

W USA czy w Skandynawii mają te motory dobrze obcykane a OM606 lądował już chyba we wszystkich Kombi Mercedesa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotras155
post Sun, 12 Aug 2012 - 22:59
Post #7


User
Dołączył: Fri, 11 December 2009
Skąd: Poznań





a om603 ale N/A bez turbo trzeba odpręrzać ?? bod konkretne dmuchanie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cobesh
post Mon, 13 Aug 2012 - 00:31
Post #8


Frequent User
Dołączył: Mon, 28 November 2011





Jakie odprężanie diesla? Człowieku czy ty wiesz jak ten silnik działa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Mon, 13 Aug 2012 - 10:27
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Oczywiście, że diesle się odpręża.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cobesh
post Mon, 13 Aug 2012 - 15:38
Post #10


Frequent User
Dołączył: Mon, 28 November 2011





To ja jednak polecam poczytać jaki jest zakres modyfikacji w 600hp+ silnikach om603 i om606.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Tue, 07 Jun 2016 - 08:03
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





W 124 300 turbo diesel to silnik OM603 ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Tue, 07 Jun 2016 - 08:23
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





jak wierzyć wiki to tak https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM603
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wrona
post Tue, 07 Jun 2016 - 12:28
Post #13


User
Dołączył: Thu, 21 February 2013





Taniej juz wyjdzie zaturbic to m103 w ogole bez otwierania (seryjne ma 9.2:1) na 300-400 koni i odpuscic om606, gdzie przebudowa pompy to bedzie gruuuby wydatek, nie mowiac o wielu rzeczach ktore trzeba wymienic swapujac benzyne na diesla.


Ps. sorry za odgrzanie kotleta nie popatrzymelm na date.


--------------------
Pozdrawiam

Audi 80 B3 Q 1.8T 5,3kg/KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cobesh
post Tue, 07 Jun 2016 - 12:45
Post #14


Frequent User
Dołączył: Mon, 28 November 2011





Zrób 300-400 konne m103 to pogadamy. Nie ma takiej możliwości żeby zrobić to bez otwierania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:16