![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 25 June 2012 ![]() |
Witam poszukuje informacji na temat tego silnika, jak się sprawuje itp, czyw arto w niego inwestować czy wybrać jakiś inny model ?? W internecie nie można niczego się doszukać na temat tego silnika. Proszę o pomoc.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
O tym silniku na forum jest kilka tematów i projektów - poszukaj, a w internecie jest znakomite polskie forum poświęcone temu modelowi - v40.pl
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak na początek:
http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=20172&am...oradnik++tuning -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Mon, 25 June 2012 ![]() |
Dzieki chlopaki za pomoc
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 December 2004 Skąd: W-wa ![]() |
miałem kiedyś taką furę, po wydechu i filtrze miała coś koło 240KM, a jak zasadziłem większą turbinę to prawie 280KM. Reszta była seryjna, a auto po mnie zrobiło ponad 200tyś km jak nie 300tyś. raz miało przygodę z głowicą, ale to raczej kolejny właściciel zapomniał uzupełnić oliwę i jak pałował to zatarł wałek.
jedyne co mi w tej furce brakowało to jakaś blokada mechanizmu różnicowego np. torsena bo była już trochę za mocno i dużo szło w mielenie, a nie w przyspieszenie. bardzo wdzięczny motor, bo w końcu to 4g63 mitsubishi. -------------------- Evo 6 TME, 2.3, gt35r, dużo węgla w budzie
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Niestety to Volvovsko/Renaultowski White block, a nie 4g63 mitsubishi. Chyba że miałeś swapa z Carismy GT
![]() -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
GIB, podaj źródło swojego sensacyjnego info. Symbioza volvo z renault polegała na wymianie silników. Volvo ma jednostkę dizla francuza a w zamian renault dostał volvowski 2.0 N/A (safrane).
Silnik o którym temat jest modułowy, występował w wersji 5 i 6-cio garowej dużo wcześniej niż szwedzi pokochali francuzów. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
4g63 miał pojemność 1855ccm? człowiek się uczy całe życie
![]() Z mitsubishi to w V40 montowano tylko nieszczęsne GDI, o ile mi wiadomo -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 December 2004 Skąd: W-wa ![]() |
dokładnie mój to był 1855ccm.
po przesiadce do evo pod maską miałem prawie tak samo ![]() -------------------- Evo 6 TME, 2.3, gt35r, dużo węgla w budzie
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
dokładnie mój to był 1855ccm. po przesiadce do evo pod maską miałem prawie tak samo ![]() Czyli co sugerujesz że to powiększona wersja B4194T, bo pod maską wygląda prawie tak samo? Dla mnie to on wyglądał prawie tak samo jak silnik z mojego T5 bez jednego gara i z troszkę innym zapłonem. A w stosunku do 4G63 to kapkę chyba głowicę ma odwrotnie bo w evo dolot jest od grodzi, a w volvo od przodu, ale tak poza tym to ma 4 cylindry i turbo więc to samo ![]() -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
W Volvo S/V 40 były 1.9 T 190km ,a potem 2.0T 200km nie wiem czym się różnią ale tak było..
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
skąd info że 190?
wg mojej skromnej wiedzy było 1,9 mniejsze i 1,9 większe oba miały 200 KM i 300 Nm. mniejsze miało 1855 cm większe miało 1948 cm, ta druga wersja pojemności występowała także jako wolnossąca (137-140 KM) także w Lagunie mk.1 2.0 16v, oraz jako LPT coś około 165 KM. I ten silnik to Modular czyli Whiteblock Volvo, nie będę się kłócił że robili go razam z Renault. Ale na pewno nie ma nic wspólnego z Mitsubishi i jego 4G63. -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
skąd info że 190? wg mojej skromnej wiedzy było 1,9 mniejsze i 1,9 większe oba miały 200 KM i 300 Nm. mniejsze miało 1855 cm większe miało 1948 cm, ta druga wersja pojemności występowała także jako wolnossąca (137-140 KM) także w Lagunie mk.1 2.0 16v, oraz jako LPT coś około 165 KM. I ten silnik to Modular czyli Whiteblock Volvo, nie będę się kłócił że robili go razam z Renault. Ale na pewno nie ma nic wspólnego z Mitsubishi i jego 4G63. i te drugie (1948ccm) padaly jak muchy przy wiekszej mocy, a ten 1855 ccm jest polecany kazdemu, kto chce wycisnac wiecej niz seria. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 December 2004 Skąd: W-wa ![]() |
dokładnie 1.9 było takie. a sposób montażu silnika to rzecz względna. jedynie co to turbinę wymieniało się leżąc na motorze i trzeba było uważać na taką kretyńska długą rurkę od oleju która lubiła pękać przy oczku.
-------------------- Evo 6 TME, 2.3, gt35r, dużo węgla w budzie
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie, w moim v40 1.9 T4 mam panewki i sztywne koło zamachowe z volvo 850 turbo oraz kute korby dedykowane do tego modelu, wał korbowy z v/s 40 2.0T 165KM, szukając nominału znalazłem identyczny wał w v/s 40 2.0 N/A oraz renault safrane, z którego mam ostrzejsze wałki rozrządu. Ostatnio odkryłem, że seryjne przekaźniki mają nr OEM mitsu i występują w carismie.
i te drugie (1948ccm) padaly jak muchy przy wiekszej mocy, a ten 1855 ccm jest polecany kazdemu, kto chce wycisnac wiecej niz seria. 1948ccm ma tuleje cylindrów 2mm natomiast 1855ccm o grubości 3mm i to sprawia, że jest odporny na kating. Wersja polifcie 2.0 T4 200KM dostała miano plastikowego bloku i nawet przy seryjnej mocy silnik często nie daje rady. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Mon, 25 June 2012 ![]() |
Dzieki chlopaki za info
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Kumpel miał w T4 bova i działał tylko jakiś strasznie nadgorliwy był i syczał nawet podczasu upuszczeniu na podciśnieniu, troszkę głupio sapać jak się normalnie jedzie
![]() -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Dzieki chlopaki za info ![]() Do auta z przeplywomierzem mozez zamontowac hybrydowy blow-off, tzn taki, ktory syczy tylko chwilowo, a wiekszosc powietrza puszcza w obieg. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Mon, 25 June 2012 ![]() |
Dziękuję z apomoc , samochód już jest na podwórku i nie wiem czy to normalne ale skrzynia w nim chodzi naprawdę ciężko do porównania z saabem to jest hardcor dla mnie:) już nie wspominam o zawiasie gwint KW starsznie sztywny samochód ale ładnie to nawet jedzie.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 05:57 |