Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Volvo v40 T4 200km, Czy mogłby mi ktoś podpowiedzieć coś na temat tego silnika ??
kuba90
post Fri, 01 Nov 2013 - 07:40
Post #1


User
Dołączył: Mon, 25 June 2012





Witam poszukuje informacji na temat tego silnika, jak się sprawuje itp, czyw arto w niego inwestować czy wybrać jakiś inny model ?? W internecie nie można niczego się doszukać na temat tego silnika. Proszę o pomoc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 01 Nov 2013 - 07:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Marlon
post Fri, 01 Nov 2013 - 08:03
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





O tym silniku na forum jest kilka tematów i projektów - poszukaj, a w internecie jest znakomite polskie forum poświęcone temu modelowi - v40.pl


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 01 Nov 2013 - 08:28
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Tak na początek:
http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=20172&am...oradnik++tuning


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuba90
post Fri, 01 Nov 2013 - 09:47
Post #4


User
Dołączył: Mon, 25 June 2012





Dzieki chlopaki za pomoc smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michal_6
post Sun, 03 Nov 2013 - 08:56
Post #5


Super User
Dołączył: Tue, 14 December 2004
Skąd: W-wa





miałem kiedyś taką furę, po wydechu i filtrze miała coś koło 240KM, a jak zasadziłem większą turbinę to prawie 280KM. Reszta była seryjna, a auto po mnie zrobiło ponad 200tyś km jak nie 300tyś. raz miało przygodę z głowicą, ale to raczej kolejny właściciel zapomniał uzupełnić oliwę i jak pałował to zatarł wałek.
jedyne co mi w tej furce brakowało to jakaś blokada mechanizmu różnicowego np. torsena bo była już trochę za mocno i dużo szło w mielenie, a nie w przyspieszenie. bardzo wdzięczny motor, bo w końcu to 4g63 mitsubishi.


--------------------
Evo 6 TME, 2.3, gt35r, dużo węgla w budzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Sun, 03 Nov 2013 - 10:30
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Niestety to Volvovsko/Renaultowski White block, a nie 4g63 mitsubishi. Chyba że miałeś swapa z Carismy GT wink.gif


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 03 Nov 2013 - 12:04
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





GIB, podaj źródło swojego sensacyjnego info. Symbioza volvo z renault polegała na wymianie silników. Volvo ma jednostkę dizla francuza a w zamian renault dostał volvowski 2.0 N/A (safrane).

Silnik o którym temat jest modułowy, występował w wersji 5 i 6-cio garowej dużo wcześniej niż szwedzi pokochali francuzów.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Sun, 03 Nov 2013 - 12:27
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





4g63 miał pojemność 1855ccm? człowiek się uczy całe życie wink.gif
Z mitsubishi to w V40 montowano tylko nieszczęsne GDI, o ile mi wiadomo


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michal_6
post Sun, 03 Nov 2013 - 17:42
Post #9


Super User
Dołączył: Tue, 14 December 2004
Skąd: W-wa





dokładnie mój to był 1855ccm.
po przesiadce do evo pod maską miałem prawie tak samo wink.gif


--------------------
Evo 6 TME, 2.3, gt35r, dużo węgla w budzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Mon, 04 Nov 2013 - 08:30
Post #10


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(kakao @ Sun, 03 Nov 2013 - 12:04) *
2.0 N/A (safrane)


2.5 N/A
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Mon, 04 Nov 2013 - 09:43
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





CYTAT(Michal_6 @ Sun, 03 Nov 2013 - 17:42) *
dokładnie mój to był 1855ccm.
po przesiadce do evo pod maską miałem prawie tak samo wink.gif


Czyli co sugerujesz że to powiększona wersja B4194T, bo pod maską wygląda prawie tak samo? Dla mnie to on wyglądał prawie tak samo jak silnik z mojego T5 bez jednego gara i z troszkę innym zapłonem. A w stosunku do 4G63 to kapkę chyba głowicę ma odwrotnie bo w evo dolot jest od grodzi, a w volvo od przodu, ale tak poza tym to ma 4 cylindry i turbo więc to samo wink.gif


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Mon, 04 Nov 2013 - 09:54
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





W Volvo S/V 40 były 1.9 T 190km ,a potem 2.0T 200km nie wiem czym się różnią ale tak było..


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Mon, 04 Nov 2013 - 10:06
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





skąd info że 190?
wg mojej skromnej wiedzy
było 1,9 mniejsze i 1,9 większe oba miały 200 KM i 300 Nm.
mniejsze miało 1855 cm większe miało 1948 cm, ta druga wersja pojemności występowała także jako wolnossąca (137-140 KM) także w Lagunie mk.1 2.0 16v, oraz jako LPT coś około 165 KM. I ten silnik to Modular czyli Whiteblock Volvo, nie będę się kłócił że robili go razam z Renault. Ale na pewno nie ma nic wspólnego z Mitsubishi i jego 4G63.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 04 Nov 2013 - 11:26
Post #14


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(GIB @ Mon, 04 Nov 2013 - 10:06) *
skąd info że 190?
wg mojej skromnej wiedzy
było 1,9 mniejsze i 1,9 większe oba miały 200 KM i 300 Nm.
mniejsze miało 1855 cm większe miało 1948 cm, ta druga wersja pojemności występowała także jako wolnossąca (137-140 KM) także w Lagunie mk.1 2.0 16v, oraz jako LPT coś około 165 KM. I ten silnik to Modular czyli Whiteblock Volvo, nie będę się kłócił że robili go razam z Renault. Ale na pewno nie ma nic wspólnego z Mitsubishi i jego 4G63.


i te drugie (1948ccm) padaly jak muchy przy wiekszej mocy, a ten 1855 ccm jest polecany kazdemu, kto chce wycisnac wiecej niz seria.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michal_6
post Mon, 04 Nov 2013 - 16:23
Post #15


Super User
Dołączył: Tue, 14 December 2004
Skąd: W-wa





dokładnie 1.9 było takie. a sposób montażu silnika to rzecz względna. jedynie co to turbinę wymieniało się leżąc na motorze i trzeba było uważać na taką kretyńska długą rurkę od oleju która lubiła pękać przy oczku.


--------------------
Evo 6 TME, 2.3, gt35r, dużo węgla w budzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Mon, 04 Nov 2013 - 16:51
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Panowie, w moim v40 1.9 T4 mam panewki i sztywne koło zamachowe z volvo 850 turbo oraz kute korby dedykowane do tego modelu, wał korbowy z v/s 40 2.0T 165KM, szukając nominału znalazłem identyczny wał w v/s 40 2.0 N/A oraz renault safrane, z którego mam ostrzejsze wałki rozrządu. Ostatnio odkryłem, że seryjne przekaźniki mają nr OEM mitsu i występują w carismie.

CYTAT(jackkpl @ Mon, 04 Nov 2013 - 11:26) *
i te drugie (1948ccm) padaly jak muchy przy wiekszej mocy, a ten 1855 ccm jest polecany kazdemu, kto chce wycisnac wiecej niz seria.


1948ccm ma tuleje cylindrów 2mm natomiast 1855ccm o grubości 3mm i to sprawia, że jest odporny na kating. Wersja polifcie 2.0 T4 200KM dostała miano plastikowego bloku i nawet przy seryjnej mocy silnik często nie daje rady.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuba90
post Sat, 09 Nov 2013 - 07:04
Post #17


User
Dołączył: Mon, 25 June 2012





Dzieki chlopaki za info smile.gif A możecie powiedzieć mi na co zwracać uwagę, jakie oleje , jakieś słabe punkty tego silnika ?? ogólnie bardzo mało informacji jest w internecie na temet T4 200km ?? Co myślicie o blow-off w tym modelu ?? ja mam Saaba 9-5 i niestety tu nie mogę tego zamontować a szkoda a w Volvo to chyba nic na przeszkodzie nie stoi ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Sat, 09 Nov 2013 - 22:02
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Kumpel miał w T4 bova i działał tylko jakiś strasznie nadgorliwy był i syczał nawet podczasu upuszczeniu na podciśnieniu, troszkę głupio sapać jak się normalnie jedzie smile.gif


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 09 Nov 2013 - 22:05
Post #19


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(kuba90 @ Sat, 09 Nov 2013 - 07:04) *
Dzieki chlopaki za info smile.gif A możecie powiedzieć mi na co zwracać uwagę, jakie oleje , jakieś słabe punkty tego silnika ?? ogólnie bardzo mało informacji jest w internecie na temet T4 200km ?? Co myślicie o blow-off w tym modelu ?? ja mam Saaba 9-5 i niestety tu nie mogę tego zamontować a szkoda a w Volvo to chyba nic na przeszkodzie nie stoi ?


Do auta z przeplywomierzem mozez zamontowac hybrydowy blow-off, tzn taki, ktory syczy tylko chwilowo, a wiekszosc powietrza puszcza w obieg.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuba90
post Sun, 10 Nov 2013 - 16:49
Post #20


User
Dołączył: Mon, 25 June 2012





Dziękuję z apomoc , samochód już jest na podwórku i nie wiem czy to normalne ale skrzynia w nim chodzi naprawdę ciężko do porównania z saabem to jest hardcor dla mnie:) już nie wspominam o zawiasie gwint KW starsznie sztywny samochód ale ładnie to nawet jedzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 05:57