Shoutbox 0 nowych PW 


22 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Volvo V40 T4, 1.9T trylion konny ;), Kakaowóz - dupowóz dążący do czerpania maksymalnej frajdy z jazdy.
kakao
post Sat, 16 Feb 2013 - 23:15
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Już jakiś czas jestem z Wami na racingforum i zostanę tutaj na dłużej zatem przedstawiam historię auta moich marzeń.

MODEL:
Volvo V40 T4, 1.9 TURBO, rok produkcji 1998, silnik: B4194T,
Seryjnie 147kW 200 KM

Przeprowadzone modyfikacje w aucie:
-------------------------------------------------SETUP 1------------------------------------------------------

Silnik:

Modyfikacje głowicy:
- ostrzejsze wałki z wersji 2.0 N/A

Modyfikacje bloku:
- uwolnienie odmy

Układ dolotowy:
- zimny dolot 3’
- nawiew w dolnej części zderzaka zamiast halogena
- filtr stożkowy, gąbkowy ITG
- Wymiana gumowych seryjnych odcinków turborury na aluminiowe lub silikonowe
- BOV PRT

Układ wydechowy:
- przelotowy kwasiak by El-Tec: DP 3' reszta 2.75' końcowy 2,5'

Układ paliwowy:
- czerwone wtryski, listwa, regulator ciśnienia z wersji T4 lift
- usunięcie regulatora cisnienia paliwa za bakiem

Elektronika:
- ecumaster 3

Układ chłodzenia:
- Wtrysk wody/metanolu AEM, dwie dysze: jedna przed IC, druga przed TB

Doładowanie:
- Seryjne turbo wysterowane na 1.5 bar /peak/ i 1.3 bar do odcinki

PODZIĘKOWANIA:
- Dla Macpl za strojenie i montaż wtrysku wody/metanolu

Hamownia


Dolot



















BOV



Wydech









Ecumaster



Wtrysk wody/metanolu








Ostrzejsze wałki



Setup 1 został brutalnie przerwany wysraniem się silnika po ostatnim modzie jakim były ostrzejsze wałki rozrządu z wersji 2.0 N/A.
Postanowiłem sam zająć się naprawą silnika a przy okazji modyfikować mój bolid dalej...


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 16 Feb 2013 - 23:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
GIB
post Sat, 16 Feb 2013 - 23:52
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Co oznacza uwolnienie odmy? Ja miałem whiteblocka z jednym cylindrem więcej i potrafił podczas zawodów na bemowie (5 przejazdów 1/4 mili) wypluć do OCT pół litra oleju, i zawsze będę teraz stał na stanowisku że ten silnik wymaga odmy zamkniętej. Generalnie troszkę za mało jak na to forum. Zrób z tego 450 KM i załóż 4x4 i będzie grało wink.gif BTW Wygląda jak po dzwonie.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciu$
post Sun, 17 Feb 2013 - 01:24
Post #3


Super User
Dołączył: Sat, 05 July 2008
Skąd: Białystok





Silnik się wysrał, więc temat rozwojowy wink.gif Pytanie co dalej? Póki co mamy nakreślone jakieś tam podstawowe modyfikacje, przy okazji remontu jakieś turbo-nitro-grande-mody? W sumie co konkretnie się sypnęło?
Fajnie, że wrzuciłeś wykres z uwzględnieniem wody, zawsze mnie to interesowało ile to może dać, ale nie miałem tyle samozaparcia, żeby skorzystać z googli, tutaj widać jak na dłoni. tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sun, 17 Feb 2013 - 08:33
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Kumbinacji sporo efekt średni+wysrany silnik...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sun, 17 Feb 2013 - 11:42
Post #5


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Czy seryjny filtr jest aż tak restrykcyjny, że trzeba go zastępować gąbką na kondory z funkcją ssania kurzu z drogi i wody z kałuż?

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Sun, 17 Feb 2013 - 12:23
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





może poprostu silnik juz nie był w dobrej kondycji i dlatego taki przyrost mocy a nie inny.
od niedawna jestem posiadaczem v40 t4, która ma 297ps wink.gif sam jeszcze nie wiem co i jak zostało zmodyfikowane, ale jak dostane faktury z modyfikacji wszystko będzie jasne smile.gif

powodzenia w modach wink.gif i bede śledził tama t na bierząco biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 17 Feb 2013 - 12:30
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(k11 @ Sun, 17 Feb 2013 - 11:42) *
Czy seryjny filtr jest aż tak restrykcyjny, że trzeba go zastępować gąbką na kondory z funkcją ssania kurzu z drogi i wody z kałuż?

r.


Inspiracją do wykonania tego dolotu był dla mnie artykuł:
http://www.tuning-design.pl/index.php?opti...7&Itemid=73
"Wlot powietrza do filtra - gdzie go umieścić ?"
Kolesie za pomocą brzęczyka ustawionego na na ok. 1 kPa badają w której części auta wytwarza się największe ciśnienie i przy jakiej prędkości występuje.
"A oto wyniki szybkości, przy których przełącznik reagował (im wyższa prędkość, tym mniejsze ciśnienie):
- dolna część zderzaka - 85 km/h
- krata chłodnicy - 110 km/h
- powierzchnia świateł przednich - 110 km/h
- podstawa szyby przedniej, dokładnie pośrodku - 145 km/h
- podstawa szyby przedniej, trochę z boku - 150 km/h"

Budując dolot od filtra do turbo zastosowałem jak najmniejsze kąty i skoro seryjne turbo dmuchające 0,9bara trzymało ciśnienie 1,3bara do odcinki a 1,5 peak to chyba raczej zadziałało pozytywnie.
Filtr ITG ma warstwę nie przepuszczalną dla wody więc nie zasysa wody z kałuż. Dzięki temu, że rura przed filtrem jest spiro doskonale łapie piasek i wychamowywuje deszcz. Co do kurzu to masz rację, niestety. Czy seryjny filtr dałby radę? Z tego co obserwowałem inne dłubane T4 nikt się nie odważył go zostawić...


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Sun, 17 Feb 2013 - 12:53
Post #8


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





u mnie jest wkładka K&N w ori obudowe filtra wink.gif
ale zapewne przy takim dolocie jak u Ciebie było by w moim wiecej ps smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 17 Feb 2013 - 13:10
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(casej @ Sun, 17 Feb 2013 - 12:23) *
może poprostu silnik juz nie był w dobrej kondycji i dlatego taki przyrost mocy a nie inny.

CYTAT(mihas66 @ Sun, 17 Feb 2013 - 08:33) *
Kumbinacji sporo efekt średni+wysrany silnik...

Wykres z hamowni był dla mnie szokiem, spodziewałem się więcej. Pomiar był zrobiony przed wałkami. Mechanik wstawiający ostrzejsze wałki uświadomił mnie, że rozrząd przeskoczył o ząbek - co mogłoby tłumaczyć marną szmoc. Później okazało się, że silnik był w stanie agonalnym - nie trzymał kompresji.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sun, 17 Feb 2013 - 13:15
Post #10


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Szuwarki, które mają po 300+KM, często jeżdżą na seryjnym filtrze, stąd moje pytanie, zwłaszcza że subarzana wkładka jest sporo mniejsza od tej w Volvo. A tu się okazuje, że szukasz zysku liczonego w setnych częściach bara, tak jakbyś miał jakieś NA.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Sun, 17 Feb 2013 - 13:20
Post #11


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





poprostu musisz doprowadzić silnik do stanu "normalności" i wtedy można kombinować z gratami wink.gif
z tego co wiem to u mnie siedzi turbo KKK K24.2 i wtryski większe, wydech coś około 3cala
jak coś będe wiedził więcej to Ci napisze, ale Ty pewnie już masz pomysł na swoje modyfikacje tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 17 Feb 2013 - 13:26
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(GIB @ Sat, 16 Feb 2013 - 23:52) *
Co oznacza uwolnienie odmy? Ja miałem whiteblocka z jednym cylindrem więcej i potrafił podczas zawodów na bemowie (5 przejazdów 1/4 mili) wypluć do OCT pół litra oleju, i zawsze będę teraz stał na stanowisku że ten silnik wymaga odmy zamkniętej. Generalnie troszkę za mało jak na to forum.

Uwolnienie odmy w moim przypadku oznacza wypuszczenie jej w atmosferę. Na poniższych fotkach widać prowizorkę, którą zrobiłem "na szybkiego" w celu dokończenia strojenia, ponieważ silnik miał spore przedmuchy a po zwiększeniu boost-u pomimo nowej odmy strzelał bagnetem wypluwając olej litrami i bolid został wygnany z hamowni dla własnego bezpieczeństwa. Później modyfikowałem to "uwolnienie odmy" w celu zwiększenia przekroju króćców oraz wypuszczenia węży tak żeby nie śmierdziało podczas jazdy. Ogólnie zdało to egzamin i teraz mam w planach wykonanie Catch Tank-a dużego przelewowego z powrotem do miski olejowej.





Na poniższej fotce Yogi po wystrzeleniu oleju bagnetem. W tym aucie po modach to częsty problem.

http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=20478&am...81be995d31bbd59


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sun, 17 Feb 2013 - 14:52
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Widzę, że nie wiesz, jak nawet heico radzi sobie ze strzelającym bagnetem w autach wyścigowych?

Catch tank to nie wszystko - nie wiem, czy Tomek o tym gdzieś pisał, ale prześledź dokładnie jego wątek. Fakt, że setup volvo już bardzo nie aktualny tam jest, ale jednak wtedy było już rozwiązanie.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 17 Feb 2013 - 17:52
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





pinin, mam tel do Tomka i się kontaktowałem z nim w sprawie modów w jego bolidzie i on niestety nie znał szczegółów. Więc pewnie Ty wiesz więcej niż on.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wilu 20VT
post Sun, 17 Feb 2013 - 18:41
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 September 2007
Skąd: SS





Przykra sprawa...
Ale właśnie modyfikacje powinno się rozpoczynać od sprawdzenia stanu silnika: kompresja, ciśnienie oleju etc
Warto sprawdzić moc przed modami żeby wiedzieć czy mamy do czynienia z seryjnymi parametrami oraz jaki przyrost uzyskaliśmy...

Powodzenia w remoncie i wytrwałości w dalszych modach!


--------------------
www.premium-detailing.pl

Coupe 20VT, M5 e60, Pug 106 Rallye
Go to the top of the page
 
+Quote Post
greenhorn
post Sun, 17 Feb 2013 - 19:24
Post #16


Super User
Dołączył: Sat, 21 June 2003





W tym aucie wydech i program dają 230-240km robiąc z niego cichociemnego zapi...dalacza

Przeceniłes pierwotny stan silnika i przekombinowałeś z modami.

Grzebanie przy dolocie w T4 dla takich mocy jest niepotrzebną rzeźbą.

Jeśli chcesz eksploatowac na codzień i na drzewie w ogórdku nie rosną Ci dewizy, to polep na serię, zrób wydech + program i na tym zakończ.








--------------------
7:39,9
2:35,8
1:37,9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 17 Feb 2013 - 20:33
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(Maciu$ @ Sun, 17 Feb 2013 - 01:24) *
Silnik się wysrał, więc temat rozwojowy ;) Pytanie co dalej? (...) W sumie co konkretnie się sypnęło?

Najpierw stukał jak przy lipnych szklankach (korba waliła w blok od góry aż szły metalowe wióry) ze dwa dni a potem przy odpaleniu pokruszył zęby dwumasy i rozrusznika, bo wał się zakleszczył.






Zespół przyczyn go zabił:
- silnik był remontowany wcześniej (nie przeze mnie) i zemstą mechanika było:
- nasranie silikonem wszędzie tak, że znalazłem go nawet pod panewkami
- w smoku pompy oleju były metalowe włosy szczotki drucianej
- pompa oleju miała takie bruzdy, że dużo waliło bokami
- olej walił również uszczelką pod głowicą, bo pomimo, że kupiłem nową to była dwa razy rozkręcana, ech... szkoda gadać... panewki też naśmietnik po ok. 30 000
- po poprzednim właścicielu odziedziczyłem dorobioną stopę korbowodu
- koło dwumasowe nie dość, że nie sprężynowało to przesuwało się aż o 10cm w obie strony
- w całym silniku było tyle syfu, że aż się wałkował

Wał korbowy sprawdziłem i nibybył ok. ale po pierwszym szlifie. Podejżewam, że wał korbowy dostał drgań skrętnych po wsadzeniu ostrzejszych wałków i dlatego wystukał wzorek ale jak to możliwe pewności brak... pewnie już nie był wyważony, podpory też mogły dostać jajowatości... Próbowałem coś wygooglać ale chyba mnie pierwszemu tak się wysrał silnik...
Ogólnie silnik oraz pompa oleju nie nadawały się do regeneracji ale mam już inny słupek o czym wkrótce...


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 17 Feb 2013 - 21:58
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Późną jesienią zaholowałem mój bolid do ogólnie polecanego mechanika specjalizującego się w volvo, jednakże ten przez dwa tygodnie mnie olewał.
a moje auto gniło przed jego warsztatem. Mechanik pomimo trzech terminów wyjęcia głowicy nie dotrzymał słowa. Strasznie mnie to wku...wiło i postanowiłem samodzielnie dokonać naprawy, chociaż nigdy wcześniej tego nie robiłem.

Moją kuźnią mocy jest blaszak na podwórku.

Auto stoi na kobyłkach




A ja robię z nim wszystko co chcę.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kredens_*
post Sun, 17 Feb 2013 - 22:03
Post #19









Jesteś z Pragi, czy tylko tablice masz Praskie, bo nigdy nie widziałem tego auta na Pradze Północ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sun, 17 Feb 2013 - 22:05
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Mieszkam na Pradze Południe a blachy mam na Pradze Północ


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

22 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 09:48