![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Już jakiś czas jestem z Wami na racingforum i zostanę tutaj na dłużej zatem przedstawiam historię auta moich marzeń.
MODEL: Volvo V40 T4, 1.9 TURBO, rok produkcji 1998, silnik: B4194T, Seryjnie 147kW 200 KM ![]() Przeprowadzone modyfikacje w aucie: -------------------------------------------------SETUP 1------------------------------------------------------ Silnik: Modyfikacje głowicy: - ostrzejsze wałki z wersji 2.0 N/A Modyfikacje bloku: - uwolnienie odmy Układ dolotowy: - zimny dolot 3’ - nawiew w dolnej części zderzaka zamiast halogena - filtr stożkowy, gąbkowy ITG - Wymiana gumowych seryjnych odcinków turborury na aluminiowe lub silikonowe - BOV PRT Układ wydechowy: - przelotowy kwasiak by El-Tec: DP 3' reszta 2.75' końcowy 2,5' Układ paliwowy: - czerwone wtryski, listwa, regulator ciśnienia z wersji T4 lift - usunięcie regulatora cisnienia paliwa za bakiem Elektronika: - ecumaster 3 Układ chłodzenia: - Wtrysk wody/metanolu AEM, dwie dysze: jedna przed IC, druga przed TB Doładowanie: - Seryjne turbo wysterowane na 1.5 bar /peak/ i 1.3 bar do odcinki PODZIĘKOWANIA: - Dla Macpl za strojenie i montaż wtrysku wody/metanolu Hamownia ![]() Dolot ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() BOV ![]() ![]() Wydech ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ecumaster ![]() ![]() Wtrysk wody/metanolu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ostrzejsze wałki ![]() ![]() Setup 1 został brutalnie przerwany wysraniem się silnika po ostatnim modzie jakim były ostrzejsze wałki rozrządu z wersji 2.0 N/A. Postanowiłem sam zająć się naprawą silnika a przy okazji modyfikować mój bolid dalej... -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Co oznacza uwolnienie odmy? Ja miałem whiteblocka z jednym cylindrem więcej i potrafił podczas zawodów na bemowie (5 przejazdów 1/4 mili) wypluć do OCT pół litra oleju, i zawsze będę teraz stał na stanowisku że ten silnik wymaga odmy zamkniętej. Generalnie troszkę za mało jak na to forum. Zrób z tego 450 KM i załóż 4x4 i będzie grało
![]() -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 05 July 2008 Skąd: Białystok ![]() |
Silnik się wysrał, więc temat rozwojowy
![]() Fajnie, że wrzuciłeś wykres z uwzględnieniem wody, zawsze mnie to interesowało ile to może dać, ale nie miałem tyle samozaparcia, żeby skorzystać z googli, tutaj widać jak na dłoni. ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Kumbinacji sporo efekt średni+wysrany silnik...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Czy seryjny filtr jest aż tak restrykcyjny, że trzeba go zastępować gąbką na kondory z funkcją ssania kurzu z drogi i wody z kałuż?
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
może poprostu silnik juz nie był w dobrej kondycji i dlatego taki przyrost mocy a nie inny.
od niedawna jestem posiadaczem v40 t4, która ma 297ps ![]() ![]() powodzenia w modach ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Czy seryjny filtr jest aż tak restrykcyjny, że trzeba go zastępować gąbką na kondory z funkcją ssania kurzu z drogi i wody z kałuż? r. Inspiracją do wykonania tego dolotu był dla mnie artykuł: http://www.tuning-design.pl/index.php?opti...7&Itemid=73 "Wlot powietrza do filtra - gdzie go umieścić ?" Kolesie za pomocą brzęczyka ustawionego na na ok. 1 kPa badają w której części auta wytwarza się największe ciśnienie i przy jakiej prędkości występuje. "A oto wyniki szybkości, przy których przełącznik reagował (im wyższa prędkość, tym mniejsze ciśnienie): - dolna część zderzaka - 85 km/h - krata chłodnicy - 110 km/h - powierzchnia świateł przednich - 110 km/h - podstawa szyby przedniej, dokładnie pośrodku - 145 km/h - podstawa szyby przedniej, trochę z boku - 150 km/h" Budując dolot od filtra do turbo zastosowałem jak najmniejsze kąty i skoro seryjne turbo dmuchające 0,9bara trzymało ciśnienie 1,3bara do odcinki a 1,5 peak to chyba raczej zadziałało pozytywnie. Filtr ITG ma warstwę nie przepuszczalną dla wody więc nie zasysa wody z kałuż. Dzięki temu, że rura przed filtrem jest spiro doskonale łapie piasek i wychamowywuje deszcz. Co do kurzu to masz rację, niestety. Czy seryjny filtr dałby radę? Z tego co obserwowałem inne dłubane T4 nikt się nie odważył go zostawić... -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
u mnie jest wkładka K&N w ori obudowe filtra
![]() ale zapewne przy takim dolocie jak u Ciebie było by w moim wiecej ps ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
może poprostu silnik juz nie był w dobrej kondycji i dlatego taki przyrost mocy a nie inny. Kumbinacji sporo efekt średni+wysrany silnik... Wykres z hamowni był dla mnie szokiem, spodziewałem się więcej. Pomiar był zrobiony przed wałkami. Mechanik wstawiający ostrzejsze wałki uświadomił mnie, że rozrząd przeskoczył o ząbek - co mogłoby tłumaczyć marną szmoc. Później okazało się, że silnik był w stanie agonalnym - nie trzymał kompresji. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Szuwarki, które mają po 300+KM, często jeżdżą na seryjnym filtrze, stąd moje pytanie, zwłaszcza że subarzana wkładka jest sporo mniejsza od tej w Volvo. A tu się okazuje, że szukasz zysku liczonego w setnych częściach bara, tak jakbyś miał jakieś NA.
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
poprostu musisz doprowadzić silnik do stanu "normalności" i wtedy można kombinować z gratami
![]() z tego co wiem to u mnie siedzi turbo KKK K24.2 i wtryski większe, wydech coś około 3cala jak coś będe wiedził więcej to Ci napisze, ale Ty pewnie już masz pomysł na swoje modyfikacje ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Co oznacza uwolnienie odmy? Ja miałem whiteblocka z jednym cylindrem więcej i potrafił podczas zawodów na bemowie (5 przejazdów 1/4 mili) wypluć do OCT pół litra oleju, i zawsze będę teraz stał na stanowisku że ten silnik wymaga odmy zamkniętej. Generalnie troszkę za mało jak na to forum. Uwolnienie odmy w moim przypadku oznacza wypuszczenie jej w atmosferę. Na poniższych fotkach widać prowizorkę, którą zrobiłem "na szybkiego" w celu dokończenia strojenia, ponieważ silnik miał spore przedmuchy a po zwiększeniu boost-u pomimo nowej odmy strzelał bagnetem wypluwając olej litrami i bolid został wygnany z hamowni dla własnego bezpieczeństwa. Później modyfikowałem to "uwolnienie odmy" w celu zwiększenia przekroju króćców oraz wypuszczenia węży tak żeby nie śmierdziało podczas jazdy. Ogólnie zdało to egzamin i teraz mam w planach wykonanie Catch Tank-a dużego przelewowego z powrotem do miski olejowej. ![]() ![]() ![]() Na poniższej fotce Yogi po wystrzeleniu oleju bagnetem. W tym aucie po modach to częsty problem. ![]() http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=20478&am...81be995d31bbd59 -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Widzę, że nie wiesz, jak nawet heico radzi sobie ze strzelającym bagnetem w autach wyścigowych?
Catch tank to nie wszystko - nie wiem, czy Tomek o tym gdzieś pisał, ale prześledź dokładnie jego wątek. Fakt, że setup volvo już bardzo nie aktualny tam jest, ale jednak wtedy było już rozwiązanie. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
pinin, mam tel do Tomka i się kontaktowałem z nim w sprawie modów w jego bolidzie i on niestety nie znał szczegółów. Więc pewnie Ty wiesz więcej niż on.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 September 2007 Skąd: SS ![]() |
Przykra sprawa...
Ale właśnie modyfikacje powinno się rozpoczynać od sprawdzenia stanu silnika: kompresja, ciśnienie oleju etc Warto sprawdzić moc przed modami żeby wiedzieć czy mamy do czynienia z seryjnymi parametrami oraz jaki przyrost uzyskaliśmy... Powodzenia w remoncie i wytrwałości w dalszych modach! -------------------- www.premium-detailing.pl
Coupe 20VT, M5 e60, Pug 106 Rallye |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sat, 21 June 2003 ![]() |
W tym aucie wydech i program dają 230-240km robiąc z niego cichociemnego zapi...dalacza
Przeceniłes pierwotny stan silnika i przekombinowałeś z modami. Grzebanie przy dolocie w T4 dla takich mocy jest niepotrzebną rzeźbą. Jeśli chcesz eksploatowac na codzień i na drzewie w ogórdku nie rosną Ci dewizy, to polep na serię, zrób wydech + program i na tym zakończ. -------------------- 7:39,9
2:35,8 1:37,9 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Silnik się wysrał, więc temat rozwojowy ;) Pytanie co dalej? (...) W sumie co konkretnie się sypnęło? Najpierw stukał jak przy lipnych szklankach (korba waliła w blok od góry aż szły metalowe wióry) ze dwa dni a potem przy odpaleniu pokruszył zęby dwumasy i rozrusznika, bo wał się zakleszczył. Zespół przyczyn go zabił: - silnik był remontowany wcześniej (nie przeze mnie) i zemstą mechanika było: - nasranie silikonem wszędzie tak, że znalazłem go nawet pod panewkami - w smoku pompy oleju były metalowe włosy szczotki drucianej - pompa oleju miała takie bruzdy, że dużo waliło bokami - olej walił również uszczelką pod głowicą, bo pomimo, że kupiłem nową to była dwa razy rozkręcana, ech... szkoda gadać... panewki też naśmietnik po ok. 30 000 - po poprzednim właścicielu odziedziczyłem dorobioną stopę korbowodu - koło dwumasowe nie dość, że nie sprężynowało to przesuwało się aż o 10cm w obie strony - w całym silniku było tyle syfu, że aż się wałkował Wał korbowy sprawdziłem i nibybył ok. ale po pierwszym szlifie. Podejżewam, że wał korbowy dostał drgań skrętnych po wsadzeniu ostrzejszych wałków i dlatego wystukał wzorek ale jak to możliwe pewności brak... pewnie już nie był wyważony, podpory też mogły dostać jajowatości... Próbowałem coś wygooglać ale chyba mnie pierwszemu tak się wysrał silnik... Ogólnie silnik oraz pompa oleju nie nadawały się do regeneracji ale mam już inny słupek o czym wkrótce... -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Późną jesienią zaholowałem mój bolid do ogólnie polecanego mechanika specjalizującego się w volvo, jednakże ten przez dwa tygodnie mnie olewał.
a moje auto gniło przed jego warsztatem. Mechanik pomimo trzech terminów wyjęcia głowicy nie dotrzymał słowa. Strasznie mnie to wku...wiło i postanowiłem samodzielnie dokonać naprawy, chociaż nigdy wcześniej tego nie robiłem. ![]() Moją kuźnią mocy jest blaszak na podwórku. ![]() Auto stoi na kobyłkach A ja robię z nim wszystko co chcę. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
gość_kredens_* |
![]()
Post
#19
|
![]() |
Jesteś z Pragi, czy tylko tablice masz Praskie, bo nigdy nie widziałem tego auta na Pradze Północ
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Mieszkam na Pradze Południe a blachy mam na Pradze Północ
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 09:48 |