![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 08 June 2009 ![]() |
Witam
Jestem nowy na forum ....mam kilka pytań odnośnie tuningu s6o t5 ... auto: Volvo S60T5 2.3 Turbo przebieg 90tys mil... Moje pytania :mam wrażenie że ślizga mi się sprzęgło więc niedługo trzeba będzie coś kupić nowego... jakiej firmy sprzegło było by dobre do tego modelu ???(chce mu podnieś moc po wakacjach tak kolo 350 koni) gdzie można dostac sportowe sprzęgła auto nie będzie służyło do wyścigów tylko do codziennego użytku ale często zdarza się ze świateł ruszać bez systemów...czy ściganie się spod świateł z Irlandczykami w hondach czy glanzach ![]() czekam na opinie jakie sprzęgło i gdzie można dostać sportowe sprzęgło ... kolejne pytanie to turbo i kolektor od wersji R(300KM) ... czy zmiana kolektora turbiny(i oczywiście nowy program) ma sens ??? jaki przyrost mocy z tego będzie czy to raczej kosmetyczny zabieg ???jaka firme polecacie żeby założyła turbo kolektor i nowy programik wystrojenie... ???kolektor od s60r czy raczej robić na zamówienie ???są szanse żeby zejść poniżej 5.5 sekundy do setki po wymianie kolektora kompletnego wydechu ,turbiny od R i nowym programem czy to raczej sie mija z celem bo auto jest przednio napędowe i ciężko będzie z tymi 5.5 do setki ??? Pytania może nie na miejscu ale słyszałem że silnik jest dość dobry do modyfikacji i często jest poddawany modom (Ja zawsze tylko VW ale jest Volvo i nie żałuje aczkolwiek nie znalazłem za wiele na temat tuningu co i jak co zmienić co zastąpić -oczywiście polskich stron !!) ....szukałem i nic konkretnego nie znalazłem jedynie kompletny wydech z nowym programem za 1.600 euro napisali ile koni i moment obrotowy ale nie wspomniano ile mniej wiecej do setki mogłbym sie spodziewać a o przyśpieszenie mi najbardziej chodzi .... Z góry dziękuje za odpowiedź... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 01 April 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Mimo, że nie posiadam Volvo a Focusa ST to jednak silniki mamy te same. Obecnie jestem na etapie wymiany sprzęgła i mój wybór padł na spiek i docisk Sachsa. Pogrzebałem nieco w sieci i znalazłem same pochlebne opinie. Jeszcze nie wiem jak się na tym jeździ (docisk jeszcze jedzie), także opiszę wrażenia.
Co do wymiany kolektora to jak sam zauważyłeś wiąże się to z kompletnym wydechem, nową turbosprężarką i ponownym strojeniem. Ja wybrałem tańszą opcję czyli tylko wymiana IC, dolotu i wydechu + gotowy remap. Z tego ostatniego jestem bardzo zadowolony. Gotowe mapy ma Bluefin i BSR ale ci drudzy są drożsi. Rozpatruję tu delikatne modyfikacje bez ryzyka kosztowych konsekwencji błędów na już sprawdzonych rozwiązaniach. -------------------- orangepassion
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 10 April 2011 ![]() |
Witam rowniez jestem nowy na forum.Chcial bym sie dowiedziec jak podniesc moc w Volvo s60 2.0T. Mile zaskoczenie ze silniki z Volva jezdza rowniez w Fordach. Chodzi mi o mechaniczne podniesienie mocy. Moze ktos zna zrodlo do jakis projektow lub informacji jak podniesc moc w tej jednostce.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
W każdym wątku będziesz pytał? Napisałem Ci przecież
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 August 2010 ![]() |
Witam,
Jestem posiadaczem Volva 850 aktualnie z silnikiem 2.3 Turbo modyfikowany wiec mogę ci coś powiedzieć na temat tych wozów (wszystkie modyfikacje robiłem samodzielnie konsultowałem się z Dr devilem który ma wiedzę dużą w temacie) 1. Nie jest to samochód na 1/4 mili brak trakcji jest oględnie mówiąc zauważalny:) ale wrażenia z jazdy są niezapomniane:) 2. W swoim aucie mam zmodyfikowaną turbinę TD04HL19T zmieniony wydech filtr powietrza KN zmieniony soft nie hamowałem jeszcze auta ale zmiany softu są do targetu 300kM 420Nm (tyle aby silnika nie zarżnąć) Po pierwsze nie polecam żadnego warsztatu wszystkie to dno i 2 metry mułu jeżeli będziesz się brał za jakąkolwiek przeróbkę to rób tylko w JK racing mają wiedzę w temacie. Ja wszystko robiłem sam. 5.5 sekundy jest możliwe w sprzyjających okolicznościach ja mam na swoim zimówki więc moje pomiary są nie dość precyzyjne ale pomiar GPS program SpeedPro pokazał mi równo 6.0 do 106Km/H prędkość tą osiągnął po 126metrach. Myślę że na torze na slickach można osiągnąć 5.0 zważywszy że ja robiłem pomiar na zwykłej drodze pod górkę ![]() I tu nastąpi drobna rada Nigdy przenigdy nie zmieniaj komputera na żadne DTA czy jakikolwiek inny substytut komputer w tym samochodzie jest wystarczająco modyfikowalny i zdecydowanie bardziej dopasowany do tego samochodu niż jakakolwiek proteza. Kup dobre świece zmień przewody turbo i zmień soft nie pchaj się w żadne takie zmiany jak ja bo to trochę taki "pier...olec" absolutnie zbędna rzecz do dupowozu a volvo nigdy powyżej tego statusu nie podskoczy ze zmienioną charakterystyką jest wystarczająco dobry na nasze drogi. Tyle w temacie Ja będę dalej brnął w przeróbki tego wozu ale nikomu nie radzę jak sobie wyobrażę ile musiałbym zapłacić za zmiany które przeprowadziłem to aż mi się niedobrze robi.... |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 August 2010 ![]() |
@Trojan
Niestety dłubiąc w silniku lub w sofcie narażamy się na koszty silnik może polecieć a raczej poleci wszystko to kwestia czasu ja po modyfikacjach sprawdzałam AFR i niestety nie jest to pełen wyznacznik i mam pewność 80% że jest dobrze ale aby tą pewność mieć 100% trzeba zmierzyć temperaturę spalin przed turbiną i tu się pojawiają schody bo nikt tego nie robi bo jest to kłopotliwe. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
CYTAT trzeba zmierzyć temperaturę spalin przed turbiną i tu się pojawiają schody bo nikt tego nie robi bo jest to kłopotliwe Masz racje ale czyżby ? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
na 1 brak trakcji na 2 brak trakcji na 3 w zasadzie nie wiem bo 100 była na drugim biegu przed odcięciem,ale robiłem test 100-160 na czwartym biegu i muszę powiedzieć że po ruszeniu turbiny na 4 też jest wyczuwalny brak trakcji. No bez przesady, ty po mydle jezdzisz czy masz kola z malucha? ![]() Nie mam szpery i chyba nie zdecyduję się na nią ponieważ mój samochód służy mi do cywilnych zastosowań robię nim około 40-50k km rocznie a jazda ze szperą ma swoje minusy. Tak, a jakie to?? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 August 2010 ![]() |
No bez przesady, ty po mydle jezdzisz czy masz kola z malucha? ![]() Tak, a jakie to?? Tak aktualnie są to koła od malucha:) mam założone zimowe fuldy 195/65/15 a jego oryginalne felcie 205/45/17 czekają na vredesteiny i wtedy dopiero będę w stanie ocenić jak to wygląda ale nie spodziewam się cudu ot po prostu teraz jest fatalnie. Szpera w aucie powoduje że auto ma tendencje do prostowania się na zakrętach nie to że mam jakieś ogromne doświadczenie w temacie po prostu z fizyki to wynika ale nie miałem okazji jeździć ze szperą na przodzie chętnie usłyszę jak to wygląda w rzeczywistości. Odnośnie tematu pomiaru temperatury spalin to jestem święcie przekonany że są warsztaty które to robią ja po prostu na takie nie trafiłem (mówię wyłącznie o samochodzie volvo), lecz w tym poście chodziło mi o to że robiąc zmiany w samochodzie użytkowanym na co dzień narażamy się na jego uszkodzenie nawet jeżeli jest wszystko zrobione idealnie to jeszcze pozostaje styl jazdy który się zmienia jak się ma więcej mocy na koła. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 08 March 2011 ![]() |
ja ma s60r , zwiekszone cisnienie turbo, mapy ,swiece ,dolot, ale na serii jak dawalem do konca to co chwile mnie odcinalo, duza masa ,duza moc ,a ja mam naped 4x4, wiec 5.5 do 100 w przednim pedzie w s60 wydaje mi sie malo mozliwe ,no chyba ze na slickach
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 08 March 2011 ![]() |
acha, kolega wczesniej napisalem o temp spalin, to b.wazne bo jak zmienilem turbo to dawalo 2,1 bara- co z tego, skoro moc mi i tak odcinalo z uwagi na afr, kolejna sprawa to pompa paliwa w baku sprawdz to najpierw i jak b. chcesz podnosic do 350km to musisz od razu przerobic pompe w baku na zewn lub wewn, generalnie by w s60 podniesc moc o ok 100 to wydatek nastu tys zl , niestety doswiadczylem tego, a myslalem ze 2-3 tysie wystarcza
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sun, 10 April 2011 ![]() |
Co do tej temperatury spalin mozna jakies szczegoly. Wiadomo ze AFR odmierza stosunek dawki. Jak duza roznica temperatury spalin przed turbo moze zniszczyc silnik?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 August 2010 ![]() |
Jak wcześniej mówiłem jestem raczej domorosłym tunerem i mam na swoim koncie tylko jeden upgrade ale mam sporo wiedzy teoretycznej. Oto co wiem :
Nie ma ściśle określonego wzoru na temperaturę spalin ponieważ benzyna to bardzo skomplikowany węglowodór o bardzo złożonym łańcuchu spalenie owej powoduje wydzielanie temperatury jakieś 60-65% energii powstałej ze spalenia benzyny idzie w kiszkę (przy dobrych wiatrach) wśród tych 60% nie wykorzystanych jest temperatura. Generalnie jest tak jeżeli dostarczasz do układu dokładnie tyle powietrza ile potrzeba na spalenie określonej dawki paliwa to jest to tak zwane spalanie stechiometryczne jeżeli dasz więcej powietrza to jest to mieszanka uboga jeżeli za mało jest to mieszanka za bogata. Jeżeli dasz za dużo powietrza to spalanie w komorze silnika nie przebiega normalnie wydłuża się czas potrzebny na spalenie odpowiedniej dawki przez co bardziej rozgrzewają się zawory ponieważ ona są najbliżej spalania. Zawory rozgrzewają się do czerwoności a nawet białości ![]() Ważne info: Jeżeli tuningowałeś auto w warsztacie i: Masz dziury w tłokach wypalone gniazda zaworowe i wypalone świece zapłonowe to oznacza że tuner całkowicie spartaczył robotę...sądem go potraktuj:) Kilka dalszych ciekawostek: 14.3 - 14.7 AFR oznacza że jest to spalanie stechiometryczne ale może ono być w czasie gdy auto jedzie bez żadnego obciążenia 12.7 - 13 AFR mieszanka bogatsza to jest mieszanka którą się ustawia w silnikach podrasowanych bez turbiny (pomiar pod obciążeniem) 12-12.7 AFR mieszanka jaka powinna być w samochodach z turbiną 11.6 - 11.8 mieszanka w samochodach turbo w czasie największego obciążenia gdy turbina zaczyna dmuchać Wszystko jest dość proste oprócz jednej rzeczy większość warsztatów tuningujących obawia się mieszanki zbyt ubogiej prze co ustawiają tak silnik aby była mieszanka trochę bogatsza niż potrzeba ale jest mały myk jeżeli przedobrzą z bogactwem mieszanki jest dokładnie taki sam efekt jak poprzednio opisałem. Aby zestroić auto prawidłowo trzaba mieć pomiar temperatury spalin zaraz za zaworami. Wtedy możesz ustawić odpowiednio mieszankę i możesz być pewny że zrobiłeś to dobrze. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 August 2010 ![]() |
acha, kolega wczesniej napisalem o temp spalin, to b.wazne bo jak zmienilem turbo to dawalo 2,1 bara- co z tego, skoro moc mi i tak odcinalo z uwagi na afr, kolejna sprawa to pompa paliwa w baku sprawdz to najpierw i jak b. chcesz podnosic do 350km to musisz od razu przerobic pompe w baku na zewn lub wewn, generalnie by w s60 podniesc moc o ok 100 to wydatek nastu tys zl , niestety doswiadczylem tego, a myslalem ze 2-3 tysie wystarcza ![]() Warsztat w którym robiłeś tuning spieprzył robotę na maxa 2.1 bara na turbinie oryginalnej to raczej kiepski pomysł zwiększa się szansa spalania stukowego raczej stosuje się inną metodę tuningu ciśnienie max 1.3 bara ale zwiekszenie dolotów powietrza do silnika czyli portowanie głowicy inny kolektor ssący i INNA turbina o większych gabarytach która może wtłoczyć więcej powietrza ale pod tym samym ciśnieniem. Więc w związku z powyższym 2.1bara na silniku to proszenie się o kłopoty turbina nie przejedzie dużo nawet nie przejedzie mało ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Może chodziło o bezwzględne ciśnienie 2,1 bar bo jakoś nie wyobrażam sobie żeby te małe w końcu turbinki nadmuchały 2,1 bara już nie mówię o długotrwałej jeździe samochodem bez przygotowania pod takie ciśnienie gdzie seria ile dmucha 0.8?
Co do szpery w FWD to oczywiście pomaga i nie mogę znaleźć jakiś większych minusów poza kosztem. Trakcja w T5 istnieje na dobrej gumie. Ale to jest raczej auto które lubi wyścig z rolki niż ze startu bo skrzynia z czasem zrobi papa. (ja już mam drugą a auto od stycznia). -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 August 2010 ![]() |
Seria t5 dmucha 0.6 bar R 0.8
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 06 April 2005 ![]() |
dmuchala tyle, inna obudowa, inne jakies kolo, inny wirnik -sorry ze tak pisze ale za bardzo sie nie znam na mechanice, oddalem turbo do regeneracji i poprosilem czy by nie mogla troche wiecej dmuchac, tyle ze dla mnie troche to jakies 0,2bara wiecej
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Sun, 10 April 2011 ![]() |
U mnie w s60 2.0T dmucha 0.3bara i jestem bardzo tym rozczarowany. Przejechalem sie s60 2.4T i tez dawalo 0.3 bara. Jechalem rowniez V70 2.0T tylko ze 2006rok (cos sie zmienilo w tych silnikach po 2005r) i w nich turbina juz dala 0.5 bara.
Gdzie i jak mozna sie dowiedziec jakie cisnienie powinna doladowywac turbina? (w autodacie niema nic o doladowaniu) |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 09 April 2011 ![]() |
O ile dobrze pamiętam to volvo seryjnie na turbinach 16 18 19 Miały po 0.4-0.5 bar. Są one stosunkowo większe od standardowej 13G, która pracuje np. u mnie i bez zająknięcia dmucha 1bar.
Odnośnie S60, zerknij na ofertę Rica lub tak jak trojan proponował BSR. Będziesz miał pewność przynajmniej, że nikt nie uczy się na twoim aucie. W Polsce dość dobry wydech to koszt około 2tys. do tego dolot i rzecz jasna turbinka np TD04Hl-19T, Mocne wtryski i Setup prawie gotowy ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sun, 10 April 2011 ![]() |
Co do mojego pytania o cisnienie doladowania to chyba w tym filmiku mam odpowiedz, dokladnie na 4min36sek
http://www.youtube.com/watch?v=ShldMVI2_cI...ayer_detailpage |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 08:02 |