Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Volvo S60 T5 Tuning???
ADRIAN88
post Mon, 08 Jun 2009 - 03:17
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 08 June 2009





Witam

Jestem nowy na forum ....mam kilka pytań odnośnie tuningu s6o t5 ... auto: Volvo S60T5 2.3 Turbo przebieg 90tys mil...
Moje pytania :mam wrażenie że ślizga mi się sprzęgło więc niedługo trzeba będzie coś kupić nowego... jakiej firmy sprzegło było by dobre do tego modelu ???(chce mu podnieś moc po wakacjach tak kolo 350 koni) gdzie można dostac sportowe sprzęgła auto nie będzie służyło do wyścigów tylko do codziennego użytku ale często zdarza się ze świateł ruszać bez systemów...czy ściganie się spod świateł z Irlandczykami w hondach czy glanzach smile.gif
czekam na opinie jakie sprzęgło i gdzie można dostać sportowe sprzęgło ...

kolejne pytanie to turbo i kolektor od wersji R(300KM) ... czy zmiana kolektora turbiny(i oczywiście nowy program) ma sens ??? jaki przyrost mocy z tego będzie czy to raczej kosmetyczny zabieg ???jaka firme polecacie żeby założyła turbo kolektor i nowy programik wystrojenie... ???kolektor od s60r czy raczej robić na zamówienie ???są szanse żeby zejść poniżej 5.5 sekundy do setki po wymianie kolektora kompletnego wydechu ,turbiny od R i nowym programem czy to raczej sie mija z celem bo auto jest przednio napędowe i ciężko będzie z tymi 5.5 do setki ???


Pytania może nie na miejscu ale słyszałem że silnik jest dość dobry do modyfikacji i często jest poddawany modom (Ja zawsze tylko VW ale jest Volvo i nie żałuje aczkolwiek nie znalazłem za wiele na temat tuningu co i jak co zmienić co zastąpić -oczywiście polskich stron !!) ....szukałem i nic konkretnego nie znalazłem jedynie kompletny wydech z nowym programem za 1.600 euro napisali ile koni i moment obrotowy ale nie wspomniano ile mniej wiecej do setki mogłbym sie spodziewać a o przyśpieszenie mi najbardziej chodzi ....


Z góry dziękuje za odpowiedź...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 08 Jun 2009 - 03:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
trojan
post Mon, 15 Jun 2009 - 15:49
Post #2


User
Dołączył: Wed, 01 April 2009
Skąd: Warszawa





Mimo, że nie posiadam Volvo a Focusa ST to jednak silniki mamy te same. Obecnie jestem na etapie wymiany sprzęgła i mój wybór padł na spiek i docisk Sachsa. Pogrzebałem nieco w sieci i znalazłem same pochlebne opinie. Jeszcze nie wiem jak się na tym jeździ (docisk jeszcze jedzie), także opiszę wrażenia.
Co do wymiany kolektora to jak sam zauważyłeś wiąże się to z kompletnym wydechem, nową turbosprężarką i ponownym strojeniem. Ja wybrałem tańszą opcję czyli tylko wymiana IC, dolotu i wydechu + gotowy remap. Z tego ostatniego jestem bardzo zadowolony. Gotowe mapy ma Bluefin i BSR ale ci drudzy są drożsi.
Rozpatruję tu delikatne modyfikacje bez ryzyka kosztowych konsekwencji błędów na już sprawdzonych rozwiązaniach.


--------------------
orangepassion
Go to the top of the page
 
+Quote Post
patelak
post Sun, 10 Apr 2011 - 23:01
Post #3


User
Dołączył: Sun, 10 April 2011





Witam rowniez jestem nowy na forum.Chcial bym sie dowiedziec jak podniesc moc w Volvo s60 2.0T. Mile zaskoczenie ze silniki z Volva jezdza rowniez w Fordach. Chodzi mi o mechaniczne podniesienie mocy. Moze ktos zna zrodlo do jakis projektow lub informacji jak podniesc moc w tej jednostce.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sun, 10 Apr 2011 - 23:05
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





W każdym wątku będziesz pytał? Napisałem Ci przecież


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryschmie
post Wed, 13 Apr 2011 - 00:18
Post #5


Rookie
Dołączył: Wed, 04 August 2010





Witam,


Jestem posiadaczem Volva 850 aktualnie z silnikiem 2.3 Turbo modyfikowany wiec mogę ci coś powiedzieć na temat tych wozów (wszystkie modyfikacje robiłem samodzielnie konsultowałem się z Dr devilem który ma wiedzę
dużą w temacie)
1. Nie jest to samochód na 1/4 mili brak trakcji jest oględnie mówiąc zauważalny:) ale wrażenia z jazdy są niezapomniane:)
2. W swoim aucie mam zmodyfikowaną turbinę TD04HL19T zmieniony wydech filtr powietrza KN zmieniony soft nie hamowałem jeszcze auta ale zmiany softu są do targetu 300kM 420Nm (tyle aby silnika nie zarżnąć)


Po pierwsze nie polecam żadnego warsztatu wszystkie to dno i 2 metry mułu jeżeli będziesz się brał za jakąkolwiek przeróbkę to rób tylko w JK racing mają wiedzę w temacie. Ja wszystko robiłem sam.
5.5 sekundy jest możliwe w sprzyjających okolicznościach ja mam na swoim zimówki więc moje pomiary są nie dość precyzyjne ale pomiar GPS program SpeedPro pokazał mi równo 6.0 do 106Km/H prędkość tą osiągnął po 126metrach.
Myślę że na torze na slickach można osiągnąć 5.0 zważywszy że ja robiłem pomiar na zwykłej drodze pod górkęsmile.gif na 1 brak trakcji na 2 brak trakcji na 3 w zasadzie nie wiem bo 100 była na drugim biegu przed odcięciem,ale robiłem test 100-160 na czwartym biegu i muszę powiedzieć że po ruszeniu turbiny na 4 też jest wyczuwalny brak trakcji. Nie mam szpery i chyba nie zdecyduję się na nią ponieważ mój samochód służy mi do cywilnych zastosowań robię nim około 40-50k km rocznie a jazda ze szperą ma swoje minusy.

I tu nastąpi drobna rada
Nigdy przenigdy nie zmieniaj komputera na żadne DTA czy jakikolwiek inny substytut komputer w tym samochodzie jest wystarczająco modyfikowalny i zdecydowanie bardziej dopasowany do tego samochodu niż jakakolwiek proteza.
Kup dobre świece zmień przewody turbo i zmień soft nie pchaj się w żadne takie zmiany jak ja bo to trochę taki "pier...olec" absolutnie zbędna rzecz do dupowozu a volvo nigdy powyżej tego statusu nie podskoczy ze zmienioną charakterystyką jest wystarczająco dobry na nasze drogi.

Tyle w temacie

Ja będę dalej brnął w przeróbki tego wozu ale nikomu nie radzę jak sobie wyobrażę ile musiałbym zapłacić za zmiany które przeprowadziłem to aż mi się niedobrze robi....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryschmie
post Wed, 13 Apr 2011 - 00:24
Post #6


Rookie
Dołączył: Wed, 04 August 2010





@Trojan

Niestety dłubiąc w silniku lub w sofcie narażamy się na koszty silnik może polecieć a raczej poleci wszystko to kwestia czasu ja po modyfikacjach sprawdzałam AFR i niestety nie jest to pełen wyznacznik i mam pewność 80% że jest dobrze ale aby tą pewność mieć 100% trzeba zmierzyć temperaturę spalin przed turbiną i tu się pojawiają schody bo nikt tego nie robi bo jest to kłopotliwe.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Thu, 14 Apr 2011 - 00:00
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





CYTAT
trzeba zmierzyć temperaturę spalin przed turbiną i tu się pojawiają schody bo nikt tego nie robi bo jest to kłopotliwe

Masz racje ale czyżby ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Thu, 14 Apr 2011 - 00:07
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





CYTAT(ryschmie @ Tue, 12 Apr 2011 - 23:18) *
na 1 brak trakcji na 2 brak trakcji na 3 w zasadzie nie wiem bo 100 była na drugim biegu przed odcięciem,ale robiłem test 100-160 na czwartym biegu i muszę powiedzieć że po ruszeniu turbiny na 4 też jest wyczuwalny brak trakcji.
No bez przesady, ty po mydle jezdzisz czy masz kola z malucha? smile.gif
CYTAT(ryschmie @ Tue, 12 Apr 2011 - 23:18) *
Nie mam szpery i chyba nie zdecyduję się na nią ponieważ mój samochód służy mi do cywilnych zastosowań robię nim około 40-50k km rocznie a jazda ze szperą ma swoje minusy.


Tak, a jakie to??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryschmie
post Thu, 14 Apr 2011 - 04:34
Post #9


Rookie
Dołączył: Wed, 04 August 2010





CYTAT(rottie @ Thu, 14 Apr 2011 - 00:07) *
No bez przesady, ty po mydle jezdzisz czy masz kola z malucha? smile.gif


Tak, a jakie to??


Tak aktualnie są to koła od malucha:) mam założone zimowe fuldy 195/65/15 a jego oryginalne felcie 205/45/17 czekają na vredesteiny i wtedy dopiero będę w stanie ocenić jak to wygląda ale nie spodziewam się cudu ot po prostu teraz jest fatalnie.

Szpera w aucie powoduje że auto ma tendencje do prostowania się na zakrętach nie to że mam jakieś ogromne doświadczenie w temacie po prostu z fizyki to wynika ale nie miałem okazji jeździć ze szperą na przodzie chętnie usłyszę jak to wygląda w rzeczywistości.

Odnośnie tematu pomiaru temperatury spalin to jestem święcie przekonany że są warsztaty które to robią ja po prostu na takie nie trafiłem (mówię wyłącznie o samochodzie volvo), lecz w tym poście chodziło mi o to że robiąc zmiany w samochodzie użytkowanym na co dzień narażamy się na jego uszkodzenie nawet jeżeli jest wszystko zrobione idealnie to jeszcze pozostaje styl jazdy który się zmienia jak się ma więcej mocy na koła.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcing
post Fri, 15 Apr 2011 - 19:30
Post #10


Rookie
Dołączył: Tue, 08 March 2011





ja ma s60r , zwiekszone cisnienie turbo, mapy ,swiece ,dolot, ale na serii jak dawalem do konca to co chwile mnie odcinalo, duza masa ,duza moc ,a ja mam naped 4x4, wiec 5.5 do 100 w przednim pedzie w s60 wydaje mi sie malo mozliwe ,no chyba ze na slickach sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcing
post Fri, 15 Apr 2011 - 19:38
Post #11


Rookie
Dołączył: Tue, 08 March 2011





acha, kolega wczesniej napisalem o temp spalin, to b.wazne bo jak zmienilem turbo to dawalo 2,1 bara- co z tego, skoro moc mi i tak odcinalo z uwagi na afr, kolejna sprawa to pompa paliwa w baku sprawdz to najpierw i jak b. chcesz podnosic do 350km to musisz od razu przerobic pompe w baku na zewn lub wewn, generalnie by w s60 podniesc moc o ok 100 to wydatek nastu tys zl , niestety doswiadczylem tego, a myslalem ze 2-3 tysie wystarcza sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
patelak
post Fri, 15 Apr 2011 - 21:16
Post #12


User
Dołączył: Sun, 10 April 2011





Co do tej temperatury spalin mozna jakies szczegoly. Wiadomo ze AFR odmierza stosunek dawki. Jak duza roznica temperatury spalin przed turbo moze zniszczyc silnik?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryschmie
post Sun, 17 Apr 2011 - 00:36
Post #13


Rookie
Dołączył: Wed, 04 August 2010





Jak wcześniej mówiłem jestem raczej domorosłym tunerem i mam na swoim koncie tylko jeden upgrade ale mam sporo wiedzy teoretycznej. Oto co wiem :

Nie ma ściśle określonego wzoru na temperaturę spalin ponieważ benzyna to bardzo skomplikowany węglowodór o bardzo złożonym łańcuchu spalenie owej powoduje wydzielanie temperatury jakieś 60-65% energii powstałej ze spalenia benzyny idzie w kiszkę (przy dobrych wiatrach) wśród tych 60% nie wykorzystanych jest temperatura. Generalnie jest tak jeżeli dostarczasz do układu dokładnie tyle powietrza ile potrzeba na spalenie określonej dawki paliwa to jest to tak zwane spalanie stechiometryczne jeżeli dasz więcej powietrza to jest to mieszanka uboga jeżeli za mało jest to mieszanka za bogata. Jeżeli dasz za dużo powietrza to spalanie w komorze silnika nie przebiega normalnie wydłuża się czas potrzebny na spalenie odpowiedniej dawki przez co bardziej rozgrzewają się zawory ponieważ ona są najbliżej spalania. Zawory rozgrzewają się do czerwoności a nawet białości smile.gif ponieważ są zrobione ze stopów stalowych baardzo twardych i o dość dużej wytrzymałości na temperaturę nie byłoby tak źle ... ale gniazda zaworowe już nie są tak odporne ulegają wypaleniu i co najzabawniejsze tłok maszerując do góry zbliża się do rozpalonego do białości zaworu a ponieważ stopy tłokowe nie są już tak odporne na temperaturę to metal się porostu wytapia ale tak zabawnie że powstaje dziurka dokładnie taka jak zawór może to wyglądać jakby zawór przebił tłok.
Ważne info:
Jeżeli tuningowałeś auto w warsztacie i:
Masz dziury w tłokach wypalone gniazda zaworowe i wypalone świece zapłonowe to oznacza że tuner całkowicie spartaczył robotę...sądem go potraktuj:)

Kilka dalszych ciekawostek:
14.3 - 14.7 AFR oznacza że jest to spalanie stechiometryczne ale może ono być w czasie gdy auto jedzie bez żadnego obciążenia
12.7 - 13 AFR mieszanka bogatsza to jest mieszanka którą się ustawia w silnikach podrasowanych bez turbiny (pomiar pod obciążeniem)
12-12.7 AFR mieszanka jaka powinna być w samochodach z turbiną
11.6 - 11.8 mieszanka w samochodach turbo w czasie największego obciążenia gdy turbina zaczyna dmuchać

Wszystko jest dość proste oprócz jednej rzeczy większość warsztatów tuningujących obawia się mieszanki zbyt ubogiej prze co ustawiają tak silnik aby była mieszanka trochę bogatsza niż potrzeba ale jest mały myk jeżeli przedobrzą z bogactwem mieszanki jest dokładnie taki sam efekt jak poprzednio opisałem.
Aby zestroić auto prawidłowo trzaba mieć pomiar temperatury spalin zaraz za zaworami. Wtedy możesz ustawić odpowiednio mieszankę i możesz być pewny że zrobiłeś to dobrze.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryschmie
post Sun, 17 Apr 2011 - 00:46
Post #14


Rookie
Dołączył: Wed, 04 August 2010





CYTAT(marcing @ Fri, 15 Apr 2011 - 19:38) *
acha, kolega wczesniej napisalem o temp spalin, to b.wazne bo jak zmienilem turbo to dawalo 2,1 bara- co z tego, skoro moc mi i tak odcinalo z uwagi na afr, kolejna sprawa to pompa paliwa w baku sprawdz to najpierw i jak b. chcesz podnosic do 350km to musisz od razu przerobic pompe w baku na zewn lub wewn, generalnie by w s60 podniesc moc o ok 100 to wydatek nastu tys zl , niestety doswiadczylem tego, a myslalem ze 2-3 tysie wystarcza sad.gif


Warsztat w którym robiłeś tuning spieprzył robotę na maxa 2.1 bara na turbinie oryginalnej to raczej kiepski pomysł zwiększa się szansa spalania stukowego raczej stosuje się inną metodę tuningu ciśnienie max 1.3 bara ale zwiekszenie dolotów powietrza do silnika czyli portowanie głowicy inny kolektor ssący i INNA turbina o większych gabarytach która może wtłoczyć więcej powietrza ale pod tym samym ciśnieniem.
Więc w związku z powyższym 2.1bara na silniku to proszenie się o kłopoty turbina nie przejedzie dużo nawet nie przejedzie mało smile.gif korbowody polecą ogólnie dół silnika będzie dostawał niewyobrażalne Bęcki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Mon, 18 Apr 2011 - 23:05
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Może chodziło o bezwzględne ciśnienie 2,1 bar bo jakoś nie wyobrażam sobie żeby te małe w końcu turbinki nadmuchały 2,1 bara już nie mówię o długotrwałej jeździe samochodem bez przygotowania pod takie ciśnienie gdzie seria ile dmucha 0.8?
Co do szpery w FWD to oczywiście pomaga i nie mogę znaleźć jakiś większych minusów poza kosztem.
Trakcja w T5 istnieje na dobrej gumie. Ale to jest raczej auto które lubi wyścig z rolki niż ze startu bo skrzynia z czasem zrobi papa. (ja już mam drugą a auto od stycznia).


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryschmie
post Tue, 19 Apr 2011 - 05:01
Post #16


Rookie
Dołączył: Wed, 04 August 2010





Seria t5 dmucha 0.6 bar R 0.8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Groch
post Tue, 19 Apr 2011 - 16:38
Post #17


Rookie
Dołączył: Wed, 06 April 2005





dmuchala tyle, inna obudowa, inne jakies kolo, inny wirnik -sorry ze tak pisze ale za bardzo sie nie znam na mechanice, oddalem turbo do regeneracji i poprosilem czy by nie mogla troche wiecej dmuchac, tyle ze dla mnie troche to jakies 0,2bara wiecej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
patelak
post Thu, 28 Apr 2011 - 22:29
Post #18


User
Dołączył: Sun, 10 April 2011





U mnie w s60 2.0T dmucha 0.3bara i jestem bardzo tym rozczarowany. Przejechalem sie s60 2.4T i tez dawalo 0.3 bara. Jechalem rowniez V70 2.0T tylko ze 2006rok (cos sie zmienilo w tych silnikach po 2005r) i w nich turbina juz dala 0.5 bara.
Gdzie i jak mozna sie dowiedziec jakie cisnienie powinna doladowywac turbina? (w autodacie niema nic o doladowaniu)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Merciu
post Fri, 29 Apr 2011 - 19:36
Post #19


Rookie
Dołączył: Sat, 09 April 2011





O ile dobrze pamiętam to volvo seryjnie na turbinach 16 18 19 Miały po 0.4-0.5 bar. Są one stosunkowo większe od standardowej 13G, która pracuje np. u mnie i bez zająknięcia dmucha 1bar.

Odnośnie S60, zerknij na ofertę Rica lub tak jak trojan proponował BSR. Będziesz miał pewność przynajmniej, że nikt nie uczy się na twoim aucie. W Polsce dość dobry wydech to koszt około 2tys. do tego dolot i rzecz jasna turbinka np TD04Hl-19T, Mocne wtryski i Setup prawie gotowy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
patelak
post Sun, 01 May 2011 - 23:00
Post #20


User
Dołączył: Sun, 10 April 2011





Co do mojego pytania o cisnienie doladowania to chyba w tym filmiku mam odpowiedz, dokladnie na 4min36sek

http://www.youtube.com/watch?v=ShldMVI2_cI...ayer_detailpage
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 08:02