Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Volvo 960, Dwumas
gość_B230FT_*
post Sun, 29 May 2011 - 19:15
Post #1









Witam po dlugiej nieobecnosci.
Kupilem kibla do przewracania latarni i rozwalania murow, volvo 960 drugiej generacji bez nivomatow i zadnych bzdetow w limuzynie z orginalnym przebiegiem 188 tys km. Moje pytanie jest nastepujace: czy ktos sie dlubal w whiteblock i ma doswiadczenie w dwumasach ? Myslalem o wsadzeniu T6 biturbo ale jak posluchalem najnowsze przepisy panow z TÜV w niemczech gdzie mieszkam musial bym wywalic jakies 5 tys euro zeby legalnie zameldowac samochod. Chce wsadzic 3 litrowy blok 204 konny ktory nie wystepowal ze skrzynia M90 ktora posiadam w moim gracie i przeklejic tabliczki znamionowe. Chcial bym max odciazyc wszystkie masy przykrecone do silnika ktorych bedzie spokojnie ze 30 kilo. znalazlem info co do whiteblock
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325
testowal ktos osobiscie 2masy z 5 cylindrowek ?



Uploaded with ImageShack.us
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 29 May 2011 - 19:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dziku
post Mon, 30 May 2011 - 16:47
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Pakuj jednomasa z 850, jak ma być lżej, to bez kompromisów, pytanie tylko czy siądzie rozstawem na wał.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_B230FT_*
post Mon, 30 May 2011 - 23:58
Post #3









CYTAT(Dziku @ Mon, 30 May 2011 - 16:47) *
Pakuj jednomasa z 850, jak ma być lżej, to bez kompromisów, pytanie tylko czy siądzie rozstawem na wał.


Musze polatac po necie za info, problem jest ostatnio z czasem smile.gif Planowalem sobie wsadzic T6 biturbo i szukalem w necie bez pospiechu starej volviany 960 bez bajerow i klimatyzacji w limuzynie. Pewnego dnia znalazlem i kupilem, pojechalem do panow inzynierow z TÜV z zapytaniem jakie hamulce zeby im to odpowiadalo itp smile.gif Od 1 stycznia 2013 roku zmienia sie opodatkowanie pojazdow, jest w tej chwili od pojemnosci a od 13 roku ma byc od pojemnosci plus ilosci wydzielonego CO2 w spalinach. 120 gramow na kilometr sa wolne od podatku a kazdy nastepny gram bedzie kosztowal 2 euro. Poniewaz T6 nie wystepowal w tej budzie i w powiazaniu z ta skrzynia trzeba zrobic testy na srednie zuzycie spalania i okreslenie ilosci spalin smile.gif koszt okolo 2 tys euro. Nastepna sprawe jaka sobie wymyslili to okreslenie max predkosci pojazdu, musial bym wynajac na test swojego samochodu zamkniety tor gdzie pan inzynier zalozyl by swoj kask i dal by po garnkach zeby stwierdzic v-max. O kosztach takiej przyjemnosci nie musze pisac. Potem jak bym przeszedl wyzej wymenione testy moglo by sie zdarzyc, ze wyslali by mnie na test obciazeniowy karoserii, jezeli by sie im cos nie spodobalo musial bym spawac dodatkowe punkty, nastepnie sprawa ukladu hamulcowego i paru inych drobiazgow. To opis wpisu przerobek do dowodu, a gdzie koszty swapu ? tongue.gif
Za taka cene mozna kupic orginalne S80 T6 AWD smile.gif wiec sie to mija z celem. Musze wykombinowac cos z 3 litrowego bloku z S80 jak juz zostal zakupiony grat do pojezdzawek. W necie mozna znalezc pare informacji, ze szwedzi na silnikach B6304FS3, droznym dolocie i wydechu strugaja po 250-260 koni. W zupelnosci mi to wystarczy bo samochd ma byc trysniety na czarny mat i ma sluzyc do jazdy na heavy metalowe i rockowe zloty smile.gif nie ma jednak byc kolkiem na ulicy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Tue, 31 May 2011 - 02:39
Post #4


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Mówiłem Ci Piotrek, rejestruj w PL a potem pal jana przy kontroli ze jesteś w DE w odwiedziny tongue.gif


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Tue, 31 May 2011 - 10:53
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





w DE może mieć życzliwych pro-eko sąsiadów, wtedy taka opcja wyjdzie jeszcze drożej...


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_B230FT_*
post Wed, 01 Jun 2011 - 23:50
Post #6









CYTAT(BeeMiX @ Tue, 31 May 2011 - 02:39) *
Mówiłem Ci Piotrek, rejestruj w PL a potem pal jana przy kontroli ze jesteś w DE w odwiedziny tongue.gif

Wojtku, po 20 latach obczyzny nie mam zbytnio kontaktow zeby na kogos meldowac i za tym latac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pablock
post Wed, 27 Jun 2012 - 01:03
Post #7


Rookie
Dołączył: Fri, 02 September 2011





buduje volvo 740 z silnikiem bi turbo 2.8 z s80. mam już skrzynie m90, zastanawiam sie czy pakować bardzo ciężkie koło zamachowe dwumasowe, czy kupić sztywne od np volvo 850. Tarcze i docisk planuje oddać na wzmocnienie.

jak myślicie z tym zamachowym?

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kogutos
post Wed, 27 Jun 2012 - 10:56
Post #8


Super User
Dołączył: Sun, 13 November 2011
Skąd: lbn





Nie pakuj dwumasu.Ja właśnie zmieniłem na jednomas i w tym tygodniu będą jazdy próbne. Przy zmianie na jednomas w 940 ze skrzynią M90 jest tylko jeden dośc poważny ból.Tarcza sprzęgła. Jest kłopot z doborem odpowiedniej tarczy ze sprężynkami,która pasuje na wałek w skrzyni.Z tego co udało mi się ustalić to pasuje tarcza z M90 z diesla.Ja chciałem przerabiać wieloklin w tarczy ale kiedy pojechałem do specjalisty ten popatrzył na te wielokliny i wygrzebał mi tarczę ze sprężynkami pasującą na m90.Nie wiem skąd ta tarcza jest oryginalnie ale wszystko pasuje.Musiałem tylko roztoczyć docisk o 2mm wewnątrz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pablock
post Wed, 27 Jun 2012 - 11:07
Post #9


Rookie
Dołączył: Fri, 02 September 2011





myslalem że zakładając jednomas z 850, zostawie tarcze i docisk oryginalne, tylko wzmocnione i wszystko bedzie ok. dzieki za odpowiedz

kogutos, teraz doczytałem że masz redblocka z m90, ja mam T6 z m90
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kogutos
post Wed, 27 Jun 2012 - 21:35
Post #10


Super User
Dołączył: Sun, 13 November 2011
Skąd: lbn





A na czym chcesz amortyzować naprężenia w sprzęgle i napędzie jak założysz jednomas z tarczą i dociskiem od dwumasu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Wed, 27 Jun 2012 - 21:45
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





Istnieja zestawy sprzegieł najczesciej spiekowych z kołem jednowsowym i tarcza nie amortyzowana . Wiec jezeli skrzynia nie jest z papieru to chyba nie ebdzie problemu


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kogutos
post Wed, 27 Jun 2012 - 22:47
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 13 November 2011
Skąd: lbn





Każdy robi jak uważa za słuszne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ANTEQ
post Thu, 28 Jun 2012 - 15:02
Post #13


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2008





Da się złożyc kpl. z sztywnym kołem, tarczą z tłumikami i wszystko pasuje to t5/t6 i M90.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 28 Jun 2012 - 20:44
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(ANTEQ @ Thu, 28 Jun 2012 - 15:02) *
Da się złożyc kpl. z sztywnym kołem, tarczą z tłumikami i wszystko pasuje to t5/t6 i M90.


Jakieś szczegóły? Co, jak i z czego?


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ANTEQ
post Fri, 29 Jun 2012 - 14:15
Post #15


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2008





Musze poszukać bo nie mam kpl u siebie ostatni założyłem jakiś czas temu znajomemu pod 2,5l 6cyl. i M90, taki zestaw pasuje też do focusa.
W weekend popatrzę i napiszę.
Odnośnie planów twórcy tematu, odpuściłbym sobie silnik wolnossący 3l 6cyl. bo w większości przypadków pękają w nich bloki, na 3 kupione do projektu przez klienta wszystkie były pęknięte, włożony 2,5 moc ma kilka koni niższą moc a chodzi bez problemu od roku, chyba, że t6 ale to już inna bajka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 11:28