![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 August 2011 Skąd: WLKP ![]() |
Witam wszystkich serdecznie jestem tu nowy i mam parę pytań odnośnie sawapu z x20xev na c20xe
jedni powiedzą że chce zrobić herezje bo pod ten silnik chce założyć oryginalną skrzynie automatyczną z vectry b... Od razu odpowiadam że wole automat bo cały tydzień jeżdżę po Berlinie a wachlowanie od świateł do świateł jest męczące. Na początku szukałem x20xev ale większość to są padaczki do remontu (znaleźć taki silnik w bdb stanie to jest coś trudnego tym bardziej że ja zjeżdżam do pl tylko na weekendy i za bardzo nie mam czasu na szukanie silnika) okazyjnie trafiła mi się Calibra z c20xe i wiem że silnik jest w dobrej kondycji. Mam kilka pytań odnośnie przekładki: Czy instalacja ma być oryginalna czy włożyć tą z Calibry Czy skrzynia automatyczna będzie pasować do bloku Z tego co mi mówił znajomy mechanik to pod automat muszę przełożyć czujnik położenia wału i cewki aby skrzynia dostawała(impuls-c20xe jest na aparacie) czy cewki z x20xev podejdą i nie będzie straty mocy Czy obrotomierz komputer i prędkościomierz będą działać? Chciałbym zostawić LPG (sekwencja) czy przełożyć kolektor ssący z xev czy zostawić ten zc20xe i pod niego podpinać wtryski? w tygodniu znajomy ma zacząć przekładkę jak przyjadę na weekend pewnie będę miał więcej pytań ![]() |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Instalka z c20xe
skrzynia podpasuje co do czujników to raczej nie tylko trzeba (o ile jest w sterowniku c20xe) jakiś pin podpiąć gdzieś ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
Czy instalacja ma być oryginalna czy włożyć tą z Calibry instalacje elektryczna bierzesz z C20XE, łączysz ją z nadwoziem przy złączu X7 (podłużna kostka na scianie grodziowej, pomiedzy zbiorniczkiem płynu hamulcowego a kolumna McPersona - lutujesz kolorami: zasilanie pompy paliwa, plus po kluczyku, złącze diagnostyczne, obroty, temperatura na zegar i inne w zaleznosci od potrzeb - nie wiem czy masz klime), komputer od c20xe włozysz ww miejsce starego komputera (dorobisz mocowania lub kupisz w sklepie typu practiker...) ułatwi ci robotę jak bedziesz mial komputer bez immo natomiast instalacje na rozrusznik i alternator zostawiasz ze swojej vectry (złacze X5 - te okragłe przy akumulatorze) Czy skrzynia automatyczna będzie pasować do bloku Z tego co mi mówił znajomy mechanik to pod automat muszę przełożyć czujnik położenia wału i cewki aby skrzynia dostawała(impuls-c20xe jest na aparacie) czy skrzynia pasować będzie - co do czujników to tak jak wczesniej kolega napisal - pewnie trzeba wpiąc sie w odopwiednim miejscu Czy obrotomierz komputer i prędkościomierz będą działać? będą działać Chciałbym zostawić LPG (sekwencja) czy przełożyć kolektor ssący z xev czy zostawić ten zc20xe i pod niego podpinać wtryski? podpiąć wtryski pod kolektor z c20xe w tygodniu znajomy ma zacząć przekładkę jak przyjadę na weekend pewnie będę miał więcej pytań ![]() jak masz całą calibre to masz z górki, dodatkowo jak silnik jest na szeroki pasek to tez ułatwia sprawe (pompa wspomagania), kolektor wydechowy z c20xe połączysz plecionką z resztą wydechu, przewody wodne podejda - poprostu przerobisz na zwykłą opaskę zaciskową (sa zgrzewane), nawet puszke filtra powietrza zmiescisz od c20xe. jak bedziesz mial jakies pytania to pisz - a to mechanik bedzie robił czy Ty? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
a jak xe jest na wąskim pasku to mozesz przełożyć osprzęt z ecoteca (poza kołem z wału wszystko będzie pasowac)
komputer (BC) będzie działał ale czy ci poda prawde to bym już polemizował czujnika wału nieruszaj bo napewno niezapalisz auta ![]() -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
teoretycznie tez na pompe na wąski pasek możesz nałożyć zbiorniczek z vectry B (wchodzi na króciec węża z małym ciśnieniem)
no ale może niech autor posta się wypowie co tam ma (klima?) i na jakich paskach jest silnik c20xe |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 August 2011 Skąd: WLKP ![]() |
Witam w tygodniu mechanik coś tam zaczął działać jutro podjadę zobaczyć jak daleko są prace. Klima jest na obu autach c20xe jest na wąskim pasku.
Mam pytanie co z cewkami czy je przekładać czy zostać przy aparacie zapłonowym i skąd skrzynia dostaje "sygnał" o obrotach zmianie biegów redukcji itd...? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
ja przekladalem cewkę bo uważałem że bedzie mi łatwiej - nie przerabialem wiązki silnika, mocowanie wziałem z dawcy - poprostu przykreciłem (pionowo pomiędzy akumulatorem a serwem hamulcowym)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 August 2011 Skąd: WLKP ![]() |
mam pytanie od czego przypasuje albo czy ktoś ma koło pasowe na szeroki pasek na 6 śrub do c20xe
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Tychy ![]() |
c20ne
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
nie bedzie pasowało z C20NE bo tam jest na 4 śruby
*pwlicki masz problem ze znalezieniem tego koła? kupisz na calibra-team.pl lub popytaj ludzi co sprzedaja na allegro ewentualnie cos takiego: http://allegro.pl/astra-gsi-c20xe-aluminio...1811086327.html |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Thu, 14 January 2010 ![]() |
Łapa silnika nie będzie pasowała,znajomy ma VB c20xe i łapa jest custom.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 August 2011 Skąd: WLKP ![]() |
Czy ma ktoś dobrego mechanika w odległości do 50 km od leszna który zrobił by swap silnika c20xe do VB ??
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 August 2011 Skąd: WLKP ![]() |
Witam odkurzę trochę wątek bo mam kilka małych komplikacji...
Przez ostatni okres miałem krucho z czasem i autko trafiło do ponoć kumatego "elektryka" który poza pocięciem instalacji nie zrobił nic... ![]() Mam prośbę czy ktoś posiada schemat instalacji vectryB potrzebuje opis kabli prostokątnej wtyczki x7 i to okrągłe gniazdo koło akumulatora (kwas z aku + pseudo elektryk zrobił swoje i muszę tam porządek zrobić. Oraz schemat instalacji c20xe po polsku ![]() skrzynia automatyczna poszła w odstawkę założony jest manual f16 (potrzebuje jeszcze wybierak ale to na końcu- wpierw chce odpalić silnik) Załatwiłem sobie TIS 2000 ale niestety tam schematy tylko są do nowszych aut. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
podaj maila
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 August 2011 Skąd: WLKP ![]() |
I tak oto zmarnowany kolejny piękny weekend na grzebani u w instalacji i zero efektów…
Podpięty plus po kluczyku, zielony na obrotomierz , czerwono niebieski na pompę, bezpiecznik pod pompę i w momencie jak przekręcam na zapłon żadne kontrolki się nie zapalają… ![]() Przy wiązce która łączy się z gniazdem x5 mam wtyczkę na automatyczną skrzynię biegów czy tam coś trzeba zmostkować lub połączyć mam podłączony rozrusznik i alternator i nadal mam dwa grube kable niepodłączone jeden + i jeden – oba kable wychodzą bezpośrednio z klem… Z drugiej strony podszybia mam wtyczkę identyczną jak x7 czy do niej się coś podpina w starej instalacji łączyła się ona z komputerem Jeżeli ma ktoś pomysł co z tym zrobić byłbym wdzięczny mi już ręce opadają…. Może ktoś chce kupić vb z zaczętym swapem ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
zeby wlaczyc ecu z xe trzeba mu podac 12v na pojedynczą wtyczke z czarnym kablem ktora gdzies wisi pod maska, niewiem co z reszta kontrolek
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
nie czytasz GG:)
rozumiem że silnik masz juz w samochodzie, wiązka silnika (oryginalna od c20xe) jest podłączona do wszystkich elementów przy silniku, końcówka tej wiązki jest wpięta w ECU od c20xe (bez immobilaizera) oraz w instalację jest przekaźnik. przy instalacji od strony ECU masz 3 małe kostki : -Kostka czarna i z niej łączysz kabelek czerwono-niebieski z kabelkiem również koloru czerwono-niebieskim w kostce X7 (pin1) - pompa paliwa -druga kostka czarna i z niej łączysz kabelek koloru niebieskiego z kabelkiem również koloru niebieskiego w kostce X7 (pin 11) - temperatura wody na zegarach - kostka zielona i z niej łączysz kabelek koloru zielonego z kabelkiem również koloru niebieskiego w kostce X7 (pin 13) - obrotomierz - kostka zielona i z niej łaczysz kabelek brązowo-żółty z kabelkiem brązowo-żółtym w kostce X7 (pin 4) - diagnostyka silnika - kostka zielona i z niej łaczysz kabelek brązowo-biały z kabelkiem brązowo-białym w kostce X7 (pin 3) - diagnostyka silnika Jedna ważna spraw - w złączu X7 masz czarny kabelek (pin 2), jest to (+) po kluczyku i musisz go połączyć z kostka o której pisła mickey - do tej kostki również dochodzi czarny kabelek, jest to pojedyncza kostka na wiązce idącej do cewki (jak rozłożysz ją w samochodzie to gdzies bedzie nad skrzynią biegów) sprawdz jeszcze czy masz kabelek wiązki silnika podłączony do klemy z (+) przy akumulatorze i czy silnik ma masę. Włącz zapłon i musi zapalic się kontrolka "check engine" - jezeli tak to wszystko jest OK. Zapalaj silnik. nie opisuje tu drugiej wiązki od alteratora, rozrusznika i czujnika ciśnienia oleju bo tą przekładasz ze starego silnika i nic nie zmieniasz. MASZ WSZYSTKO OPISANE W MAILU KTÓRY CI WYSŁAŁEM:) |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 August 2011 Skąd: WLKP ![]() |
HEHE Upał chyba dał mi trochę w kość
Dzisiaj rano na spokojnie zacząłem sprawdzać bezpieczniki w kabinie... (wczoraj sprawdzałem ale tylko pod kątem czy są dobre) i okazało się że parę bezpieczników wyjął ("super elektryk" u którego auto stało parę miesięcy) min. był brak bezpiecznika f29 który odpowiada za kontrolki... Tak więc kontrolki się zapalają Ale auto nadal nie kręci ale to już będzie wina że wcześniej była skrzynia automatyczna i gdzieś w jej instalacji trzeba zmostkować 2 piny ale nie mam pojęcia w której wtyczce ich szukać i jakie kolory... gdyby kto śmiał schemat do automatu af20 był bym wdzięczny lub podał jakie kolory i w której kostce. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
no specem od tego to nie jestem:)
ale na af20 miales wtyczke (podobno z niebieską gumką) i do niej powiny dochodzić dwa kabelki czarne z czerwonym paskiem - zmostkuj je. Ten kolor w oplu jest od rozrusznika masz jakies fotki tych kostek co byly na AF20? a sprawdzaleś czy jak odepniesz sterownik automatycznej skrzyni to silnik kręci? |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 August 2011 Skąd: WLKP ![]() |
jedna wtyczka jest przy instalacji która idzie od złącza x5 na rozrusznik i alternator a druga jest podobnej wielkości co x7 tylko po przeciwnej stronie podszybia. Zrobie zdjęcia to wyśle na maila
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 06:53 |