Shoutbox 0 nowych PW 


> Vectra B swap na c20xe
pwlicki
post Sun, 14 Aug 2011 - 21:08
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 14 August 2011
Skąd: WLKP





Witam wszystkich serdecznie jestem tu nowy i mam parę pytań odnośnie sawapu z x20xev na c20xe


jedni powiedzą że chce zrobić herezje bo pod ten silnik chce założyć oryginalną skrzynie automatyczną z vectry b...
Od razu odpowiadam że wole automat bo cały tydzień jeżdżę po Berlinie a wachlowanie od świateł do świateł jest męczące. Na początku szukałem x20xev ale większość to są padaczki do remontu (znaleźć taki silnik w bdb stanie to jest coś trudnego tym bardziej że ja zjeżdżam do pl tylko na weekendy i za bardzo nie mam czasu na szukanie silnika) okazyjnie trafiła mi się Calibra z c20xe i wiem że silnik jest w dobrej kondycji.

Mam kilka pytań odnośnie przekładki:
Czy instalacja ma być oryginalna czy włożyć tą z Calibry
Czy skrzynia automatyczna będzie pasować do bloku
Z tego co mi mówił znajomy mechanik to pod automat muszę przełożyć czujnik położenia wału i cewki aby skrzynia dostawała(impuls-c20xe jest na aparacie) czy cewki z x20xev podejdą i nie będzie straty mocy
Czy obrotomierz komputer i prędkościomierz będą działać?
Chciałbym zostawić LPG (sekwencja) czy przełożyć kolektor ssący z xev czy zostawić ten zc20xe i pod niego podpinać wtryski?
w tygodniu znajomy ma zacząć przekładkę jak przyjadę na weekend pewnie będę miał więcej pytań smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Sun, 14 Aug 2011 - 21:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Cieniu
post Mon, 15 Aug 2011 - 09:48
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Instalka z c20xe
skrzynia podpasuje
co do czujników to raczej nie tylko trzeba (o ile jest w sterowniku c20xe) jakiś pin podpiąć gdzieś biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Mon, 15 Aug 2011 - 10:53
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





CYTAT(pwlicki @ Sun, 14 Aug 2011 - 21:08) *
Czy instalacja ma być oryginalna czy włożyć tą z Calibry

instalacje elektryczna bierzesz z C20XE, łączysz ją z nadwoziem przy złączu X7 (podłużna kostka na scianie grodziowej, pomiedzy zbiorniczkiem płynu hamulcowego a kolumna McPersona - lutujesz kolorami: zasilanie pompy paliwa, plus po kluczyku, złącze diagnostyczne, obroty, temperatura na zegar i inne w zaleznosci od potrzeb - nie wiem czy masz klime), komputer od c20xe włozysz ww miejsce starego komputera (dorobisz mocowania lub kupisz w sklepie typu practiker...) ułatwi ci robotę jak bedziesz mial komputer bez immo

natomiast instalacje na rozrusznik i alternator zostawiasz ze swojej vectry (złacze X5 - te okragłe przy akumulatorze)

CYTAT(pwlicki @ Sun, 14 Aug 2011 - 21:08) *
Czy skrzynia automatyczna będzie pasować do bloku
Z tego co mi mówił znajomy mechanik to pod automat muszę przełożyć czujnik położenia wału i cewki aby skrzynia dostawała(impuls-c20xe jest na aparacie) czy


skrzynia pasować będzie - co do czujników to tak jak wczesniej kolega napisal - pewnie trzeba wpiąc sie w odopwiednim miejscu

CYTAT(pwlicki @ Sun, 14 Aug 2011 - 21:08) *
Czy obrotomierz komputer i prędkościomierz będą działać?

będą działać


CYTAT(pwlicki @ Sun, 14 Aug 2011 - 21:08) *
Chciałbym zostawić LPG (sekwencja) czy przełożyć kolektor ssący z xev czy zostawić ten zc20xe i pod niego podpinać wtryski?

podpiąć wtryski pod kolektor z c20xe



CYTAT(pwlicki @ Sun, 14 Aug 2011 - 21:08) *
w tygodniu znajomy ma zacząć przekładkę jak przyjadę na weekend pewnie będę miał więcej pytań smile.gif


jak masz całą calibre to masz z górki, dodatkowo jak silnik jest na szeroki pasek to tez ułatwia sprawe (pompa wspomagania), kolektor wydechowy z c20xe połączysz plecionką z resztą wydechu, przewody wodne podejda - poprostu przerobisz na zwykłą opaskę zaciskową (sa zgrzewane), nawet puszke filtra powietrza zmiescisz od c20xe.

jak bedziesz mial jakies pytania to pisz - a to mechanik bedzie robił czy Ty?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Mon, 15 Aug 2011 - 11:56
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





a jak xe jest na wąskim pasku to mozesz przełożyć osprzęt z ecoteca (poza kołem z wału wszystko będzie pasowac)

komputer (BC) będzie działał ale czy ci poda prawde to bym już polemizował

czujnika wału nieruszaj bo napewno niezapalisz auta smile.gif


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Mon, 15 Aug 2011 - 14:23
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





teoretycznie tez na pompe na wąski pasek możesz nałożyć zbiorniczek z vectry B (wchodzi na króciec węża z małym ciśnieniem)

no ale może niech autor posta się wypowie co tam ma (klima?) i na jakich paskach jest silnik c20xe

Go to the top of the page
 
+Quote Post
pwlicki
post Fri, 19 Aug 2011 - 20:50
Post #6


Rookie
Dołączył: Sun, 14 August 2011
Skąd: WLKP





Witam w tygodniu mechanik coś tam zaczął działać jutro podjadę zobaczyć jak daleko są prace. Klima jest na obu autach c20xe jest na wąskim pasku.

Mam pytanie co z cewkami czy je przekładać czy zostać przy aparacie zapłonowym i skąd skrzynia dostaje "sygnał" o obrotach zmianie biegów redukcji itd...?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Sun, 21 Aug 2011 - 18:55
Post #7


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





ja przekladalem cewkę bo uważałem że bedzie mi łatwiej - nie przerabialem wiązki silnika, mocowanie wziałem z dawcy - poprostu przykreciłem (pionowo pomiędzy akumulatorem a serwem hamulcowym)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pwlicki
post Sat, 17 Sep 2011 - 14:23
Post #8


Rookie
Dołączył: Sun, 14 August 2011
Skąd: WLKP





mam pytanie od czego przypasuje albo czy ktoś ma koło pasowe na szeroki pasek na 6 śrub do c20xe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
granol
post Sat, 17 Sep 2011 - 15:56
Post #9


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Tychy





c20ne smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Sun, 18 Sep 2011 - 08:09
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





nie bedzie pasowało z C20NE bo tam jest na 4 śruby

*pwlicki masz problem ze znalezieniem tego koła?
kupisz na calibra-team.pl lub popytaj ludzi co sprzedaja na allegro ewentualnie cos takiego:
http://allegro.pl/astra-gsi-c20xe-aluminio...1811086327.html

Go to the top of the page
 
+Quote Post
szczygielek
post Sat, 24 Sep 2011 - 19:40
Post #11


User
Dołączył: Thu, 14 January 2010





Łapa silnika nie będzie pasowała,znajomy ma VB c20xe i łapa jest custom.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pwlicki
post Sun, 25 Sep 2011 - 18:05
Post #12


Rookie
Dołączył: Sun, 14 August 2011
Skąd: WLKP





Czy ma ktoś dobrego mechanika w odległości do 50 km od leszna który zrobił by swap silnika c20xe do VB ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pwlicki
post Tue, 27 Mar 2012 - 21:42
Post #13


Rookie
Dołączył: Sun, 14 August 2011
Skąd: WLKP





Witam odkurzę trochę wątek bo mam kilka małych komplikacji...

Przez ostatni okres miałem krucho z czasem i autko trafiło do ponoć kumatego "elektryka" który poza pocięciem instalacji nie zrobił nic... ohmy.gif
Mam prośbę czy ktoś posiada schemat instalacji vectryB potrzebuje opis kabli prostokątnej wtyczki x7 i to okrągłe gniazdo koło akumulatora (kwas z aku + pseudo elektryk zrobił swoje i muszę tam porządek zrobić.
Oraz schemat instalacji c20xe po polsku biggrin.gif
skrzynia automatyczna poszła w odstawkę założony jest manual f16 (potrzebuje jeszcze wybierak ale to na końcu- wpierw chce odpalić silnik)
Załatwiłem sobie TIS 2000 ale niestety tam schematy tylko są do nowszych aut.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Sun, 01 Apr 2012 - 08:53
Post #14


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





podaj maila
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pwlicki
post Tue, 01 May 2012 - 21:52
Post #15


Rookie
Dołączył: Sun, 14 August 2011
Skąd: WLKP





I tak oto zmarnowany kolejny piękny weekend na grzebani u w instalacji i zero efektów…

Podpięty plus po kluczyku, zielony na obrotomierz , czerwono niebieski na pompę, bezpiecznik pod pompę i w momencie jak przekręcam na zapłon żadne kontrolki się nie zapalają… ohmy.gif
Przy wiązce która łączy się z gniazdem x5 mam wtyczkę na automatyczną skrzynię biegów czy tam coś trzeba zmostkować lub połączyć mam podłączony rozrusznik i alternator i nadal mam dwa grube kable niepodłączone jeden + i jeden – oba kable wychodzą bezpośrednio z klem…

Z drugiej strony podszybia mam wtyczkę identyczną jak x7 czy do niej się coś podpina w starej instalacji łączyła się ona z komputerem
Jeżeli ma ktoś pomysł co z tym zrobić byłbym wdzięczny mi już ręce opadają….



Może ktoś chce kupić vb z zaczętym swapem tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Tue, 01 May 2012 - 21:58
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





zeby wlaczyc ecu z xe trzeba mu podac 12v na pojedynczą wtyczke z czarnym kablem ktora gdzies wisi pod maska, niewiem co z reszta kontrolek


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Wed, 02 May 2012 - 20:53
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





nie czytasz GG:)

rozumiem że silnik masz juz w samochodzie, wiązka silnika (oryginalna od c20xe) jest podłączona do wszystkich elementów przy silniku, końcówka tej wiązki jest wpięta w ECU od c20xe (bez immobilaizera) oraz w instalację jest przekaźnik.

przy instalacji od strony ECU masz 3 małe kostki :
-Kostka czarna i z niej łączysz kabelek czerwono-niebieski z kabelkiem również koloru czerwono-niebieskim w kostce X7 (pin1) - pompa paliwa
-druga kostka czarna i z niej łączysz kabelek koloru niebieskiego z kabelkiem również koloru niebieskiego w kostce X7 (pin 11) - temperatura wody na zegarach
- kostka zielona i z niej łączysz kabelek koloru zielonego z kabelkiem również koloru niebieskiego w kostce X7 (pin 13) - obrotomierz
- kostka zielona i z niej łaczysz kabelek brązowo-żółty z kabelkiem brązowo-żółtym w kostce X7 (pin 4) - diagnostyka silnika
- kostka zielona i z niej łaczysz kabelek brązowo-biały z kabelkiem brązowo-białym w kostce X7 (pin 3) - diagnostyka silnika

Jedna ważna spraw - w złączu X7 masz czarny kabelek (pin 2), jest to (+) po kluczyku i musisz go połączyć z kostka o której pisła mickey - do tej kostki również dochodzi czarny kabelek, jest to pojedyncza kostka na wiązce idącej do cewki (jak rozłożysz ją w samochodzie to gdzies bedzie nad skrzynią biegów)

sprawdz jeszcze czy masz kabelek wiązki silnika podłączony do klemy z (+) przy akumulatorze i czy silnik ma masę.


Włącz zapłon i musi zapalic się kontrolka "check engine" - jezeli tak to wszystko jest OK.
Zapalaj silnik.

nie opisuje tu drugiej wiązki od alteratora, rozrusznika i czujnika ciśnienia oleju bo tą przekładasz ze starego silnika i nic nie zmieniasz.

MASZ WSZYSTKO OPISANE W MAILU KTÓRY CI WYSŁAŁEM:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pwlicki
post Thu, 03 May 2012 - 12:59
Post #18


Rookie
Dołączył: Sun, 14 August 2011
Skąd: WLKP





HEHE Upał chyba dał mi trochę w kość

Dzisiaj rano na spokojnie zacząłem sprawdzać bezpieczniki w kabinie...
(wczoraj sprawdzałem ale tylko pod kątem czy są dobre) i okazało się że parę bezpieczników wyjął ("super elektryk" u którego auto stało parę miesięcy) min. był brak bezpiecznika f29 który odpowiada za kontrolki...

Tak więc kontrolki się zapalają
Ale auto nadal nie kręci ale to już będzie wina że wcześniej była skrzynia automatyczna i gdzieś w jej instalacji trzeba zmostkować 2 piny ale nie mam pojęcia w której wtyczce ich szukać i jakie kolory...

gdyby kto śmiał schemat do automatu af20 był bym wdzięczny lub podał jakie kolory i w której kostce.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Thu, 03 May 2012 - 13:34
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





no specem od tego to nie jestem:)

ale na af20 miales wtyczke (podobno z niebieską gumką) i do niej powiny dochodzić dwa kabelki czarne z czerwonym paskiem - zmostkuj je. Ten kolor w oplu jest od rozrusznika

masz jakies fotki tych kostek co byly na AF20?

a sprawdzaleś czy jak odepniesz sterownik automatycznej skrzyni to silnik kręci?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pwlicki
post Thu, 03 May 2012 - 13:53
Post #20


Rookie
Dołączył: Sun, 14 August 2011
Skąd: WLKP





jedna wtyczka jest przy instalacji która idzie od złącza x5 na rozrusznik i alternator a druga jest podobnej wielkości co x7 tylko po przeciwnej stronie podszybia. Zrobie zdjęcia to wyśle na maila
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 06:53