![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 May 2003 Skąd: Katowice ![]() |
W samochodzie właściciel samodzielnie wykonał następujące modyfikacje:
- Swap silnika na 2.0TDI Common Rail CFF ze sterownikiem EDC17C46 - Montaż turbosprężarki GTB2260VKLR BB - Układ wydechowy i dolotowy My zajęliśmy się wykonaniem remapu sterownika silnikowego który oprócz strojenia objął dodatkowo: - usunięcie DPF - usunięcie EGR - usunięcie przepływomierza - usunięcie przepustnicy - usunięcie immobilizera - usunięcie wszystkiego innego co niepotrzebne Warto zwrócić uwagę jak ładnie wstaje sprężarka oraz jak wysoko można kręcić ten silnik (a da się nawet jeszcze wyżej niż na wykresie). W silniku oraz turbosprężarce tkwi jeszcze potencjał, jednak wąskim gardłem jest układ paliwowy który powyżej 4600rpm traci wydajność. Jak tylko zwiększymy wydajność układu paliwowego mocy będzie więcej ![]() Więcej zdjęć na naszym facebooku. ![]() -------------------- DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników
www.dynosoft.pl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sat, 15 November 2008 ![]() |
Ciekawy projekt. Jaki boost i jakie sprzegło ?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Szok jak to się kręci. Z czego to wynika? Dobra głowica? Niskie straty wewnętrzne silnika?
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
masters 8v kręcił na 6tys
![]() a mozna prosić o jakieś zdjęcia? strasznie to musi zapinać w takim nadwoziu! -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
jest gdzieś temat samochodu? ciekawy jestem jak głowica 16V to zniesie? Mimo wszystko fajny motor.
-------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Gratuluje wyniku. Turbo tak ładnie wstaje na seryjnym kolektorze żeliwnym od 1.9TDI czy kolektor jest z kwasówki? Jakie EGT?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
Lukozz kolektor żeliwny oryginalny na 100%. Szukałem właśnie wyników jak wstaje GTB z audi na baranach to u mnie to jeszcze bardzo dobrze wstaje. Ale w krotce jednak VKLRa założę na żeliwo.
Szybkie wstawanie to pewnie tez zasługa 2 zaworów wydechowych... -------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Żory ![]() |
Kolektor jest żeliwny ori oczywiscie przerobiony (jestem przeciwnikiem baranow w dieslu). Oczywiście nie jest to kolektor 1.9TDI poniewaz sa tam kanały eliptyczne poziome. EGT max 880 stopni(niestety podyktowane jest to malą wydajnoscia wtryskiwaczy dlatego dosyc wysokie).
Gratuluje wyniku. Turbo tak ładnie wstaje na seryjnym kolektorze żeliwnym od 1.9TDI czy kolektor jest z kwasówki? Jakie EGT?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Kolektor jest żeliwny ori oczywiscie przerobiony (jestem przeciwnikiem baranow w dieslu). Oczywiście nie jest to kolektor 1.9TDI poniewaz sa tam kanały eliptyczne poziome. EGT max 880 stopni(niestety podyktowane jest to malą wydajnoscia wtryskiwaczy dlatego dosyc wysokie). Dzięki za odpowiedź. Sorry myślałem o kolektorze z 2.0 TDI CR a napisałem 1.9TDI. Lukozz kolektor żeliwny oryginalny na 100%. Szukałem właśnie wyników jak wstaje GTB z audi na baranach to u mnie to jeszcze bardzo dobrze wstaje. Nie koniecznie. Nasi południowi sąsiedzi ogarniają kolektory z kwasówki na których VKLR generuje 440NM przy 2000 obrotów. Chociaż żeby VKLR na kolektorze z kwasówki dobrze wstał, trzeba zrobić mały mod samej sprężarki. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Panowie ale 400Nm przy 2000 jak na oske to i tak już jest sporo więc nie trzeba więcej nawet jeżeli się da zrobić. Przy 400Nm i 2000 juz mieli jak szatan na pierwszych biegach
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Żory ![]() |
Widze ze kolega ma jakies pojecie o mocnej oscie ,wiec i ja dorzuce ze 3 grosze.
Po pierwsze nikt mi nie powie, ze zrobi wiecej jak 400 Nm na tak duzym kompresorze bez surge-a (nie ma takiej opcji chyba ze ktos jest gluchawy albo nie chce slyszec bo dobrze wytlumiony filtr to nie wszystko ). Po drugie. Nikt nie napisal ze jest to max co mozna uzyskac mozna i wiecej tylko jak dla nas(chodzi o mnie oraz firme Dynosoft) , komfort jazdy w tym wypadku sie pogarsza nie wspomianajc juz o układzie napędowym. Po trzecie w zakresie obrotow 750rpm - 4krpm dymu brak. No i ostatni punkt kreski na wykresie nie są zrobione na pokaz, oraz nie maja pokazac umiejetnosci(badz ich brak ![]() Jedno co moge powiedziec o turbosprezarce GTB2260VKLR to to, ze po zmiane biegu na wyzszy nie ma ani milisekundowej zwloki w gazie idzie "prawie" jak DSG w dobrej benzynie. Poczekajmy troche aż zrobimy troszkę wydajniejszy układ wtryskowy , wtedy wykorzystamy VKLR nie tylko w dolnych partiach obrotów ,ale także pokaże na co ja stać w okolicach 5krpm. Wiec jak to mowią nasi Koledzy z podbeskidzia Stay Tuned ![]() PS. proszę o linka do wykresu bądz opisu, który daje 440Nm przy 2krpm (mowimy oczywiscie o gtb22) bo sam jestem ciekaw. Panowie ale 400Nm przy 2000 jak na oske to i tak już jest sporo więc nie trzeba więcej nawet jeżeli się da zrobić. Przy 400Nm i 2000 juz mieli jak szatan na pierwszych biegach
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Wykres mam gdzieś zapisany na kompie. W wolnym czasie poszukam i wrzucę na forum. Macie absolutną rację że 400Nm przy 2000 w ośce to max, zresztą od zawsze mimo że GTB2260vk może z dołu mocno dmuchnąć miałem lajtowy dół i płaski moment.
Nie krytykowałem wykresu wręcz przeciwni uważam że moc i moment jest poprowadzony idealnie chociaż od 4000 przydałoby się podlać paliwem z większych wtryskiwaczy. Wielkość muszli ssącej robi wrażenie (jest ogromna) natomiast sam kompresor jest taki sam jak w VK- czyli wydajny na około 300KM. Obstawiam że dzięki większej muszli może ktoś dobije VKLR-em do 320KM, chociaż powyżej 300KM już bym założył większe koło kompresji. Bardzo mnie zastanawia jak to wyjdzie w CR bo z tego co wiem te silniki potrzebują mniejsze doładowanie niż PD. Z ciekawości niedługo zrobię testy prawie seryjnego VKLR-a na 300KM i na tych samych ustawieniach sprawdzę hybrydę. Cieszę się że wreszcie powstał projekt 2.0CR + VKLR. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
ADI na krótkim żeliwnym kolektorze przy 2rpm miałem 360nm bez dymnie w silniku na pompie wtryskowej, turbina z audi 2260VK. Zrobić 40NM+ to już pikus.
cala magia to dobrze ogarnięte sterowanie, krótki kolektor. Bo na długim baranie mój VKLR przy 2rpm ma teraz nie cale 300NM zdecydowanie mało... ale po 2rpm już ogień. Ale mimo wszystko nie jestem zwolennikiem mocnego dołu 340-360NM w sam raz jak dla mnie. Miałem swojego VKLR wkładać na krótkim żeliwie ale przez tylna lapę nie dało się... ciekawy jestem jak to upchałeś do 6N? masz to 6begowej skrzynie? Może jakiś link do projektu albo kilka zdjęć? -------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Żory ![]() |
ADI na krótkim żeliwnym kolektorze przy 2rpm miałem 360nm bez dymnie w silniku na pompie wtryskowej, turbina z audi 2260VK. Zrobić 40NM+ to już pikus. cala magia to dobrze ogarnięte sterowanie, krótki kolektor. Bo na długim baranie mój VKLR przy 2rpm ma teraz nie cale 300NM zdecydowanie mało... ale po 2rpm już ogień. Ale mimo wszystko nie jestem zwolennikiem mocnego dołu 340-360NM w sam raz jak dla mnie. Miałem swojego VKLR wkładać na krótkim żeliwie ale przez tylna lapę nie dało się... ciekawy jestem jak to upchałeś do 6N? masz to 6begowej skrzynie? Może jakiś link do projektu albo kilka zdjęć? U mnie w polo nie miałem problemu tylnej łapy bo jej tam poprostu nie ma. Silnik mam podwieszony na podłużnicach(oczywiście przerobionych) tak jak jest to w ori np Golf 4,5 itp.Skrzynia oczywiście 6 biegów. Projekt niestety nigdzie nie był opisywany, choć samochód porusza się z taka mocą od 2008r (ciekawe kto pamięta jaki siedział tam wcześniej silnik). Mogę ew. strzelić fotkę silnika od strony ściany grodziowej żeby zobrazować ilość miejsca. Co do sterowania geometria to fakt , trzeba troszkę pomyśleć potestować ale jakiś czarów to tam nie ma ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 November 2011 Skąd: Podlasie ![]() |
Macie absolutną rację że 400Nm przy 2000 w ośce to max Zgadza się,jeśli mówimy o lekkiej budzie.W autach 1500kg i w zwyż to nie jest wcale wielka wartość. U siebie mam sporo ponad 400Nm przy 2000 i trakcja jak najbardziej istnieje ( fakt ,że i guma 235 ma tu coś do powiedzenia).Waga 1600kg. Co do wykresu,to jest to marzenie każego dieslowca.Mocny dół,przepieknie zrobiona góra.Auto pewnie jeździ jak turbobenzyna.Szalenie jestem ciekaw,jak będzie wyglądała charakterystyka mocy i momentu przy większej dawce paliwa,bo cyfry na pewno bedą zacne. Swoją drogą piekny setup do wszystkich 2.0 Cr w duzych budach,typu a4/a6,octawcach , passatach,czy suvach typu Q5. -------------------- White beauty alfa 159 2.0 MJTD 2011 225Km/467Nm by r-performance
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Ciekawe na ile głowica pozwoli w CR i czy duża jest różnica w przepływa pomiędzy nim a 2.0 16V. U mnie było ponad 290PS na dużych wtryskach
a po podlaniu metanolem ponad 310PS. Jeżeli paliwa starczy to trzymam co by te 280wyszlo ale do tego pasuje zmienić jeszcze cooler. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
Z trakcją będzie problem jeśli mamy jakiś leciutkie 15ki. ja mam w ibizie 6K 17ki i przy 360NM nie było tragedii z trakcją.
ADI strzel fotkę dla potomnych ![]() -------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 25 September 2007 ![]() |
Poprosimy onboard jak to tłucze
![]() -------------------- A4 AWX Switzer P196/400 by Ecuproject .
A6 Avant 3.0 Bitdi 430/833 by Vagtune . |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Żory ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Wed, 12 December 2012 ![]() |
Śniegu już raczej nigdzie nie ma.
A czekających na zasys tego POLO jest kilkuset pewnie ![]() Tak więc ;> |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 20:42 |