Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> VW Golf II VR6 Turbo Syncro
klinton
post Wed, 31 Dec 2014 - 16:51
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 11 November 2014





Witam. Chciałbym przedstawić swojego złoma, przy którym ślęczę już ponad 3 lata. Z fabryki wyjechał w 1987roku jako 1.6 gaźnik FWD 4 biegi smile.gif w moje ręce trafił w listopadzie 2011 roku za całe 800zł. Jest to mój pierwszy "projekt" (choć nie lubię tego słowa), więc przechodził różne metamorfozy. Początkowo miał być niski i "ładny" ale na szczęście był za wolny i szybko mi przeszło. Pierwszy swap był na 2.0 8V 115km, wytrzymałem 1.5 miesiąca i wpadło VR6 2.8. Po trochę ponad roku jazdy przód napęd się znudził i postanowiłem zeswapować kompletny napęd Syncro. Dawcą elementów blacharskich, wału, kołyski i półosi był Golf mk2 Syncro z przełomu 87 i 88 roku, a skrzynia i dyfer pochodzą z Passata b4 VR6 Syncro. Po kilku miesiącach trafił się kompletny silnik 2.9 VR6 ABV po małym przebiegu w bardzo ładnym stanie, więc zastąpił moje zmęczone 2.8. Pojeździłem 2 miesiące i padła decyzja o spełnieniu swojego największego marzenia czyli VR6 12v turbo wink.gif Przy aucie wszystko od początku do końca zrobiłem sam, niestety nie jestem zbyt bogaty, a większość prac (prócz uturbienia) wykonywałem jeszcze jako student, dlatego niektóre rozwiązania mogą się Wam nie spodobać. Samo uturbienie od początku miało być raczej "niskobudżetowe". Zamysł był taki, żeby z wierzchu nie było nic widać. Planowana realna moc to około 350HP, ale chciałbym osiągnąć 400 (dlatego proszę o poradę z wtryskami).

MODEL: VW Golf II 1.6

Modyfikacje

Silnik: 2.9 VR6 ABVT W trakcie

Modyfikacje głowicy: Gotowe

Seria + planowanie, sprawdzenie szczelności, nowe zawory, nowe prowadnice zaworowe, nowe uszczelniacze, odprężenie przekładką 3mm by Protune i do tego 2 listki z metalowej uszczelki z Sharana, świece BKR7E

Modyfikacje bloku: Gotowe

Seria, nowe panewki korbowodowe Kolbenschmidt, nowy rozrząd ASO

Układ dolotowy: Gotowe

Kolektor custom samoróbka, orurowanie całość średnica 2.5", silikony czarne FMIC.pl, intercooler nówka Nissens od MB Sprintera (ze względu na miejsce i chęć ukrycia wszystkiego za wąskim zderzakiem)

Układ wydechowy: W trakcie

Turbo chinol "Super T70" nówka, kolektor wydechowy żeliwniak chiński, w trakcie budowy jest wydech, całość 2.75" na dwóch tłumikach przelotowych z nierdzewki z firmy ProEX. Downpipe, który widać na zdjęciach to tylko prowizoryczne połączenie ze starym wydechem z wolnossaka, żeby auto się przyjemniej przeparkowywało rolleyes.gif

Układ wtryskowy: W trakcie

Kiedyś kupiłem wtryski Boscha z Volvo 2.5T 350cc@3bar, ale nie wydadzą i szukam czegoś innego (440, 550 czy 630?)

Elektronika: W trakcie (niewystrojony)

komp z 2.8 + DET3 + map 2.5 bar

Układ chłodzenia: Gotowe

Nowa chłodnica Nissens z Passata VR6, cienkie wiatraki 11" + 12", nowy termostat 80*, nowa obudowa termostatu i "crack pipe" z ASO, chłodnica oleju 16 rzędowa FMIC, podstawka chłodnicy Mocal z termostatem, węże do chłodnicy oleju i zasilania turbo z teflonu w nierdzewnym oplocie

Układ napędowy: Gotowe

Seria Golf 2 Syncro, skrzynia biegów CSR z VR6 Syncro, dyfer CSS z VR6 Syncro, Ebayowy spiek 6 łopatek + wzmocniony docisk

Zawieszenie: Gotowe

Zawieszenie gwintowane Bilstein B16, wszystkie tulejki itd nowe, stabilizator przód Corrado VR6, z tyłu w wahaczach poliuretany Strongflex

Hamulce: Gotowe

przód - Girling 60 z Audi S2 + tarcza Golf G60 280mm 4x100
tył - Golf Rallye 239mm + girling 38 4x100
bez ABS

Nadwozie: seria + zderzaki USA, lampy GTI, itd tak jak widać. Swap Syncro na wszystkich oryginalnych elementach blacharskich, spawanie po zgrzewach, masa, konserwacja itd.

Tak auto prezentuje się z zewnątrz




Swap Syncro










Spód



Wnętrze:





ABV



Turbienie














--------------------
VW Corrado VRT 4Motion 400+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 31 Dec 2014 - 16:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Boris86
post Wed, 31 Dec 2014 - 17:09
Post #2


Super User
Dołączył: Sat, 25 December 2004
Skąd: Łódź





:)Bardzo ładna sztuka.
Ważyłeś go może gotowego do jazdy?
Masz jakieś foty tego kolektora dolotowego?


--------------------
RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Wed, 31 Dec 2014 - 17:33
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





Hamulce raczej symboliczne jak na 350-400KM.
Ladne autko.


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Wed, 31 Dec 2014 - 18:18
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





T70 z mega duza dupa. Bedzie pozno ladowac


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klinton
post Wed, 31 Dec 2014 - 19:27
Post #5


Frequent User
Dołączył: Tue, 11 November 2014





Co do wagi - nie ważyłem, ale stawiam na okolice 1100-1200kg. Auto ma full wnętrze, el. szyby, lusterka, grzane fotele, radio biggrin.gif itd, także pewnie swoje waży, sam VR lekki nie jest.
Hamulce: przy 200HP dawały radę nawet przy wściekaniu się po górskich serpentynach, także do normalnej jazdy myślę, że ogarną, jeśli nie, to się zmieni. Jednak wierzę, że dadzą radę, u kolegi na podobnym zestawie pozwalało na kilka porządnych zatrzymań 4.2 V8 340hp w Audi 80 (które też waży trochę więcej).
Turbo - tak jak pisałem projekt miał być w miarę niskobudżetowy, a turbo kupiłem całkowicie nowe za 700zł. Tak jak z hamulcami, spróbujemy, a jak będzie lipa, to się zmieni wink.gif Dodatkowym minusem całej operacji jest to, że nigdy nie miałem okazji przejechać się VR6 turbo (nawet na prawym) więc nie wiem do końca "jak to będzie". Jestem dobrej myśli, podobnie było z syncro, pierwszy 4-napędowy Golf, którym jeździłem, to mój po swapie wink.gif


--------------------
VW Corrado VRT 4Motion 400+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukey
post Thu, 01 Jan 2015 - 00:30
Post #6


Super User
Dołączył: Tue, 29 May 2007
Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa





Ladna sztuka.Ciekawe ile wytrzyma synchro?


--------------------
Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress...
,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kkkacper
post Thu, 01 Jan 2015 - 01:11
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Fri, 31 December 2010
Skąd: pomorskie





Z tym czterobutem to bym tak nie przesadzal czy pierwszy wink.gif a cod czuje, ze syncro moze nie przebolec tych mocy ktore bys chcial..


--------------------
Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klinton
post Thu, 01 Jan 2015 - 03:20
Post #8


Frequent User
Dołączył: Tue, 11 November 2014





Z pierwszym chodzilo o to, że pierwszym, którym JA jeździłem wink.gif syncro pewnie dużo nie wytrzyma, ale swap haldexa jest następny w kolejce po strojeniu wink.gif wszystko kręci się wokoł funduszy wink.gif


--------------------
VW Corrado VRT 4Motion 400+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FOOR!4
post Thu, 01 Jan 2015 - 05:36
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 December 2006
Skąd: 3CITY





CYTAT(klinton @ Wed, 31 Dec 2014 - 19:27) *
Hamulce: przy 200HP dawały radę nawet przy wściekaniu się po górskich serpentynach, także do normalnej jazdy myślę, że ogarną, jeśli nie, to się zmieni. Jednak wierzę, że dadzą radę, u kolegi na podobnym zestawie pozwalało na kilka porządnych zatrzymań 4.2 V8 340hp w Audi 80 (które też waży trochę więcej).


Mega fajny golfik i ladna robota.
Na jakiej pompie chodza te hamulce ? Jaka jest pompa i serwo w tej 80 V8 bo seria w audi wypada cieniutko...zwlaszcza sie sie ma porownanie do lepszych hamulcow.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Thu, 01 Jan 2015 - 11:40
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Git maszyna. Calkiem estetycznie wygląda. Zyczę powodzenia I bezawaryjności


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klinton
post Thu, 01 Jan 2015 - 13:25
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 11 November 2014





W moim aucie jest pompa 23.8mm i jest w sam raz (na 25.4 był za twardy pedał). W 80v8 była pompa seryjna (22mm?) i fabryczny ABS. Naprawdę wiele ludzi krytykowało kolegę za ten zestaw, ale jego auto przejeździło tak rok czasu i heble nie sprawiały problemów. Z resztą, jak będzie za słabo, to w głowie jest plan na 312mm na przód z jakimś czterotłokiem i 256mm na tył.

Jeszcze zdjęcie kolektora, o które ktoś prosił, niestety nie mam lepszych..


--------------------
VW Corrado VRT 4Motion 400+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Barejka
post Thu, 01 Jan 2015 - 14:13
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 06 September 2014
Skąd: Siedlce





nie znam sie, ale jak na ssacy do turbo to raczej mizerna konstrukcja smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barott
post Thu, 01 Jan 2015 - 14:52
Post #13


Super User
Dołączył: Thu, 12 July 2012
Skąd: Pomorze





Fajna furka! Zawsze mi się podobała prostota tego golfa smile.gif Wtryski na Twoim miejscu dałbym największe jakie możesz kupić. Lepiej mieć w zapasie niż zaraz zmieniać na większe. Szkoda, że to turbo takie duże na taką moc. Fajnie by tu siadło gt30, nawet chińskie. Dobry power i wstanie od dołu! Co do hebla to nie widzę problemu. Większość bardzo mocnych golfów jeździ na setupie 280 lub 288 z paska.


--------------------
mk2 16vt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
farmer91
post Thu, 01 Jan 2015 - 14:54
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sun, 24 April 2011
Skąd: wlkp





Zauważ że tu nie ma za dużo miejsca na kolektor ssący, jest ciasno, Mickey w Tsunami ma chyba nawet mniejsze, przynajmniej wizualnie bo nie wiem jak pojemnościowo. Jak już to można by zrobić z podwójnym plenum od dołu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Thu, 01 Jan 2015 - 15:01
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Super golfik ładnie czysto fajnie ze wszystko robisz sam tu jest duży fan ja coś zrobione samemu działa biggrin.gif

A kolektor nie chodzi oto że mały tylko chyba troszke źle zrobiony, jest prosty a powinien być z lewej strony mniejszy niż z prawej, dobry kolektor zrobić to ponoć nie jest takie proste
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Thu, 01 Jan 2015 - 15:30
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Fajny golfik. Niema jak mocna dwójka i jeszcze syncro.
Przepraszam za małe OT ale pewnie zaglądnie to dużo mądrych osób a planuję też swap VR6 do dwójki 1.8k-jet i nurtuje mnie pytanie czy idzie jakoś pożenić VR'a z napędami 1.8 czy trzeba załatwić skrzynię i dyfer z VR6 tak jak tutaj w temacie jest zrobione?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klinton
post Thu, 01 Jan 2015 - 15:42
Post #17


Frequent User
Dołączył: Tue, 11 November 2014





Skrzynia i dyfer koniecznie vr6, skrzynia ma inny dzwon niz 4cyl a przystawka i dyfer mają inne przełożenia. Graty z vr6 pasują do wózka, walu, polosi itd z mk2.


--------------------
VW Corrado VRT 4Motion 400+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Thu, 01 Jan 2015 - 15:57
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Dzięki za odpowiedź. CZyli najlepiej kupić też z przystawką z jednego auta?
Albo kupić zepsutą skrzynię z vr6 i pospawać jeden dzwon z dwóch smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klinton
post Thu, 01 Jan 2015 - 20:02
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 11 November 2014





Mógłbyś teoretycznie kupić jakąś skrzynię 02C z 4cyl i przełożyć jedną część obudowy z VR6 Syncro (nie trzeba nic spawać, dzwon jest w jednej "połówce" obudowy skrzyni) tylko nie wiem czy przystawka z 4cyl spasuje do tej obudowy z VR6. Jeśli by spasowała, to mógłbyś jeździć normalnie z dyfrem 4cyl. Tak czy siak nie wiem czy koszta takiej rzeźby nie przekroczą wartości kompletu skrzynia + dyfer z VR6 Syncro.


--------------------
VW Corrado VRT 4Motion 400+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartez80
post Thu, 01 Jan 2015 - 20:31
Post #20


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 July 2014
Skąd: olsztyn





temat juz dawno przeczytalem na vwzone:) fajny golfik


--------------------
_http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=91&...=906656#p906656
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 09:59