![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
{dla moderatora, drugi raz to samo ale chyba do OT mało kto zagląda}
Pacjent to Caddy 1.6 TDI 2011 rok, wyrzucił błąd P046c czyli EGR, a właściwie chłodnica spalin, w aucie migają kontrolki świec, tryb awaryjny i po jakimś czasie check. W serwisie krzyczą jakieś chore pieniądze za naprawę, auto już po gwarancji (chyba) więc nie wiem czy nie lepiej wywalić tą ekologię wraz z DPF i zrobić bezpieczny program, tylko u kogo w Warszawie (lub okolice szczególnie pragi) tak żeby długo nie czekać bo auto generalnie zarabia na siebie więc nie może jeździć jak jeździ ani stać po warsztatach Bóg wie ile, a w trybie awaryjnym trochę męka. Pozdrawiam. Najważniejsze wywalić z kompa EGR, mechanicznie i soft silnika sprawy drugorzędne. -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 ![]() |
do końca nie wiesz co jest nie tak, jeżeli mechanicznie obudowa chłodnicy jest szczelna to winą jest zawór EGR, jeżeli jest cały czas otwarty (będzie widać po przepływach) to wygodnie jest go zaślepić od przodu na wyjściu rurki z głowicy
do kolektora. Chłodnica spalin zostaje, no i ofc, wtedy wyłączenie go w sofcie ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Miałem przypadek, gdzie był przycięty jako otwarty, więc wyłączenie programowe nie było w stanie go skutecznie zamknąć. Jeśli po usunięciu programowym nadal będzie nierówno pracował na jałowych i podszarpywał to musisz mechanicznie go usprawnić, żeby mógł się zamknąć albo zablokować mu przepływ spalin.
Zobacz jak wygląda to ustrojstwo: ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 18 January 2015 ![]() |
Na warsztacie mieliśmy przypadek że elektrycznie zepsuł się silniczek od krzywki było to w fabii 1,6 tdi
zaś w passacie 2,0 tdi mieliśmy przypadek że rozleciała się ta roleczka która chodzi po krzywce tarczowej i samochód raz jechał OK a raz tryb awaryjny. W obu przypadkach wymienialiśmy egr-y i auta jeżdżą do dziś. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
auto ma 45 tys km. kupione w salonie
![]() -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Dzięki, rozumiem że w każdym 1.6 TDI musi pierdolnąć bo tak? Pozatym najważniejsze pytainie gdzie z tym pojechać, wysłałem Tatinka do Kreatora może coś poradzą.
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
ja wymieniłem chyba z 10 w fabiach i zadnego problemu z zabrudzeniem/przycinaniem poprostu potecjometry wytarte
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
nie pamietam przebiegu ale wszystkie z tego samego przebiegu (flota) a wczesniej poleciały czujniki różnicowe od dpf-a
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 05 January 2009 ![]() |
Do wymiany wystarczy wyciagnac polos, odkrecic przewody olejowe, dwa wodne, dpf przy turbo odkrecic i jego mocowanie na przednich sankach zeby byl luzny i tyle. Pracuje w aso vw, nie raz jest taki tydzien ze wymieniam po 6-7 sztuk
![]() -------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
ja robie metoda ława w dół bez demontazu potem dpf wywalam i działam jest fajna robota moge robic to codziennie operacja zajmie 6 godzin naprawde ze spokojnym podejsciem do tematu fajek herbatka sniadanko posiedzenie na forum ustawienie zbieżnosci wszystko wliczone w czas
![]() po co robic wypalanie dpf ? żeby klienci sie godzili to bym robił offy i dpfa i egru (po co silnik męczyć) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 05 January 2009 ![]() |
Nam wymiana chlodnicy zajmuje 2godz z uzupelnieniem plynu i oleju i kasowaniem bledow. Wypalanie dpf to polecenie z gory (centrali)
-------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, jak ktoś to robi setny raz to i w dwie godziny zrobi. Mi też zajęło z 7-8 godz,a robiłem pierwszy raz.
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Wymieniacie samą chłodnicę? Gdzieś czytałem że to jest nierozbieralne.
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Dobra naprawione, EGR wyłączony, DPF wywalony, soft na rzekome 150 zrobiony. Dieselgate ciąg dalszy
![]() -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Przy 150KM bez DPF i EGR powinien kopcić, ale jechać.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
TYlko tak jak dasz off wszystko to pamiętaj że wyjazd za naszą zachodnią granice raczej też off ;]
-------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
a co na wjezdzie bedą stali z MPM-4 i bedą mierzyc ?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 ![]() |
nie, pierwszy bąk przy policji, sonda w wydech i Ojro się posypie
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
A co ma zadymienie do cząstek stałych ?
Usuniecie DPF nie powoduje żadnego widocznego zadymienia testowane samochody z dpf i wyjętym dpf dalej mieszczą się normie EU jedyne co jest nie tak to naruszenie homologacji lecz auto technicznie spełnia warunki norm |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 19 August 2025 - 21:30 |