Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> VOLVO D5 - wysokie zużycie oleju silnikowego
Knutomaniak
post Tue, 06 Feb 2007 - 17:21
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





Przy normalnej jeździe żłopie sobie z 8 setek oleju na każdy tysiąc.

Co radzicie - czekać, aż jeszcze wzrośnie, czy już się brać za turbinę? Zakładając, że jest to turbina...

Wycieków zewnętrznych nie ma, w związku z tym pytanie - jak zdiagnozować, że to jest akurat turbo, a nie np. uszczelniacze zaworowe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 06 Feb 2007 - 17:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
sparci
post Tue, 06 Feb 2007 - 23:16
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Wieliczka





napisz coś więcej jaki przebieg itp volvo podaje coś koło 0,5l na 1000 km ale muszę jeszcze sprawdzić dokładnie ogulnie D5 lubi olej zwłaszcza jak się przyciśnie i jesli nie kopci i spalanie oleju nie bedzie rosło to nieprzejmowałbym się tym


--------------------
Lanos C20XE 172km 218nm
Astra Coupe Bertone Z22SE
Yamaha YZF-R1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotrekk
post Wed, 07 Feb 2007 - 00:05
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Wawa





bez przesady volvo to nie fiat 125p czy opel i tyle oleju nie powinien palic
moj jak narazie nic nie bierze ale mam maly przebiegi i silnik francuski
tym bardziej ze piszesz ze to przy normalnej jezdzie
zobacz czy masz olej w ic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sparci
post Wed, 07 Feb 2007 - 20:10
Post #4


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Wieliczka





CYTAT("piotrekk":2g2zyfv7)
bez przesady volvo to nie fiat 125p czy opel i tyle oleju nie powinien palic
moj jak narazie nic nie bierze ale mam maly przebiegi i silnik francuski
tym bardziej ze piszesz ze to przy normalnej jezdzie
zobacz czy masz olej w ic

Silnik francuski to mi wychodzi że 1,9TD w v/s40 a tu mowa o D5 w s/v80 ew.s60 a to całkiem inne silniki.


--------------------
Lanos C20XE 172km 218nm
Astra Coupe Bertone Z22SE
Yamaha YZF-R1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aprezes
post Wed, 07 Feb 2007 - 20:16
Post #5


Frequent User
Dołączył: Mon, 12 January 2004
Skąd: Wilanów/Mokotów





To raczej nie jest jakieś wielkie zużycie oleju.


--------------------
C70 B5234T3
ET - 15.7 - nie sugerować się za bardzo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Thu, 08 Feb 2007 - 06:29
Post #6


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT("aprezes":2hvulbcr)
To raczej nie jest jakieś wielkie zużycie oleju.


0.8L na kazdy tysiąc, to nie jest duże zużycie? Dodam, że przy normalnej jeździe, biegi zmieniam najczęściej między 2200 a 2500 rpm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
qls
post Thu, 08 Feb 2007 - 08:19
Post #7


User
Dołączył: Wed, 14 May 2003





Norma dla poprzedniego diesla , czyli 2,5 TDI z Audi to 1000 ml na 1000 km. Jak mi to powiedziano w ASO to zaczałem sie głosno smiac. Mam taki silnik w V70 i oleju przez 15 000 km ubywa od MAXA do MINA na bagnecie , więc bedzie coś koło 0,5 l.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Thu, 08 Feb 2007 - 16:02
Post #8


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT("qls":3yqh059g)
Norma dla poprzedniego diesla , czyli 2,5 TDI z Audi to 1000 ml na 1000 km. Jak mi to powiedziano w ASO to zaczałem sie głosno smiac. Mam taki silnik w V70 i oleju przez 15 000 km ubywa od MAXA do MINA na bagnecie , więc bedzie coś koło 0,5 l.


No co Ty, mniej. Między min a max masz jakieś 2L, wieć cirka 150ml/1000km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JarekK
post Thu, 08 Feb 2007 - 18:54
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Tychy/Kraków





800ml/1000km to trochę dużo.
Biorąc pod uwagę, że na baku robi się trochę ponad 1000km, to wychodzi że przy każdym tankowaniu dolewasz litr oleju?
Ja tak też miałem ...w Garbusie z 1968r

Byłeś już w serwisie, który Ci poleciłem? Może warto zadzwonić albo podjechać i się zapytać....


--------------------
Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek.
Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
qls
post Wed, 14 Feb 2007 - 10:57
Post #10


User
Dołączył: Wed, 14 May 2003





CYTAT("Knutomaniak":r2uwvbj2)
CYTAT("qls":r2uwvbj2)
Norma dla poprzedniego diesla , czyli 2,5 TDI z Audi to 1000 ml na 1000 km. Jak mi to powiedziano w ASO to zaczałem sie głosno smiac. Mam taki silnik w V70 i oleju przez 15 000 km ubywa od MAXA do MINA na bagnecie , więc bedzie coś koło 0,5 l.


No co Ty, mniej. Między min a max masz jakieś 2L, wieć cirka 150ml/1000km.


Napewno tam jest 2 L roznicy aż ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzydki
post Wed, 14 Feb 2007 - 12:52
Post #11


Rookie
Dołączył: Fri, 04 November 2005
Skąd: Tomaszów Maz.





CYTAT("qls":1tukdl6x)
CYTAT("Knutomaniak":1tukdl6x)

No co Ty, mniej. Między min a max masz jakieś 2L, wieć cirka 150ml/1000km.


Napewno tam jest 2 L roznicy aż ?


Nie wiem jak w 2,5 TDI, ale w D5 jest około 1,5-2 litry między min a max.

U mnie w D5 ubywa około 100ml/1000km (95kkm).
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 19:41