Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> V6 równe porty, dwie propozycje, która lepsza?
michal.115
post Sun, 08 Sep 2024 - 13:09
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 08 September 2024





Cześć!

Chcę zrobić równe porty w moim 3.2 V6 busso i trafiłem na 2 rozwiązania.
Jedno z katami w roli tłumików rozprężnych, za nimi y pipe, a drugie rozwiązanie krótsze, y pipe i dalej wspólny tłumik przelotowy (na tym rozwiązaniu jeździł dość popularny na zlotach chłop, który zrobił z tego auta +60KM). Jaka powinna być zasada? Tłumiki przed, czy za łączeniem? Wydaje mi się że przed, ale co to osiągnął gość z drugim rozwiązaniem daje do myślenia.

https://zapodaj.net/plik-5d3TRmkHYv

https://zapodaj.net/plik-405GjDL6Nr

I drugie pytanie. średnica pojedynczego portu to oryginalnie 54mm (czego nie chcę zmieniać), ale po połączeniu wszystkich cylindrów chciałbym celować w 3 cale. Wszyscy dają 2,5 cala ale wydaje mi się to na granicy odpowiedniego przepływu. Moc fabryczna 250KM. Doradźcie coś.
PS. Równe porty w tym aucie to konieczność a reszta wydechu jest już w takim stanie, że przy okazji zmiany chciałbym się pobawić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 08 Sep 2024 - 13:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kris4cars
post Mon, 09 Sep 2024 - 21:30
Post #2


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





przy 250km 2.5" będzie wystarczające.
średnice


a co do tłumików to jeśli będą odpowiednio zbudowane to ich umiejscowienie nie będzie grało roli. Ważne aby wydech był spawany w podwójnej osłonie gazowej jeśli z tytanu lub nierdzewu i aby nie było stopni między kolejnymi segmentami
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 02 July 2025 - 22:02