![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: Wuwua ![]() |
Witam, czy istnieje jakas metoda na naprawe uszkodzonych gwintow szpilek glowicy w bloku silnika? Szpilki oczywiscie beda zmienione na nowe, ale co z blokiem? czy ponowne gwintowanie sie sprawdzi? Spowoduje chyba zwiekszenie srednicy a co na to seryjne szpilki ?
M. -------------------- Powolny LET, wiecej mocy !, wiecej mocy !.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Łorsoł ![]() |
W c20let blok jest aluminiowy?? Alumioniowy ciezko bedzie nagwintowac...
Ile otworów masz do poprawki?? Moze jakimś roziazaniem byloby nagwintowanie otworow i dopasowanie wiekszych srub, ale pojawia sie pytanie czy przejda one przez otwory w glowicy... Cięzka sprawa |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: Wuwua ![]() |
Wg. info jest cast-iron, wiec nie jest aluminiowy. Ile trudno mi powiedziec, takie info dostalem z warsztatu gdzie zmieniaja mi glowice na coscasta.
M. -------------------- Powolny LET, wiecej mocy !, wiecej mocy !.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
wkładki helicoil / recoil / filtec ze stali stopowej, wg producentów wytrzymałość to ok. 1400 MPa, max. temperatura pracy ciągłej ok.300st
-------------------- koniu.net | Gorechristmas.carbonmade.com | koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
firma wurth ma w ofercie zestaw naprawczy do ukręconych gwintów. Dokładnie miesiac temu ukręcił się nam gwint w c20xe, podczas dokręcania głowicy, i postanowilismy zaryzykować naprawiajac własnie tym zestawem. polega to na rozwierceniu otworu na odpowiedni rozmiar i podfrezowaniu dla tulejki, nagwintowaniu, następnie wkręca się dołaczoną do zestawu tulejke specjalnym narzędziem i mamy gotowy gwint nominalny. Cała operacja poszła bardzo dobrze i autko teraz smiga na 1.2 bara doładowania, gowica się bardzo dobrze dokręciła i nic nie cieknie.
Sam zestaw troche kosztuje ale dzięki temu nietrzeba zmieniać sednicy szpilki ani rozwiercać głowicy, zwłaszcza ze szpilka m11x1,25 do małych nie należy. Naprawa zajmuje dosłownie 30 minut. -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: Wuwua ![]() |
A jaka jest cena takiego zestawu ? oczywiscie jest pewnie na sztuki ? jedna szpilka jeden zestaw ?
Jak jezdzi na 1.2 to chyba i 1.5 da rade? -------------------- Powolny LET, wiecej mocy !, wiecej mocy !.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Jeśli chodzi o filteca to zestaw na M6 kosztuje 75zł i jest tam bodajże 10 wkładek. Nie wiem ile kosztuje komplet na większe średnice.
-------------------- koniu.net | Gorechristmas.carbonmade.com | koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: Wuwua ![]() |
Nie no w porownaniu do tego ile mnie to do tej pory bedzie kosztowalo to do 200zl za zestaw pewnie nie odczuje... watpie zeby wszystkie byly do dupy... ale w chwili obecnej nie moge tego potwierdzic.
M. -------------------- Powolny LET, wiecej mocy !, wiecej mocy !.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
-------------------- koniu.net | Gorechristmas.carbonmade.com | koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: Wuwua ![]() |
Dzieki wielkie, moze sie nada, temp do 400st, nie ma tylko podane ile wytrzyma, ale to juz i tak cos w porownaniu z brakiem alternatyw.
Jak mniemam potrzebuje gwint po naprawie M11x1,25 jest spis dostepnych wymiarow i takich nie ma, napisalem maila ale pewnie do poniedzialku reka w nocniku. M. -------------------- Powolny LET, wiecej mocy !, wiecej mocy !.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
zestaw wurth`a jest duzo droższy. komplet kosztuje 1000 zł (w zestawie wiertło, frez, gwintownik, narzędzie do wkręcania, 10 tulejek krótkich i 10 długich, smar)
-------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: Wuwua ![]() |
1000zl? mloda foka... rozmawialem jeszcze dzisiaj z chlopakami, nagwintuja na nowo otwor na wieksza srednice, wieksza spilka przejdzie przez glowice podobno bez problemu. Problem dotyczy tylko jednej sztuki.
M. -------------------- Powolny LET, wiecej mocy !, wiecej mocy !.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 December 2004 Skąd: W-wa ![]() |
Jeśli chodzi o Helicoil / Filtec'a itp. to powiem wam, że Porsche we wsystkich nowych blokach silników stosuje je na pierwszy montaż już w fabryce... ta rekomendacja chyba wystarczy. Zestaw Wurtha jest równe dobry, ale wymaga odrobiny więcej mięsa w bloku niż Helicoil/Filtec
-------------------- Evo 6 TME, 2.3, gt35r, dużo węgla w budzie
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 13 July 2005 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Przy naprawie systemem wurth- a sam zrywałem śrubę klasy 12.9. Materiał, w którym była wkręcona tulejka to aluminium. Pierwotnie ten system miał służyć do wzmocnienia gwintu.
Gdyby ktoś chciał to mogę wysłać więcej info na temat tego systemu. Pozdrawiam -------------------- Nie mam nic przeciwko ruchom kobiet byle były rytmiczne...
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Troche czasu minelo,taki odgrzany kotlet ale moze w przyszlosci komus sie przyda,Wiec ja tez mialem problem z zerwanym gwintem i pokusilem sie na heli coil nie jakas podrobke z allegro tylko orginal.Wszystkie 10 srub w bloku silnika ( aluminiowy blok sr20det) wkrecilem te sprezynki i glowice dokrecilem na 110 Nmm.Jak na razie wytrzymalo,zobaczymy jak sprawdzi sie w przyszlosci.Jesli wytrzyma strojenie i sie nie wysra (a taka mam nadzieje) to bedzie sukces.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Gwint na helicoil w bloku alu jest bardziej wytrzymały niż oryginał.
W F1 również stosują helicoil a i ja tez zamierzam to zacząć stosować w każdym silniku alu który będę składać . -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Wed, 14 August 2013 Skąd: CGD/SB ![]() |
Odgrzeje kotleta.ja się mają te sprężynki do kolektorów do tulejki termopary?wytrzyma temp 900-950 stopni?
Rozmawiałem dziś z jakimś inżynierem i mi to polecił bo jest to dobrej jakości Ktoś się wypowie w tej kwestii czy warto sie w to pchać? Jakiś link gdzie to kupić ten zestaw Helicoil??? -------------------- _https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
helicoila możesz kupić na allegro. szukaj po 'zestaw do naprawy gwintów'.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Wed, 14 August 2013 Skąd: CGD/SB ![]() |
czy to może być http://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-gwintu...5601537356.html
-------------------- _https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Daje radę. Na czymś takim posadziłem głowicę u sibie (oczywiście inny gwint), bo alu zmęczone i szpilki wyciągały gwint z bloku.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:41 |