![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Składam swój silnik po awarii wcześniejszej.
Silnik hondowskie H22. W blok wkręciłem ARP, nowa uszczelka, głowica cyk na górę i dokręcam. 35Nm, 70Nm, 105Nm. Pierwsza szpilka dokręcona, zabieram się za drugą i pierdut- wyciągnęła cały gwint z bloku. OK, naprawi się helicoilem. Pytanie, co z uszczelką? Zostawić, kombinować nową? W bloku wstawione są tuleje specjalnie wystające ponad poziom bloku na 5 setek właśnie po to, aby uszczelka się dobrze zacisnęła wokół cylindrów. Trochę nie uśmiecha mi się wywalać kolejne 300+ PLN. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
niestety - uszczelka nowa i nawet przeplanowałbym głowicę. poza tym Twój opis jest chyba niepoprawny - bo dokręciłeś najpierw wszystkie śruby na 35 potem wszystkie na 70 potem jedną na 105 i drugą wywaliło? No chyba że udałoby ci się wstawić helicoli bez zdejmowania głowicy.
-------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Rozumiem że od razu pierwszą szpilkę dokręciłeś "na gotowo" ?? I każdą następną też chciałeś tak dokręcać od razu na gotowo ?? Nie dziwne że zerwało gwint. Najpierw wszystkie szpilki w odpowiedniej kolejności dokręcasz na 35Nm, później na 70Nm i na końcu na 105Nm. Inaczej dobrze głowicy nie skręcisz.
-------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
W bloku wstawione są tuleje specjalnie wystające ponad poziom bloku na 5 setek właśnie po to, aby uszczelka się dobrze zacisnęła wokół cylindrów. Lajkonik w H22 jestem, ale czy to jest jakis czesto stosowany patent? Pierwszy raz spotykam sie z tym, zeby plaszczyzna nie byla robiona po calym bloku.No i chyba nie dokreciles pierwszej szpilki od razu do konca, tylko dociagales je po kolei? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
mi sie wydaje ze przy uszczelke MLS ten zabieg moze spowodowac tylko tyle ze niebedzie szczelna i bedzie sie pocic
tez zrozumiałem ze dokręciłeś najpierw jedna szpilke wszystkimi momentami , po takim zabiegu uszczelka może być tak czy inaczej do wyrzucenia bo została nierównomiernie rozciagnieta |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
tak jak koledzy napisali wyzej wszystkie sruby dokreca sie po kolei kinkretnymi momentami ale jeszcze jedna uwaga "2" szpilka to nie znaczy ta obok najczesciej jest to ta po przekątnej itd. musisz znalezc manual bo z opisu to wynika ,ze zjebałes na maxa.... i nie uzywałes głowy..
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Fri, 27 January 2006 Skąd: Lublin ![]() |
Nie no myśle, że ptq zrobił jak trzeba lecz znalezione HTP:
CYTAT Przykręć wedle manuala +1Nm (sposób sprawdzony :-) ). Producent szpilek w przypadku silnika H22 podaje sporo wyższy moment niż manual do tego silnika. Ja bym nie ryzykował pęknięcia bloku lub głowicy a wartość podana przez manual jest jak najbardziej bezpieczna. ...... Wiec ARP Śruby Korby - 54,2 NM ARP Szpilki do Głowy- 89 NM |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
mls używam wielokrotnie i zawsze mam wszystko szczelne
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Spokojnie, spokojnie
![]() Przykręcam głowicę nie po raz pierwszy. Wszystkie szpilki były przykręcane na 3 podejścia. Powiem wyraźnie: najpierw wszystkie na 35Nm, potem wszystkie na 70Nm i jak zacząłem dokręcać na 105Nm, to jedna się dokręciła, a druga wyjęła gwint. Co do wystających tulei: tak zrobiła Krasnobrodzka kilka lat temu i patent działa. Nie miałem żadnych problemów z uszczelnieniem. Planować jeszcze raz? Dlaczego? Głowica nie przeszła nie jednego cyklu cieplnego. Amorr- w międzyczasie skonsultowałem się z ARP i te momenty wyglądają tak, a nie inaczej. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Absolutnie nie planować! Wgl według mnie planownaie jest nadużywanym zabiegiem... Ale nie o tym... Jeśli uszczelka to MLS to spokojnie możesz ja zakładać. Ja swoją używam już 5 raz i jest git przy prawie 1.5b. Kolega też tak robi i gitara... Tylko jedna rzecz, jeśli zeszło oryginalne uszczelnienie to musisz je zdjąc do końca i psiknąć "cooper spray gasket" czylui uszczelniacz miedziany w sprayu do uszczelek metalowych. Tylko nie paste, uszczelniacz!
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Jesli uszczelka fizycznie wyglada na gladka to ja zakladaj.A nawet jak w niewielkim stopniu sie odksztalcila.To tez bedzie dzialac.Przeciez w okolo cylindrow celowo jest okucie.Ktore ma sie zagniesc przy dokrecaniu.Glowicy tez bym nie planowal.Skoro byla planowana przed dokrecaniem.Kiedys robilismy obrobke glowicy w accordzie 1.8 vtec..dokrecilismy wszystko.I wlewamy plyn do chlodnicy.I slychac jak cos leci.Klient z drugiej czesci pl mial niedlugo odebrac auto..a tu lipa..zlalismy plyn z chlodnicy rozpinamy rozrzad.Wykrecilismy sruby z glowicy i wyciagamy uszczelke(nie ruszajac wszystkiego do okola).Co sie pozniej okazalo nowa uszczelka byla kropka w kropke taka sama,po za jednym wycieciem.Dlatego plyn uciekal na zewnatrz bloku.Samochod mial nakrecone 50 tys km.Stara oryginalna metalowa uszczelka byla rownomiernie odgnieciona.(: Postanowilismy ja wrzucic z powrotem.Po mimo ze na modyfikacje bylo rok gwarancji.Auto nie wrocilo.(: No ale wiem..ze to troche drut akcja byla.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Dzisiaj odkręciłem głowicę. Uszczelka jak nowa ciągle. Naprawię gwint i pójdzie jeszcze raz ta sama uszczelka.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
co to ta uszczelka mls? - przecież uszczelki pod głowice dookoła cylindrów i niektórych kanałów maja okucie które zgniata się zapewniając szczelność, Przy ponownym założeniu tej samej uszczelki okucie już się nie odkształci tak aby dopasować się idealnie. ?! o co tu chodzi?
to samo dotyczy planowania - przecież jak to okucie, zwykle stalowe, jest ściskane ogromna siłą to troszkę "wgryza" się w aluminiowy materiał głowicy który po przeplanowaniu (mówię tu o niewielkim przeplanowaniu - kilka setek) wyrównuje się i jest gotowy "przyjąć" ponownie to stalowe zwykle okucie i usczelnic sie idealnie... Znam przypadki zakładania ponownie uszczelek i czasem nawet takie silnik jeździły dłuższy czas ale żeby to była norma to pierwsze słyszę.... Ja nowe uszczelki zakładam wszędzie i za każdym razem - szczególnie w okolicach głowicy gdzie jest ciągły dostęp do płynów i różnic temperatur. ps. Nowe uszczelki zakładam nawet do filtra i do korka od oleju - zresztą te uszczelniania są zwykle w komplecie a tu uszczelka pod głowice wielokrotnego użytku? WTF? -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
normalnie mls wielokrotnego użytku. to nie teoria, ale fakt. niejednego mls niejeden raz tak uzywalem.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
ww_cośtam poczytaj o uszczelkach MLS (multi-layer steel) -
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Wlasnie ze sie odksztalci.A dlaczego ma sie nie odksztalcic?Przeciez w okolicy cylindrow jest nadmiar materialu.Wyparuje w atmosfere??
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Przypomnę, że nie dokręciłem głowicy z momentem końcowym, także nie zagniotła się tak, jak powinna.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Myślę, że skoro w Bserii to przechodzi to i w H też pewnie da rade. 3-4 używałem tej samej uszczelki. Przy 5-tym razie przyzwoitość nie pozwala mi jej użyć jeszcze raz
![]() -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
przyzwoitość
![]() gość z Pszczyny, ktory dorabia uszczelki był pierwszym, który uświadomił mi, że mls nie są jednorazowe. oczywiście ktoś może tworzyć teorie przeczące faktom, a fakty są takie, że mls można stosować kilka razy, co już kilku potwierdza jak widać ze swojego doświadczenia. osobiście nie zaobserwowalem na swojej głowicy ubytków spowodowanych uszczelką, a jeżeli są mikronowe to uszczelnia je skutecznie miedź w sprayu. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 20 April 2010 Skąd: Złotów ![]() |
Spokojnie, spokojnie ![]() Przykręcam głowicę nie po raz pierwszy. Wszystkie szpilki były przykręcane na 3 podejścia. Powiem wyraźnie: najpierw wszystkie na 35Nm, potem wszystkie na 70Nm i jak zacząłem dokręcać na 105Nm, to jedna się dokręciła, a druga wyjęła gwint. Co do wystających tulei: tak zrobiła Krasnobrodzka kilka lat temu i patent działa. Nie miałem żadnych problemów z uszczelnieniem. Planować jeszcze raz? Dlaczego? Głowica nie przeszła nie jednego cyklu cieplnego. Amorr- w międzyczasie skonsultowałem się z ARP i te momenty wyglądają tak, a nie inaczej. Witam,można wiedzieć jaki patent zastosowano z tulejami ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 08:37 |