Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Uszczelka pod głowicę- niemiła przygoda
ptq
post Thu, 28 Nov 2013 - 21:18
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Składam swój silnik po awarii wcześniejszej.
Silnik hondowskie H22. W blok wkręciłem ARP, nowa uszczelka, głowica cyk na górę i dokręcam. 35Nm, 70Nm, 105Nm. Pierwsza szpilka dokręcona, zabieram się za drugą i pierdut- wyciągnęła cały gwint z bloku. OK, naprawi się helicoilem.
Pytanie, co z uszczelką? Zostawić, kombinować nową? W bloku wstawione są tuleje specjalnie wystające ponad poziom bloku na 5 setek właśnie po to, aby uszczelka się dobrze zacisnęła wokół cylindrów.
Trochę nie uśmiecha mi się wywalać kolejne 300+ PLN.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 28 Nov 2013 - 21:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ww#296
post Thu, 28 Nov 2013 - 21:56
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





niestety - uszczelka nowa i nawet przeplanowałbym głowicę. poza tym Twój opis jest chyba niepoprawny - bo dokręciłeś najpierw wszystkie śruby na 35 potem wszystkie na 70 potem jedną na 105 i drugą wywaliło? No chyba że udałoby ci się wstawić helicoli bez zdejmowania głowicy.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Thu, 28 Nov 2013 - 22:59
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Rozumiem że od razu pierwszą szpilkę dokręciłeś "na gotowo" ?? I każdą następną też chciałeś tak dokręcać od razu na gotowo ?? Nie dziwne że zerwało gwint. Najpierw wszystkie szpilki w odpowiedniej kolejności dokręcasz na 35Nm, później na 70Nm i na końcu na 105Nm. Inaczej dobrze głowicy nie skręcisz.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 29 Nov 2013 - 07:35
Post #4


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(ptq @ Thu, 28 Nov 2013 - 21:18) *
W bloku wstawione są tuleje specjalnie wystające ponad poziom bloku na 5 setek właśnie po to, aby uszczelka się dobrze zacisnęła wokół cylindrów.
Lajkonik w H22 jestem, ale czy to jest jakis czesto stosowany patent? Pierwszy raz spotykam sie z tym, zeby plaszczyzna nie byla robiona po calym bloku.

No i chyba nie dokreciles pierwszej szpilki od razu do konca, tylko dociagales je po kolei?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Fri, 29 Nov 2013 - 07:54
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





mi sie wydaje ze przy uszczelke MLS ten zabieg moze spowodowac tylko tyle ze niebedzie szczelna i bedzie sie pocic

tez zrozumiałem ze dokręciłeś najpierw jedna szpilke wszystkimi momentami , po takim zabiegu uszczelka może być tak czy inaczej do wyrzucenia bo została nierównomiernie rozciagnieta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Fri, 29 Nov 2013 - 08:50
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





tak jak koledzy napisali wyzej wszystkie sruby dokreca sie po kolei kinkretnymi momentami ale jeszcze jedna uwaga "2" szpilka to nie znaczy ta obok najczesciej jest to ta po przekątnej itd. musisz znalezc manual bo z opisu to wynika ,ze zjebałes na maxa.... i nie uzywałes głowy..


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amorr
post Fri, 29 Nov 2013 - 09:16
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





Nie no myśle, że ptq zrobił jak trzeba lecz znalezione HTP:

CYTAT
Przykręć wedle manuala +1Nm (sposób sprawdzony :-) ). Producent szpilek w przypadku silnika H22 podaje sporo wyższy moment niż manual do tego silnika. Ja bym nie ryzykował pęknięcia bloku lub głowicy a wartość podana przez manual jest jak najbardziej bezpieczna.

......

Wiec ARP Śruby Korby - 54,2 NM
ARP Szpilki do Głowy- 89 NM

Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 29 Nov 2013 - 09:28
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





mls używam wielokrotnie i zawsze mam wszystko szczelne


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Fri, 29 Nov 2013 - 09:29
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Spokojnie, spokojnie smile.gif
Przykręcam głowicę nie po raz pierwszy.
Wszystkie szpilki były przykręcane na 3 podejścia. Powiem wyraźnie: najpierw wszystkie na 35Nm, potem wszystkie na 70Nm i jak zacząłem dokręcać na 105Nm, to jedna się dokręciła, a druga wyjęła gwint.
Co do wystających tulei: tak zrobiła Krasnobrodzka kilka lat temu i patent działa. Nie miałem żadnych problemów z uszczelnieniem.
Planować jeszcze raz? Dlaczego? Głowica nie przeszła nie jednego cyklu cieplnego.
Amorr- w międzyczasie skonsultowałem się z ARP i te momenty wyglądają tak, a nie inaczej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalczykowy
post Sat, 30 Nov 2013 - 00:30
Post #10


Super User
Dołączył: Sat, 02 November 2013





Absolutnie nie planować! Wgl według mnie planownaie jest nadużywanym zabiegiem... Ale nie o tym... Jeśli uszczelka to MLS to spokojnie możesz ja zakładać. Ja swoją używam już 5 raz i jest git przy prawie 1.5b. Kolega też tak robi i gitara... Tylko jedna rzecz, jeśli zeszło oryginalne uszczelnienie to musisz je zdjąc do końca i psiknąć "cooper spray gasket" czylui uszczelniacz miedziany w sprayu do uszczelek metalowych. Tylko nie paste, uszczelniacz!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
addam24
post Mon, 02 Dec 2013 - 19:38
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 June 2010





Jesli uszczelka fizycznie wyglada na gladka to ja zakladaj.A nawet jak w niewielkim stopniu sie odksztalcila.To tez bedzie dzialac.Przeciez w okolo cylindrow celowo jest okucie.Ktore ma sie zagniesc przy dokrecaniu.Glowicy tez bym nie planowal.Skoro byla planowana przed dokrecaniem.Kiedys robilismy obrobke glowicy w accordzie 1.8 vtec..dokrecilismy wszystko.I wlewamy plyn do chlodnicy.I slychac jak cos leci.Klient z drugiej czesci pl mial niedlugo odebrac auto..a tu lipa..zlalismy plyn z chlodnicy rozpinamy rozrzad.Wykrecilismy sruby z glowicy i wyciagamy uszczelke(nie ruszajac wszystkiego do okola).Co sie pozniej okazalo nowa uszczelka byla kropka w kropke taka sama,po za jednym wycieciem.Dlatego plyn uciekal na zewnatrz bloku.Samochod mial nakrecone 50 tys km.Stara oryginalna metalowa uszczelka byla rownomiernie odgnieciona.(: Postanowilismy ja wrzucic z powrotem.Po mimo ze na modyfikacje bylo rok gwarancji.Auto nie wrocilo.(: No ale wiem..ze to troche drut akcja byla.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Mon, 02 Dec 2013 - 21:40
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Dzisiaj odkręciłem głowicę. Uszczelka jak nowa ciągle. Naprawię gwint i pójdzie jeszcze raz ta sama uszczelka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Tue, 03 Dec 2013 - 21:06
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





co to ta uszczelka mls? - przecież uszczelki pod głowice dookoła cylindrów i niektórych kanałów maja okucie które zgniata się zapewniając szczelność, Przy ponownym założeniu tej samej uszczelki okucie już się nie odkształci tak aby dopasować się idealnie. ?! o co tu chodzi?

to samo dotyczy planowania - przecież jak to okucie, zwykle stalowe, jest ściskane ogromna siłą to troszkę "wgryza" się w aluminiowy materiał głowicy który po przeplanowaniu (mówię tu o niewielkim przeplanowaniu - kilka setek) wyrównuje się i jest gotowy "przyjąć" ponownie to stalowe zwykle okucie i usczelnic sie idealnie...
Znam przypadki zakładania ponownie uszczelek i czasem nawet takie silnik jeździły dłuższy czas ale żeby to była norma to pierwsze słyszę.... Ja nowe uszczelki zakładam wszędzie i za każdym razem - szczególnie w okolicach głowicy gdzie jest ciągły dostęp do płynów i różnic temperatur.
ps. Nowe uszczelki zakładam nawet do filtra i do korka od oleju - zresztą te uszczelniania są zwykle w komplecie a tu uszczelka pod głowice wielokrotnego użytku? WTF?


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 03 Dec 2013 - 21:24
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





normalnie mls wielokrotnego użytku. to nie teoria, ale fakt. niejednego mls niejeden raz tak uzywalem.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Tue, 03 Dec 2013 - 21:41
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





ww_cośtam poczytaj o uszczelkach MLS (multi-layer steel) -


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
addam24
post Tue, 03 Dec 2013 - 21:51
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 June 2010





Wlasnie ze sie odksztalci.A dlaczego ma sie nie odksztalcic?Przeciez w okolicy cylindrow jest nadmiar materialu.Wyparuje w atmosfere??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Wed, 04 Dec 2013 - 10:00
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Przypomnę, że nie dokręciłem głowicy z momentem końcowym, także nie zagniotła się tak, jak powinna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Wed, 04 Dec 2013 - 10:02
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Myślę, że skoro w Bserii to przechodzi to i w H też pewnie da rade. 3-4 używałem tej samej uszczelki. Przy 5-tym razie przyzwoitość nie pozwala mi jej użyć jeszcze raz tongue.gif


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 04 Dec 2013 - 10:23
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





przyzwoitość smile.gif moja po około 5 razach się rozpada, pierścień uszczelniajacy ogień się urywa i wtedy stosuję nową. mowa o reinz.
gość z Pszczyny, ktory dorabia uszczelki był pierwszym, który uświadomił mi, że mls nie są jednorazowe. oczywiście ktoś może tworzyć teorie przeczące faktom, a fakty są takie, że mls można stosować kilka razy, co już kilku potwierdza jak widać ze swojego doświadczenia. osobiście nie zaobserwowalem na swojej głowicy ubytków spowodowanych uszczelką, a jeżeli są mikronowe to uszczelnia je skutecznie miedź w sprayu.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Terminator
post Wed, 04 Dec 2013 - 14:35
Post #20


Rookie
Dołączył: Tue, 20 April 2010
Skąd: Złotów





CYTAT(ptq @ Fri, 29 Nov 2013 - 09:29) *
Spokojnie, spokojnie smile.gif
Przykręcam głowicę nie po raz pierwszy.
Wszystkie szpilki były przykręcane na 3 podejścia. Powiem wyraźnie: najpierw wszystkie na 35Nm, potem wszystkie na 70Nm i jak zacząłem dokręcać na 105Nm, to jedna się dokręciła, a druga wyjęła gwint.
Co do wystających tulei: tak zrobiła Krasnobrodzka kilka lat temu i patent działa. Nie miałem żadnych problemów z uszczelnieniem.
Planować jeszcze raz? Dlaczego? Głowica nie przeszła nie jednego cyklu cieplnego.
Amorr- w międzyczasie skonsultowałem się z ARP i te momenty wyglądają tak, a nie inaczej.



Witam,można wiedzieć jaki patent zastosowano z tulejami ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 08:37