Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> UPDATE! Test [wykres] Civic EG9 z B16A2 + DC sports 4w1 = ..
wojtrek
post Mon, 10 Jan 2005 - 20:41
Post #1


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





Witam,

może troszkę ożywię to forum mam nadzieje, ze Was to zaciekawi

oto jak przebiegały testy... (dla niewtajemniczonych: B16A2 to 1.6 dohc vtec 160KM i 150Nm seria )
Najpierw założylem sam kolektor do starego wydechu, panownie w firmie Kaliński pod Poznanien (Chyby) bardzo byli w szoku, że coś może tak idealnie pasować jak ten kolektor, wiec cala operacja zdjecia starego i zalozenia nowego trwała jakies 30minut. Moj stary wydech jest na rurach 50mm (wew. 47mm) i 2 przelotowych tłumikach (bez kata) sprawował sie do tej pory bez zarzutu, ladnie działał, brzmial i w ogole - mialem cichą nadzieję, ze zakladajac do niego kolektor będzie jakaś poprawa, niestety przed zalozeniem i po zalozeniu kolektora wykresy byly niemal identyczne wiec sie nie bede nimi bez sensu chwalil, nie ruszyla sie ani charakterystyka ani max wartosci... niestety trzeba było szarpnąć się na nowy wydech. ponieważ uwazam, ze 2.5cala to lekka przesada do 1.6 N/A, a niektórzy tak sugerują, postanowiłem załozyc wydech 60mm (wew. srednica to 57mm) czyli 2.25cala wewnątrz.
Chcialem zauważyć w tym miejscu, ze DC Sports którego kupiłem (od ITR), ma srednice wylotu 63mm wewnątrz, a seryjny kolektor ma, jak pokazała suwmiarka - tylko 40mm
no nic, po 2h wydech był gotowy wiec pojechalem na testy... i oto co wyszło...

jak widać wartości max mocy i jej poprawa nie zachwyca, moment już tak. dobre jest to, że moment i moc urosły sporo w interesującym mnie przedziale górnych obrotów, wiec tak bardzo się nie przejąłem tym, że max moc urosła w okolicach 3KM. Procz wykresu podam Wam także jak zmienily się czasy przyspieszeń, bo taki test tez zrobilem. zeby wyeliminować bład wynikający z tego, ze ruszyc tak samo z 4tys obr jest cieżko, tak wiec robilem pomiary mozna powiedziec z rolowanego startu. oto co wyszlo
KOD
           przed    po
30-100km/h:  6.3s     5.9s
100-120km/h: 2.7s     2.6s
120-140km/h: 3.3s     3.1s
140-160km/h: 5.1s     4.9s
160-180km/h: 5.7s     5.1s

30-180km/h: 23.1s    21.6s

test na cwierć mili, na zimówkach, wiec nie przesadzałem z niewiadomo jakim ruszaniem (4tys i lekki poslizg sprzegla) wypadł tak

przed: 16.1 @ 148km/h
po: 15.6 @ 149km/h

na letnich we wrzesniu, w tym samym miejscu zmierzylem 15.4s na starym wydechu, wiec sie nie smiac, ze 16.1 to mial byc test poglądowy moze na wiosne, na letnich lub slickach ponizej 15s sie uda zejsc.. kto wie..

No nic, oto co wyszlo... nie wiem jak zrobic by ten kolektor dał coś wiecej. Czy wg Was dał tyle ile powinien, czy za malo, czy moze duzo? Jak uwazacie? ja raczej mialem nadzieje, ze wyjdzie tak z 8KM wiecej, a tu załamka lekka moment wygląda OK, ale ta moc.. testy przyspieszenia mnie pocieszają, bo roznica calkiem OK. no nic...
jakies pytania, sugestie, pomysly?

PS. co ciekawe, moc w piątek byla 171KM na starym wydechu i tyle samo po zalozeniu kolektora na stary wydech... tez okolice 171. a tu dzis 167... tankowalem w weekend na innej stacji. zazwyczaj shell, a tym razem esso, moze stąd roznica? nie wiem juz mam dosyc tymczasowo tuningu, wydechów, hamowni itd...

-----------------------------------------------------------------------
Witam ponownie
jak pisałem, pomiary robilem na benzynie z innej stacji niz zwykle i stąd mogly wyniknąc nizsze moce. tak wiec zrobilem wczoraj test, złą benzyne wyjechalem do prawie zera, nalałem 10l Racinga zeby wymieszac, wyjezdzilem to, i zalalem znowu pare litrow na pomiary.
Moje zaskoczenie bylo calkiem spore Na wykresie są 3 pomiary, przed zmianą wydechu, po zmianie ale na zlej benzynie i po zmianie ale na dobrej benzynie:



na zimowkach i przy 0st C, 1/4mili zrobilem w 15.3 (moj rekord z modlina 15.35ET, ale wtedy mialem 168KM)

czas 30km/h - 170km/h z nowym wydechem i na zlej benzynie był 18.9s teraz jest 17.2 do setki na zimowkach 7.3 (ciezko dobrze ruszyc w takich warunkach [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] )
ewidentnie cos bylo nie tak z benzyną, nawet dupohamownia mowila ze jest lepiej, a test to potwierdzil...

DC sports + wydech 2.25cala dal ostatecznie w szczycie 6KM i 10Nm i praktycznie na calej dlugosci wykresu jest sporo lepiej (czerwone vs zielone pomiary [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] )
teraz jestem szczesliwym czlowiekiem [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img]


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 10 Jan 2005 - 20:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
RUfi
post Mon, 10 Jan 2005 - 21:33
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 26 October 2002
Skąd: WWA





Wszystko zalezy od tego ile wydałeś na tą modyfikację

MOZę maksymalna moc niewiele sie zmieniła, ale w niższym zakresie obrotów przyrost mocy jest naprawdę znaczny, przynajmniej teraz chwila szczescia trwa troche dłużej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MatiSC
post Tue, 11 Jan 2005 - 00:34
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sat, 05 June 2004
Skąd: Poznań





A u Kalińskiego się nie dziwili, po co Ci kolektor... ? Jak ja zakładałem u nich, to patrzyli na mnie, jak na idiotę - że nie mam na co pieniędzy wydawać... ot kawalek pogiętych rurek...
Z resztą już Ali mówiłem, co o nich myślę...
A wracając do tematu - jak widać trzeba w miarę możliwości i zdrowego rozsądku dopasować średnicę wydechu do średnicy wyjścia kolektora.
Poprawa charakterystyki w górnym zakresie bardzo ładna, co widać po dużej (jak na taką modyfikację) różnicy w czasach.
Teraz możesz znów kombinować z dolotem pod nowy wydech...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wielki
post Tue, 11 Jan 2005 - 01:02
Post #4


Super User
Dołączył: Tue, 16 November 2004
Skąd: W-wa





nieprzejmuj sie moca . ...moment podczas przyspieszania ma najwiecej do powiedzenia ,a tu poszedl ladnie w gore bo ok 7 Nm (nie wiedzialem ze przy 4-1 pojdzie az o tyle ) ps. jak mozesz to sprawdz i zapodaj jak bedzie po zalaniu docelowego paliwa (shell) jestem ciekawy czy na prawde moze miec ono tak duzo do powiedzenia (byly juz na ten temat rozne watki.. )
super test ,czekam na wiecej
pozdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Tue, 11 Jan 2005 - 01:27
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





ile kosztował kolektor DC ? wart był 7nm i kilku km w górnym zakresie obrotów ? serio pytam .


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
domel321
post Tue, 11 Jan 2005 - 10:18
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 January 2005
Skąd: Poznań/Wałcz





Kurcze zawsze myślałem że to właśnie wymiana kolektora seryjnego na porządny,sportowy daje większe zyski mocy i momentu niż wyrzucenie kata i zrobienie przelotowych tłumików.
Ciekawe jak to się ma do większych silników o większej mocy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Owko
post Tue, 11 Jan 2005 - 12:44
Post #7


don padre
Dołączył: Thu, 18 September 2003
Skąd: officially Boat.





moim zdaniem dowcip właśnie w tym, że niewłaściwie ustawiono oczekiwania wobec 4w1 i dyskusja jest sprowokowana też deczko krzywo

czy warto kupić kolektor i wymienić cały wydech dla 3hp (1,7% wzrostu) - w zasadzie nie, ale...

czy warto wykonać powyższą operację, by uciąć 0,4 do 100 (-5%!!!!!), 0,5 sekundy na ćwiartkę i radykalnie zwiększyć zakres użytecznych obrotów (na całym vitku widać przyrost i ciągnąć go można jeszcze trochę wyżej) - chyba bez wątpienia warto

dziękujemy też oczywiście za profi test, hondziarze i nie tylko już wiedzą, że pacjent przeżył i czego można się spodziewać po podobnej modyfikacji

w moim przekonaniu operacja była warta świeczki, a że pokładając zaufanie internetowym fachowcom od tuningu można było liczyć na matematyczne więcej... trudno, nie tym razem

czekamy na wykres po nalaniu nowego paliwa, może zainwestuj w parę litrów 99racing?


--------------------
Giulia/i3/S40/e36

'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dwaku
post Tue, 11 Jan 2005 - 13:32
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sat, 25 January 2003
Skąd: Muranów





Ja zastanawiam się nad średnicą swojego wydechu. Ktoś wie jakie średnicce posiadają AX Gti Tomka Stefaniaka i Swift z Płocka?


--------------------
V2 heartbeat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 11 Jan 2005 - 13:48
Post #9


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT("dwaku":1dbizoq9)
Ja zastanawiam się nad średnicą swojego wydechu. Ktoś wie jakie średnicce posiadają AX Gti Tomka Stefaniaka i Swift z Płocka?


raczej nie wieksza niz 50mm i bez tlumokow:P


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GRT
post Tue, 11 Jan 2005 - 18:10
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 August 2003
Skąd: Bydgoszcz





U nas w B18C6 bylo tak:
przy rozpierdzielonym wydechu 177.7KM i 173.4 Nm
przy naprawionym wydechu 190 KM i 179.2 Nm
po DC 4-1 202.2 KM i 183.1 Nm


--------------------
... GaRaż Race Team ...
Profesjonalne części do tuningu
Serwis i naprawa pojazdów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Tue, 11 Jan 2005 - 21:26
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





CYTAT("Colin":16pa6p3x)
CYTAT("dwaku":16pa6p3x)
Ja zastanawiam się nad średnicą swojego wydechu. Ktoś wie jakie średnicce posiadają AX Gti Tomka Stefaniaka i Swift z Płocka?


raczej nie wieksza niz 50mm i bez tlumokow:P


a srednica wewnetrzna czy zewnetrzna???


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukiasz
post Wed, 12 Jan 2005 - 08:22
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Fałtekowo k/Warszawy





CYTAT("BRACIA":2c4dbude)
U nas w B18C6 bylo tak:
przy rozpierdzielonym wydechu 177.7KM i 173.4 Nm
przy naprawionym wydechu 190 KM i 179.2 Nm
po DC 4-1 202.2 KM i 183.1 Nm


a srednica od kolektora jaka jest? tez 2,25" ?? jak u wojtka?


--------------------
https://www.rpmotorsport.pl
Katalizatory i tłumiki Magnaflow, Sklep tuningowy, Tuning Sklep, Tuning, Felgi Japan Racing, Multimedia i Car Audio Alpine, oleje Millers Motul i wiele innych, sprawdź
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 12 Jan 2005 - 08:52
Post #13


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT("BRACIA":2r8177fk)
U nas w B18C6 bylo tak:
przy rozpierdzielonym wydechu 177.7KM i 173.4 Nm
przy naprawionym wydechu 190 KM i 179.2 Nm
po DC 4-1 202.2 KM i 183.1 Nm


No i to jest jakis wynik, jeśli chodzi o kolektor w N/A....


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
izzy_rajder
post Wed, 12 Jan 2005 - 09:31
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 July 2003
Skąd: Warszawa





wojtrek: no faktycznie coś mało tych koni po zabiegu. Ale ty generalnie z tego co zrozumialem miales juz zrobiony wydech pod seryjny kolektor, wiec moze dlatego roznica nie jest oszalamiajaca.
Poza tym spojrz na to inaczej: masz 170 KM i 165 Nm, a to juz jest niezly wynik, jak na kompletny wydech i dolot. To jest +10 KM i +15Nm ponad serie, a obaj wiemy, ze ciezko o VTI, które ją ksiązkowo trzyma.
W jednym zdaniu: jak na vti z dolotem i wydechem to niezły wynik

pozdrawiam


--------------------
twins on board
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SprytnyJim
post Wed, 12 Jan 2005 - 10:29
Post #15


Rookie
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Żyrardów





A czy na taki wynik nie ma wpływu fakt, że średnica wewn. wyjścia kolektora (63mm) jest większa niż pozostała część wydechu (57mm)?

Spotykłem się z tym że po takiej modyfijacji, owszem moment wzrastał do 7Nm, ale wraz z tym moc rosła o 10-12 KM a w tym przypadku raptem 3 KM.

Nawet mamy tutaj przykład BRACI - 12 KM na kolektorze DC


--------------------
...will race for food!!!

I`m never gonna drink again.
I`ll probably never drink again.
At least not till next weekend.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pancin_KTP
post Wed, 12 Jan 2005 - 10:42
Post #16


Super User
Dołączył: Wed, 07 January 2004
Skąd: Świętokrzyskie





Też mi się wydaje, że różnica w średnicy wylotu z kolektora i średnicy rur wydechu ma tutaj negatywne znaczenie. Jest to jakby nie patrzeć 6mm, a to dosyć sporo.


--------------------
Pancin

** ScyZZoR SquaD Kielce **

Octavia TDi - AXR
Civic EG9 VTi
BMW 325e - prawie turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtrek
post Wed, 12 Jan 2005 - 10:50
Post #17


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





CYTAT("Bullitt":2zezn10y)
CYTAT("BRACIA":2zezn10y)
U nas w B18C6 bylo tak:
przy rozpierdzielonym wydechu 177.7KM i 173.4 Nm
przy naprawionym wydechu 190 KM i 179.2 Nm
po DC 4-1 202.2 KM i 183.1 Nm


No i to jest jakis wynik, jeśli chodzi o kolektor w N/A....

No niby przyrost po DC 12KM. ale gdyby na to spojrzec tak:
seryjny B18C6 ma 190KM i 178Nm (chyba ze JDM to 200KM i 183Nm). zakladajac ze to nie bylo JDM to po naprawieniu wydechu byla seria, a po dodaniu kolektora mamy przyrost 12KM i 4Nm. Nie wiem jaki był ten wydech przed kolektorem, czy ten sam czy nie, ale z czystej matematyki:
190KM a 202KM to przyrost 6,5% i ze 179.2 Nm na 183.1Nm to przyrost 2,2%.. u mnie to w stosunku do serii jest tak:
seria 160KM, teraz 170KM czyli przyrost 6,5% i 150Nm a teraz 165Nm czyli przyrost 10%.
Z czysto-matematycznego punktu patrzenia moj przyrost mocy jest taki sam, ale moment 4razy wiekszy ma przyrost. I to na zlej benzynie, bo jak pisalem, w piatek auto mialo 171KM i 160Nm, a w poniedzialek, po tankowaniu w sobote na esso zmierzylem 167KM i 158Nm... mam nadzieje, ze jak bede mierzyl jak wyjezdze tą benzyne, to wyniki będą lepsze... jak będą to sie pochwalen

BRACIA - odpowiedz (odpowiedzcie? )
jaki byl Wasz setup przy zakladaniu DC, widzialem testy na honda-tech z B18C6, ale tamtem przypuszczam, ze byl mocno dlubany juz, walki itp, i przyrost byl podobny jak u Was, ja mam tylko CAI ze stożkiem pipercrossa na koncu. Zanim zalozylem wydech nowy, mialem jak juz pisalem 50mm (wew. 47mm) i 2 przelotowe tlumiki, bez katalizatora - tamten wydech tez dodał pare KM i Nm, niewiele, ale zawsze. teraz mam 2.25cala ale wewnetrzną srednice, 2 przelotowe male i tez brak katalizatora. moze przez to roznica nie jest az tak znaczaca jak u was po zalozeniu kolektora?
poza tym, trzeba zauwazyc, ze przyrost w szczycie u mnie moze i jest tylko 3KM i 7Nm, ale za to np. przy 6800obr jest aż 9KM i 10Nm wiecej! to juz jest bardzo duzo, caly zakres vteca sie poprawil, i jak zauwazyl RUfi teraz przyjemnosc trwa dluzej przez wiekszosc vteca (od 5800 w gore) jest caly czas sporo ponad 5Nm wiecej i pewnie tyle samo KM wiecej. ma ktros program liczący pole wewnątrz zaznaczonych krzywych? to policze jaki jest przyrost procentowy mocy w zakresie 5700-odcięcie wtedy wyjdzie ciekawie


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 12 Jan 2005 - 20:16
Post #18


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





ja też uważam, ze jak takie niewielkie przeróbki to jest nieźle. Bez ruszania silnika, tylko dolot i wydech... udana inwestycja.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GRT
post Wed, 12 Jan 2005 - 21:19
Post #19


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 August 2003
Skąd: Bydgoszcz





silnik seryjny wydech eltec zrobil po tym wyszlo 190 doszlo dc i 202 myslelismy ze jak zainstalujemy cai aem to jeszcze troche dojdzie a tu lipa nawet stracilismy 2-4 km ale to jest tylko na hamowni zupelnie inaczej wyglada na drodze auto jest szybsze na 1/4 i na maksa tak wiec cai aema na +


--------------------
... GaRaż Race Team ...
Profesjonalne części do tuningu
Serwis i naprawa pojazdów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MatiSC
post Thu, 13 Jan 2005 - 01:37
Post #20


Frequent User
Dołączył: Sat, 05 June 2004
Skąd: Poznań





A możesz jeszcze Wojtrek powiedzieć, napisać, jakie były średnice wejścia i wyjścia tłumików przelotowych przed i po zmianie wydechu ? Na tych samych tłumikach Ci to montowali, a zmieniała sie tylko średnica rur ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 21:48