Shoutbox 0 nowych PW 


10 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Turbo/kompresor do 2zz-ge
Dawido
post Wed, 17 Oct 2012 - 17:26
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 07 November 2011





Panowie mam pytanie, czy orientuje się ktoś do kogo można by było uderzyć w sprawie takiego projektu? Wydaje mi się, że ten silnik jest dobrą bazą (zakute tłoki i korbowody w serii) Tylko pytanie, kto by się tego podjął + z tego co mi wiadomo jest mega problem z elektroniką, komp nietykalny dry.gif Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 17 Oct 2012 - 17:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
BeeMiX
post Wed, 17 Oct 2012 - 19:27
Post #2


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





To nie jest ten silnik z Lotusa ? Tam chyba występował doładowany kompresorem


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g.mario
post Wed, 17 Oct 2012 - 20:37
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 25 March 2010





możesz uderzyć do Bartka:
http://www.ztr-tuning.pl/
właśnie chyba robią taki projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g.mario
post Wed, 17 Oct 2012 - 20:40
Post #4


Frequent User
Dołączył: Thu, 25 March 2010





CYTAT(BeeMiX @ Wed, 17 Oct 2012 - 19:27) *
To nie jest ten silnik z Lotusa ? Tam chyba występował doładowany kompresorem

tak, do lotusa wkładano ten silnik + kompresor jakieś 260KM, ale najczęściej spotkać go można w rolce lub celi smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dawido
post Wed, 17 Oct 2012 - 21:41
Post #5


Rookie
Dołączył: Mon, 07 November 2011





Panowie dzięki smile.gif słyszałem o tych projektach. Bardziej mi własnie chodzi do kogo się z tym zwrócić smile.gif Widziałem własnie, że w ztr robili celice, ale to vvt-i czyli wersja bez lifa (coś ala vtek). Mi chodzi o silnik vvtL-i w serii 192 km, ale i tak napisałem do Nich.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Wed, 17 Oct 2012 - 22:56
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Musisz się uzbroić w cierpliwość Dawido za ponad miesiąc będzie wszystko wiadomo co i jak - będzie u mnie za 2tyg. Celica 2ZZ-GE na instalacje turbo wink.gif


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dawido
post Thu, 18 Oct 2012 - 00:19
Post #7


Rookie
Dołączył: Mon, 07 November 2011





Super smile.gif czekam na newsy i będę się zastanawiał. Jakie docelowe osiągi ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Thu, 18 Oct 2012 - 23:48
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





klient chce ok. 250KM i 280-300Nm ale zobaczymy jak to wyjdzie wink.gif


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dawido
post Wed, 21 Nov 2012 - 00:37
Post #9


Rookie
Dołączył: Mon, 07 November 2011





Bartek i jak tam prace na 2zzge turbo? Coś się ruszyło? Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Wed, 21 Nov 2012 - 01:13
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





klient się spóźnił z wstawieniem auta na wyznaczony termin

Turbo , FMIC i orurowanie już "siedzi" jeszcze wydech i układ dolotowy , przebudowa ukł. paliwowego, parę drobiazgów i myślę że na koniec następnego tygodnia odpalę wink.gif . Muszę się spieszyć bo zaraz następna za 2tyg. przyjeżdża na 300KM 380Nm w 1ZZ-FE


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Fri, 07 Dec 2012 - 02:58
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Już jest... pierwsza Celica 2ZZ-GE Turbo w Polsce tongue.gif



--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CELICA FAN
post Fri, 07 Dec 2012 - 10:17
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





Tak z ciekawości, na czym wystrojone?


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Fri, 07 Dec 2012 - 10:56
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





DET3 i jeszcze parę zabiegów wink.gif


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g.mario
post Fri, 07 Dec 2012 - 12:05
Post #14


Frequent User
Dołączył: Thu, 25 March 2010





jest moc smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 07 Dec 2012 - 12:30
Post #15


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Kingsoft buduje MR2 2zz-ge turbo. Około 350 hp na ulicę.

Davido zamiast tego szarpnij się na zestaw Eatona TVS i będziesz miał lepiej niż na rootsie górę i lepszy niż na turbo dół.
Twin charging jest tylko wtedy sensowny, jeśli bijesz się albo o wyrównanie charakterystyki. Np. auto na ulicę i track daye. Albo szukasz możliwości posiadania bardzo dużej mocy przy dobrych parametrach wstawania turbiny i reakcji na gaz.
Takie auto zbudował Sznaps. Co prawda 4agte. Ale działa to tak samo. Na turbo auto generuje więcej mocy niż przy twin chargingu. Ale z włączonym kompresorem jest rewelacyjne wstawanie turbiny i reakcja na gaz.
Tylko że w 2zzge twin charge to moce grubo ponad 300 hp. Inaczej nie ma to sensu. Dlatego TVS jest czymś co da lepsze wyniki niż małe turbo i na pewno lepsze niż Roots.
Lotusy na seryjnych podzespołach jak do tej pory najmocniejsze miały 260 parę koni obecnie na TVS pokazują ponad 300.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g.mario
post Fri, 07 Dec 2012 - 12:42
Post #16


Frequent User
Dołączył: Thu, 25 March 2010





ponad 300KM w ośce chyba mija się z celem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Fri, 07 Dec 2012 - 13:01
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Styku porównaj sobie wykresy TVS a Turbo

pierwszy lepszy wykres znaleziony w necie na Eatonie TVS w 2zz-ge biggrin.gif

http://www.boefabrication.com/Supercharger.html



--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 07 Dec 2012 - 13:45
Post #18


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Najmniejszy z TVSów:


GT28RS:


Obecne TVSy są sprawne do 2,3-2,4 PR. Eaton prezentował już prototyp działający sprawnie powyżej 2,5 PR.

14 PSI to jest PR 2. Więc doładowanie ZZ w Lotusach jest tylko dlatego takie, że z moich wiadomości to nadal są seryjne jednostki. TVS teoretycznie mógłby dmuchać nawet 1.3 bara. Ale te zestawy są moim zdaniem zaprojektowane jako P&P.
I jak widać doładowanie niższe czy wyższe w kompresorze nie zmienia kształtu wykresu czego o turbo nie można powiedzieć.
Po zwiększeniu doładowania w kompresorze jak widać na załączonym obrazku krzywa momentu po prostu pojedzie w górę.
Turbo będzie przy mało wydajnej turbinie miało środek a padało u góry co zresztą widać na wykresie Waszej Celicy a wydajne turbo będzie wstawało później i generowało bardzo duży nadmiar góry, którą moim zdaniem 2zz ma już nadto.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Fri, 07 Dec 2012 - 14:42
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Jak miałbym jeździć doładowaną celicą to wybrałbym na pewno ten drugi wykres na turbo - jeden lubi turbo, a drugi ślini się na kompresory wolny kraj wink.gif

Ten silnik na turbo znakomicie wstaje - turbodziura prawie jest niewyczuwalna

klient chciał 250KM - zrobiłem i tak więcej ale w każdej chwili może być 300KM 330Nm


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Fri, 07 Dec 2012 - 14:47
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Wykresem się nie jeździ smile.gif Opcja z kompresorem na pewno daje lepszą reakcję na gaz. Ale faktycznie, skok niutona u góry w turbo wygląda fajnie smile.gif


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 07:53