Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Turbo czy kompressor ?
///M3
post Wed, 01 Oct 2003 - 13:08
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Natolin





Witam.
Tak jak w tematcie, a mianowicie ciekawią mnie wasze opinie na temat dołożenia kompresora do silnika. Wiadomo, że bmw turbo już jeździ (Keyser), natomisat ciekawi mnie jakie są zdania na temat kompresora. Na logikę rzecz biorąc jeździć autem zkompresorem powinno się przyjemniej ze względu na brak turbo dziury. Więc moc jest rozwijana bardziej równomiernie. Jakie są bariery dla kompresora? Jakie są koszta? Czy większe niż założenie instalacji Turbo? Chodzi mi konkretnie o kompresor do M3 takiej jaka posiadam. W necie mozna znaleźć linki do takich bmw, jednak jak to się ma na polskie realia?

Pozdrawiam
Filip


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 01 Oct 2003 - 13:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
buni
post Wed, 01 Oct 2003 - 13:14
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: w-wa





search..........


--------------------
Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1
BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3
post Wed, 01 Oct 2003 - 13:26
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Natolin





Właśnie nic nie znalazłem. Kajman napisał raz posta o kompresorze od Jaguara ale zaraz zostal namawiany na Turbo. Mnie Turbo nie interesuje. Chciałbym załozyć kompresor, jednak w sumie to nie wiele o tym wiem. Poza seryjnymi silnikami Mercedesow, czy Jaguarow w Polsce w przeróbki z kompresorem mało kto się bawi. Zresztą... Chciałbym.... Za mocno powiedziane Tak sobie luźno myśle.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raff
post Wed, 01 Oct 2003 - 13:28
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002
Skąd: 05-092





No to badz jeszcze oryginalniejszy i zgraj kompresor z turbina Bedziesz mial moc z kompresora na dole obrotow i z turbiny na gorze. Ciekaw jestem na ile taki pomysl jest wykonalny...


--------------------
Do you know what Nemesis means?
A righteous infliction of retribution by an appropriate agent, personified in this case by a horrible cunt.
Me.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Wed, 01 Oct 2003 - 13:32
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





CYTAT("///M3":fac6g0kl)
Chodzi mi konkretnie o kompresor do M3 takiej jaka posiadam. W necie mozna znaleźć linki do takich bmw, jednak jak to się ma na polskie realia?

Pozdrawiam
Filip


nie ma, bo nie słyszalem o nikim z M3 kompr./turbo

najbliżej to: Niemcy/Dania/Norwegia

w norwegii masz ESS tuning, a w Danii masz Activeautowerke

nie prawdą jest, że przy kompresorze nigdy nie ma laga

moim zdaniem, kompressor jest na tyle lepszym rozwiązaniem, że jak nie chcesz sie bawić w ekstremum...

poza tym zakładasz i zdejmujesz przed sprzedażą (na przyklad)
łatwy montaż, można zrobić samemu
koszt zestawu to ok. 4000euro ze wszystkim, elektroniką włącznie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3
post Wed, 01 Oct 2003 - 13:43
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Natolin





A czy nalezy wymieniac tłoki/korby ? Jakie ciśnienie wytrzymają seryjne elementy w M3 ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Wed, 01 Oct 2003 - 13:50
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





przypadku kompresora oferowanego w "kit'ach" do M3 ciśnienie jest na poziomie 7psi czyli ok. 0.4bara

nie trzeba wymieniać bebechów

poczytaj tutaj: http://www.activeautowerke.com

[edit] bezpośredni link do superchargerów: http://www.activeautowerke.com/supercharged/default.asp

Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3
post Wed, 01 Oct 2003 - 13:53
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Natolin





Wszystko git, tylko szkoda ze to dla M3 US.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Wed, 01 Oct 2003 - 13:55
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





no właśnie to miałem napisać, że to jest ten problem

a nie widziałem do europejskiej wersji
niestety nie możesz wyminić kolektora, ponieważ ma ciutkę inaczej śruby... a raczej 2 z 8śmiu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 01 Oct 2003 - 13:55
Post #10


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT("Raff":2quz096e)
No to badz jeszcze oryginalniejszy i zgraj kompresor z turbina Bedziesz mial moc z kompresora na dole obrotow i z turbiny na gorze. Ciekaw jestem na ile taki pomysl jest wykonalny...


Skomplikowany tylko trochę mniej od wahadłowca.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Wed, 01 Oct 2003 - 13:59
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("hwojtek":35z67y6l)
Skomplikowany tylko trochę mniej od wahadłowca.


I nawet przy wykonaniu na poziomie wahadłowca nigdy nie działał za dobrze o ile pamiętam.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotrus
post Wed, 01 Oct 2003 - 14:06
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Otwock





Takie rozwiązanie było chyba w jakiejś wyścigowej "włoszczyźnie"??



M3, mam do Ciebie pytanie:dlaczego nie chcesz turbo tylko upierasz się przy kompresorze?Przecież można dobrać taką turbinę że lag jest niezauważalny (patrz seryjne 1.8T na k03) a skoro VTG już przetrenowało temat turbo w BMW to chyba nie ma co wyważać otwartych drzwi


Pozdro


--------------------
Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy)
Suzuki GSX600F
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Wed, 01 Oct 2003 - 14:11
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Piotrus":8z2c0mir)
Takie rozwiązanie było chyba w jakiejś wyścigowej "włoszczyźnie"??


Nie wyscigowej tylko RAJDOWEJ!!.... B-grupowa Lancia jeżeli mnie pamięć nie okłamuje.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raff
post Wed, 01 Oct 2003 - 14:17
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002
Skąd: 05-092





No to sobie wymyslilem


--------------------
Do you know what Nemesis means?
A righteous infliction of retribution by an appropriate agent, personified in this case by a horrible cunt.
Me.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3
post Wed, 01 Oct 2003 - 14:22
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Natolin





W europie kompresory zakłada niemiecki G-Power. Zobaczymy ich oferte cenową. Sprzedają je w formie gotowego kitu. Doładowanie na poziomie 0,35 bara moc 370KM moment 400Nm. To jest oczywiście podstawowy / pierwszy STAGE. Wysłałem maila i czekam na odpowiedź. A jezeli ktoś ma na ten temat cos ciekawego do powiedzenia to z chęcią wysłucham.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Wed, 01 Oct 2003 - 14:29
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





przede wszystkim cyfrę: 370KM z 0.35bar doładowania wsadziłbym głęboko pomiędzy bajki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3
post Wed, 01 Oct 2003 - 14:34
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Natolin





Ok. Zobaczymy. Narazie czekam na odpowiedz


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OZ
post Wed, 01 Oct 2003 - 14:44
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 October 2002





kompresor = kupa
turbo = power
up to you
i nie wierz w takie bzdury "tunerów"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kazushito Yakita...
post Wed, 01 Oct 2003 - 14:49
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Łódź





Od razu promu kosmicznego... W GB pomyka sobie fieścinka, która ma charger, turbo i nitro, i biega skubana bodajże 12s. Małe wtrącenie na temat było [url=http://forum.streetracing.pl/viewtopic.php?t=4677&postdays=0&postorder=asc&start=15:13uxbakf]tu[/url:13uxbakf]. A więcej trzeba szukać we wspomnianym C&CC 04/2003.

A co do zaprzestania rozwijania tego pomysłu w Lancii Delcie S4, to podejrzewam, że kreskę na tym położył koniec Bgrupy. W Bgrupie można było nadłubać bardzo dużo, a skąd wziąć dawcę do Agrupy, który by miał turbo i sprężarkę na raz?

K.Y.


--------------------
Anung un Rama
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kazushito Yakita...
post Wed, 01 Oct 2003 - 14:52
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Łódź





CYTAT("OZ":32ueah8h)
kompresor = kupa
turbo = power


Na prostej może i tak. Na torach niektórzy wolą mniej, a rozwijane równomiernie niż ,,nic, nic, nic, JEBUT!!...''.

K.Y.


--------------------
Anung un Rama
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 22:50