![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
Witam.
Tak jak w tematcie, a mianowicie ciekawią mnie wasze opinie na temat dołożenia kompresora do silnika. Wiadomo, że bmw turbo już jeździ (Keyser), natomisat ciekawi mnie jakie są zdania na temat kompresora. Na logikę rzecz biorąc jeździć autem zkompresorem powinno się przyjemniej ze względu na brak turbo dziury. Więc moc jest rozwijana bardziej równomiernie. Jakie są bariery dla kompresora? Jakie są koszta? Czy większe niż założenie instalacji Turbo? Chodzi mi konkretnie o kompresor do M3 takiej jaka posiadam. W necie mozna znaleźć linki do takich bmw, jednak jak to się ma na polskie realia? Pozdrawiam Filip -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: w-wa ![]() |
search..........
-------------------- Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1 BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
Właśnie nic nie znalazłem. Kajman napisał raz posta o kompresorze od Jaguara ale zaraz zostal namawiany na Turbo. Mnie Turbo nie interesuje. Chciałbym załozyć kompresor, jednak w sumie to nie wiele o tym wiem. Poza seryjnymi silnikami Mercedesow, czy Jaguarow w Polsce w przeróbki z kompresorem mało kto się bawi. Zresztą... Chciałbym.... Za mocno powiedziane Tak sobie luźno myśle.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 Skąd: 05-092 ![]() |
No to badz jeszcze oryginalniejszy i zgraj kompresor z turbina Bedziesz mial moc z kompresora na dole obrotow i z turbiny na gorze. Ciekaw jestem na ile taki pomysl jest wykonalny...
-------------------- Do you know what Nemesis means?
A righteous infliction of retribution by an appropriate agent, personified in this case by a horrible cunt. Me. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
CYTAT("///M3":fac6g0kl) Chodzi mi konkretnie o kompresor do M3 takiej jaka posiadam. W necie mozna znaleźć linki do takich bmw, jednak jak to się ma na polskie realia?
Pozdrawiam Filip nie ma, bo nie słyszalem o nikim z M3 kompr./turbo najbliżej to: Niemcy/Dania/Norwegia w norwegii masz ESS tuning, a w Danii masz Activeautowerke nie prawdą jest, że przy kompresorze nigdy nie ma laga moim zdaniem, kompressor jest na tyle lepszym rozwiązaniem, że jak nie chcesz sie bawić w ekstremum... poza tym zakładasz i zdejmujesz przed sprzedażą (na przyklad) łatwy montaż, można zrobić samemu koszt zestawu to ok. 4000euro ze wszystkim, elektroniką włącznie |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
A czy nalezy wymieniac tłoki/korby ? Jakie ciśnienie wytrzymają seryjne elementy w M3 ?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
przypadku kompresora oferowanego w "kit'ach" do M3 ciśnienie jest na poziomie 7psi czyli ok. 0.4bara
nie trzeba wymieniać bebechów poczytaj tutaj: http://www.activeautowerke.com [edit] bezpośredni link do superchargerów: http://www.activeautowerke.com/supercharged/default.asp ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
Wszystko git, tylko szkoda ze to dla M3 US.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
no właśnie to miałem napisać, że to jest ten problem
a nie widziałem do europejskiej wersji niestety nie możesz wyminić kolektora, ponieważ ma ciutkę inaczej śruby... a raczej 2 z 8śmiu |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
CYTAT("Raff":2quz096e) No to badz jeszcze oryginalniejszy i zgraj kompresor z turbina Bedziesz mial moc z kompresora na dole obrotow i z turbiny na gorze. Ciekaw jestem na ile taki pomysl jest wykonalny...
Skomplikowany tylko trochę mniej od wahadłowca. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("hwojtek":35z67y6l) Skomplikowany tylko trochę mniej od wahadłowca.
I nawet przy wykonaniu na poziomie wahadłowca nigdy nie działał za dobrze o ile pamiętam. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Otwock ![]() |
Takie rozwiązanie było chyba w jakiejś wyścigowej "włoszczyźnie"??
M3, mam do Ciebie pytanie:dlaczego nie chcesz turbo tylko upierasz się przy kompresorze?Przecież można dobrać taką turbinę że lag jest niezauważalny (patrz seryjne 1.8T na k03) a skoro VTG już przetrenowało temat turbo w BMW to chyba nie ma co wyważać otwartych drzwi Pozdro -------------------- Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy) Suzuki GSX600F |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Piotrus":8z2c0mir) Takie rozwiązanie było chyba w jakiejś wyścigowej "włoszczyźnie"??
Nie wyscigowej tylko RAJDOWEJ!!.... B-grupowa Lancia jeżeli mnie pamięć nie okłamuje. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 Skąd: 05-092 ![]() |
No to sobie wymyslilem
-------------------- Do you know what Nemesis means?
A righteous infliction of retribution by an appropriate agent, personified in this case by a horrible cunt. Me. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
W europie kompresory zakłada niemiecki G-Power. Zobaczymy ich oferte cenową. Sprzedają je w formie gotowego kitu. Doładowanie na poziomie 0,35 bara moc 370KM moment 400Nm. To jest oczywiście podstawowy / pierwszy STAGE. Wysłałem maila i czekam na odpowiedź. A jezeli ktoś ma na ten temat cos ciekawego do powiedzenia to z chęcią wysłucham.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
przede wszystkim cyfrę: 370KM z 0.35bar doładowania wsadziłbym głęboko pomiędzy bajki
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
Ok. Zobaczymy. Narazie czekam na odpowiedz
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 11 October 2002 ![]() |
kompresor = kupa
turbo = power up to you i nie wierz w takie bzdury "tunerów" |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 17 December 2002 Skąd: Łódź ![]() |
Od razu promu kosmicznego... W GB pomyka sobie fieścinka, która ma charger, turbo i nitro, i biega skubana bodajże 12s. Małe wtrącenie na temat było [url=http://forum.streetracing.pl/viewtopic.php?t=4677&postdays=0&postorder=asc&start=15:13uxbakf]tu[/url:13uxbakf]. A więcej trzeba szukać we wspomnianym C&CC 04/2003.
A co do zaprzestania rozwijania tego pomysłu w Lancii Delcie S4, to podejrzewam, że kreskę na tym położył koniec Bgrupy. W Bgrupie można było nadłubać bardzo dużo, a skąd wziąć dawcę do Agrupy, który by miał turbo i sprężarkę na raz? K.Y. -------------------- Anung un Rama
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 17 December 2002 Skąd: Łódź ![]() |
CYTAT("OZ":32ueah8h) kompresor = kupa
turbo = power Na prostej może i tak. Na torach niektórzy wolą mniej, a rozwijane równomiernie niż ,,nic, nic, nic, JEBUT!!...''. K.Y. -------------------- Anung un Rama
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 22:50 |