![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 09 June 2014 ![]() |
Witam wszystkich. Jak w temacie szukam firmy zajmujacej sie tuningiem mechanicznym silnika. Chodzi o przerobke glowicy, walkow, kolektorow. Ogolem chodzi mi o to aby jak najwiecej wyciagnac z silnika 3.6 fsi 300km bez montazu turbo. Jest duzo firm w internecie ale nie znam za duzo opini. Pozdrawiam
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 23 February 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Jak byś napisał skad jestes było by duuużo prościej
-------------------- Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Mon, 09 June 2014 ![]() |
Jestem z wojewodztwa kujawsko pomorskiego okolice Inowroclawia jednak bardziej zalezy mi na dobrej firmie nawet jezeli bedzie 300km ode mnie.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
W jakim aucie masz ten silnik? Orientujesz się jakie są koszty takich "modów"?
-------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Mon, 09 June 2014 ![]() |
Wiem ile kosztuje swap i przypuszczam że mody też do tanich nie należą
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 August 2006 Skąd: POMORZE ![]() |
wolno ssaki to ciezki temat , duzo trzeba zainwestować aby był marny przyrost
szkoda zachodu, ja mogę coś wymodzić ale czy to się opłaca -------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
No pewnie da, ale rozważając inne wałki musisz się upewnić jaki wznios ogarną sprężyny zaworowe oraz prowadnice. Zwykle trzeba zmieniać i koszty idą w górę. Kolejna sprawa to luz między tłokiem a zaworami w TDC, okaże się, że jest ciasno i dojdzie do kolizji więc trzeba tłoki przerabiać/zmienać. Jak już robisz tłoki to je odchudzasz jak również korby, sworznie oraz wał, bo skoro wszystko masz na stole...
I koszta rosną, a to co napisałem wyżej to nie wszystko. P.S. Też wczoraj zmieniałem wałki z zaworami oraz uszczelniaczami 'na szybko'. Skończyło się tym, że zawór pomimo podparcia jakoś się wywinął i wpadł więc głowice zdjęte. Jak już zdjęte to robimy kanały i zawory, planujemy... i koszty rosną. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Kolego może w napisz w jakie moce celujesz i ile $$$ chcesz wydać. Tuning wolno-ssaka jest jak najbardziej do zrobienie ale to są bardzo drogie KM. Jak uzyskasz z 350KM 370KM to moim zdaniem będzie świetny wynik, ale nie był bym takim optymistom. Co do kosztów to:
-Wałki SHRICK około 5 000 zł -Sprężynki i talerzyki SUPERTECH około 3500 -można pokusić się o zawory SUPERTECH ssące 1200zł wydechowe z Inconel-u 2000zł -obróbka głowicy porting strzelam około 3000zł chyba że dorzucimy berylowe gniazda zaworowe to będzie drożej -doprężające tłoki około 4 000zł -korbowody około 2 000zł I w taki sposób wpakujesz w częściach około 20 000zł(nie liczyłem wydechu dolotu itp.), auto już powinno fajnie jechać ale na uwadze musisz mieć fakt że kręcenie wyżej motoru to nie taka łatwa zabawa i bardzo prawdopodobne, że pojawią się problemy z rozrządem. Kolejna sprawa, że będziesz miał moc porównywalną z 2.0 tfsi po wirusie. Jak już koniecznie chcesz dłubać 3.6 tfsi to idź lepiej w turbo, rozwiązanie może nie idealne ale finalny efekt o wiele bardziej satysfakcjonujący. A tak na marginesie to najrozsądniejsza opcja to zmienić auto np. coś z 3.0 tfsi jak ma być VAG koło kompresora, program i jeździsz. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Mon, 09 June 2014 ![]() |
Właśnie celowalem gdzieś w okolice 350km. Liczyłem na jakieś 10tyś max 15tyś. 20tyś to już jednak trochę dużo jeżeli miał bym zyskać 50km. Jednak zależy mi też na tym aby motor został wolnossacy. Zmiana silnika nie wchodzi w grę.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Mon, 09 June 2014 ![]() |
Auta też zmienić nie mogę. Mam je już 7 lat i przez ten okres tylko silniki się zmieniały.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Możesz zrobić:
-porting głowicy tak jak poprzednio przyjąłem 3 000zł -wydech 2 000- 3 000 zł w zależności czego oczekujesz -dolot 2 000 zł jak ma być grubo to itb Przyrosty znacznie mniejsze, ale silnik bezpieczny i po portingu zyskujesz zupełnie inną charakterystykę silnika. Co to za auto??? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 July 2016 ![]() |
Z takim silnikiem jest skoda 260kunia a 300kunia ma passek.
PS. Jeśli nie chcesz turbo może przemyśl małe doładowanie kompresorem . W zupełności starczyłoby do 0.5bara nawet nie otwierając silnika. To jest jakieś rozwiązanie a efekt nieporównywalny do wolnossaka czy szlifowania z nowymi wałkami, a wystarczający koniec deptania w momencie gdyby miało wstać turbo. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 June 2007 Skąd: inowrocław ![]() |
zrób najpierw pomiar serii żeby nie okazało się ze mu brakuje do 300KM, zdarzały się już takie które miały po 270KM
-------------------- Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Mon, 09 June 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
A nie lepiej wysłać głowicę z kolektorem na porting do Dziaka, wałki kupić schricka lub catcamsa jeżeli robią takie + mocniejsze sprężynki itp. a strojenie to już zależnie gdzie masz blisko. Ja polecam Walas MotorSport - Kamień Pom. Wszystko uzależnione gdzie mieszkasz.
-------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 05:42 |