Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Tuning Honda Civic 1.4 5D
rollomay
post Wed, 15 Jun 2005 - 17:04
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 13 June 2005
Skąd: Wrocek





Witam,

Posiadam Honde Civic 1.4 5D z '99 roku i chcialbym ja nieco zmodyfikowac. W planie mam modernizacje zawieszenia, hamulcow i zmiany w silniku. Problem w tym, ze nie nie mam zbyt duzego rozeznania odnosnie zagadnienia tuningu i stad ten watek. W skrocie: Od czego radzilibyscie zaczac? Gdzie kupic czesci itd.?

pzdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 15 Jun 2005 - 17:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pHej
post Wed, 15 Jun 2005 - 17:14
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 February 2005
Skąd: Wesoła





a ile chcesz mieć koni?
i zacznij od przejżenia tego forum


--------------------
Enjoy!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rollomay
post Wed, 15 Jun 2005 - 17:31
Post #3


Rookie
Dołączył: Mon, 13 June 2005
Skąd: Wrocek





Forum juz zaczalem przegladac, ale z braku dostatecznej wiedzy i doswiadczenia wole sie 5x zapytac zanim cos rusze w samochodzie )

Ile koni? Mysle o poziome rzedu 100-110KM.

pzdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pHej
post Wed, 15 Jun 2005 - 17:38
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 February 2005
Skąd: Wesoła





no to wydech, dolot, chip(SMT chyba najlepsze), może wałki
zawias- sprężyny
hamulce- płyn, ew. klocki i tarcze nawiercane


--------------------
Enjoy!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciek_civic
post Wed, 15 Jun 2005 - 17:43
Post #5


User
Dołączył: Fri, 19 March 2004
Skąd: Warszawa





forum.civicklub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pHej
post Wed, 15 Jun 2005 - 17:52
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 February 2005
Skąd: Wesoła





a masz jakiś ograniczony budżet?


--------------------
Enjoy!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rollomay
post Wed, 15 Jun 2005 - 18:39
Post #7


Rookie
Dołączył: Mon, 13 June 2005
Skąd: Wrocek





Budzet niestety jest ograniczony dlatego poszczegolne przerobki chce prowadzic etapami. Co byloby najlepiej zrobic na poczatek: silnik czy zawieszenie?
Co do dolotu i wydechu to prosilbym o wiecej informacji - co? gdzie? jak? niestety mam o tym mgliste pojecie

pzdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pHej
post Wed, 15 Jun 2005 - 19:17
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 February 2005
Skąd: Wesoła





moim zdaniem lepiej zacząć od silnika
z wrocławia nie jestem, ale na pewno każda firma tuningowa ci to zrobi
wydech bedzie jakieś 2000zł, dolot ze 400zł, sprężyny ok. 400zł, SMT 6 1100zł+strojenie 400zł itd...


--------------------
Enjoy!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Wed, 15 Jun 2005 - 20:32
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





najpierw przygotuj auto pod wieksza moc, bo pewnie na 110KM sie nie skonczy. wiec w pierwszej kolejnosci zawias kompletny, a nie same sprezyny i hamulce. moc na kocu. jak nie stac CIe na wydanie 2-3kzl na zawias to pierwsze amory pozniej sprezyny

na tym forum jest mnostwo takich tematow w dziale Japanese Performance tez


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACIOR
post Wed, 15 Jun 2005 - 20:46
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 March 2003
Skąd: Lublin





Poszukaj użytkownika kfaku na tym forum, wie sporo o dłubaniu takiego silnika i jeździ jedynym Civic Turbo który niewybuchł pomimo iż właściciel to niemiłosierny kat, jakieś niskie 15 chyba robił.


--------------------
Hp is one thing, putting it down to the track is another.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rollomay
post Wed, 15 Jun 2005 - 21:35
Post #11


Rookie
Dołączył: Mon, 13 June 2005
Skąd: Wrocek





W turbo chyba nie bede sie pakowac, bo raz, ze to juz wieksza inwestycja a dwa to silnik 1.4 nie jest tego chyba wart - rakiety z niego i tak nie zrobie a ma sluzyc do codziennej i dlugiej ekspolatacji.

Jezeli na poczatek zawieszenie to co powinienem zmienic i na co? Rozumiem, ze sprezyny i amortyzatory, hamulce (tarcze, klocki) co jeszcze?

pzdr.

ps: ciekawi mnie ile generalnie mocy mozna wycisnac z takiego silnika (bez turbo), zachowujac jego zywotnosc? Jak wspomnialem auto ma sluzyc do codziennej jazdy i zalezy mi na jego niezawodnosci
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Wed, 15 Jun 2005 - 21:44
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





CYTAT
ciekawi mnie ile generalnie mocy mozna wycisnac z takiego silnika (bez turbo), zachowujac jego zywotnosc?

Do około 20% serii żeby i silnik wyrabiał i reszta osprzętu. Powyżej tego bedzie przyśpieszone zużycie. To taki standard w większości silników.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Wed, 15 Jun 2005 - 21:50
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





uzytkownik graphi --> profile.php?mode=viewprofile&u=1932 mial kiedys dobrze nadlubane 1.4 w n/a. zapytaj go o to autko. nie chce klamac ale chyba mial dobrze ponad 120KM

a hamulce np. z cifa vti, mylse ze na forum civic'a ludzie powiedza najwiecej. zawias --> niestety, szukaj na forum


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rollomay
post Thu, 16 Jun 2005 - 11:39
Post #14


Rookie
Dołączył: Mon, 13 June 2005
Skąd: Wrocek





W kwestii hamulcow mysalem o: tarczach brembo max i klockach ferodo (premium?). Co jeszcze warto zmienic w ukladzie hamulcowym?

pzdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Thu, 16 Jun 2005 - 12:00
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





słuchaj, wszystko zależy od tego co ci w hamulcach nie pasuje i czego od nich oczekujesz.
W hamulcach możesz zmienić wszystko zaczynając od klocków a kończąc na zestawie z 3 tłoczkowymi zaciskami, na tarczach takich że musiał byś zmienić felgi na 17" zeby sie zmieściły i z przewodami hamulcowymi w stalowym oplocie z zalanym jakimś wybitnie wyścigowym płynem.
trudno pisac warto i niewarto nie znając twoich kryteriów. Dla jednego warto zmieniać tylko klocki a dla drugiego wymiana tarcz na większe to podstawa - tym bardziej że z tyłu masz chyba bębny?
Wiec tuning hamulców w przypadku 5D to pewnie wydatek od 100 do 8 tys zł. Gdześ tam po drodze twoje "warto" zamienia sie w "niewarto". STandardowy zjadacz bułek zmienia tarcze na lepsze, klocki na lepsz i dba o płyn. Tyle.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zyzy
post Thu, 16 Jun 2005 - 21:49
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: Pruszków





sprzedac i kupic cos szybszego, zostawic i zagazowac i kupic cos syzbszego,


--------------------
Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rollomay
post Fri, 17 Jun 2005 - 14:39
Post #17


Rookie
Dołączył: Mon, 13 June 2005
Skąd: Wrocek





A co szybszego kupic? VTI 6-generacji sa fajne, tylko takiego to ciezko znalezc
pzdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zyzy
post Sun, 19 Jun 2005 - 11:16
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: Pruszków





CYTAT("rollomay":37lbuzrm)
A co szybszego kupic? VTI 6-generacji sa fajne, tylko takiego to ciezko znalezc
pzdr.

niekoniecznie np 200sx czy 4gen badz 5gen nawet d16 bedze szybsze i lepsza baza do modyfikacji a jak sie cos spsuje do bedzesz mił do ejzdzenia d14 5d


--------------------
Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Peter
post Tue, 21 Jun 2005 - 15:00
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Z Warszawy





W praktyce HC3D seryjny kręci na G-Tech`u jakieś 9.6-9.8 Tyle mi się udało osiągnąć na rozstanie.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Tue, 21 Jun 2005 - 16:10
Post #20


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





ponizej 10s z 1.4? troszeczke jezdzilem takim smochodem i bym bardziej oscylowal kolo 11s do 100km/h. chyba 1.6 110km tak bedzie jezdzil.


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 07:54