![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 13 June 2005 Skąd: Wrocek ![]() |
Witam,
Posiadam Honde Civic 1.4 5D z '99 roku i chcialbym ja nieco zmodyfikowac. W planie mam modernizacje zawieszenia, hamulcow i zmiany w silniku. Problem w tym, ze nie nie mam zbyt duzego rozeznania odnosnie zagadnienia tuningu i stad ten watek. W skrocie: Od czego radzilibyscie zaczac? Gdzie kupic czesci itd.? pzdr. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 February 2005 Skąd: Wesoła ![]() |
a ile chcesz mieć koni?
i zacznij od przejżenia tego forum -------------------- Enjoy!
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 13 June 2005 Skąd: Wrocek ![]() |
Forum juz zaczalem przegladac, ale z braku dostatecznej wiedzy i doswiadczenia wole sie 5x zapytac zanim cos rusze w samochodzie )
Ile koni? Mysle o poziome rzedu 100-110KM. pzdr. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 February 2005 Skąd: Wesoła ![]() |
no to wydech, dolot, chip(SMT chyba najlepsze), może wałki
zawias- sprężyny hamulce- płyn, ew. klocki i tarcze nawiercane -------------------- Enjoy!
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 19 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
forum.civicklub.pl
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 February 2005 Skąd: Wesoła ![]() |
a masz jakiś ograniczony budżet?
-------------------- Enjoy!
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 13 June 2005 Skąd: Wrocek ![]() |
Budzet niestety jest ograniczony dlatego poszczegolne przerobki chce prowadzic etapami. Co byloby najlepiej zrobic na poczatek: silnik czy zawieszenie?
Co do dolotu i wydechu to prosilbym o wiecej informacji - co? gdzie? jak? niestety mam o tym mgliste pojecie pzdr. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 February 2005 Skąd: Wesoła ![]() |
moim zdaniem lepiej zacząć od silnika
z wrocławia nie jestem, ale na pewno każda firma tuningowa ci to zrobi wydech bedzie jakieś 2000zł, dolot ze 400zł, sprężyny ok. 400zł, SMT 6 1100zł+strojenie 400zł itd... -------------------- Enjoy!
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
najpierw przygotuj auto pod wieksza moc, bo pewnie na 110KM sie nie skonczy. wiec w pierwszej kolejnosci zawias kompletny, a nie same sprezyny i hamulce. moc na kocu. jak nie stac CIe na wydanie 2-3kzl na zawias to pierwsze amory pozniej sprezyny
na tym forum jest mnostwo takich tematow w dziale Japanese Performance tez -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin ![]() |
Poszukaj użytkownika kfaku na tym forum, wie sporo o dłubaniu takiego silnika i jeździ jedynym Civic Turbo który niewybuchł pomimo iż właściciel to niemiłosierny kat, jakieś niskie 15 chyba robił.
-------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 13 June 2005 Skąd: Wrocek ![]() |
W turbo chyba nie bede sie pakowac, bo raz, ze to juz wieksza inwestycja a dwa to silnik 1.4 nie jest tego chyba wart - rakiety z niego i tak nie zrobie a ma sluzyc do codziennej i dlugiej ekspolatacji.
Jezeli na poczatek zawieszenie to co powinienem zmienic i na co? Rozumiem, ze sprezyny i amortyzatory, hamulce (tarcze, klocki) co jeszcze? pzdr. ps: ciekawi mnie ile generalnie mocy mozna wycisnac z takiego silnika (bez turbo), zachowujac jego zywotnosc? Jak wspomnialem auto ma sluzyc do codziennej jazdy i zalezy mi na jego niezawodnosci |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT ciekawi mnie ile generalnie mocy mozna wycisnac z takiego silnika (bez turbo), zachowujac jego zywotnosc?
Do około 20% serii żeby i silnik wyrabiał i reszta osprzętu. Powyżej tego bedzie przyśpieszone zużycie. To taki standard w większości silników. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
uzytkownik graphi --> profile.php?mode=viewprofile&u=1932 mial kiedys dobrze nadlubane 1.4 w n/a. zapytaj go o to autko. nie chce klamac ale chyba mial dobrze ponad 120KM
a hamulce np. z cifa vti, mylse ze na forum civic'a ludzie powiedza najwiecej. zawias --> niestety, szukaj na forum -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 13 June 2005 Skąd: Wrocek ![]() |
W kwestii hamulcow mysalem o: tarczach brembo max i klockach ferodo (premium?). Co jeszcze warto zmienic w ukladzie hamulcowym?
pzdr. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
słuchaj, wszystko zależy od tego co ci w hamulcach nie pasuje i czego od nich oczekujesz.
W hamulcach możesz zmienić wszystko zaczynając od klocków a kończąc na zestawie z 3 tłoczkowymi zaciskami, na tarczach takich że musiał byś zmienić felgi na 17" zeby sie zmieściły i z przewodami hamulcowymi w stalowym oplocie z zalanym jakimś wybitnie wyścigowym płynem. trudno pisac warto i niewarto nie znając twoich kryteriów. Dla jednego warto zmieniać tylko klocki a dla drugiego wymiana tarcz na większe to podstawa - tym bardziej że z tyłu masz chyba bębny? Wiec tuning hamulców w przypadku 5D to pewnie wydatek od 100 do 8 tys zł. Gdześ tam po drodze twoje "warto" zamienia sie w "niewarto". STandardowy zjadacz bułek zmienia tarcze na lepsze, klocki na lepsz i dba o płyn. Tyle. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 17 October 2002 Skąd: Pruszków ![]() |
sprzedac i kupic cos szybszego, zostawic i zagazowac i kupic cos syzbszego,
-------------------- Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 13 June 2005 Skąd: Wrocek ![]() |
A co szybszego kupic? VTI 6-generacji sa fajne, tylko takiego to ciezko znalezc
pzdr. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 17 October 2002 Skąd: Pruszków ![]() |
CYTAT("rollomay":37lbuzrm) A co szybszego kupic? VTI 6-generacji sa fajne, tylko takiego to ciezko znalezc
pzdr. niekoniecznie np 200sx czy 4gen badz 5gen nawet d16 bedze szybsze i lepsza baza do modyfikacji a jak sie cos spsuje do bedzesz mił do ejzdzenia d14 5d -------------------- Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Z Warszawy ![]() |
W praktyce HC3D seryjny kręci na G-Tech`u jakieś 9.6-9.8 Tyle mi się udało osiągnąć na rozstanie.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
ponizej 10s z 1.4? troszeczke jezdzilem takim smochodem i bym bardziej oscylowal kolo 11s do 100km/h. chyba 1.6 110km tak bedzie jezdzil.
-------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 07:54 |