Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Closed TopicStart new topic
> Toyota Corolla E12 1.6 Turbo, prawdopodobnie jedyna taka w Polsce
Robert_SRMMz
post Tue, 24 Jun 2008 - 10:58
Post #1


User
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: Mińsk Mazowiecki





Na wstępie - nie jestem właścicielem samochodu jest nim mój dobry znajomy.

Pewnego dnia udumał on sobie uturbić to auto. Jak pomyślał tak ruszył w tym kierunku. Nie była to łatwa droga, co tuner to problem. VTG nie podjęło się projektu, z przyczyn prozaicznych, nie miało doświadczenia z marką Toyota, inni uważali że nie da rady uturbić tego silnika. Po długich poszukiwaniach znalazł się jeden odważny...

Model:
Toyota Corolla E12 1.6 110KM 2003r. - po shamowaniu przed softem okazało się że jest 101KM

Tuner:
Grzegorz Grabowski

Zakres modyfikacji:

- Silnik
1.6 101KM - seria turbodoładowany (soft turbo) 166 KM

- Układ Dolotowy
nowe orurowanie
Turbo z Volvo 2.7l diesel (TD40)
blow off
IC

- Układ Wydechowy
pełny przelot o średnicy 2,5 cala

- Elektronika
brak ingerencji w elektronikę - seria

- Układ Napędowy
short shift-er TTE
docisk by Radzikowski

- Układ Hamulcowy
seria

- Zawieszenie
sprężyny Eibach -3cm

- Wnętrze i Car Audio
seryjne CD

- Body KIT i Oświetlenie
zdjęte listwy boczne i drzwi spolerowane na gładko

- Fabryczna Moc i Moment:
101KM i 150Nm

- 166KM i 223Nm

Toyota jeździ już od roku na tych parametrach i większych problemów nie było.




















Turbo dmucha 0,3 bara i jest schowane za silnikiem, przez co jest chłodzone cieczą

Od właściciela:
Chcę poinformować że w głębokim żalu i z bólem serca muszę się rozstać z toyotą. Szukamy porządnego i uczciwego streetracing-owca który zechce auto odkupić aby dalej służyło godnie na naszych drogach nie tylko w charakterze spokojnego dupowozu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 24 Jun 2008 - 10:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Maxim555
post Tue, 24 Jun 2008 - 11:10
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Nie dało się zapakować 2,0?

Edit: Albo 1,8?

Jaki wyszedł koszt tego turbienia?
Jak dla mnie to zakładanie turbo dla 166Km w dość ciężkim samochodzie, to tak jak stracić prawko za jazdę po pijanemu na rowerze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert_SRMMz
post Tue, 24 Jun 2008 - 11:21
Post #3


User
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: Mińsk Mazowiecki





rozwiń myśl wink.gif

generalnie właścicielowi chodziło o turbo.
Samochód przyjemnie lata - na poziomie Hondy Civic VTi, a śmiem twierdzić że po zdjęciu 17" felg nawet lepiej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Tue, 24 Jun 2008 - 11:23
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Auto z turbiną, które jeździ jak seryjne auto N/A, Trochę to dla mnie bez sensu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kucza
post Tue, 24 Jun 2008 - 11:25
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 March 2004
Skąd: Kętrzyn/Wawa





CYTAT(Maxim555 @ Tue, 24 Jun 2008 - 11:10) *
Nie dało się zapakować 2,0?

Edit: Albo 1,8?

Jaki wyszedł koszt tego turbienia?
Jak dla mnie to zakładanie turbo dla 166Km w dość ciężkim samochodzie, to tak jak stracić prawko za jazdę po pijanemu na rowerze.
0.3 bara to nie oszukujmy się, ledwo co na pokrycie strat. Pewnie przy 0.5 było by pod 200.


--------------------
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert_SRMMz
post Tue, 24 Jun 2008 - 11:32
Post #6


User
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: Mińsk Mazowiecki





CYTAT(Maxim555 @ Tue, 24 Jun 2008 - 11:23) *
Auto z turbiną, które jeździ jak seryjne auto N/A, Trochę to dla mnie bez sensu.


koszt silnika + montaż - koszta te same.

W turbo masz moment, a takie gdybanie to wiesz...
plusem jest również dużo przyjemniejszy efekt dźwiękowy.

CYTAT(Kucza @ Tue, 24 Jun 2008 - 11:25) *
0.3 bara to nie oszukujmy się, ledwo co na pokrycie strat. Pewnie przy 0.5 było by pod 200.


w tym projekcie nie chodziło o zbudowanie 300konnego monstrum ziejącego ogniem. Jest lajtowo fakt.
Spalanie na poziomie serii a osiągi może nie powalające ale są przyjemniejsze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 24 Jun 2008 - 11:49
Post #7


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





A ja bym się chętnie dowiedział, jak ogarnięto VVTi oraz jak rozwiązano zasilanie w paliwo. Jaki jest AFR?


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert_SRMMz
post Tue, 24 Jun 2008 - 11:57
Post #8


User
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: Mińsk Mazowiecki





CYTAT(hwojtek @ Tue, 24 Jun 2008 - 11:49) *
A ja bym się chętnie dowiedział, jak ogarnięto VVTi oraz jak rozwiązano zasilanie w paliwo. Jaki jest AFR?


Z tego co wiem paliwem steruje specjalny układ projektu Grabowskiego, zastosowano też większe wtryski

o AFR podpytam wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_namoamo_*
post Tue, 24 Jun 2008 - 12:12
Post #9









CYTAT(Robert_SRMMz @ Tue, 24 Jun 2008 - 11:57) *
Z tego co wiem paliwem steruje specjalny układ projektu Grabowskiego...


No to się zacznie kolejna "dyskusja".. :rolleyes:

Autko fajne, bo niepozorne! Tylko w tym koszcie to można by znaleźć jakąś corollę TS..
Pozdrawiam!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LCQ
post Tue, 24 Jun 2008 - 12:53
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sat, 06 January 2007
Skąd: to wiesz?





CYTAT(Maxim555 @ Tue, 24 Jun 2008 - 11:10) *
Nie dało się zapakować 2,0?

Edit: Albo 1,8?

Jaki wyszedł koszt tego turbienia?
Jak dla mnie to zakładanie turbo dla 166Km w dość ciężkim samochodzie, to tak jak stracić prawko za jazdę po pijanemu na rowerze.


z tego co mi wiadomo ok 12 tys woła Grabowski za taki zestaw, fajne auto, ale osobiście troche bezsensu wpakowana kasa przy ogólnych możliwościach rynku wink.gif


--------------------
Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 24 Jun 2008 - 13:03
Post #11


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





to jednak fenomenalne, ze jak nikt nie chce, to gms zrobi.. jak jezdzi, dziala i sie nie sra to w sumie najwazniejsze..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hubanek
post Tue, 24 Jun 2008 - 13:20
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 01 October 2006
Skąd: Wwa / Octane Squad ;)





a co ma piernik do wiatraka ..


--------------------
WWW.PROCUSTOM.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pastorex
post Tue, 24 Jun 2008 - 13:52
Post #13


Rookie
Dołączył: Mon, 28 May 2007
Skąd: MMz





Cześć to ja jestem właścicielem tego auta i dziękuje za pomoc Robertowi który założył ten temat.

Taki zestaw kosztował 7300 a nie 12 tys zł smile.gif to tylko pokazuje jak wielu jest "specjalistów" na forach internetowych.

Chłopaki nie chodzi o to żeby się spierać czy warto czy nie warto bo to tylko i wyłącznie moja sprawa. Gdybym wiedział że po roku będe musiał samochód sprzedać to bym go nie uturbiał na pewno.

Z autem absolutnie nic się złego nie dzieje, jeździ jak powinno, wszystko gra.

Będe starał się odpowiadać na większość waszych pytań aczkolwiek chciałbym zaznaczyć że specjalistą mechanikiem nie jestem i na wszystkim się nie znam jak niektórzy tongue.gif

Zainteresowanych proszę o kontakt na prv.

Pozdrawiam
Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Tue, 24 Jun 2008 - 15:01
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





trochę kurcze dużo wyszło jak za podmianę turbo orurowanie i wydech... afr pewnie nie jednego ciekawi, no i ten tajemniczy system sterowania afr przez seniora grabbo. może więcej fotek tych jakże zachwycających rozwiązań ?


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Tue, 24 Jun 2008 - 15:08
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Zaraz kolejny watek utonie w morzu komentazy nt. p. G. ....

Najwazniejsze jest to ze auto cieszy swojego wlasciciela wiec wszelka dyskusja na w/w temat nie ma sensu, jesli autor zechce to pokaze nam rozwiazania konstrukcyjne, nie wiem czy to cos da ale prosze was nie niszczmy kolejnego watku...





Fajne auto, mogles isc w n/a z takim budzetem ale nie cieszylbys sie takim momentem obrotowym i pewnie by sporo wiecej palilo. Czy moglbys poklikac kilka fotek tego jak jest to wszystko zainstalowane ? Auto jezdzi na map czy na maf ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wizard
post Tue, 24 Jun 2008 - 15:16
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 March 2007
Skąd: Gliwice/Rybnik





Całkiem duży przyrost (101->166) jak na zaledwie 0,3 bara. Ogólnie ciekawy projekt. Można pójsc na łatwizne i wrzucić 1.8. A tak przynajmniej wiadomo, że można brać sie za ten silnik i podejmować nowe wyzwania. Przyszły własciciel zawsze może zakuć i dmuchać znacznie wiecej a wtedy 1.8 VVTi nie bedzie stanowiło żadnego problemu tongue.gif


--------------------
200KM/290Nm/1088kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sane
post Tue, 24 Jun 2008 - 15:33
Post #17


Moderator
Dołączył: Thu, 17 March 2005
Skąd: ludzi znam tu i tam





CYTAT(wizard @ Tue, 24 Jun 2008 - 15:16) *
Przyszły własciciel zawsze może zakuć i dmuchać znacznie wiecej a wtedy 1.8 VVTi nie bedzie stanowiło żadnego problemu tongue.gif


żeby 1.8 VVTi nie stanowiło problemu, to wcale nie musi zakuwać...
0,1 bara więcej i daje spokojnie radę cool.gif

a tak na marginesie: co stoi na przeszkodzie, żeby podnieść doładowanie choćby o te 0,1 bara?


--------------------
Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LCQ
post Tue, 24 Jun 2008 - 15:37
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Sat, 06 January 2007
Skąd: to wiesz?





CYTAT(Pastorex @ Tue, 24 Jun 2008 - 13:52) *
Taki zestaw kosztował 7300 a nie 12 tys zł smile.gif to tylko pokazuje jak wielu jest "specjalistów" na forach internetowych.


człowieku napisałem bo tak słyszałem od kolegi który miał swoją uturbiać, więc się nie czepiaj


--------------------
Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 24 Jun 2008 - 15:59
Post #19


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Panowie, nie dyskutujemy tutaj o Graboszczaku seniorze, tylko o Corolli.
Mnie naprawdę ciekawi jak wymyślono pożenienie VVTi z turbo, bo przecież to nie jest trywialne.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wizard
post Tue, 24 Jun 2008 - 16:12
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 March 2007
Skąd: Gliwice/Rybnik





CYTAT(Sane @ Tue, 24 Jun 2008 - 14:33) *
żeby 1.8 VVTi nie stanowiło problemu, to wcale nie musi zakuwać...
0,1 bara więcej i daje spokojnie radę cool.gif

a tak na marginesie: co stoi na przeszkodzie, żeby podnieść doładowanie choćby o te 0,1 bara?

Zgadzam się. Tym bardziej, że rozkład mocy jest w tym przypadku znacznie bardziej korzystny. 1.8 VVTi ciągnie świetnie w zdecydowanie zbyt wąskim zakresie. Wcale nie tak łatwo zmienić z 1 na 2 bieg by wejsc w odpowiedni zakres. W 1.6T moc od 5200 do odcięcia utrzymywana jest na 95-100% maks wartości.


--------------------
200KM/290Nm/1088kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 12 August 2025 - 22:02