![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: Mińsk Mazowiecki ![]() |
Na wstępie - nie jestem właścicielem samochodu jest nim mój dobry znajomy.
Pewnego dnia udumał on sobie uturbić to auto. Jak pomyślał tak ruszył w tym kierunku. Nie była to łatwa droga, co tuner to problem. VTG nie podjęło się projektu, z przyczyn prozaicznych, nie miało doświadczenia z marką Toyota, inni uważali że nie da rady uturbić tego silnika. Po długich poszukiwaniach znalazł się jeden odważny... Model: Toyota Corolla E12 1.6 110KM 2003r. - po shamowaniu przed softem okazało się że jest 101KM Tuner: Grzegorz Grabowski Zakres modyfikacji: - Silnik 1.6 101KM - seria turbodoładowany (soft turbo) 166 KM - Układ Dolotowy nowe orurowanie Turbo z Volvo 2.7l diesel (TD40) blow off IC - Układ Wydechowy pełny przelot o średnicy 2,5 cala - Elektronika brak ingerencji w elektronikę - seria - Układ Napędowy short shift-er TTE docisk by Radzikowski - Układ Hamulcowy seria - Zawieszenie sprężyny Eibach -3cm - Wnętrze i Car Audio seryjne CD - Body KIT i Oświetlenie zdjęte listwy boczne i drzwi spolerowane na gładko - Fabryczna Moc i Moment: 101KM i 150Nm - 166KM i 223Nm Toyota jeździ już od roku na tych parametrach i większych problemów nie było. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Turbo dmucha 0,3 bara i jest schowane za silnikiem, przez co jest chłodzone cieczą Od właściciela: Chcę poinformować że w głębokim żalu i z bólem serca muszę się rozstać z toyotą. Szukamy porządnego i uczciwego streetracing-owca który zechce auto odkupić aby dalej służyło godnie na naszych drogach nie tylko w charakterze spokojnego dupowozu |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Nie dało się zapakować 2,0?
Edit: Albo 1,8? Jaki wyszedł koszt tego turbienia? Jak dla mnie to zakładanie turbo dla 166Km w dość ciężkim samochodzie, to tak jak stracić prawko za jazdę po pijanemu na rowerze. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: Mińsk Mazowiecki ![]() |
rozwiń myśl
![]() generalnie właścicielowi chodziło o turbo. Samochód przyjemnie lata - na poziomie Hondy Civic VTi, a śmiem twierdzić że po zdjęciu 17" felg nawet lepiej |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Auto z turbiną, które jeździ jak seryjne auto N/A, Trochę to dla mnie bez sensu.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 14 March 2004 Skąd: Kętrzyn/Wawa ![]() |
Nie dało się zapakować 2,0? 0.3 bara to nie oszukujmy się, ledwo co na pokrycie strat. Pewnie przy 0.5 było by pod 200.
Edit: Albo 1,8? Jaki wyszedł koszt tego turbienia? Jak dla mnie to zakładanie turbo dla 166Km w dość ciężkim samochodzie, to tak jak stracić prawko za jazdę po pijanemu na rowerze. -------------------- Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: Mińsk Mazowiecki ![]() |
Auto z turbiną, które jeździ jak seryjne auto N/A, Trochę to dla mnie bez sensu. koszt silnika + montaż - koszta te same. W turbo masz moment, a takie gdybanie to wiesz... plusem jest również dużo przyjemniejszy efekt dźwiękowy. 0.3 bara to nie oszukujmy się, ledwo co na pokrycie strat. Pewnie przy 0.5 było by pod 200. w tym projekcie nie chodziło o zbudowanie 300konnego monstrum ziejącego ogniem. Jest lajtowo fakt. Spalanie na poziomie serii a osiągi może nie powalające ale są przyjemniejsze |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
A ja bym się chętnie dowiedział, jak ogarnięto VVTi oraz jak rozwiązano zasilanie w paliwo. Jaki jest AFR?
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: Mińsk Mazowiecki ![]() |
|
|
|
gość_namoamo_* |
![]()
Post
#9
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Nie dało się zapakować 2,0? Edit: Albo 1,8? Jaki wyszedł koszt tego turbienia? Jak dla mnie to zakładanie turbo dla 166Km w dość ciężkim samochodzie, to tak jak stracić prawko za jazdę po pijanemu na rowerze. z tego co mi wiadomo ok 12 tys woła Grabowski za taki zestaw, fajne auto, ale osobiście troche bezsensu wpakowana kasa przy ogólnych możliwościach rynku ![]() -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
to jednak fenomenalne, ze jak nikt nie chce, to gms zrobi.. jak jezdzi, dziala i sie nie sra to w sumie najwazniejsze..
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 01 October 2006 Skąd: Wwa / Octane Squad ;) ![]() |
a co ma piernik do wiatraka ..
-------------------- WWW.PROCUSTOM.PL
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 28 May 2007 Skąd: MMz ![]() |
Cześć to ja jestem właścicielem tego auta i dziękuje za pomoc Robertowi który założył ten temat.
Taki zestaw kosztował 7300 a nie 12 tys zł ![]() Chłopaki nie chodzi o to żeby się spierać czy warto czy nie warto bo to tylko i wyłącznie moja sprawa. Gdybym wiedział że po roku będe musiał samochód sprzedać to bym go nie uturbiał na pewno. Z autem absolutnie nic się złego nie dzieje, jeździ jak powinno, wszystko gra. Będe starał się odpowiadać na większość waszych pytań aczkolwiek chciałbym zaznaczyć że specjalistą mechanikiem nie jestem i na wszystkim się nie znam jak niektórzy ![]() Zainteresowanych proszę o kontakt na prv. Pozdrawiam Paweł |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
trochę kurcze dużo wyszło jak za podmianę turbo orurowanie i wydech... afr pewnie nie jednego ciekawi, no i ten tajemniczy system sterowania afr przez seniora grabbo. może więcej fotek tych jakże zachwycających rozwiązań ?
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Zaraz kolejny watek utonie w morzu komentazy nt. p. G. ....
Najwazniejsze jest to ze auto cieszy swojego wlasciciela wiec wszelka dyskusja na w/w temat nie ma sensu, jesli autor zechce to pokaze nam rozwiazania konstrukcyjne, nie wiem czy to cos da ale prosze was nie niszczmy kolejnego watku... Fajne auto, mogles isc w n/a z takim budzetem ale nie cieszylbys sie takim momentem obrotowym i pewnie by sporo wiecej palilo. Czy moglbys poklikac kilka fotek tego jak jest to wszystko zainstalowane ? Auto jezdzi na map czy na maf ? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
Całkiem duży przyrost (101->166) jak na zaledwie 0,3 bara. Ogólnie ciekawy projekt. Można pójsc na łatwizne i wrzucić 1.8. A tak przynajmniej wiadomo, że można brać sie za ten silnik i podejmować nowe wyzwania. Przyszły własciciel zawsze może zakuć i dmuchać znacznie wiecej a wtedy 1.8 VVTi nie bedzie stanowiło żadnego problemu
![]() -------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 17 March 2005 Skąd: ludzi znam tu i tam ![]() |
Przyszły własciciel zawsze może zakuć i dmuchać znacznie wiecej a wtedy 1.8 VVTi nie bedzie stanowiło żadnego problemu ![]() żeby 1.8 VVTi nie stanowiło problemu, to wcale nie musi zakuwać... 0,1 bara więcej i daje spokojnie radę ![]() a tak na marginesie: co stoi na przeszkodzie, żeby podnieść doładowanie choćby o te 0,1 bara? -------------------- Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Taki zestaw kosztował 7300 a nie 12 tys zł ![]() człowieku napisałem bo tak słyszałem od kolegi który miał swoją uturbiać, więc się nie czepiaj -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Panowie, nie dyskutujemy tutaj o Graboszczaku seniorze, tylko o Corolli.
Mnie naprawdę ciekawi jak wymyślono pożenienie VVTi z turbo, bo przecież to nie jest trywialne. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 March 2007 Skąd: Gliwice/Rybnik ![]() |
żeby 1.8 VVTi nie stanowiło problemu, to wcale nie musi zakuwać... 0,1 bara więcej i daje spokojnie radę ![]() a tak na marginesie: co stoi na przeszkodzie, żeby podnieść doładowanie choćby o te 0,1 bara? Zgadzam się. Tym bardziej, że rozkład mocy jest w tym przypadku znacznie bardziej korzystny. 1.8 VVTi ciągnie świetnie w zdecydowanie zbyt wąskim zakresie. Wcale nie tak łatwo zmienić z 1 na 2 bieg by wejsc w odpowiedni zakres. W 1.6T moc od 5200 do odcięcia utrzymywana jest na 95-100% maks wartości. -------------------- 200KM/290Nm/1088kg
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 12 August 2025 - 22:02 |