Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Toyota 4a-fe, toyota corolla 4a-fe
Toyo723
post Fri, 25 Dec 2009 - 21:15
Post #1


Rookie
Dołączył: Fri, 25 December 2009





Witam.

Posiadam rolke e10 1.6 GLi na 16 zaworach(standard) 4a-fe moc 115 koni, jako ze jestem swiezym zapaleńcem motoryzacji nie mam jeszcze dobrego rozeznania na temat tego silnika, czy jest dobra baza na podkręcanie, czy mozna wlozyc slimaka do niego, oczywiscie rozumiem ze wiaze sie to z wymienieniem innych czesci jak sprzeglo, półoski itp. zastanawia mnie czy tez ktos probowal wlozyc VVT-i do tego silnika, chodz watpie bo glowica jest inna niz w ZZ-FE, czy sie oplaca czy nie? nie chce zbytnio robic przekladki silnika, a dopracowac ten ktory posiadam, dodam ze auto prawie od nowosci (rodzice sprowadzili z niemiec, 3 miesieczne auto, niemiec lekko uszkodzil, 10.000km przebiegu miala) wiem jak bylo jezdzone czego moge sie spodziewac co bylo wymienione czy bite itp. dlatego chce na wlasnym silniku modzic bo wiem ze mi jeszcze dlugo pochodzi. prosilbym o jakies info, wlasne doswiadczenia, przeróbki itp.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczow i z gory wielkie dzieki smile.gif


--------------------
Toyota Corolla Liftback e10 1.6 GLi 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 25 Dec 2009 - 21:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
cfaniak
post Fri, 25 Dec 2009 - 23:00
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 26 November 2004
Skąd: Warsaw





Nie "chcem" tylko chce, tak na początek.......
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Toyo723
post Sat, 26 Dec 2009 - 12:21
Post #3


Rookie
Dołączył: Fri, 25 December 2009





ok spoko smile.gif


--------------------
Toyota Corolla Liftback e10 1.6 GLi 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Sat, 26 Dec 2009 - 14:20
Post #4


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Rzeźbienie w tym silniku nie ma większego sensu, bo do porządnego NA musiałbyś go doprężyć na innych tłokach, wymienić korby itp. Z kolei założenie głowicy z 4A-GE do seryjnego dołu silnika mija się z celem. Jeśli motor ma pozostać wolnossący to pomyśl o późnym 4A-GE 16v albo o 20v, a jeśli chcesz iść w doładowanie to najlepszym wyjściem byłby 4A-GZE (seryjnie z kompresorem i mocnymi wnętrznościami).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Toyo723
post Sat, 26 Dec 2009 - 14:41
Post #5


Rookie
Dołączył: Fri, 25 December 2009





no to widze ze glebsza robota sie szykuje chce dociagnac gdzies do 180koni z turbem tak zeby akurat miec do jazdy, czyli do 180 koni nie wytrzyma?


--------------------
Toyota Corolla Liftback e10 1.6 GLi 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R6
post Sat, 26 Dec 2009 - 18:57
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 February 2007





180 koni z tego silnika - to chyba taniej wsadzic 2.0 z celici


--------------------
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Toyo723
post Sat, 26 Dec 2009 - 20:03
Post #7


Rookie
Dołączył: Fri, 25 December 2009





a czy podejdzie taki silnik w e10? a ile tak bezpiecznie mogłbym dociagnac z tego modelu silnika? wiem ze niektorzy wkladali w te modele turbiny ale to zwiazane jest z kosztami:P ale jak chce sie miec depniecie to nie mozna oszczedzac


--------------------
Toyota Corolla Liftback e10 1.6 GLi 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucifuge
post Sun, 27 Dec 2009 - 12:28
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 10 March 2004





jestes w stanie uzyskac ze 150 KM, tu poczytaj o zabawie z 4efe, prawie identyczna droga przed toba:

http://www.forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=129

sam zdecydaj czy chce ci sie tyle wkladac i tak babrac

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Toyo723
post Sun, 27 Dec 2009 - 19:26
Post #9


Rookie
Dołączył: Fri, 25 December 2009





dzieki serdeczne. widze ze niezly przyrost mocy jak na 1,3 ciekawi mnie czy bazą wyjsciową bylo 75 koni czy 88, bo jak 75 to ladnie podciagniecie, pomalu bede cos kombinowal samemu, bo lubie grzebac sie w silnikach. jeszcze raz dzieki serdeczne


--------------------
Toyota Corolla Liftback e10 1.6 GLi 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucifuge
post Sun, 27 Dec 2009 - 23:12
Post #10


Frequent User
Dołączył: Wed, 10 March 2004





4efe 75 km i 86 to mechanicznie takie same silniki, powodzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hater
post Tue, 29 Dec 2009 - 10:45
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 18 August 2009
Skąd: Sobótka





jak okolo 180 KM to nie lepiej po prostu 3S-GE na poczatek swap i pozniej o rozwoj nie bedzie ciezko (wtedy mozna uderzyc w turbo jak bedzie malo). takie moje zdanie ( po czesci tez marzenie o takiej rolce).


--------------------
e36 318Ti zabawka -było
E36 325 sedan - nowa zabawka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STarlet
post Tue, 29 Dec 2009 - 14:12
Post #12


User
Dołączył: Tue, 03 March 2009





CYTAT
czy jest dobra baza na podkręcanie

nie smile.gif

poczytaj za to o swapie na 3sge
http://www.forum.corollaclub.org/viewtopic...560&start=0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horacjusz
post Fri, 06 May 2011 - 08:13
Post #13


Rookie
Dołączył: Fri, 06 May 2011





A ja się nie zgodzę mam takom corollke od grudnia 2010 tzn e9 4a-fe 3 drzwi. I można tanim kosztem troszkę poprawić jej osiągi. Łatwo dostać wyliczony dolot + Firmowy stożek. Układ wydechowy przelot. Można na ebayu kupić kolektor 4-2-1. Tak samo ten silnik posiada regulowane kółko rozrządu na wałku ssącym. Zabawa zapłonem i autko dobrze brzmi całkiem dobrze przyspiesza I co najlepsze bezproblemowo zamyka licznik. Pozdro i miłej zabawy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 13:33