![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 31 October 2005 Skąd: Białystok ![]() |
Posiadam Capri MKIII 2.8V6 i stoję przed dylematem zakupu opon do swojego szrota:) Kolega może mi tanio załatwić komplecik Toyo Proxes T1-R, albo Goodyear-ów Eagle F1 GSD3.
Rozmiar kapci - 195/50 R15 Przewertowałem wszystkie oponiarskie wątki... i mam straszny mętlik w głowie;) Czy ktoś kto jeździł na Toyo T1-R (T1-S) i Goodyear'ach GSD3 (GSD1, GSD2) mógłby mi powiedzieć, które z tych opon są lepsze? Jedyne "parametry" które mnie interesują to trakcja na suchej/mokrej nawierzchni i trwałość opony. Takie pierduły jak to, czy opona jest głośna, czy nie niezbyt biorę pod uwagę. O oponach Goodyear'a można znaleźć bardzo skrajne opinie... z kolei o Toyo raczej wszyscy wypowiadają się podobnie, które mam wybrać? Dodam, że obie opony mam w tej samej cenie... Czy może warto dołożyć kilka PLNów i kupić jakieś inne opony...? A jeżeli tak to jakie? Z założenia autko ma fajnie latać po krętych drogach i dawać dużo frajdy z jazdy, nie mam zamiaru się nim ścigać, czy coś w tym stylu - chyba, że z własnym cieniem;) O opony się pytam, bo chcę żeby dało się Caprikiem szybko fruwać, ale zarazem bezpiecznie. Dzięki z góry za odpowiedzi, Pozdroxy. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 January 2005 Skąd: ScyZZor'kowo ![]() |
Z obydwóch tych opon bedziesz zadowolony.To jest tak jak pojedynek Subaru z Lancerem...........
-------------------- Nauka jazdy,przygotowywanie do KJS/OES - /Tor Kielce,Ułęż,NMnP/ - pisać PW ;)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT("waszka":1jfhxh2x) Z obydwóch tych opon bedziesz zadowolony.To jest tak jak pojedynek Subaru z Lancerem...........
Nie do końca! To zupełnie inne opony. Toyo starczą na krócej i zachowują się gorzej na mokrej nawierzchni. W zamian lepiej trzymają na suchej. -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 31 October 2005 Skąd: Białystok ![]() |
Czyli Goodyear jest bardziej uniwersalną i trwalszą oponą od Toyo, tak? Jeśli to prawda to chyba wybiorę Goodyeara... czy mógłby ktoś jeszcze się wypowiedzieć na ten temat?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 15 November 2004 Skąd: Częstochowa ![]() |
jeżdze na GSD-3 w rozmiarze 195/45/15 drugi sezon i jest spox. polecam tą oponke.
niestety na Toyo nigdy nie jeździem, ze słyszenia wiem że to też dobra opona. -------------------- MPK
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
mialem kiedys ta klasyczna eagle F1 (nie pamietam dokladnego oznaczenia) i jezeli chodzi o jazde po mokrymn to byla rewelka przy wjazdach w kaluze aquaplaning byl odczuwalny przynajmniej 2X mniej niz na zwyklych oponach
dodam jeszcze ze swego czasu bardzo duzo zalog w puchaze peugeota uzywalo tych opon jako deszczowki -------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 January 2005 Skąd: ScyZZor'kowo ![]() |
CYTAT("Sluger":363jtgti) Nie do końca!
To zupełnie inne opony. Toyo starczą na krócej i zachowują się gorzej na mokrej nawierzchni. W zamian lepiej trzymają na suchej. Toyo na wodzie dużo nie ustępuje jak na asfalcie dużo nie zyskuje - różnice są minimalne. Tak jak Subaru i Lancer to zupełnie inne samochody Jednak cały czas mowa o oponach z najwyższej półki i biorąc pod uwagę całokształt to nie znajdziesz nic lepszego na rynku. -------------------- Nauka jazdy,przygotowywanie do KJS/OES - /Tor Kielce,Ułęż,NMnP/ - pisać PW ;)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 27 January 2003 Skąd: warszawa ![]() |
F1 w/g mnie nie nadaja sie na tor i tego typu zabawy ale na prostą jak najbardziej. Maja szybko zdzieralne powierzchnie boku bierznika.
-------------------- Kopnac to mozesz swoja starą |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
T1-S miałem na MR2 i były to opony znakomite na suchym, nieco nerwowe na mokrym. Poza tym, że trzymały jak wściekłe i do jazdy nadawały się naprawdę bardzo, to moim zdaniem miały dwie zasadnicze wady. Po pierwsze, znikały w oszałamiającym tempie (zjadłem komplet 17" w jeden rok, nie jeżdżąc makabrycznie dużo), po drugie - przednie, w rozmiarze 205/45R17 okazały się być mało odporne na ulicę Puławską w Warszawie, mimo eksperymentów z ciśnieniem powietrza w oponach ścianki poddały się stosunkowo szybko. Pojawiły się bąble, natomiast tylna opona 225/45R17 po prostu eksplodowała po przelocie przez dziurę przy Wyścigach. Ale być może była to kwestia trefnych egzemplarzy, choć wątpię, bo żeby 3 sztuki na 4, parami w różnych rozmiarach, były trefne?
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 28 November 2002 Skąd: Bukareszt - Rumunia ![]() |
Ja z T1-R tez mialem problem z bablami ... dwie opony do wyrzucenia do 4 miesiacach jazdy ...
Ogolnie z tego co opinie kraza u mnie w klubie to: Good Year troche lepszy, ale drozszy, Toyo tansze i troche gorsze. Ja mam T1-R i jestem zadowolony. PZDR -------------------- www.insomniaracing.org
Electric Orange Focus ST |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 January 2005 Skąd: ScyZZor'kowo ![]() |
T1S według mnie mają tylko jedną wielką zaletę : wygląd,który bije na głowę całą resztę,dla którego ludzie kupują tą oponę.Sam kiedyś się na nie skusiłem i więcej tego nie zrobię - no chyba ,że trafią się nówki w super cenie, w innym wypadku nie polecam zakupu.
-------------------- Nauka jazdy,przygotowywanie do KJS/OES - /Tor Kielce,Ułęż,NMnP/ - pisać PW ;)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 31 October 2005 Skąd: Białystok ![]() |
Różnica między Eagle F1 GSD3, a Proxes T1-R jest minimalna... nieodczuwalna dla kieszeni nawet - czyli lepiej kupić GoodYeara?
Jak jest ze ścieralnością tych opon? To prawda, że GoodYear się wyjątkowo szybko kończy? -------------------- MX-5 NB 1.8
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Fri, 31 December 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
Mam Toyo i jestem bardzo zadowolony.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 28 November 2004 ![]() |
T1S są duzo gorsze na mokrym ,z tego co mi sie obiło o uszy Toyo w modelu T1R poprawiło wlasnie trzymanie na mokrym ,racja ze te opony są stosunkowo miękkie ale naprawde T1R to kocur za taka cene ,btw. mialem do wziecia komplet(2) uzywek T1S (jeszcze z 5-6mm) za 200zł ,ale nie w moim rozmiarze. Jakkolwiek zawsze zostaje mało uliczny R888 którego wygląd Waszka mysle ze jednak jest jeszcze lepszy niz T1S wiec nie cała reszte bo jest pare modeli semi-slicków na rynku ale kogo wygląd obchodzi ,niestety o trzymaniu na mokrym trzeba wtedy zapomnieć ale na suchym bedzie ideał
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Tue, 30 December 2003 Skąd: Rzeszów ![]() |
przepraszam, że się wtrące ale mam takie pytanie. Jak na tle wyżej wymienionych opon wypadają dwie następujące opony:
- Yokohama AVS Sport V102 - Kumho Ecsta mx KU 15 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: z MSW ![]() |
GSD 3 na mokrym wyborne IMO, zresztą z jazdy po suchym też jestem zadowolony. Najlepsze opony na jakich jeździłem dotychczas dokładnie w rozmiarze 195/50 R15.
i dodatkowo są piękne IMHO. T1-R jeszcze nie znaju... -------------------- http://www.racingforum.pl/Sygnatury-komercyjne-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 01 June 2003 ![]() |
Miałem Goodyeary GSD2 i raczej niepolecam.
Jak były nowe ,to owszem trzymały doskonale.Z tym ,że wraz z użyciem dramatycznie spadała przyczepność. Być może zostały przegrzane ale tym niemniej niepolecam. Zamówiłem obecnie Toyo T1R zobaczymy jak jest z nimi. Najlepsze dotychczas to ;1.Toyo R 888 2.Pirelli P zero Assimetrico 3.Brigestone S02 Niestety wszystkie powyższe są robione obecnie w niepełnej ofercie no i cena......... -------------------- 968CS
C63w205 190 2,3-16V i inne |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: Sosnowiec / Katowice ![]() |
Biorąc pod uwage uwarunkowania pogodowe i fakt, iż ostatnio praktycznie cały czas pada, lepiej zdecydować się na GSD3 F1, które napewno lepiej poradzą sobie w "polskich" warunkach niż TOYO. Na suchym obie są rewelacyjne. Najprawdopodobniej obie też dosyć szybko się zużyją.
-------------------- CLS V8
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 28 February 2006 Skąd: z zagłębia paliwowego ![]() |
Mam obecnie Toyo Tr-1, rzeczywiście komfortowa miękkka guma, i szalenie przyczepna na suchym ale dobra do jazdy na wprost, po zakrętach największa porażka jaką miałem w zyciu, płynie jak zuzyty kondon( to ze wzgledu na bardzo miękkie ścianki boczne), nigdy w życiu więcej Toyo.
a najlepszą oponą na suche jest oczywiście Yoko Avs Sport- rewelacja, natomiast polecam B Potenza RE 070 - jak narazie lepszej opony na suche i mokre człowiek nie wymyślił. Pozdr. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 22 July 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Mam aktualnie F1 GSD3 w rozmiarze 205/50/16 i jestem bardzo zadowolony. Na mokrym rewelacja na suchym IMO tez bardzo dobrze sobie radzą. Jezeli miałbym teraz kupować to zdecydował bym się na nie jeszcze raz.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:10 |