Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Toyo Proxes T1-R vs. Goodyear Eagle F1 GSD3
Wroniasty
post Sat, 06 May 2006 - 00:10
Post #1


Frequent User
Dołączył: Mon, 31 October 2005
Skąd: Białystok





Posiadam Capri MKIII 2.8V6 i stoję przed dylematem zakupu opon do swojego szrota:) Kolega może mi tanio załatwić komplecik Toyo Proxes T1-R, albo Goodyear-ów Eagle F1 GSD3.

Rozmiar kapci - 195/50 R15

Przewertowałem wszystkie oponiarskie wątki... i mam straszny mętlik w głowie;) Czy ktoś kto jeździł na Toyo T1-R (T1-S) i Goodyear'ach GSD3 (GSD1, GSD2) mógłby mi powiedzieć, które z tych opon są lepsze? Jedyne "parametry" które mnie interesują to trakcja na suchej/mokrej nawierzchni i trwałość opony. Takie pierduły jak to, czy opona jest głośna, czy nie niezbyt biorę pod uwagę.

O oponach Goodyear'a można znaleźć bardzo skrajne opinie... z kolei o Toyo raczej wszyscy wypowiadają się podobnie, które mam wybrać? Dodam, że obie opony mam w tej samej cenie...

Czy może warto dołożyć kilka PLNów i kupić jakieś inne opony...? A jeżeli tak to jakie?

Z założenia autko ma fajnie latać po krętych drogach i dawać dużo frajdy z jazdy, nie mam zamiaru się nim ścigać, czy coś w tym stylu - chyba, że z własnym cieniem;) O opony się pytam, bo chcę żeby dało się Caprikiem szybko fruwać, ale zarazem bezpiecznie. Dzięki z góry za odpowiedzi, Pozdroxy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 06 May 2006 - 00:10
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
waszka
post Sat, 06 May 2006 - 03:33
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 January 2005
Skąd: ScyZZor'kowo





Z obydwóch tych opon bedziesz zadowolony.To jest tak jak pojedynek Subaru z Lancerem...........


--------------------
Nauka jazdy,przygotowywanie do KJS/OES - /Tor Kielce,Ułęż,NMnP/ - pisać PW ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Sat, 06 May 2006 - 16:59
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT("waszka":1jfhxh2x)
Z obydwóch tych opon bedziesz zadowolony.To jest tak jak pojedynek Subaru z Lancerem...........



Nie do końca!
To zupełnie inne opony.
Toyo starczą na krócej i zachowują się gorzej na mokrej nawierzchni.
W zamian lepiej trzymają na suchej.


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wroniasty
post Sun, 07 May 2006 - 17:12
Post #4


Frequent User
Dołączył: Mon, 31 October 2005
Skąd: Białystok





Czyli Goodyear jest bardziej uniwersalną i trwalszą oponą od Toyo, tak? Jeśli to prawda to chyba wybiorę Goodyeara... czy mógłby ktoś jeszcze się wypowiedzieć na ten temat?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kozzi
post Wed, 17 May 2006 - 20:34
Post #5


User
Dołączył: Mon, 15 November 2004
Skąd: Częstochowa





jeżdze na GSD-3 w rozmiarze 195/45/15 drugi sezon i jest spox. polecam tą oponke.
niestety na Toyo nigdy nie jeździem, ze słyszenia wiem że to też dobra opona.


--------------------
MPK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ictus
post Wed, 17 May 2006 - 21:31
Post #6


FotoPstryk
Dołączył: Wed, 02 March 2005
Skąd: Olsztyn





mialem kiedys ta klasyczna eagle F1 (nie pamietam dokladnego oznaczenia) i jezeli chodzi o jazde po mokrymn to byla rewelka przy wjazdach w kaluze aquaplaning byl odczuwalny przynajmniej 2X mniej niz na zwyklych oponach
dodam jeszcze ze swego czasu bardzo duzo zalog w puchaze peugeota uzywalo tych opon jako deszczowki


--------------------
www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waszka
post Fri, 19 May 2006 - 12:35
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 January 2005
Skąd: ScyZZor'kowo





CYTAT("Sluger":363jtgti)
Nie do końca!
To zupełnie inne opony.
Toyo starczą na krócej i zachowują się gorzej na mokrej nawierzchni.
W zamian lepiej trzymają na suchej.


Toyo na wodzie dużo nie ustępuje jak na asfalcie dużo nie zyskuje - różnice są minimalne.
Tak jak Subaru i Lancer to zupełnie inne samochody
Jednak cały czas mowa o oponach z najwyższej półki i biorąc pod uwagę całokształt to nie znajdziesz nic lepszego na rynku.


--------------------
Nauka jazdy,przygotowywanie do KJS/OES - /Tor Kielce,Ułęż,NMnP/ - pisać PW ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zwierzak
post Fri, 19 May 2006 - 12:55
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 27 January 2003
Skąd: warszawa





F1 w/g mnie nie nadaja sie na tor i tego typu zabawy ale na prostą jak najbardziej. Maja szybko zdzieralne powierzchnie boku bierznika.


--------------------

Kopnac to mozesz swoja starą
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Fri, 19 May 2006 - 14:17
Post #9


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





T1-S miałem na MR2 i były to opony znakomite na suchym, nieco nerwowe na mokrym. Poza tym, że trzymały jak wściekłe i do jazdy nadawały się naprawdę bardzo, to moim zdaniem miały dwie zasadnicze wady. Po pierwsze, znikały w oszałamiającym tempie (zjadłem komplet 17" w jeden rok, nie jeżdżąc makabrycznie dużo), po drugie - przednie, w rozmiarze 205/45R17 okazały się być mało odporne na ulicę Puławską w Warszawie, mimo eksperymentów z ciśnieniem powietrza w oponach ścianki poddały się stosunkowo szybko. Pojawiły się bąble, natomiast tylna opona 225/45R17 po prostu eksplodowała po przelocie przez dziurę przy Wyścigach. Ale być może była to kwestia trefnych egzemplarzy, choć wątpię, bo żeby 3 sztuki na 4, parami w różnych rozmiarach, były trefne?


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zetemte
post Fri, 19 May 2006 - 14:26
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Thu, 28 November 2002
Skąd: Bukareszt - Rumunia





Ja z T1-R tez mialem problem z bablami ... dwie opony do wyrzucenia do 4 miesiacach jazdy ...

Ogolnie z tego co opinie kraza u mnie w klubie to: Good Year troche lepszy, ale drozszy, Toyo tansze i troche gorsze.

Ja mam T1-R i jestem zadowolony.

PZDR


--------------------
www.insomniaracing.org

Electric Orange Focus ST
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waszka
post Sat, 20 May 2006 - 03:38
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 January 2005
Skąd: ScyZZor'kowo





T1S według mnie mają tylko jedną wielką zaletę : wygląd,który bije na głowę całą resztę,dla którego ludzie kupują tą oponę.Sam kiedyś się na nie skusiłem i więcej tego nie zrobię - no chyba ,że trafią się nówki w super cenie, w innym wypadku nie polecam zakupu.


--------------------
Nauka jazdy,przygotowywanie do KJS/OES - /Tor Kielce,Ułęż,NMnP/ - pisać PW ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wroniasty
post Sat, 20 May 2006 - 11:29
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 31 October 2005
Skąd: Białystok





Różnica między Eagle F1 GSD3, a Proxes T1-R jest minimalna... nieodczuwalna dla kieszeni nawet - czyli lepiej kupić GoodYeara?

Jak jest ze ścieralnością tych opon? To prawda, że GoodYear się wyjątkowo szybko kończy?


--------------------
MX-5 NB 1.8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukp
post Wed, 24 May 2006 - 22:34
Post #13


User
Dołączył: Fri, 31 December 2004
Skąd: Wrocław





Mam Toyo i jestem bardzo zadowolony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jelen
post Thu, 25 May 2006 - 09:58
Post #14


Super User
Dołączył: Sun, 28 November 2004





T1S są duzo gorsze na mokrym ,z tego co mi sie obiło o uszy Toyo w modelu T1R poprawiło wlasnie trzymanie na mokrym ,racja ze te opony są stosunkowo miękkie ale naprawde T1R to kocur za taka cene ,btw. mialem do wziecia komplet(2) uzywek T1S (jeszcze z 5-6mm) za 200zł ,ale nie w moim rozmiarze. Jakkolwiek zawsze zostaje mało uliczny R888 którego wygląd Waszka mysle ze jednak jest jeszcze lepszy niz T1S wiec nie cała reszte bo jest pare modeli semi-slicków na rynku ale kogo wygląd obchodzi ,niestety o trzymaniu na mokrym trzeba wtedy zapomnieć ale na suchym bedzie ideał
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Boroweq
post Thu, 25 May 2006 - 16:18
Post #15


User
Dołączył: Tue, 30 December 2003
Skąd: Rzeszów





przepraszam, że się wtrące ale mam takie pytanie. Jak na tle wyżej wymienionych opon wypadają dwie następujące opony:

- Yokohama AVS Sport V102
- Kumho Ecsta mx KU 15
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fonstrompenar
post Sun, 28 May 2006 - 18:43
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 February 2005
Skąd: z MSW





GSD 3 na mokrym wyborne IMO, zresztą z jazdy po suchym też jestem zadowolony. Najlepsze opony na jakich jeździłem dotychczas dokładnie w rozmiarze 195/50 R15.

i dodatkowo są piękne IMHO.

T1-R jeszcze nie znaju...


--------------------
http://www.racingforum.pl/Sygnatury-komercyjne-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JurekM
post Thu, 01 Jun 2006 - 10:07
Post #17


Super User
Dołączył: Sun, 01 June 2003





Miałem Goodyeary GSD2 i raczej niepolecam.
Jak były nowe ,to owszem trzymały doskonale.Z tym ,że wraz z użyciem dramatycznie spadała przyczepność. Być może zostały przegrzane ale tym niemniej niepolecam.
Zamówiłem obecnie Toyo T1R zobaczymy jak jest z nimi.

Najlepsze dotychczas to
;1.Toyo R 888
2.Pirelli P zero Assimetrico
3.Brigestone S02

Niestety wszystkie powyższe są robione obecnie w niepełnej ofercie no i cena.........


--------------------
968CS
C63w205
190 2,3-16V i inne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ikar2
post Thu, 01 Jun 2006 - 12:32
Post #18


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: Sosnowiec / Katowice





Biorąc pod uwage uwarunkowania pogodowe i fakt, iż ostatnio praktycznie cały czas pada, lepiej zdecydować się na GSD3 F1, które napewno lepiej poradzą sobie w "polskich" warunkach niż TOYO. Na suchym obie są rewelacyjne. Najprawdopodobniej obie też dosyć szybko się zużyją.


--------------------
CLS V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrAlA
post Thu, 01 Jun 2006 - 15:41
Post #19


Rookie
Dołączył: Tue, 28 February 2006
Skąd: z zagłębia paliwowego





Mam obecnie Toyo Tr-1, rzeczywiście komfortowa miękkka guma, i szalenie przyczepna na suchym ale dobra do jazdy na wprost, po zakrętach największa porażka jaką miałem w zyciu, płynie jak zuzyty kondon( to ze wzgledu na bardzo miękkie ścianki boczne), nigdy w życiu więcej Toyo.
a najlepszą oponą na suche jest oczywiście Yoko Avs Sport- rewelacja, natomiast polecam B Potenza RE 070 - jak narazie lepszej opony na suche i mokre człowiek nie wymyślił.
Pozdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
misiek555
post Thu, 01 Jun 2006 - 19:47
Post #20


Rookie
Dołączył: Thu, 22 July 2004
Skąd: Warszawa





Mam aktualnie F1 GSD3 w rozmiarze 205/50/16 i jestem bardzo zadowolony. Na mokrym rewelacja na suchym IMO tez bardzo dobrze sobie radzą. Jezeli miałbym teraz kupować to zdecydował bym się na nie jeszcze raz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:10