Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Torsen czy szpera płytkowa?
Zibi122
post Mon, 28 Sep 2009 - 12:35
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Torsen czy szpera płytkowa?

Co lepsze do samochodu takiego jak Uno?
Waga około 950 kg, rozkład mas 70/30 około, napedzana przednia oś moc około 200-210km, moment około 260Nm koła 15" 195/45 opona.
Auto służy do jazdy normalnej czasami jakaś 1/4 mili i sprawnościówka.
Na drugim biegu przy depnieciu z 3000 obr gubi przyczepność.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 28 Sep 2009 - 12:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Albert
post Mon, 19 Oct 2009 - 08:20
Post #2


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Jeśli jezdzisz autem na codzień i rzadko w wyścigach to raczej torsen. Płytka będzie bardziej męcząca do jazdy na co dzien. Tosen jest także bez obsługowy.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LostBoy
post Tue, 20 Oct 2009 - 11:43
Post #3


Generation NEXT
Dołączył: Wed, 09 July 2003
Skąd: Dark side of the mOOn





Torsen jest poborcą mocy, ale jest w pełni przyjemnym rozwiązaniem na codzień. Slick + gwałtowne starty dość szybko go zabiją (urządzenie jest nie serwisowalne). Przy tego typu rozwiązaniu koła mają nie równy rozkład momentu, płytka zawsze kleji równo, nie pobiera tyle mocy, i tanio i łatwo się ją naprawia.


--------------------
Real cars don't power the front wheels, they lift them..
Tor Poznań 1:54 na automacie z ogranicznikiem prędkości do 180 km/h :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 21 Oct 2009 - 09:37
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





jakby torsen był taki wrażliwy jak piszesz to quaif nie dawał by raczej wieczystej gwarancji
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LostBoy
post Wed, 21 Oct 2009 - 11:01
Post #5


Generation NEXT
Dołączył: Wed, 09 July 2003
Skąd: Dark side of the mOOn





CYTAT(hz10 @ Wed, 21 Oct 2009 - 09:37) *
jakby torsen był taki wrażliwy jak piszesz to quaif nie dawał by raczej wieczystej gwarancji


Przeczytaj to co napisane jest drobnym drukiem...


--------------------
Real cars don't power the front wheels, they lift them..
Tor Poznań 1:54 na automacie z ogranicznikiem prędkości do 180 km/h :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
evah
post Wed, 21 Oct 2009 - 11:04
Post #6


User
Dołączył: Thu, 07 May 2009
Skąd: Poznan





bierz torsena
jak nie uzywasz auta stricte do sportu, to szkoda czasu na "obsluge" plytkowej...

a info, ze torsena latwo zajechac wsadz miedzy bajki..


pz
Kuba
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Wed, 21 Oct 2009 - 11:09
Post #7


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





ja tez nie spotkałem sie z zajechaniem torsena


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LostBoy
post Wed, 21 Oct 2009 - 12:06
Post #8


Generation NEXT
Dołączył: Wed, 09 July 2003
Skąd: Dark side of the mOOn





Seryjnie wypuszczane z torsenem były Supra, Rx7, prosie 968, stosowało je też audi pugu i humvim.

Z autopsji (4 supry w tym kraju które były z zabitym torsenem), ileś RX7 i Supr w US eksplodowało smile.gif



--------------------
Real cars don't power the front wheels, they lift them..
Tor Poznań 1:54 na automacie z ogranicznikiem prędkości do 180 km/h :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Wed, 21 Oct 2009 - 12:12
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Powiedz to kierowcą np. Integr TypeR gdzie jest torsen seryjnie.....


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Wed, 21 Oct 2009 - 13:02
Post #10


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





akurat jesli chodzi o integre (i nie tylko, bo ten sam mechanizm jest tez w kazdym b18c4), to nie spotkalem sie z tym, zeby ktos sprawdzal stopien zuzycia mechanizmu, a jest na to bardzo prosta procedura serwisowa... manual okresla moment potrzebny do obrocenia kola na biegu i na luzie, jesli wartosci nie mieszcza sie w normie, to manual podaje informacje: "replace" tongue.gif wiec moze skoro nikt tego nie sprawdza, to polowa tych szper jest juz w stadium "replace" biggrin.gif

a co do jazdy: uwazam, ze dziala to bardzo fajnie i sadze, ze na codzien jest to lepsza opcja niz plytki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Wed, 21 Oct 2009 - 21:57
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





A dlaczego płytki nie są tak dobre na codzień?Z czym wiąże się ich obsługa?


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 21 Oct 2009 - 22:13
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





płytki spinają w pewnym stopniu na stałe koła co w fwd daje efekt latania po drodze, pozatym sie normalnie zużywają bo trą sie o siebie. torsen do pewnego momentu zachowuje sie jak zwykły mechanizm różnicowy dlatego auto jedzie tak jak każde inne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 22 Oct 2009 - 07:47
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(Green Apple @ Wed, 21 Oct 2009 - 21:57) *
A dlaczego płytki nie są tak dobre na codzień?Z czym wiąże się ich obsługa?

Bo sa glosne, terkotaja i tak jak napisal przedmowca - kleja ciagle.
Ich obsluga wiaze sie z wymiana...bo sie zwyczajnie zuzywaja, tak jak chocby tarcze sprzegla (ktorymi w pewnym sensie sa).


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LostBoy
post Thu, 22 Oct 2009 - 09:34
Post #14


Generation NEXT
Dołączył: Wed, 09 July 2003
Skąd: Dark side of the mOOn





CYTAT(Green Apple @ Wed, 21 Oct 2009 - 21:57) *
A dlaczego płytki nie są tak dobre na codzień?Z czym wiąże się ich obsługa?


Torsen powoduje przeniesienie stąłego współczynnika na koło mające trakcję zachowując napęd koła ślizgającego się.
W suprze jest to 5:1, w płytkach możemy sobie wybrać (way'je - czyli w jakiej sytuacji szepra spina dwa koła (50% / 50%).
Dodatkowe regulacje wykonuje się płytkami i sprężynkami w środku.


--------------------
Real cars don't power the front wheels, they lift them..
Tor Poznań 1:54 na automacie z ogranicznikiem prędkości do 180 km/h :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymonrs
post Tue, 27 Oct 2009 - 11:15
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 14 August 2006
Skąd: WJ





CYTAT(LostBoy @ Thu, 22 Oct 2009 - 09:34) *
Torsen powoduje przeniesienie stąłego współczynnika na koło mające trakcję zachowując napęd koła ślizgającego się.
W suprze jest to 5:1, w płytkach możemy sobie wybrać (way'je - czyli w jakiej sytuacji szepra spina dwa koła (50% / 50%).
Dodatkowe regulacje wykonuje się płytkami i sprężynkami w środku.

jakbyś miał wyjmować i rozbierać skrzynię raz w tygodniu aby zmieniać sobie "way'je" to zapewne by Ci się odechciało.
Torsen podaje więcej momentu dla tego koła co ma większą przyczepność więc sam reguluje spięcie, im większy moment przyłożony na Torsena tym mocniejsze spięcie. Warunkiem i jednocześnie wadą jest fakt iż oba koła muszą mieć kontakt z nawierzchnią. Przy dobrym zawiasie możemy "prawie" zawsze zapewnić ten kontakt.
Do auta FWD do jazdy na codzień i tłukącej sporo km w roku Torsen jest zdecydowanie lepszy...
do poczytania Peloquins


--------------------
"Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Tue, 27 Oct 2009 - 17:20
Post #16


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(szymonrs @ Tue, 27 Oct 2009 - 11:15) *
jakbyś miał wyjmować i rozbierać skrzynię raz w tygodniu aby zmieniać sobie "way'je" to zapewne by Ci się odechciało.
Torsen podaje więcej momentu dla tego koła co ma większą przyczepność więc sam reguluje spięcie, im większy moment przyłożony na Torsena tym mocniejsze spięcie. Warunkiem i jednocześnie wadą jest fakt iż oba koła muszą mieć kontakt z nawierzchnią. Przy dobrym zawiasie możemy "prawie" zawsze zapewnić ten kontakt.
Do auta FWD do jazdy na codzień i tłukącej sporo km w roku Torsen jest zdecydowanie lepszy...
do poczytania Peloquins

Zgadza sie ze torsen rozklada moment rownomiernie jednak do pewnego stopnia. Czyli jezeli torsen jest okreslony 5:1 to kolo o wiekszej trakcji dostanie do 5x wiecej momentu niz kolo o mniejszej trakcji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Tue, 27 Oct 2009 - 21:03
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Znaczy się jak do sportu to z Torsena chuj nie szpera laugh.gif


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 27 Oct 2009 - 22:33
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





niekoniecznie bo torsena można wstępnie spiąć tak że nie bedzie już potrzebował powiedzmy momentu odniesienia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Tue, 27 Oct 2009 - 22:42
Post #19


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(Feluke @ Tue, 27 Oct 2009 - 17:20) *
Zgadza sie ze torsen rozklada moment rownomiernie jednak do pewnego stopnia.


Torsen po prostu mnoży moment. A zero razy coś daje zero smile.gif

CYTAT(hz10 @ Tue, 27 Oct 2009 - 22:33) *
niekoniecznie bo torsena można wstępnie spiąć tak że nie bedzie już potrzebował powiedzmy momentu odniesienia


Masz na myśli torsena z dodatkowym sprzęgłem/wiskozą? Masz może gdzieś info o takim rozwiązaniu?


r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 27 Oct 2009 - 23:18
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





k11
zwykły torsen z dołożonymi specjalnymi podkładkami pod każdy wałek wewnętrzny, niestety szczegółów technicznych nie znam, wyglądało bardzo prosto
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:35