![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Torsen czy szpera płytkowa?
Co lepsze do samochodu takiego jak Uno? Waga około 950 kg, rozkład mas 70/30 około, napedzana przednia oś moc około 200-210km, moment około 260Nm koła 15" 195/45 opona. Auto służy do jazdy normalnej czasami jakaś 1/4 mili i sprawnościówka. Na drugim biegu przy depnieciu z 3000 obr gubi przyczepność. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeśli jezdzisz autem na codzień i rzadko w wyścigach to raczej torsen. Płytka będzie bardziej męcząca do jazdy na co dzien. Tosen jest także bez obsługowy.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Generation NEXT Dołączył: Wed, 09 July 2003 Skąd: Dark side of the mOOn ![]() |
Torsen jest poborcą mocy, ale jest w pełni przyjemnym rozwiązaniem na codzień. Slick + gwałtowne starty dość szybko go zabiją (urządzenie jest nie serwisowalne). Przy tego typu rozwiązaniu koła mają nie równy rozkład momentu, płytka zawsze kleji równo, nie pobiera tyle mocy, i tanio i łatwo się ją naprawia.
-------------------- Real cars don't power the front wheels, they lift them..
Tor Poznań 1:54 na automacie z ogranicznikiem prędkości do 180 km/h :D |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jakby torsen był taki wrażliwy jak piszesz to quaif nie dawał by raczej wieczystej gwarancji
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Generation NEXT Dołączył: Wed, 09 July 2003 Skąd: Dark side of the mOOn ![]() |
jakby torsen był taki wrażliwy jak piszesz to quaif nie dawał by raczej wieczystej gwarancji Przeczytaj to co napisane jest drobnym drukiem... -------------------- Real cars don't power the front wheels, they lift them..
Tor Poznań 1:54 na automacie z ogranicznikiem prędkości do 180 km/h :D |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Thu, 07 May 2009 Skąd: Poznan ![]() |
bierz torsena
jak nie uzywasz auta stricte do sportu, to szkoda czasu na "obsluge" plytkowej... a info, ze torsena latwo zajechac wsadz miedzy bajki.. pz Kuba |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
ja tez nie spotkałem sie z zajechaniem torsena
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Generation NEXT Dołączył: Wed, 09 July 2003 Skąd: Dark side of the mOOn ![]() |
Seryjnie wypuszczane z torsenem były Supra, Rx7, prosie 968, stosowało je też audi pugu i humvim.
Z autopsji (4 supry w tym kraju które były z zabitym torsenem), ileś RX7 i Supr w US eksplodowało ![]() -------------------- Real cars don't power the front wheels, they lift them..
Tor Poznań 1:54 na automacie z ogranicznikiem prędkości do 180 km/h :D |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Powiedz to kierowcą np. Integr TypeR gdzie jest torsen seryjnie.....
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
akurat jesli chodzi o integre (i nie tylko, bo ten sam mechanizm jest tez w kazdym b18c4), to nie spotkalem sie z tym, zeby ktos sprawdzal stopien zuzycia mechanizmu, a jest na to bardzo prosta procedura serwisowa... manual okresla moment potrzebny do obrocenia kola na biegu i na luzie, jesli wartosci nie mieszcza sie w normie, to manual podaje informacje: "replace"
![]() ![]() a co do jazdy: uwazam, ze dziala to bardzo fajnie i sadze, ze na codzien jest to lepsza opcja niz plytki. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
A dlaczego płytki nie są tak dobre na codzień?Z czym wiąże się ich obsługa?
-------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
płytki spinają w pewnym stopniu na stałe koła co w fwd daje efekt latania po drodze, pozatym sie normalnie zużywają bo trą sie o siebie. torsen do pewnego momentu zachowuje sie jak zwykły mechanizm różnicowy dlatego auto jedzie tak jak każde inne
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
A dlaczego płytki nie są tak dobre na codzień?Z czym wiąże się ich obsługa? Bo sa glosne, terkotaja i tak jak napisal przedmowca - kleja ciagle. Ich obsluga wiaze sie z wymiana...bo sie zwyczajnie zuzywaja, tak jak chocby tarcze sprzegla (ktorymi w pewnym sensie sa). -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Generation NEXT Dołączył: Wed, 09 July 2003 Skąd: Dark side of the mOOn ![]() |
A dlaczego płytki nie są tak dobre na codzień?Z czym wiąże się ich obsługa? Torsen powoduje przeniesienie stąłego współczynnika na koło mające trakcję zachowując napęd koła ślizgającego się. W suprze jest to 5:1, w płytkach możemy sobie wybrać (way'je - czyli w jakiej sytuacji szepra spina dwa koła (50% / 50%). Dodatkowe regulacje wykonuje się płytkami i sprężynkami w środku. -------------------- Real cars don't power the front wheels, they lift them..
Tor Poznań 1:54 na automacie z ogranicznikiem prędkości do 180 km/h :D |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
Torsen powoduje przeniesienie stąłego współczynnika na koło mające trakcję zachowując napęd koła ślizgającego się. W suprze jest to 5:1, w płytkach możemy sobie wybrać (way'je - czyli w jakiej sytuacji szepra spina dwa koła (50% / 50%). Dodatkowe regulacje wykonuje się płytkami i sprężynkami w środku. jakbyś miał wyjmować i rozbierać skrzynię raz w tygodniu aby zmieniać sobie "way'je" to zapewne by Ci się odechciało. Torsen podaje więcej momentu dla tego koła co ma większą przyczepność więc sam reguluje spięcie, im większy moment przyłożony na Torsena tym mocniejsze spięcie. Warunkiem i jednocześnie wadą jest fakt iż oba koła muszą mieć kontakt z nawierzchnią. Przy dobrym zawiasie możemy "prawie" zawsze zapewnić ten kontakt. Do auta FWD do jazdy na codzień i tłukącej sporo km w roku Torsen jest zdecydowanie lepszy... do poczytania Peloquins -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
jakbyś miał wyjmować i rozbierać skrzynię raz w tygodniu aby zmieniać sobie "way'je" to zapewne by Ci się odechciało. Torsen podaje więcej momentu dla tego koła co ma większą przyczepność więc sam reguluje spięcie, im większy moment przyłożony na Torsena tym mocniejsze spięcie. Warunkiem i jednocześnie wadą jest fakt iż oba koła muszą mieć kontakt z nawierzchnią. Przy dobrym zawiasie możemy "prawie" zawsze zapewnić ten kontakt. Do auta FWD do jazdy na codzień i tłukącej sporo km w roku Torsen jest zdecydowanie lepszy... do poczytania Peloquins Zgadza sie ze torsen rozklada moment rownomiernie jednak do pewnego stopnia. Czyli jezeli torsen jest okreslony 5:1 to kolo o wiekszej trakcji dostanie do 5x wiecej momentu niz kolo o mniejszej trakcji. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Znaczy się jak do sportu to z Torsena chuj nie szpera
![]() -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
niekoniecznie bo torsena można wstępnie spiąć tak że nie bedzie już potrzebował powiedzmy momentu odniesienia
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Zgadza sie ze torsen rozklada moment rownomiernie jednak do pewnego stopnia. Torsen po prostu mnoży moment. A zero razy coś daje zero ![]() niekoniecznie bo torsena można wstępnie spiąć tak że nie bedzie już potrzebował powiedzmy momentu odniesienia Masz na myśli torsena z dodatkowym sprzęgłem/wiskozą? Masz może gdzieś info o takim rozwiązaniu? r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
k11
zwykły torsen z dołożonymi specjalnymi podkładkami pod każdy wałek wewnętrzny, niestety szczegółów technicznych nie znam, wyglądało bardzo prosto |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:35 |