The One and Only, Espero Turbo AWD powered by ProjectXs |
The One and Only, Espero Turbo AWD powered by ProjectXs |
Tue, 30 Aug 2011 - 19:04
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 June 2008 Skąd: KrK/RbK |
Daewoo Espero, rocznik 1997, bazowo 1,5 16V a więc 90KM i 137Nm.
Modyfikacje tego auta zaczęły się od prób poprawienia parametrów seryjnej jednostko (wydech, dolot itp.) , jednak niedosyt sprawił, ze została podjęta decyzja o swapie na c20xe. Auto trafiło do nas na poprawę swapa po sporej ilości problemów i awarii trapiących je po przeszczepie motoru. Po ogarnięcu przekładki jak Pan Bóg przykazał zrobiliśmy remont kapitalny serii i tak auto przez chwile jeździło. Z racji, iż apetyt rośnie w miarę jedzenia, przyszedł czas na kompletowanie części do następnego etapu: GT28RS: Greddy Type RS: cztero-palczasty spiek by Inochi Motorsport Regulator ciśnienia paliwa AutoGauge: Oil catch tank Forge Motorsport: Regulowane kółka rozrządu by Inochi Motorsport Intercooler Evo IX Hydrołapa D2: Do zamszowej kierownicy Sparco doszła naba quick release itp. itp. itp. Tak więc do auta trafił Custom Turbo Kit. Wyszło z tego C20XE(T) o przyjemnych ulicznych parametrach 270KM i 340Nm przy 0,7bar. (Dokładniejsza specyfikacja na końcu). W między czasie samochód zmienił również swój wygląd zewnętrzny. To jednak nie nasza zasługa : Tak auto jeździło przez chwilę, aż przyszedł czas na kolejny etap. Jako, że dla nas najważniejsza jest mechanika, i elektronika tego pojazdu a trakcja to przy turbo ośkach dość poszukiwane zagadnienie, ochoczo zabraliśmy się za cięcie i spawanie: gwint na tylną oś; W trakcie prac nad tylną osią - dokładniejsza fotorelacja z tego etapu wkrótce, ważne, ze po kilku tygodniach Espero znowu siadło na własnych 4 kołach ale tym razem z tyłu na zawiasie z Cali Turbo/Vectry A 4x4: Skoro tył już siedział na docelowym zawiasie (choć jeszcze bez podłogi) przyszedł czas na zmiany w przedniej części pojazdu, tu ażurowa konstrukcja została wzmocniona, poszerzyliśmy przednią część tunelu pod wał i wydech, przemodelowaliśmy trochę podłogę, zrobiliśmy całkowicie nową, solidniejsza dolna część pasa przedniego a wszystko po to, żeby zaadoptować sanki z Cali 4x4 (seryjnie w Espero nie ma żadnych sanek, wahacze po prostu montuje się do budy): ...ciąg dalszy fotorelacji jutro. tymczasem krótki opis obecnej specyfikacji; Modyfikacje silnika: -Swap na jednostkę c20xe oraz generalny remont tejże jednostki -Silnik odprężony przekładką -Przystosowanie misy olejowej oraz wykonanie drenu olejowego -Wykonanie przewodów smarowania i chłodzenia turbosprężarki Układ Wydechowy: -Garrett GT28RS -Kolektor wydechowy ze stali nierdzewnej by ProjectXs -Układ wydechwu 2,75"-3" TurboBack by ProjectXs -Tłumik końcowy HKS Silent (HiPower) 3" Evo IX Układ dolotowy: -Filtr powietrza K&N -FMIC EVO IX -Wielowarstwowe łączniki sylikonowe Samco -Orurowanie 2,5" by ProjectXs -Bov Greddy TypeRS -Podciśnienia Samco Układ paliwowy i elektronika: -Wtryskiwacze 650cc -zewnętrzna Walbro 255 hp -Regulator ciśnienia paliwa AutoGage -Przewody paliwowe w stalowym oplocie -Komputer sterujący typu Stand Alone-> VEMS -Wskazniki AutoGage: Boost, Oil Temp., EGT -TT HKS Type 1 Układ hamulcowy: Będzie pewnie wydajniejszy ale póki co: -wszystkie przewody custom nowe, hydrauliczny ręczny D2 -z przodu zaciski z Astry F GSI pod tarcze 256, tarcze EBC TurboGroove, klocki EBC GreenStuff, -tył seryjne tarczobębny poskłądane na nowych komponentach Układ Przeniesienia napędu: -Spiekowa tarcza, wzmocniony docisk i zmodyfikowane koło zamachowe by Inochi Motorsport -Totalna modyfikacja pod przeszczep napędu AWD Opla Układ zawieszenia: -Tył: Gwint TA-TECHNIX -Przód: Koni+Eibach -Zmodyfikowany tylni stabilizator - przednie wahacze oraz stabilizator z Calibry Moc po Modyfikacjach: W TRAKCIE ps. z tego miejsca chcielibyśmy również podziękować Maćkowi i Andrzejowi praktykantom Politechniki Krakowskiej za ogromny wkład pracy w projektowaniu i tworzeniu konstrukcji tylnej części napędu Praktyki nie muszą być nudne Dzięki chłopaki -------------------- Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)
|
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 30 Aug 2011 - 19:04
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 30 Aug 2011 - 19:19
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 August 2011 Skąd: Radość. |
Ja nie mam pytań . Osobiście chyba bał bym sie jakoś szybciej tym pojechać/przyspieszyć, ale gratulacje za pomysł i odwage do podjęcia sie takiego projektu.
Nie rozłaziła Wam sie buda przy takich wynalazkach ? Z całym szacunkiem, ale to nadal jest Daewoo... -------------------- Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
|
|
|
Tue, 30 Aug 2011 - 19:34
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 20 December 2003 Skąd: wawa |
20 letnia turbo honda nadal będzie 20 letnim zardzewiałym złomem
|
|
|
Tue, 30 Aug 2011 - 19:48
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer |
Bardzo fajny projekt dużo pracy i modów tylko po co ten BODY KIT - Jak dla MNIE jest bardzo brzydkie żebym nie powiedział wsiurski...
Ale moc bardzo fajna no i napęd 4x4 Powodzenia w dalszych modach -------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
Tue, 30 Aug 2011 - 20:02
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 11 July 2011 |
Mógł być mega sleeper a z zewnątrz dla mnie jest kupa ;/ No ale mechanika ogarnięta świetnie.
|
|
|
Tue, 30 Aug 2011 - 20:27
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków |
Hehe, jednak się udało Szkoda że nie haldex ale i tak wielkie gratulacje za zrobienie "One and Only" Espero AWD
|
|
|
Tue, 30 Aug 2011 - 20:37
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 April 2009 |
Mechanicznie super. Tylko po co ten festyn z zewnątrz? Gdyby wygląd pozostał seryjny byłaby rewelacja na całej linii!
|
|
|
Tue, 30 Aug 2011 - 21:01
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 October 2009 |
Vectra/calibra 4x4 nigdy nie miała napędu AWD... naprawdę wybraliście jedną z najgorszych opcji jeśli chodzi o 4x4. Seryjny napęd 4x4 opla jest bardzo słaby. Reszta ok...
|
|
|
Tue, 30 Aug 2011 - 22:28
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy |
Miałem napisać to samo. Trzeba było od razu przyszłościowo haldexa, a nie te oplowską popierdółkę nazywana "AWD" której pozbywają się nawet zatwardzili oplowcy, sypie się gorzej niż ruska prostytutka.
|
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 00:20
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Krakooff |
Panowie, co do stylu zewnętrznego to jest to indywidualna sprawa właściciela. Ja osobiście uwazam, ze seryjne Espero do najbardziej urodziwych aut nie należy a obecne wcielenie jest o niebo lepsze od serii i nawiązuje do modów mechanicznych. Innymi słowy nie ma przerostu formy nad treścią.
Napęd jest taki, bo trzeba było się na czym oprzeć. Zauważcie i dalej zobaczycie to na kolejnych fotach, że auto zostało kompletnie przebudowane blacharsko z tyłu i w bardzo dużym zakresie z przodu. Nikt nie powiedział, ze jest to finał finałów, bo oczywiście sa plany na przyszłość, ale po kolei. Przy całej trudności operacji, łatwiej i pewniej wszczepić na początku gotowe rozwiązanie niż kombinowane. Jeżeli to zadziała - właściwie to już działa - ale jezeli przeżyje chwilę eksploatacji bezawaryjnie pod względem konstrukcyjnym to przejdziemy na inny napęd, haldex jak najbardziej jest brany pod uwagę. Swoją drogą, z oplowskim napędem 4x4 nie jest tak źle. Jest to napęd "szczególnej troski", ale potrafi działać bezawaryjnie. Zadbany powinien sobie poradzić z tym setupem mocowym. -------------------- CB 2.0 16V Turbo 292PS 404Nm+ 1,05bar - SOLD
E30 Coupe TwoJayZ outside but under construction ;) Mój garaż to w sumie: 3 pojazdy osobowe, 10 napędzanych kół, 5 turbosprężarek, 8100ccm, 18 cylindrów, 799KM i 1257Nm... i to jeszcze nie koniec ;) |
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 07:53
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów |
noo ciekawie
mechanicznie z głową ale zewnatrz....ale nie bede sie powtarzał. Chcial bym zobaczyc to na jakis zawodach jak sobie radzi, moze 18 wrzesnia? -------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 08:43
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa |
powtórzę się , szkoda że nie został sleeperem ale zamysł świetny . 10/10 za nie chodzenie przetartymi ścieżkami . Dzięki takim projektom tuning nie mi sie nigdy nie znudzi .
pozdrawiam |
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 11:28
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 June 2008 Skąd: KrK/RbK |
kolejna dawka fotorelacji:
Powróćmy na chwilę jeszcze w tylną część pojazdu: Łapa D2: akumulator ciśnienia do napędu: Poliurethanowe dolne tuleje mocowania amortyzatora: 40 litrowy zbiornik paliwa ForgeMotorsport MiszMasz vs Efekt końcowy: Finalnie w takiej pozycji dźwigni używa się ręcznego najwygodniej w tym samochodzie: "Bagażnik": Wydech HKSa: Poglądowe zdjęcie wnętrza: -------------------- Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)
|
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 12:03
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew |
Bardzo fajny projekt dużo pracy i modów tylko po co ten BODY KIT - Jak dla MNIE jest bardzo brzydkie żebym nie powiedział wsiurski... Mógł być mega sleeper a z zewnątrz dla mnie jest kupa ;/ No ale mechanika ogarnięta świetnie. Mechanicznie super. Tylko po co ten festyn z zewnątrz? Gdyby wygląd pozostał seryjny byłaby rewelacja na całej linii! powtórzę się , szkoda że nie został sleeperem ale zamysł świetny . 10/10 za nie chodzenie przetartymi ścieżkami . Dzięki takim projektom tuning nie mi sie nigdy nie znudzi . +1 Byłby to super projekt gdyby nie ten wieśniacki bodykit -------------------- MG ZS 180
|
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 12:12
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy |
Mi to się bardzo podoba! Widać że zrobione to z głową i dokładnie. Piękna robota!
A małe pytanko, czy ten biały podkład to epoksyd? I mi też dużo bardziej podobał by się totalny sleper, ale są gusta i guściki -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 12:41
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Krakooff |
Tak, to białe to podkład epoksydowy. Stanowi całkiem niezłe zabezpieczenie przed korozją
-------------------- CB 2.0 16V Turbo 292PS 404Nm+ 1,05bar - SOLD
E30 Coupe TwoJayZ outside but under construction ;) Mój garaż to w sumie: 3 pojazdy osobowe, 10 napędzanych kół, 5 turbosprężarek, 8100ccm, 18 cylindrów, 799KM i 1257Nm... i to jeszcze nie koniec ;) |
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 14:16
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy |
CYTAT Swoją drogą, z oplowskim napędem 4x4 nie jest tak źle. Jest to napęd "szczególnej troski", ale potrafi działać bezawaryjnie. Zadbany powinien sobie poradzić z tym setupem mocowym. Ja bym się bał używał łapy i strzelać ze sprzęgła z tym napędem, o lataniu na suchym asfalcie nie wspominając. Pomijając napęd szacunek za robotę, wygląda na prawdę profi |
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 17:16
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 June 2008 Skąd: KrK/RbK |
-------------------- Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)
|
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 18:17
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa |
Fajny projekt, bedzie zap.......
Nie wiem czemu narzekacie na wyglad, +5 do kary w momencie skarcenia czegos co powinno byc szybsze. |
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 19:02
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik |
ten wasz regulator cisnienia paliwa to jest FMU raczej 1:1 , regulatorem jest ok ale dodatkowo wraz ze wzrostem cisniania doladowania o 1bar podniesie cisnienie na listwie (ale prosze o potwierdzenie jak juz pojedzie)
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 08:10 |