Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> The One and Only, Espero Turbo AWD powered by ProjectXs
goldi860628
post Tue, 30 Aug 2011 - 19:04
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 23 June 2008
Skąd: KrK/RbK





Daewoo Espero, rocznik 1997, bazowo 1,5 16V a więc 90KM i 137Nm.

Modyfikacje tego auta zaczęły się od prób poprawienia parametrów seryjnej jednostko (wydech, dolot itp.) , jednak niedosyt sprawił, ze została podjęta decyzja o swapie na c20xe. Auto trafiło do nas na poprawę swapa po sporej ilości problemów i awarii trapiących je po przeszczepie motoru. Po ogarnięcu przekładki jak Pan Bóg przykazał zrobiliśmy remont kapitalny serii i tak auto przez chwile jeździło.



Z racji, iż apetyt rośnie w miarę jedzenia, przyszedł czas na kompletowanie części do następnego etapu:

GT28RS:



Greddy Type RS:



cztero-palczasty spiek by Inochi Motorsport




Regulator ciśnienia paliwa AutoGauge:



Oil catch tank Forge Motorsport:



Regulowane kółka rozrządu by Inochi Motorsport



Intercooler Evo IX



Hydrołapa D2:



Do zamszowej kierownicy Sparco doszła naba quick release



itp. itp. itp.

Tak więc do auta trafił Custom Turbo Kit. Wyszło z tego C20XE(T) o przyjemnych ulicznych parametrach 270KM i 340Nm przy 0,7bar. (Dokładniejsza specyfikacja na końcu).

W między czasie samochód zmienił również swój wygląd zewnętrzny. To jednak nie nasza zasługa wink.gif :





Tak auto jeździło przez chwilę, aż przyszedł czas na kolejny etap. Jako, że dla nas najważniejsza jest mechanika, i elektronika tego pojazdu a trakcja to przy turbo ośkach dość poszukiwane zagadnienie, ochoczo zabraliśmy się za cięcie i spawanie:




gwint na tylną oś;



W trakcie prac nad tylną osią - dokładniejsza fotorelacja z tego etapu wkrótce, ważne, ze po kilku tygodniach Espero znowu siadło na własnych 4 kołach ale tym razem z tyłu na zawiasie z Cali Turbo/Vectry A 4x4:






Skoro tył już siedział na docelowym zawiasie (choć jeszcze bez podłogi) przyszedł czas na zmiany w przedniej części pojazdu, tu ażurowa konstrukcja została wzmocniona, poszerzyliśmy przednią część tunelu pod wał i wydech, przemodelowaliśmy trochę podłogę, zrobiliśmy całkowicie nową, solidniejsza dolna część pasa przedniego a wszystko po to, żeby zaadoptować sanki z Cali 4x4 (seryjnie w Espero nie ma żadnych sanek, wahacze po prostu montuje się do budy):











...ciąg dalszy fotorelacji jutro. tymczasem krótki opis obecnej specyfikacji;

Modyfikacje silnika:
-Swap na jednostkę c20xe oraz generalny remont tejże jednostki
-Silnik odprężony przekładką
-Przystosowanie misy olejowej oraz wykonanie drenu olejowego
-Wykonanie przewodów smarowania i chłodzenia turbosprężarki

Układ Wydechowy:

-Garrett GT28RS
-Kolektor wydechowy ze stali nierdzewnej by ProjectXs
-Układ wydechwu 2,75"-3" TurboBack by ProjectXs
-Tłumik końcowy HKS Silent (HiPower) 3" Evo IX

Układ dolotowy:

-Filtr powietrza K&N
-FMIC EVO IX
-Wielowarstwowe łączniki sylikonowe Samco
-Orurowanie 2,5" by ProjectXs
-Bov Greddy TypeRS
-Podciśnienia Samco

Układ paliwowy i elektronika:

-Wtryskiwacze 650cc
-zewnętrzna Walbro 255 hp
-Regulator ciśnienia paliwa AutoGage
-Przewody paliwowe w stalowym oplocie
-Komputer sterujący typu Stand Alone-> VEMS
-Wskazniki AutoGage: Boost, Oil Temp., EGT
-TT HKS Type 1

Układ hamulcowy:
Będzie pewnie wydajniejszy ale póki co:

-wszystkie przewody custom nowe, hydrauliczny ręczny D2

-z przodu zaciski z Astry F GSI pod tarcze 256, tarcze EBC TurboGroove, klocki EBC GreenStuff,

-tył seryjne tarczobębny poskłądane na nowych komponentach

Układ Przeniesienia napędu:
-Spiekowa tarcza, wzmocniony docisk i zmodyfikowane koło zamachowe by Inochi Motorsport
-Totalna modyfikacja pod przeszczep napędu AWD Opla

Układ zawieszenia:
-Tył: Gwint TA-TECHNIX
-Przód: Koni+Eibach
-Zmodyfikowany tylni stabilizator

- przednie wahacze oraz stabilizator z Calibry

Moc po Modyfikacjach: W TRAKCIE smile.gif







ps. z tego miejsca chcielibyśmy również podziękować Maćkowi i Andrzejowi praktykantom Politechniki Krakowskiej za ogromny wkład pracy w projektowaniu i tworzeniu konstrukcji tylnej części napędu smile.gif Praktyki nie muszą być nudne wink.gif Dzięki chłopaki wink.gif




--------------------
 Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)   
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 30 Aug 2011 - 19:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
spector
post Tue, 30 Aug 2011 - 19:19
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 August 2011
Skąd: Radość.





Ja nie mam pytań ohmy.gif. Osobiście chyba bał bym sie jakoś szybciej tym pojechać/przyspieszyć, ale gratulacje za pomysł i odwage do podjęcia sie takiego projektu.
Nie rozłaziła Wam sie buda przy takich wynalazkach ? Z całym szacunkiem, ale to nadal jest Daewoo...


--------------------
Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
machon
post Tue, 30 Aug 2011 - 19:34
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 December 2003
Skąd: wawa





20 letnia turbo honda nadal będzie 20 letnim zardzewiałym złomem wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Tue, 30 Aug 2011 - 19:48
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





Bardzo fajny projekt dużo pracy i modów tylko po co ten BODY KIT - Jak dla MNIE jest bardzo brzydkie żebym nie powiedział wsiurski...
Ale moc bardzo fajna no i napęd 4x4
Powodzenia w dalszych modach


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinzz
post Tue, 30 Aug 2011 - 20:02
Post #5


Rookie
Dołączył: Mon, 11 July 2011





Mógł być mega sleeper a z zewnątrz dla mnie jest kupa ;/ No ale mechanika ogarnięta świetnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomiw
post Tue, 30 Aug 2011 - 20:27
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009
Skąd: Kraków





Hehe, jednak się udało smile.gif Szkoda że nie haldex ale i tak wielkie gratulacje za zrobienie "One and Only" Espero AWD smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej_K
post Tue, 30 Aug 2011 - 20:37
Post #7


Super User
Dołączył: Tue, 14 April 2009





Mechanicznie super. Tylko po co ten festyn z zewnątrz? Gdyby wygląd pozostał seryjny byłaby rewelacja na całej linii!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mx79
post Tue, 30 Aug 2011 - 21:01
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 October 2009





Vectra/calibra 4x4 nigdy nie miała napędu AWD... naprawdę wybraliście jedną z najgorszych opcji jeśli chodzi o 4x4. Seryjny napęd 4x4 opla jest bardzo słaby. Reszta ok...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Tue, 30 Aug 2011 - 22:28
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





Miałem napisać to samo. Trzeba było od razu przyszłościowo haldexa, a nie te oplowską popierdółkę nazywana "AWD" której pozbywają się nawet zatwardzili oplowcy, sypie się gorzej niż ruska prostytutka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fifo
post Wed, 31 Aug 2011 - 00:20
Post #10


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Krakooff





Panowie, co do stylu zewnętrznego to jest to indywidualna sprawa właściciela. Ja osobiście uwazam, ze seryjne Espero do najbardziej urodziwych aut nie należy a obecne wcielenie jest o niebo lepsze od serii i nawiązuje do modów mechanicznych. Innymi słowy nie ma przerostu formy nad treścią.

Napęd jest taki, bo trzeba było się na czym oprzeć. Zauważcie i dalej zobaczycie to na kolejnych fotach, że auto zostało kompletnie przebudowane blacharsko z tyłu i w bardzo dużym zakresie z przodu. Nikt nie powiedział, ze jest to finał finałów, bo oczywiście sa plany na przyszłość, ale po kolei. Przy całej trudności operacji, łatwiej i pewniej wszczepić na początku gotowe rozwiązanie niż kombinowane. Jeżeli to zadziała - właściwie to już działa - ale jezeli przeżyje chwilę eksploatacji bezawaryjnie pod względem konstrukcyjnym to przejdziemy na inny napęd, haldex jak najbardziej jest brany pod uwagę.

Swoją drogą, z oplowskim napędem 4x4 nie jest tak źle. Jest to napęd "szczególnej troski", ale potrafi działać bezawaryjnie. Zadbany powinien sobie poradzić z tym setupem mocowym.



--------------------
CB 2.0 16V Turbo 292PS 404Nm+ 1,05bar - SOLD
E30 Coupe TwoJayZ outside but under construction ;)
Mój garaż to w sumie: 3 pojazdy osobowe, 10 napędzanych kół, 5 turbosprężarek, 8100ccm, 18 cylindrów, 799KM i 1257Nm... i to jeszcze nie koniec ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Toldi
post Wed, 31 Aug 2011 - 07:53
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Fri, 20 August 2004
Skąd: Warszawa / Mokotów





noo ciekawie smile.gif
mechanicznie z głową smile.gif ale zewnatrz....ale nie bede sie powtarzał. Chcial bym zobaczyc to na jakis zawodach jak sobie radzi, moze 18 wrzesnia? biggrin.gif


--------------------
Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R
VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016
Audi RS4 B8 450HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Wed, 31 Aug 2011 - 08:43
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





powtórzę się , szkoda że nie został sleeperem ale zamysł świetny . 10/10 za nie chodzenie przetartymi ścieżkami . Dzięki takim projektom tuning nie mi sie nigdy nie znudzi .



pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goldi860628
post Wed, 31 Aug 2011 - 11:28
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 23 June 2008
Skąd: KrK/RbK





kolejna dawka fotorelacji:
Powróćmy na chwilę jeszcze w tylną część pojazdu:







Łapa D2:




akumulator ciśnienia do napędu:




Poliurethanowe dolne tuleje mocowania amortyzatora:



40 litrowy zbiornik paliwa ForgeMotorsport




MiszMasz vs Efekt końcowy:




Finalnie w takiej pozycji dźwigni używa się ręcznego najwygodniej w tym samochodzie:



"Bagażnik":



Wydech HKSa:



Poglądowe zdjęcie wnętrza:



--------------------
 Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)   
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Wed, 31 Aug 2011 - 12:03
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





CYTAT(Wojtek_GTX @ Tue, 30 Aug 2011 - 19:48) *
Bardzo fajny projekt dużo pracy i modów tylko po co ten BODY KIT - Jak dla MNIE jest bardzo brzydkie żebym nie powiedział wsiurski...

CYTAT(marcinzz @ Tue, 30 Aug 2011 - 20:02) *
Mógł być mega sleeper a z zewnątrz dla mnie jest kupa ;/ No ale mechanika ogarnięta świetnie.

CYTAT(Andrzej_K @ Tue, 30 Aug 2011 - 20:37) *
Mechanicznie super. Tylko po co ten festyn z zewnątrz? Gdyby wygląd pozostał seryjny byłaby rewelacja na całej linii!

CYTAT(DOHC @ Wed, 31 Aug 2011 - 08:43) *
powtórzę się , szkoda że nie został sleeperem ale zamysł świetny . 10/10 za nie chodzenie przetartymi ścieżkami . Dzięki takim projektom tuning nie mi sie nigdy nie znudzi .

+1
Byłby to super projekt gdyby nie ten wieśniacki bodykit


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Wed, 31 Aug 2011 - 12:12
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Mi to się bardzo podoba! Widać że zrobione to z głową i dokładnie. Piękna robota!
A małe pytanko, czy ten biały podkład to epoksyd?

I mi też dużo bardziej podobał by się totalny sleper, ale są gusta i guściki smile.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fifo
post Wed, 31 Aug 2011 - 12:41
Post #16


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Krakooff





Tak, to białe to podkład epoksydowy. Stanowi całkiem niezłe zabezpieczenie przed korozją smile.gif


--------------------
CB 2.0 16V Turbo 292PS 404Nm+ 1,05bar - SOLD
E30 Coupe TwoJayZ outside but under construction ;)
Mój garaż to w sumie: 3 pojazdy osobowe, 10 napędzanych kół, 5 turbosprężarek, 8100ccm, 18 cylindrów, 799KM i 1257Nm... i to jeszcze nie koniec ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Wed, 31 Aug 2011 - 14:16
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





CYTAT
Swoją drogą, z oplowskim napędem 4x4 nie jest tak źle. Jest to napęd "szczególnej troski", ale potrafi działać bezawaryjnie. Zadbany powinien sobie poradzić z tym setupem mocowym.


Ja bym się bał używał łapy i strzelać ze sprzęgła z tym napędem, o lataniu na suchym asfalcie nie wspominając. Pomijając napęd szacunek za robotę, wygląda na prawdę profi smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goldi860628
post Wed, 31 Aug 2011 - 17:16
Post #18


Super User
Dołączył: Mon, 23 June 2008
Skąd: KrK/RbK





CYTAT(kremat0r @ Wed, 31 Aug 2011 - 14:16) *
Ja bym się bał...


Do odważnych świat należy smile.gif


--------------------
 Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)   
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Wed, 31 Aug 2011 - 18:17
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Fajny projekt, bedzie zap.......


Nie wiem czemu narzekacie na wyglad, +5 do kary w momencie skarcenia czegos co powinno byc szybsze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Wed, 31 Aug 2011 - 19:02
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





ten wasz regulator cisnienia paliwa to jest FMU raczej 1:1 , regulatorem jest ok ale dodatkowo wraz ze wzrostem cisniania doladowania o 1bar podniesie cisnienie na listwie (ale prosze o potwierdzenie jak juz pojedzie)


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 08:10