Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Temperatura cieczy chłodzącej/awariu termostatu BMW, Pytanie czysto teoretyczne
Joker
post Thu, 12 Dec 2013 - 21:20
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Witam,

Dziś jadąc autem jadący ze mną znajomy stwierdził, że ma do wymiany termostat bo w ogóle auto się nie dogrzewa (E46). Tak się zacząłem zastanawiać jak to wyczuć w np. E60 czy innych BMW, w których nie ma wskaźnika temp. na zegarach?
Ok, przyłożyłem rękę, powietrze z nawiewów ciepłe ale przecież to żaden wyznacznik...

TU PYTANIE:

Czy w modelach BMW, gdzie brak jest wyżej omawianego wskaźnika, jeżeli zachodzi sytuacja niedogrzania silnika to komputer poinformuje o takiej awarii? Tzn. ma zakodowaną analizę parametrów, gdzie w momencie wahania temp. przez określony czas i nie osiągnięcia tych 90'C wyświetli komunikat o awarii?

Logiczne się wydaje, że powinno tak być, bo można by jeździć autem z uszkodzonym termostatem na niedogrzanym motorze cały czas...ale czy rzeczywiście tak jest?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 12 Dec 2013 - 21:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
As_
post Thu, 12 Dec 2013 - 22:10
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





Bledow niestety nie pokazuje.
Profilaktycznie co jakis czas trzeba wejsc w menu i tam mozna odczytac temperature płynu.
Jako ze wchodzenie w to menu jest dosyc upierdliwe niektórzy wkrecaja termometr w odpowietrznik i wsadzaja wyswietlacz gdzies do schowka na monety albo do popielniczki.
Nie pamietam juz kombinacji klawiszy zeby odpalic to menu ale wujek google bedzie wiedzial


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bananowy_Joe
post Thu, 12 Dec 2013 - 22:58
Post #3


User
Dołączył: Tue, 14 December 2010





Awaria termostatu to popularna "awaria" w E46. Sam mam termostat do wymiany od jakiegoś czasu, ale jak było ciepło to nie miało to znaczenia, a jak się zrobiło zimno to zamieniłem auta i BMW stoi w garażu rolleyes.gif .
Sprawdzić temp. można bardzo łatwo: Testy

Jak kolega postoi trochę na światłach to temp powinna wzrosnąć, jak zacznie szybciej jechać to temperatura zacznie spadać. W trasie będzie spadała znacząco (bardzo znacząco). W ostateczności możecie wyjąć go i sprawdzić lub zmienić profilaktycznie.

Oczywiście nie doczytałem i opisałem dla E46, a pytanie było bardziej w stronę E60.

Youtube

Włącza się podobnie jak w E46. Jest to upierdliwe, ale robisz to raz czy dwa i już wiesz, że coś jest nie tak. Nie trzeba tego używać za każdym razem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Fri, 13 Dec 2013 - 06:34
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





O testach w ukrytym menu wiem, ten filmik do E60 który wrzuciłeś Joe od jakiegoś czasu mam w zakładkach smile.gif Ale dzięki za dobre chęci.

Bardziej interesowało mnie to, czy komputer ma zapisaną jakąś analizę i poinformuje o błędzie - z tego co mówicie to nie, a to już lipa. Nie pozostaje chyba nic innego jak co jakiś czas wchodzić w te ukryte menu i obserwować co się dzieje z tą temperaturą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Fri, 13 Dec 2013 - 07:42
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Ja zawsze rozpoznawałem padnięty termostat (w innych wozach niż BMW) w trasie, przy chłodach - jeśli przy stałej prędkości i włączonym na maks ogrzewaniu temp stała na 70-75st - wymiana termostatu. Silnik ma wtedy trzymać temp otwarcia termostatu np 82-85st a nie marne 70zt C.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Fri, 13 Dec 2013 - 07:51
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





OK tylko co gdy nie masz wskaźnika temperatury ? ;p
Tutaj jest główne pytanie.
Ja diagnozowałem VCDS + stała trasa po której wiem w którym miejscu znika kontrolka niedogrzania auta ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Fri, 13 Dec 2013 - 08:08
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Joker pisał o podglądaniu temp w kompie - zasugerowałem by te "podgladanie" wykonał właśnie w trasie przy ogrzewaniu na max.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Fri, 13 Dec 2013 - 08:43
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Jeszcze jedna sprawa - w tym ukrytym menu jakby ktoś się bawił gość zrobił jeden błąd na filmie YT - powiedział, by dodać wszystkie cyfry wyświetlone z końcówki VINu. A tak nie jest - trzeba dodać tylko 5 ostatnich cyfr. U niego działa bo ma ich 5. Ja mam np. 6 i jak sumowałem je to nigdy się nie udawało wejść w temp. silnika. To tak dla potomnych jakby ktoś miał z tym problem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Fri, 13 Dec 2013 - 19:42
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





Zostaje jeszcze patent o ktorym pisalem z termometrem w schowku i sonda w odpowietrzniku.
Koszt kilkanascie pln i troche gimnastyki zeby przeciagnac kabel przez sciane grodziowa.


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 18:09