![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Witam,
Dziś jadąc autem jadący ze mną znajomy stwierdził, że ma do wymiany termostat bo w ogóle auto się nie dogrzewa (E46). Tak się zacząłem zastanawiać jak to wyczuć w np. E60 czy innych BMW, w których nie ma wskaźnika temp. na zegarach? Ok, przyłożyłem rękę, powietrze z nawiewów ciepłe ale przecież to żaden wyznacznik... TU PYTANIE: Czy w modelach BMW, gdzie brak jest wyżej omawianego wskaźnika, jeżeli zachodzi sytuacja niedogrzania silnika to komputer poinformuje o takiej awarii? Tzn. ma zakodowaną analizę parametrów, gdzie w momencie wahania temp. przez określony czas i nie osiągnięcia tych 90'C wyświetli komunikat o awarii? Logiczne się wydaje, że powinno tak być, bo można by jeździć autem z uszkodzonym termostatem na niedogrzanym motorze cały czas...ale czy rzeczywiście tak jest? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Bledow niestety nie pokazuje.
Profilaktycznie co jakis czas trzeba wejsc w menu i tam mozna odczytac temperature płynu. Jako ze wchodzenie w to menu jest dosyc upierdliwe niektórzy wkrecaja termometr w odpowietrznik i wsadzaja wyswietlacz gdzies do schowka na monety albo do popielniczki. Nie pamietam juz kombinacji klawiszy zeby odpalic to menu ale wujek google bedzie wiedzial -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Tue, 14 December 2010 ![]() |
Awaria termostatu to popularna "awaria" w E46. Sam mam termostat do wymiany od jakiegoś czasu, ale jak było ciepło to nie miało to znaczenia, a jak się zrobiło zimno to zamieniłem auta i BMW stoi w garażu
![]() Sprawdzić temp. można bardzo łatwo: Testy Jak kolega postoi trochę na światłach to temp powinna wzrosnąć, jak zacznie szybciej jechać to temperatura zacznie spadać. W trasie będzie spadała znacząco (bardzo znacząco). W ostateczności możecie wyjąć go i sprawdzić lub zmienić profilaktycznie. Oczywiście nie doczytałem i opisałem dla E46, a pytanie było bardziej w stronę E60. Youtube Włącza się podobnie jak w E46. Jest to upierdliwe, ale robisz to raz czy dwa i już wiesz, że coś jest nie tak. Nie trzeba tego używać za każdym razem. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
O testach w ukrytym menu wiem, ten filmik do E60 który wrzuciłeś Joe od jakiegoś czasu mam w zakładkach
![]() Bardziej interesowało mnie to, czy komputer ma zapisaną jakąś analizę i poinformuje o błędzie - z tego co mówicie to nie, a to już lipa. Nie pozostaje chyba nic innego jak co jakiś czas wchodzić w te ukryte menu i obserwować co się dzieje z tą temperaturą. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Ja zawsze rozpoznawałem padnięty termostat (w innych wozach niż BMW) w trasie, przy chłodach - jeśli przy stałej prędkości i włączonym na maks ogrzewaniu temp stała na 70-75st - wymiana termostatu. Silnik ma wtedy trzymać temp otwarcia termostatu np 82-85st a nie marne 70zt C.
-------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
OK tylko co gdy nie masz wskaźnika temperatury ? ;p
Tutaj jest główne pytanie. Ja diagnozowałem VCDS + stała trasa po której wiem w którym miejscu znika kontrolka niedogrzania auta ;-) |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Joker pisał o podglądaniu temp w kompie - zasugerowałem by te "podgladanie" wykonał właśnie w trasie przy ogrzewaniu na max.
-------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Jeszcze jedna sprawa - w tym ukrytym menu jakby ktoś się bawił gość zrobił jeden błąd na filmie YT - powiedział, by dodać wszystkie cyfry wyświetlone z końcówki VINu. A tak nie jest - trzeba dodać tylko 5 ostatnich cyfr. U niego działa bo ma ich 5. Ja mam np. 6 i jak sumowałem je to nigdy się nie udawało wejść w temp. silnika. To tak dla potomnych jakby ktoś miał z tym problem.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Zostaje jeszcze patent o ktorym pisalem z termometrem w schowku i sonda w odpowietrzniku.
Koszt kilkanascie pln i troche gimnastyki zeby przeciagnac kabel przez sciane grodziowa. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 18:09 |