![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: 3city/ie ![]() |
mianowicie powiedziano mi ze sam w sobie przeplywomierz jest seryjnie wadliwy a raczej niskiej trwalosci, zaoferowano mi oryginalny Bmw z robocizna za 1300-1500 pln ( Trojmiasto ) lub Bosh zamiennik za ok 500 pln i tu moje pytanie, zostalem poinformowany ze przeplywki nie wymienie sobie sam ( mowie teoretycznie slowo "sam" ) poniewaz trzeba przeprogramowac komputer zeby owa czesc zadzialala jak trzeba, czyli ze jezeli kupie przeplywke, zaloze ja sobie w garazu sam to nie bedzie dzialac?
2. Pytanie numer dwa, czy ktos ma wlasne doswiadczenia z tymi przeplywkami, czy warto kupic oryginal Bmw poprawiony za 1.5k pln czy Bosh zdaje egzamin rownie dobrze p.s. Dodam ze auto mam przywiezione z Polski a caly czas mieszkam w Irlandii wiec im wiecej info tym lepiej dla mnie, mam mechanika ktory moze mi to zalozyc lecz przeprogramowac ecu nie da rady, wiec dla mnie koszt w Irl wyniesie w granicy 1000 euro... p.s.2- w dosc niedalekiej przyszlosci zamierzam zawirusowac "smierdziela" ale jezeli chodzi o przeplywke to chyba nie rzutuje? -------------------- Sprzedam Eagle Talon Tsi Awd; 460km 502Nm by ProjectXs i PromotoR
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
[quote="Adamek125":8t0p0t8l]mianowicie powiedziano mi ze sam w sobie przeplywomierz jest seryjnie wadliwy a raczej niskiej trwalosci, zaoferowano mi oryginalny Bmw z robocizna za 1300-1500 pln ( Trojmiasto ) lub Bosh zamiennik za ok 500 pln i tu moje pytanie, zostalem poinformowany ze przeplywki nie wymienie sobie sam ( mowie teoretycznie slowo "sam" ) poniewaz trzeba przeprogramowac komputer zeby owa czesc zadzialala jak trzeba, czyli ze jezeli kupie przeplywke, zaloze ja sobie w garazu sam to nie bedzie dzialac?[/quote]
Bosch szczytem marzen jesli chodzi o przeplywki nie jest. Lepszy jest Pierburg, ale musisz sprawdzic, czy robi do tej bryki zamienniki. Z programowaniem roznie bywa w roznych autach - jedne wymagaja, jedne nie. [quote="Adamek125":8t0p0t8l] 2. Pytanie numer dwa, czy ktos ma wlasne doswiadczenia z tymi przeplywkami, czy warto kupic oryginal Bmw poprawiony za 1.5k pln czy Bosh zdaje egzamin rownie dobrze[/quote] JW + mozesz probowac kupowac uzywki na allegro i kazda z nich testowac, a po stwierdzeniu w serwisie, ze jest zla, zwracac. Upierdliwa robota, ale moze sie oplacac, bo uzywka bedzie tansza 10 krotnie od nowki.[/quote] [quote="Adamek125":8t0p0t8l] p.s.2- w dosc niedalekiej przyszlosci zamierzam zawirusowac "smierdziela" ale jezeli chodzi o przeplywke to chyba nie rzutuje?[/quote] Jak nie rzutuje? Jesli chcesz cipowac auto, musi byc ono sprawne, a na sprawnosc silnika przeplywka mocno rzutuje. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 30 January 2006 ![]() |
Adamek a jakie masz objawy ze twierdzisz ze jest uszkodzona przeplywka?
Pierburg lepszy od Boscha pierwsze slysze ponoc do tego modelu silnika mozna zalozyc od np Mercedesa i bedzie o niebo lepiej od nowej orginalnej BMW trzeba zaprogramowac przeplywke ale nie musisz poprostu silnik bedzie slabszy |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: 3city/ie ![]() |
CYTAT("Knutomaniak":aktv66bt) Jak nie rzutuje? Jesli chcesz cipowac auto, musi byc ono sprawne, a na sprawnosc silnika przeplywka mocno rzutuje. wiem ze musi dzialac laikiem w modyfikacjach calkowitym nie jestem jednak nie o to mi chodzilo, chodzilo mi o to czy np przy wirusie rzutuje JAKA to bedzie przeplywka z doswiadczenia wiem ze np przy eclipse turbo trzeba robic remapy/piggyback/standalone zeby wszystko gralo jak trzeba jezeli chodzi o przeplywki. CYTAT Adamek a jakie masz objawy ze twierdzisz ze jest uszkodzona przeplywka? przy jezdzie czas jakis z rowna predkoscia powiedzmy 90 km/h 5 bieg wciskam gaz (nawet do dechy) ekonomizer dochodzi do zera i dalej nie idzie, auto praktycznie nie przyspiesza, obroty rosna straszliwie po wolutku, po czym dochodza do ok 3k rpm i turbo zaczyna pompowac, choc nie tak mocno jak powinno. ze stojacego auta bardzo rzadko sie tak zdarza, najczesciej przy probie zrywu (wyprzedzania itp ) gdy wciskam gaz. Komputer byl diagnozowany i nie ma bledu przeplywki ale slyszalem ze bardzo rzadko w e 46 wykazuje owy blad przy diagnostyce. Na dniach sprobuje ja wyjac i przeczyscic, moze choc troche pomoze. CYTAT trzeba zaprogramowac przeplywke ale nie musisz poprostu silnik bedzie slabszy
Jestes tego pewien? tzn bedzie dzialac( jezdzic ) slabo czy lepiej niz na uszkodzonej ale gorzej niz powinna? -------------------- Sprzedam Eagle Talon Tsi Awd; 460km 502Nm by ProjectXs i PromotoR
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
za 1000eur jutro bedziesz miec przeplywke w domu,podaj tylko adres wysylam dhlem plus srubokret do wymiany gratis pozatym kto wymyslil programowanie
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
Z tym programowaniem to totalna bzdura. Zakładaj nową i jazda. Nic nie trzeba programować
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 31 August 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
że też takie dyrdymały żenią klientom - skandal
-------------------- AUQ k04-01 - było
: Kawasaki Z750s..- też było teraz- STI bug |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: 3city/ie ![]() |
CYTAT("Master/s":98e61ups) Z tym programowaniem to totalna bzdura. Zakładaj nową i jazda. Nic nie trzeba programować
wierze na slowo i kupuje nowa przeplywke, kupie ta "poprawiona" a potem jezeli sie okaze ze wszystko gra i tanczy to przy najblizszej okazji stawiam browara, bo w koncu gdzies musze zawirusowac smierdziela p.s. sorry jezeli o smierdzielach wipisuje totalne dyrdymaly ale to w zasadzie moj pierwszy diesel, wiecej doswiadczenia mam z turbosmietnikami zwanymi mitsukiszkami -------------------- Sprzedam Eagle Talon Tsi Awd; 460km 502Nm by ProjectXs i PromotoR
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 23 March 2005 ![]() |
nie wiem jak to jest w praktyce ale w teori Bosch podaje do 320d 136KM, 2 rodzaje przepływek, jedna jest dość droga, a druga ta tańsza (ok.500pln) wg Bosch "wymaga programowania..."
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: 3city/ie ![]() |
sorki ze odgrzebuje starego kotleta, ale ze wzgledu na to ze niedlugo zostane tata pewne rzeczy maja priorytet a inne nie ale do rzeczy, zmienilem przeplywomierz na Bosha ( trafil sie darmowy prezent, prosze nie kojarzyc z kradzieza, daleko mi do tego ) i...nie ma zmiany, czyli wnioskuje jako laik w smierdzielach ze...
a) to nie przeplywomierz ![]() c) moze to samo turbo? d) moze jakas nieszczelnosc w dolocie? e) nie mam wiecej pomyslow? Gdzie teraz szukac problemu? Auto gubi gaz tak samo jak gubilo, moze z jedna roznica, teraz wkreca sie od ciut nizszych obrotow jak juz sie w ogle wkreca ( ponizej 2k rpm ) pytanie nr 2) jakie sa roznice w przeplywomierzach z wersji 136 koni a 150 ? poza wygladem (sa PRAWIE identyczne, od 150 konnej ma koncowke zadarta do gory, gdy w mojej jest prosta ) i co by sie stalo gdybym ja zaaplikowal do wersji 136 koni? pytanie nr 3) co jeszcze moze powodowac brak pompowania turbiny (lub jakis tryb awaryjny czy cus ) tudziez dziury w gazie tudziez brak reakcji na wcisniety gaz w podloge? auto jezdzi codziennie i zdazylem sie do tego przyzwyczaic, jednak jak bede sie telepal z Irlandii do Polski to w trasie moze sie zdarzyc ze oddam komus auto w celu zaoszczedzenia sobie zdrowia/nerwow gdyz wyprzedzanie w trasie okazuje sie niejednokrotnie po prostu niemozliwe... EDIT: p.s. Przeplywke wymienialem na odlaczonym aku, odlaczona byla dobre pol godziny ( tyle mi zajelo odkrecanie plastikow pod maska, robilem to pierwszy raz ) rozumiem ze tak sie ecu nie zresetuje z bledow w e 46? -------------------- Sprzedam Eagle Talon Tsi Awd; 460km 502Nm by ProjectXs i PromotoR
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: 3city/ie ![]() |
Anybody?
-------------------- Sprzedam Eagle Talon Tsi Awd; 460km 502Nm by ProjectXs i PromotoR
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 June 2007 ![]() |
Witam, mecze sie z moja przeplywka juz 3 tydzien. Kupilem nowa firmy QAP, niestety samochod na niej szedl gorzej niz na mojej, orginalnej Bosha. Pojechalem oddac do hurtowni. Tam powiedzieli mi ze trzeba ja adaptowac. Tak wiec objezdzilem elektronikow, ktorzy kasowali mi bledy i mowili ze takiego czegos sie nie robi. Dopiero jeden probowal adaptowac ale niestety nie udalo sie bo nie mial jakiegos sterownika. Po jakims czasie dostal LAUNCHA (urzadzenie diagnostyczne) ktore nie chcialo sie nawet polaczyc z moim autem. Stwierdzil ze zrobia mi to wylacznie w ASO. W przyszlym tygodniu jade do Warszawy na adaptacje i sie zobaczy. Pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
CYTAT("dynio":3clekl50) Witam, mecze sie z moja przeplywka juz 3 tydzien. Kupilem nowa firmy QAP, niestety samochod na niej szedl gorzej niz na mojej, orginalnej Bosha. Pojechalem oddac do hurtowni. Tam powiedzieli mi ze trzeba ja adaptowac. Tak wiec objezdzilem elektronikow, ktorzy kasowali mi bledy i mowili ze takiego czegos sie nie robi. Dopiero jeden probowal adaptowac ale niestety nie udalo sie bo nie mial jakiegos sterownika. Po jakims czasie dostal LAUNCHA (urzadzenie diagnostyczne) ktore nie chcialo sie nawet polaczyc z moim autem. Stwierdzil ze zrobia mi to wylacznie w ASO. W przyszlym tygodniu jade do Warszawy na adaptacje i sie zobaczy. Pozdrawiam nie trzeba przeprowadzać adaptacji po wymianie przepływki a juz na pewno nie w bmw tak jak pisali poprzednicy zakładasz sprawną i jeździsz
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 June 2007 ![]() |
Dzwonilem do ASO, powiedzieli ze nie ma problemu, w Bawaria Motors 248zl (adaptacja), Inchape 300zl (adaptacja) + 200zl programowanie komputera jezeli adaptacja nie pomoze. Musi cos w tym byc, bo wstawilem nowa przeplywke ktora nie chodzi wcale i w hurtowni w parametrach pisze ze wymaga programowania. Moze ktos poleci do ktorego ASO w Warszawie sie udac.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
kozak
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: 3city/ie ![]() |
CYTAT nie trzeba przeprowadzać adaptacji po wymianie przepływki a juz na pewno nie w bmw tak jak pisali poprzednicy zakładasz sprawną i jeździsz Wink
to jak usprawiedliwisz fakt, iz po zalozeniu NOWEJ przeplywki SPRAWNEJ auto i tak nie jedzie? ja mam dwie teorie, albo kasowanie kompa ( poniewaz w pamieci ma prace wadliwej przeplywki i tak tez traktuje nowa ) albo... cos o czym wiele osob nie wie, mianowicie filterki od elektrozaworow...+ egr, zalezy co akurat sie zawalilo sadzą -------------------- Sprzedam Eagle Talon Tsi Awd; 460km 502Nm by ProjectXs i PromotoR
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
CYTAT("Adamek125":jy2akgxy) CYTAT nie trzeba przeprowadzać adaptacji po wymianie przepływki a juz na pewno nie w bmw tak jak pisali poprzednicy zakładasz sprawną i jeździsz Wink to jak usprawiedliwisz fakt, iz po zalozeniu NOWEJ przeplywki SPRAWNEJ auto i tak nie jedzie? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 June 2007 ![]() |
Filterki elektrozaworów przeczyściłem, filtr powietrza jest nowy, sprawdzilem takze przewody cisnieniowe, więc pozostaje już chyba adaptacja, błędów na komputerze nie ma zadnych, wykazana jest tylko zbyt mala masa powietrza przy ponad 1700obr wykazuje 400 a powinna 1000. Do 1700obr jest dobrze. Samochód nie kopci ani na zimnym ani na cieplym silniku. Zadnego dymu nie widac (nawet przy przegazowaniu do 5tys obr). Na biegu jałowym samochod wkreca sie normalnie, turbina sprawna.
Moja nowa przepływka to QAP za którą zapłaciłem ok. 320zł Numery orginału BOSH to : 0 928 400 314 13 71 - 22470022 Kupiony QAP o nr : 0 928 400 527 13627787076 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: 3city/ie ![]() |
tylko caly problem jest w tym ze nie znam nikogo kto moglby sprawdzic auto kompem podczas jazdy, na postoju w aso lub nie nie ma bledow wskazujacych na brak mocy, przeplywka wymieniona filterki beda czyszczone w sobote, po wymianie przeplywki auto stalo sie ciut zwawsze na samym dole obrotow, potem umiera, zero dymu, zero jakichkolwiek objaw poza tym ze ze 136 teoretycznych koni jest ich gora...50? skoro wszystko mnie wyprzedza? ...oby filterki pomogly, swoja droga cytat z innego forum...
"Witam. Dosyć często spotykam się z problematyką związaną spadkiem mocy we wszystkich modelach BMW z silnikami 2.0d oraz 3.0d co wcale mnie nie dziwi, gdyż nawet serwisy nie potrafią ustalić przyczyny tego problemu. Do tej pory nie zdradzałem w czym tkwi usterka tych objawów, gdyż pewnych tajemnic się nie zdradza, ale na dzień dzisiejszy nie prowadzę już żadnych napraw w kraju i tajemnica ta może już tylko Wam być przydatna. Problem spadku mocy tkwi nie zawsze w uszkodzonej przepływce, zatkanym katalizatorze bądź w układzie paliwowym, albo nawet i w turbinie choć tę ostatnią rzecz własnie będę bardziej rozwijał. Ojawy są następujące: Autko na początku nie wykazuje żadnych problemów z wyjątkiem jednej rzeczy przy coraz to większej prędkości i wyższym biegu odczuwalny jest mniejszy wzrost obrotów silnika - tak jakby auto ciągło przyczepę z wysoką plandeka. Zdarza się nawet, że auto osiąga pewną prędkość i dalej nie chce już się rozpędzać. Powodem tego zjawiska jest niewłaściwa praca turbiny, ale nie w wyniku tego że jest padnięta, lecz z powodu braku proporcjonalnej jej pracy do wymagań silnika (obroty i obciążenie) Podobny problem dotyczy się również objawów, które zdażaja kiedy auto nie potrafi płynnie ruszyć z miejsca. Silniki diesla nie wymagają dodawania gazu przy ruszaniu a w tym wypadku jest taka konieczność, gdyż potrafi żabkować lub nawet i zgasnąć. W jednym i drugim przypadku problem tkwi w sterowaniu podciśnieniowym siłownika przy turbinie i zaworu AGR na dolocie do kolektora ssącego. Sterowanie tymi podciśnieniami odbywa się za pomocą elektrozaworów którymi steruje moduł silnika. Komputery diagnostyczne nie wykazują problemu, gdyż elektrozawory te są sprawne a wykonywana przez nie praca jest odczuwalna w pracy silnika, lecz jedna rzecz jest zawsze pomijana przez każdego. Zadaniem elektrozaworu jest załączenie dwóch obiegów: jednego obiegu z podciśnieniem oraz drugiego obiegu ze zwykłym cisnieniem atmosferycznym. Podciśnienie przeważnie zawsze jest bo gdyby go nie było to pompa podcisnieniowa byłaby padnięta co odczuwałoby się na twardym pedale hamulca, ale warto zawsze obejrzeć wężyki podcisnieniowe, czy są prawidłowo szczelne. Z drugim obiegiem jednak jest problem. Aby do układu podcisnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemozliwiające dostawanie się brudu do tego układu I TO ONE STANOWIĄ TEN PROBLEM. Zatykaja się one bowiem z biegiem czasu co powoduję że w obiegu drugim zamiast powietrza atmosferycznego uwalniającym pracę siłowników wytwarza się również podcisnienie lecz o mniejszym stopniu ale spowalniającym pracę tych silowników. W rezultacie czego turbina załącza się zbyt późno a zawór AGR nie potrafi zamknąć się do końca przez co silnik przy ruszaniu jest zdławiany własnymi spalinami. W jednym i drugim przypadku od obu urządzeń jest osobny elektrozawór. Wyjmijcie je, zdemontujcie filterek z nich, rozbieżcie pokrywkę filterka i wyczyście go. To tyle." zapozyczone z forum bmw-klub.pl -------------------- Sprzedam Eagle Talon Tsi Awd; 460km 502Nm by ProjectXs i PromotoR
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 03 June 2007 ![]() |
Umowilem sie w ASO na piatek (adaptacja + programowanie komputera), mam pytanie, bo chce odlaczyc calkiem przeplywke na ten tydzien. Samochod zbiera sie wtedy znacznie lepiej (z podlaczona przeplywka jezdzi jakby mial 50ps, z odlaczona jakby mial 90ps) Czy nie popsuje nic jezdzeniem bez podlaczonej przepływki ??
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:25 |