![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Thu, 18 November 2010 ![]() |
Witam serdecznie posiadam e39 polifotwe 525i, auto jeździ sporo w trasy. Czeka mnie kompletny remont układu hamulcowego. Chciałbym poprawić albo zrobić raz a dobrze układ. Hamulce z M/// nie chodzą w grę. Myślałem nad zakupem zacisków od 3.0d albo 3.0 M54 gdzie była seryjnie tarcza 324 mm w celu poprawienia skuteczności hamowania. Jednak trochę z tym zachodu i dodatkowy hajs na coś. Druga opcja to tarcze Zimmerman Sport i seryjny klocek bądź złożenie innego zestawu nawet gładkiej tarczy. Czy ktoś miał styczność i porównanie jeśli chodzi o hamowanie i wydajność układu? Bo jeśli zmiana na 324 wiążę się z wymianą serwa lub pompy to trochę sporo roboty bym miał a to wtedy odpada.
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
Jak dla mnie warto pójść w takiego moda. Przekręcasz tarczę i zacisk z 530i/d, wszystko pasuje bez przeróbek. Zwykłe gładkie tarcze ATE wraz z klockami i będziesz miał dużo lepszy hamulec na bardzo długo. Części z angoli teraz pełno. Komplet zacisków to jakieś 300-400zł
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
No i dochodzi ci jeszcze problem krzywiących się nagminnie tarcz 324mm - mam seryjne 530d z takimi tarczami, brat ma 528 przedlift na 298 i przy normalnej, zaznaczam "normalnej" jeździe, większe tarcze nie mają przewagi i tą upierdliwą wadę.. W zeszłym roku wymieniłem u siebie oryginalne tarcze bo już były żyletki(do końca nie biły) i włożyłem textar pro, które po dosłowanie 3 miesiacach jazdy sie zwichrowały - kupowane w jednym z największym sklepów internetowych. Aktualnie w reklamacji, ale wszystko wskazuje że bedą sie wypierać, co można było wywnioskowac po zenującej rozmowie z sprzedawcą.
-------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
killme; Przełożyłeś tarczę czy wymieniłeś wg sztuki? Nie raz zakładałem nawet używane tarcze komuś i nie biły. Ale piasta w miejscu styku z tarczą i sam styk w tarczy to były wypolerowane. Wtedy nie ma co się dziać. A może zaciski Ci trzymają?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Thu, 18 November 2010 ![]() |
No właśnie zastanawiające jest to że tarcze do BMW są cienkie jak na taką dużą średnice, fajnie że przejście z 298 na 324 to tak na prawdę tylko siła hamowania a pojemność ciepła gorzej, wiadomo średnica większa, ale jakoś nie przekonuje mnie grubość jaka jest w małych hothatchach. Ponowna regeneracja zacisków, nowe tarcze i klocki to nie wiem czy zabawa jest tego warta.
Co do reklamacji i bicia to przeglądając fora można się napotkać że w BMW tarcze biją ale czasem z powodu wahaczy, piast i innych rzeczy a niekoniecznie samych tarcz. U mnie nie wiem czemu zależne jest to mocno od opon bo na letnich bije mocniej niż na zimowych, ale tarcze i tak śmietnik. Kusi mnie mimo wszystko tarcze marki EBC, w poprzednim daily byłem zadowolony a z moim trybem jazdy wytrzymały długo. Jednak "Hondziarze" mocno skarżyli się na spadającą jakość wyrobu. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
296x22 vs 324x30, przecież to jest przepaść jeśli chodzi o pojemność cieplną tarczy
Też kiedyś walczyłem z biciem na kierze w e39, w moim przypadku przyczyną okazała się pęknięta duża tuleje na wahaczu - typówka w e39 -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Thu, 18 November 2010 ![]() |
O kurde to ja miałem inne info myślałem że grubość jest 24 mm.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
O kurde to ja miałem inne info myślałem że grubość jest 24 mm. To źle słyszałeś ![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
killme; Przełożyłeś tarczę czy wymieniłeś wg sztuki? Nie raz zakładałem nawet używane tarcze komuś i nie biły. Ale piasta w miejscu styku z tarczą i sam styk w tarczy to były wypolerowane. Wtedy nie ma co się dziać. A może zaciski Ci trzymają? Powierzchnie styku czyste idealnie - a teraz najlepsze - na czas reklamacji włożyłem stare tarcze które miały 1,5mm poniżej min grubości, leżały cały rok u tescia "na śmietniku", padało po nich, były pod śniegiem. Po kilku godzinnym czyszczeniu trafiły do auta i oprócz tego że są troche głośniejsze(dużo malutkich wżerów) nie ma na nich ŻADNEGO bicia. Oczywiści ori BMW które przyjechały razem z autem z DE ..tarcze mają już 80tys km od założenia i jeszcze ze 20-30tys zrobią, zjadły w tym czasie dwa komplety klocków, teraz idzie trzeci. Tarcze OE BMW. Popieram - miałem zainwestować w Oryginały bmw poprostu. Też mam touringa zważonego na 1950kg z pustym bakiem. -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 21 April 2017 ![]() |
No właśnie, dobrze trafiłem. mnie też klocki są potrzebn edo e39
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Ja własnie ze 2 miesiące temu zmieniałem w moim 528 zestaw na 324mm . Kupiłem używany zestaw tarcze plus zaciski za 220 zł , klocki postanowiłem przetestować standardowe Zimermany i powiem że jest bajka, mimo że tarcze mają minimalną dopuszczalną grubość to trzymają się dzielnie na razie (a miały być jak nowe
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 February 2016 Skąd: BI ![]() |
Ale te Wasze touringi to kloce
![]() -------------------- Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Dzis przy okazji ważyłem swoją 528ia sedan LPG mini audio sporo paliwa to wyszło 1610 kg. W dowodzie 1605 wpisane. Dziwne
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
1950kg??? M5 z szklanym dachem, masą elektryki (fotele, pompowanie, kierownica) wazy z połową baku 1800kg.
Co do hamulców to podstawą jest dobry klocek (użytkuję Galfer 1055 i jest dużo skuteczniejszy niż ori ATE) |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Ale te Wasze touringi to kloce ![]() Cóż Ci na to mam poradzić, mój touring to Indyvidual z wepchnietym wszystkim co chyba tylko BMW miało w 2002r w ofercie doposażenia. Do tego ma 75l gazioru w butli na wyjazd w trasę więc samo LPG na start 100kg dokłada. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Ale wiesz ile wazy litr gazu, butla oraz koło zapasowe? Jak przeliczysz to zapewniam Cię, że do 100kg brakuje dużo, bardzo dużo. Z wyposażenia poza paroma elementami typu nivo, szklany dach, elektryka foteli, mocno nie podnoszą masy.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Ale wiesz ile wazy litr gazu, butla oraz koło zapasowe? Jak przeliczysz to zapewniam Cię, że do 100kg brakuje dużo, bardzo dużo. Z wyposażenia poza paroma elementami typu nivo, szklany dach, elektryka foteli, mocno nie podnoszą masy. Właśnie o to chodzi że mam nawalone nivo, szklane dachy, atermiczne ciężkie szyby, full skóra w elektryce, jakieś nawigacje, telefony, rozbudowane audio, webasto i inne duperele i naleciało tych kilogramów od cholery. Co do LPG niestety ale się grubo mylisz, sama masa netto mojego pustego zbiornika bez wielozaworu to 40kg, masa LPG w nim kolejne około 40kg (75l x ~0,55), do tego reduktory, przewody wodne i dodatkowy płyn, przewody pod autem, wielozawór, zawory lpg, wiązki, sterownik i naleci pod 100kg bez problemu ![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 12:43 |