Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Tarcze hamulcowe e46 330i
tramall
post Fri, 21 Mar 2014 - 14:59
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: Rzeszów





Witam

Czeka mnie wymiana tarcz oraz klocków. Najpierw pójdzie tył, a w ciągu 2-3 miesięcy pewnie przód.
Pytanie jest proste: Co możecie polecić w sensownym zakresie cenowym. Na tył zastanawiam się nad zestawem BMW OE + Klocki ATE (zwykłe, ceramic mają ponoć złe opinie) lub Texar. Szukałem klocków Ferodo z serii Performance DS, ale wygląda na to, że nie mają w ofercie nic do 330i ??
Przód BMW OE + Ferodo DS2500. Czy jest sens dopłacać do tarcz "BMW Performance" (nawiercane)?
W USA wszyscy jarają się klockami HAWK. Ktoś to u nas stosuje? Cenowo na poziomie Ferodo więc chciałbym zbadać temat.


Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 21 Mar 2014 - 14:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
G4 Racing
post Fri, 21 Mar 2014 - 15:43
Post #2


Frequent User
Dołączył: Wed, 03 April 2013





Witam!
Jeśli chodzi o tarcze BMW Performance, to są one nie tylko wiercone, ale i zazwyczaj dwuczęściowe. Jeśli się nie mylę, w Twoim bolidzie są tarcze o średnicy 325 mm i grubości 25 mm. Generalnie układ mało wydajny. Klocki ceramiczne ATE faktycznie prócz małego pylenia, nie mają chyba więcej zalet. Ostatnio zrobiły kuku wierconej tarczy OE o średnicy 365 mm w X5E70. Osobiście zastosowałbym zwykłe klocki ATE. Tarcze o grubości 25 mm nigdy nie będą dobrze hamować. wynika to z małej pojemności cieplnej i kiepskiej wentylacji. Można ratować je wierceniem i wykonać jako dwuczęsciowe zwykłe lub jeszcze lepiej pływające. Koszt pewnie porównywalny z OE. Przy takich zabiegach można próbować wykonać grubszy rotor. Zazwyczaj wchodzi tam coś serszego nawet o 4 mm. Temat sprawdzony wielokrotnie.

Pozdrawiam
Janusz


--------------------
G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Sat, 29 Mar 2014 - 19:52
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





CYTAT(januszg @ Fri, 21 Mar 2014 - 16:43) *
Osobiście zastosowałbym zwykłe klocki ATE.


+1, ja właśnie tak u siebie zrobiłem i nie narzekam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tramall
post Tue, 01 Apr 2014 - 14:24
Post #4


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: Rzeszów





Sprawa rozwiązana, okazało się że tarcze jeszcze ok. Poszły klocki textar pro czy coś. Jeśli chodzi o tarcze to zdecydowałem sie na OE Performance. Auto jest DD więc nie ma co szaleć...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 01 Apr 2014 - 15:22
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Niedawno przerabiałem temat w swojej E60, duże patelnie (348x30) także założyłem OEM tarcze i OEM klocki. Od gościa który mi robi auta a specjalizuje się w BMW i Audi stwierdził, że jeśli chodzi o aftermarket klocków do BMW to tylko ATE. Wierzę mu, robi wiele aut, wiele widział, ludzie nie narzekają i do niego zawsze wracają.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lilo
post Sun, 27 Apr 2014 - 19:49
Post #6


User
Dołączył: Sat, 26 April 2014





E46 330ci 18" felga m. Oryginal tarcza 325X25, zaciski jedno tloczkowe.
Przerabial ktos jakie wieksze tarcze mozna zastosowac zamiast ori?
Chcialbym zaciski 2 lub 4 tloczkowe zamontowac i pod to tarcze.
Podpowiedzcie co podejdzie oczywiscie z odpowiednim mocowaniem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lilo
post Fri, 02 May 2014 - 21:35
Post #7


User
Dołączył: Sat, 26 April 2014





nie chce mi sie wierzyc ze nikt nie przerabial wielotluczkow w e46.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lilo
post Tue, 26 Aug 2014 - 09:25
Post #8


User
Dołączył: Sat, 26 April 2014





skoro nikt nie chce napisac jakie wieksze podejda do 330Ci to testowalem przednie zaciski od M3 E90 (jednotłoczkowe), jazma nie pasuja (1cm dluzszy rozstaw mocowania)
p.s.
pisze informacyjnie jakby ktos kiedys potrzebowal i bede szukal dalej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tramall
post Wed, 27 Aug 2014 - 11:55
Post #9


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: Rzeszów





Ktoś tam próbował z zaciskami ze 135i, jednak jest trochę zabawy z dopasowaniem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Wed, 27 Aug 2014 - 17:01
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Wystarczy splanować cześć jarzma i cześć zacisku.
http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=2&t=383&start=60 wink.gif


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Wed, 27 Aug 2014 - 18:50
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





Na Allegro sa zestawy mozna wsadzić tarc3 z e46 cal i zacisk bmw performance z przerobionym adapterem


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawpor
post Thu, 02 Oct 2014 - 21:54
Post #12


Rookie
Dołączył: Tue, 23 June 2009





CYTAT(tramall @ Fri, 21 Mar 2014 - 14:59) *
W USA wszyscy jarają się klockami HAWK. Ktoś to u nas stosuje? Cenowo na poziomie Ferodo więc chciałbym zbadać temat.

Dla potomnych
Wiele osób już przekonało się do klocków Hawk HPS - jeżeli chodzi o E46 to mnóstwo 330d jeździ na tych klockach na tarczach Zimmermann lub Zimmermann Sport i problem z biciem kierownicy, pewnie powszechnie tutaj znany, nie powraca. Co do samych klocków to bardzo ważne jest ich odpowiednie dotarcie - chodzi o poprawne naniesienie depozytu na tarcze hamulcowe. Jeżeli niepoprawnie dotrze się te klocki to często słabo hamują. Po odpowiednim dotarciu poprawiają skuteczność hamowania. Dociera się je w poniższy sposób
- 8-10 mocnych hamowań z prędkości ok 60km/h do 10km/h - ważne aby nie zatrzymać samochodu
- schłodznie układu hamulcowego poprzez przejechanie spokojnie kilku kilometów
- 2-3 hamowania z 80/90km/h do 10km/h - jak wyżej, nie zatrzymywać samochodu!
- schłodzenie układu jak w drugim punkcie
- polecam przejechać jeszcze ok 200km normalnie hamując, jednak nie szaleć

Co ważne, klocki Hawk HPS nie mają prawa piszczeć. Jeżeli piszczą od początku to świadczy o jakimś problemie z układem hamulcowym - należy go jeszcze raz dokładnie przejżeć i ewentualnie ponownie przeprowadzić proces docierania (uprzednio pozbywając się wcześniej nałożonego depozytu). Niestety ale w wielu przypadkach kiedy klocki Hawk piszczały na początku potem dochodziło do spalenia tarcz hamulcowych (winny zazwyczaj okazywał się stojący zacisk..)

Do E46 330d oraz 330i Hawk produkuje klocki zarówno na przednią jak i tylną oś. Polecamy stosować klocki podobnych parametrów (szczególnie wytrzymałości termicznej) na obu osiach. Nieprawdą jest, że tył "nie hamuje". Wiele razy poprawialiśmy hamulce w których ktos pozostawił serię z tyłu..


--------------------
AR 159 SW 2.4 JTDm 232HP&500Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@mill
post Fri, 03 Oct 2014 - 00:17
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sat, 28 October 2006
Skąd: Wa-wa





Czy te hawki maja jakąś super cene żeby się tak z nimi męczyć?


--------------------
e36 328i - Poznań 1.49
Race4Fun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawpor
post Fri, 03 Oct 2014 - 07:28
Post #14


Rookie
Dołączył: Tue, 23 June 2009





Męczyć? Każde klocki trzeba poprawnie dotrzeć bo potem są problemy... A dzięki takiemu dotarciu zestawu mamy szybko skuteczny hamulec. Poza tym wiele osób przesiadających się z Ferodo DS2500 na Hawk HPS już nie chce słyszeć o Ferodo. Podobnie sprawa wygląda z mieszankami torowymi DTC-60 i DTC-70 które zdaniem wielu zachowują się bardziej przewidywalnie od RC6

Cenowo nawet nie wiem jakie są dokładnie relacje z Ferodo bo chyba nie o zaoszczędzenie 30zł w tym wszystkim chodzi, a o porządny hamulec...


--------------------
AR 159 SW 2.4 JTDm 232HP&500Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 08:42