Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Tarcze ceramiczne, Podobno "nie hamują" w ulewnym deszczu ?
TeddyBear
post Thu, 29 Dec 2016 - 21:56
Post #1


Super User
Dołączył: Wed, 24 December 2008





Spotkałem się z opinią, że hamulce ceramiczne bardzo słabo hamują w deszczu. Czytaj nie nadają się do cywilnego daily drivera. Pomijam kwestię kosztów.
Słyszałem o sytuacji jak w konkretnym deszczu klient sobie deptał po autostradzie. Wyjechał Janusz i jak auto standardowo staje przysłowiowego dęba to się nagle okazało, że nie ma czym zahamować. Mowa o poprzednim RS6 na ceramice 700KM+. Podobno wszystko było w aucie sprawne i nie zużyte. Coś mi się nie bardzo chce wierzyć w tą historię, ale że nie jechałem autem z takimi tarczami w ogóle to zapytam "bogatszych" o doświadczenie hamowania w ulewie na takich tarczach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 29 Dec 2016 - 21:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_hexx_*
post Thu, 29 Dec 2016 - 22:05
Post #2









Prowadziłem prosie panamera z ceramiką w ulewnym deszczu po autostradzie i nie zauważyłem czegoś takiego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 29 Dec 2016 - 23:02
Post #3


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





A nie jest tak, że do ceramiki idzie też klocek, który wymaga temperatury? Ja zauważyłem, że na zimnych ferodo DS można komuś w dupę wjechać, bo samochód nie chce zblokować kół. Natomiast jak się już raz z tych 160 do 0 shamuje, to wtedy hebel zaczyna pracować.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Thu, 29 Dec 2016 - 23:33
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





Kolega oglądał pewnie odcinek o audi s8 na kanale Saturday Car Fever.

https://youtu.be/sJOxEs1eNZI?t=11m9s


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rrrr
post Fri, 30 Dec 2016 - 08:07
Post #5


User
Dołączył: Sun, 11 December 2016





Glupi DS Performance ma na zimno wyzszy wspolczynnik tarcia niz seryjny klocek aftermarketowy. DS3000 to moze faktycznie pierwsze hamowanie ma bardziej "tępe", ale zeby wjechac komus w dupe?

Nie wierze w takie herezje jak nie hamuje w deszczu. Przeciez to seryjne homologowane hamulce. Nawet jesli hamuja slabiej w deszczu to koła musza blokowac swobodnie. Troche inne mieszanki niz stosowane w sporcie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Fri, 30 Dec 2016 - 09:11
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





Znając życie głuchy telefon przez kolegę, szwagra, zięcia itd
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 30 Dec 2016 - 16:48
Post #7


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(rrrr @ Fri, 30 Dec 2016 - 08:07) *
Glupi DS Performance ma na zimno wyzszy wspolczynnik tarcia niz seryjny klocek aftermarketowy. DS3000 to moze faktycznie pierwsze hamowanie ma bardziej "tępe", ale zeby wjechac komus w dupe?

Nie wierze w takie herezje jak nie hamuje w deszczu. Przeciez to seryjne homologowane hamulce. Nawet jesli hamuja slabiej w deszczu to koła musza blokowac swobodnie. Troche inne mieszanki niz stosowane w sporcie....

A widzisz, 4 tloczek brembo i ds perf - na zimno na mokrym nie blokuje mi kol (tzn zblokuje, jak wycisne na noge 50kg). A na goracym to przy 180 na semi slicku na lotnisku bez problemu abs smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Fri, 30 Dec 2016 - 20:23
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





W nowych autach grupy VW jest oprogramowanie ABSu, które suszy tarcze podczas jazdy z włączonymi wycieraczkami poprzez delikatne dociskanie klocków do tarczy


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Fri, 30 Dec 2016 - 20:34
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(mate96 @ Fri, 30 Dec 2016 - 20:23) *
W nowych autach grupy VW jest oprogramowanie ABSu, które suszy tarcze podczas jazdy z włączonymi wycieraczkami poprzez delikatne dociskanie klocków do tarczy

Myślę że tu chodzi o zerwanie filmu wodnego aby wyeliminować efekt tępego hamulca przy 1wszym dociśnieciu w deszczu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 30 Dec 2016 - 20:42
Post #10









CYTAT(mate96 @ Fri, 30 Dec 2016 - 20:23) *
W nowych autach grupy VW jest oprogramowanie ABSu, które suszy tarcze podczas jazdy z włączonymi wycieraczkami poprzez delikatne dociskanie klocków do tarczy

Opel ma to od bodajże pierwszych modeli Insigni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Fri, 30 Dec 2016 - 22:35
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





CYTAT(Pietrek.L @ Thu, 29 Dec 2016 - 23:33) *
Kolega oglądał pewnie odcinek o audi s8 na kanale Saturday Car Fever.

https://youtu.be/sJOxEs1eNZI?t=11m9s

tez to dzis widzialem i ciezko mi bylo dotrwac do konca. koles troche gledzi i rowniez malo mozliwa wydaje mi sie sytuacja w deszczu, podobnie jak 90 kola za amorki(no ale moze w tym wypadku byl troche blizej prawdy)


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sun, 01 Jan 2017 - 12:44
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Taaa ds nie hamuje na zimno... Ludzie litości to nie żuk że nie hamuje...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Sun, 01 Jan 2017 - 13:10
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Obstawiam sytacje ze kolo w tym audi pociskał, i ździwko bo na mokrym slabiej hamuje...
Jakby nie patrzeć to auto za grube hajsy, nikt nie pozwolił by sobie na takiego bubla.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 01 Jan 2017 - 13:36
Post #14


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(mihas66 @ Sun, 01 Jan 2017 - 12:44) *
Taaa ds nie hamuje na zimno... Ludzie litości to nie żuk że nie hamuje...

Nie hamuje w porównaniu do tego, co oferuje na ciepło.

Ferodo DS Performance Pads are supplied to you "Ready to Perform" which means that they reach maximum efficiency after only one or two brake applications.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Sun, 01 Jan 2017 - 13:39
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Jak ktoś wcześniej nie miał do czynienia z ceramiką może odnieść wrażenie że faktycznie coś jest nie halo z hamulcami.

Różnice najmocniej widać jak wsiadasz do takiego samego auta którym jechałeś przed chwilą z tym że to drugie ma już ceramike. Przy niskich prędkościach trzeba zauważalnie więcej siły przy naciskaniu hamulca. Nawet jest ciężej przytrzymać auto (z automatyczną skrzynią) żeby nie jechało z wrzuconym D na postoju.
Ale idzie to ogarnąć i to nie tak że hamulców niema. Trzeba tylko się przyzwyczaić do ich specyficznego działania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 08:01