![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 19 December 2012 ![]() |
Witam
![]() Jako, że zbliża się wiosna trzeba powoli pomyśleć nad zestawem hamulcowym do samochodu. Auto to Saab 9-5 Aero służące do jazdy na codzień, samochód waży 1550kg. W mieście jeżdżone spokojnie, na trasie czasami zdarza się rozwinąć wyższe prędkości. Miałem już styczność z troszkę lepszym zestawem hamulcowym w poprzednim aucie (Ibiza 165KM o masie 1130kg, 280mm EBC Turbo Grove + EBC Green + Yokohama Parada), ale w przypadku tego auta mogłem pozwolić sobie na hała przy hamowaniu itd. Teraz biorę jednak pod uwagę coś mniej "hardcorowego" bo i przeznaczenie auta zupełnie inne niż ibizy. Jakie waszym zdaniem warto kupić tarcze hamulcowe, ATE PD czy nawiercane Zimmermany (obie o średnicy 308mm) ? Przechodząc do klocków, mniej więcej wiem czego spodziewać się po Redach (zielone odpuszczam bo masa auta za wysoka) czy DS2500, o których słyszałem dużo dobrego. Ciekawią mnie natomiast klocki o których nic nie słyszałem, a mianowicie Hawk HPS. Czytałem trzy, może cztery opinie użytkowników jeżdżących autami od BMW 530D po EP3 TypeR i każdy chwalił. Jakie jest wasze zdanie na temat tych klocków ? Dlaczego mnie zaciekawiły, otóż czysto teoretycznie mają zbliżone właściwości do DS czy REda, a są od nich sporo tańsze - nie żebym chciał oszczędzać, ale może nie ma sensu dopłacać 100zl do REDów czy DS2500, skoro hawki nie będą wcale dużo gorsze, zwłaszcza że auto nie mocno użytkowane. Na tył zamontuję pewnie jakieś dobre zamienniki, prawdopodobnie "zwykłe ATE lub EBC" bo nie widzę sensu montażu czegoś mocniejszego, do tego nowe przewody i płyn Motul Dot 5,1. Prosiłbym o jakieś opinie na temat tarcz i klocków na przód ![]() Z góry serdeczne dzięki ![]() ps. Gdyby temat nie nadawał się do tego działu, z góry przepraszam i proszę o ewentualne przeniesie. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Tue, 26 February 2013 ![]() |
miałem zimmermany nawiercane pokrzywiłem je, teraz jest ate pd i jest bez zarzutów
-------------------- '13 Corvette Z06
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: małopolska ![]() |
Co do klocków: Hawk HPS jest dobrym klockiem, coś pomiędzy ds performnce a ds 2500, przy czym na zimno jest nieco lepszy i wolniej się zużywa, odporny na temp.
dobrym klockiem podobnym do ds 2500 jest też zółty ebc, w moim odczuciu lepszy na zimno od DS, ale i zazwyczaj droższy. Co do tarcz, wiercone tarcze; ciche, mniej podatne na fading, ale ostro traktowane lubią pękać, ATE PD dobre jakościowo, ciche jak na nacinaną tarcze. OT: jak coś, na zakupy zapraszam do siebie:) -------------------- Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Moim zdaniem z tych 3 najgorszy Red, później Hawk, najlepszy DS2500. Ale HPSy obchodzą się z tarczami delikatniej niż DS2500.
-------------------- DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Z klocków polecam yellow ebc, jeżdżę na nich już którąś wymianę i chwalę je, nie pylą, klocek nie musi się nagrzewać, ścieralność raczej w normie.
Wcześniej miałem na tyle red ebc i w stosunku do żółtych nie miały startu więc jeżeli EBC to tylko żółtą serie!! |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 19 December 2012 ![]() |
Biorę również pod uwagę Yellow Stuff (zwłaszcza, że do mojego auta są praktycznie w tej samej cenie co EBC Red), zastanawiam się tylko czy nie będą zbyt agresywne do jakby nie było cywilnych tarcz ATE Power Disc o średnicy 308mm ?
Pozdrawiam ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Ja w E30 zjechałem już chyba ze 4 komplety DS2500 i o ile są to naprawdę świetne klocki, to do dupowozu bym ich nie założył (za słabo działają na zimno).
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 05 July 2008 Skąd: Białystok ![]() |
HPS / DS Performance do cywila w zupełności wystarczą. Bierz to co będzie tańsze i lepiej dostępne.
Wiercone Zimmermanny w Hondzie pogiąłem kiedyś szybko, przy użytkowaniu po mieście, teraz w ciężkim dupowozie też mam założonego Zimmermanna, tyle, że gładkiego i od dwóch lat nic się nie pogięło, a lekko nie mają. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Ja mam aktualnie założone HPS z tarczą gładką 308mm i jest całkiem dobrze, nie piszczą, nie pylą i jak na zacisk 1 tłoczkowy hamowanie jest na niezłym poziomie. Niestety nie mam porównania w tym aucie to niczego innego bo to pierwszy komplet po zakupie.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:02 |