Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Tarcze + Hawk HPS vs EBC Red vs DS2500, Zestaw do DD
Piotr_KrK
post Mon, 24 Feb 2014 - 17:07
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 19 December 2012





Witam wink.gif

Jako, że zbliża się wiosna trzeba powoli pomyśleć nad zestawem hamulcowym do samochodu. Auto to Saab 9-5 Aero służące do jazdy na codzień, samochód waży 1550kg. W mieście jeżdżone spokojnie, na trasie czasami zdarza się rozwinąć wyższe prędkości. Miałem już styczność z troszkę lepszym zestawem hamulcowym w poprzednim aucie (Ibiza 165KM o masie 1130kg, 280mm EBC Turbo Grove + EBC Green + Yokohama Parada), ale w przypadku tego auta mogłem pozwolić sobie na hała przy hamowaniu itd.

Teraz biorę jednak pod uwagę coś mniej "hardcorowego" bo i przeznaczenie auta zupełnie inne niż ibizy.

Jakie waszym zdaniem warto kupić tarcze hamulcowe, ATE PD czy nawiercane Zimmermany (obie o średnicy 308mm) ?

Przechodząc do klocków, mniej więcej wiem czego spodziewać się po Redach (zielone odpuszczam bo masa auta za wysoka) czy DS2500, o których słyszałem dużo dobrego. Ciekawią mnie natomiast klocki o których nic nie słyszałem, a mianowicie Hawk HPS. Czytałem trzy, może cztery opinie użytkowników jeżdżących autami od BMW 530D po EP3 TypeR i każdy chwalił. Jakie jest wasze zdanie na temat tych klocków ?

Dlaczego mnie zaciekawiły, otóż czysto teoretycznie mają zbliżone właściwości do DS czy REda, a są od nich sporo tańsze - nie żebym chciał oszczędzać, ale może nie ma sensu dopłacać 100zl do REDów czy DS2500, skoro hawki nie będą wcale dużo gorsze, zwłaszcza że auto nie mocno użytkowane.

Na tył zamontuję pewnie jakieś dobre zamienniki, prawdopodobnie "zwykłe ATE lub EBC" bo nie widzę sensu montażu czegoś mocniejszego, do tego nowe przewody i płyn Motul Dot 5,1.

Prosiłbym o jakieś opinie na temat tarcz i klocków na przód smile.gif

Z góry serdeczne dzięki smile.gif

ps. Gdyby temat nie nadawał się do tego działu, z góry przepraszam i proszę o ewentualne przeniesie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 24 Feb 2014 - 17:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Bako.
post Mon, 24 Feb 2014 - 21:05
Post #2


User
Dołączył: Tue, 26 February 2013





miałem zimmermany nawiercane pokrzywiłem je, teraz jest ate pd i jest bez zarzutów


--------------------
'13 Corvette Z06
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ewul
post Tue, 25 Feb 2014 - 20:19
Post #3


User
Dołączył: Sun, 04 December 2011
Skąd: małopolska





Co do klocków: Hawk HPS jest dobrym klockiem, coś pomiędzy ds performnce a ds 2500, przy czym na zimno jest nieco lepszy i wolniej się zużywa, odporny na temp.
dobrym klockiem podobnym do ds 2500 jest też zółty ebc, w moim odczuciu lepszy na zimno od DS, ale i zazwyczaj droższy.

Co do tarcz, wiercone tarcze; ciche, mniej podatne na fading, ale ostro traktowane lubią pękać, ATE PD dobre jakościowo, ciche jak na nacinaną tarcze.
OT: jak coś, na zakupy zapraszam do siebie:)



--------------------
Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisiekWAW
post Sun, 02 Mar 2014 - 12:49
Post #4


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Warszawa





Moim zdaniem z tych 3 najgorszy Red, później Hawk, najlepszy DS2500. Ale HPSy obchodzą się z tarczami delikatniej niż DS2500.


--------------------
DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piramida
post Sun, 02 Mar 2014 - 16:04
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 28 February 2010
Skąd: Kraków





Z klocków polecam yellow ebc, jeżdżę na nich już którąś wymianę i chwalę je, nie pylą, klocek nie musi się nagrzewać, ścieralność raczej w normie.
Wcześniej miałem na tyle red ebc i w stosunku do żółtych nie miały startu więc jeżeli EBC to tylko żółtą serie!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotr_KrK
post Mon, 03 Mar 2014 - 18:37
Post #6


Rookie
Dołączył: Wed, 19 December 2012





Biorę również pod uwagę Yellow Stuff (zwłaszcza, że do mojego auta są praktycznie w tej samej cenie co EBC Red), zastanawiam się tylko czy nie będą zbyt agresywne do jakby nie było cywilnych tarcz ATE Power Disc o średnicy 308mm ?

Pozdrawiam smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Mon, 03 Mar 2014 - 23:05
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Ja w E30 zjechałem już chyba ze 4 komplety DS2500 i o ile są to naprawdę świetne klocki, to do dupowozu bym ich nie założył (za słabo działają na zimno).


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciu$
post Tue, 04 Mar 2014 - 12:50
Post #8


Super User
Dołączył: Sat, 05 July 2008
Skąd: Białystok





HPS / DS Performance do cywila w zupełności wystarczą. Bierz to co będzie tańsze i lepiej dostępne.
Wiercone Zimmermanny w Hondzie pogiąłem kiedyś szybko, przy użytkowaniu po mieście, teraz w ciężkim dupowozie też mam założonego Zimmermanna, tyle, że gładkiego i od dwóch lat nic się nie pogięło, a lekko nie mają.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomiw
post Thu, 06 Mar 2014 - 09:53
Post #9


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009
Skąd: Kraków





Ja mam aktualnie założone HPS z tarczą gładką 308mm i jest całkiem dobrze, nie piszczą, nie pylą i jak na zacisk 1 tłoczkowy hamowanie jest na niezłym poziomie. Niestety nie mam porównania w tym aucie to niczego innego bo to pierwszy komplet po zakupie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:02