Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Tarcze 360mm do Audi A8 D3 326KM SWAP na 385mm
Krzys85
post Mon, 08 Jul 2024 - 09:18
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 08 July 2024





Hej,
jakie polecacie seryjne tarcze do ciężkiego A8 D3 326KM?
Tarcze jakie mam na przodzie mają wymiar 360mm
Zastanawiam się nad gładkimi:
Ferodo
Brembo
Trw
EBC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 08 Jul 2024 - 09:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Patry
post Wed, 10 Jul 2024 - 11:15
Post #2


User
Dołączył: Fri, 05 December 2008
Skąd: Łódź





Przerabiałem w D3 4.2TDI Long różne tarcze, OE, ATE, jakieś drogie nacinane, klocki zwykłe, Hawki, itd w rozmiarze 360mm i wszystko jak krew w piach, pogięte po 10.000km
Dopiero swap na tarcze 385mm z S8 D3 rozwiązał problem. Zwykłe gładkie ATE z klockami ATE i nic się nie psuje i jest tanio. Tylne tarcze póki co w oryginalnym rozmiarze.

Wszystko siada P&P i działa dobrze, polecam przeróbkę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzys85
post Wed, 10 Jul 2024 - 11:24
Post #3


Rookie
Dołączył: Mon, 08 July 2024





Dzięki, zakupiłem dziś zestaw Brembo i zobaczymy co się będzie działo.
Jeżeli się pokrzywią pomyślę o tej zmianie.
Dzięki za pomoc wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Wed, 10 Jul 2024 - 14:23
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





w duzo lzejszym golfie 8 r/gti sa tarcze 357mm


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzys85
post Mon, 28 Jul 2025 - 17:42
Post #5


Rookie
Dołączył: Mon, 08 July 2024





Temat powrócił jak pisał Patry. Zmieniam na przód 385mm na tył 335mm
W tym rozmiarze mam do wyboru tylko tarcze Bosch,textar, ate oraz jakieś ABS, jakiego producenta polecacie? Zastanawiam się teraz nad tym Bosch
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Mon, 28 Jul 2025 - 22:57
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





kupowałem boscha od dłuższego czasu, teraz zakupiony do e39 i są bardzo słabe: piszczą i nie hamują jakoś rewelacyjnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzys85
post Mon, 28 Jul 2025 - 23:38
Post #7


Rookie
Dołączył: Mon, 08 July 2024





Dzięki wink.gif
Do ATE nie mam juz przekonania ponieważ pokrzywiły mi się zimą przy bardzo delikatnej jeździe. Chyba zostaje Textar
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WLD_Wlodi
post Thu, 31 Jul 2025 - 16:42
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 May 2012





Ja przy swapie hamulców w Mustangu i testowaniu różnych konfiguracji zauważyłem że nie ważna jest tarcza a klocek. Od tego czasu jeżdżę na EBC czerwonych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzys85
post Thu, 31 Jul 2025 - 20:49
Post #9


Rookie
Dołączył: Mon, 08 July 2024





Znalazłem te klocki i są dostępne pod te tarcze do mojego modelu.
A możesz napisać z jakimi tarczami je używasz? Czy tarcze np textara będą do nich odpowiednie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WLD_Wlodi
post Fri, 01 Aug 2025 - 12:10
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 May 2012





CYTAT(Krzys85 @ Thu, 31 Jul 2025 - 20:49) *
Znalazłem te klocki i są dostępne pod te tarcze do mojego modelu.
A możesz napisać z jakimi tarczami je używasz? Czy tarcze np textara będą do nich odpowiednie?

Nic Ci nie doradzę, mogę Ci jedynie opisać mój przypadek.

Miałem seryjne hamulce w Mustangu VI:
-przód: 2 tłoczki, tarcza 330mm
-tył: 1 tłoczek, tarcza 320mm niewentylowana

Z 200km/h trzeba było hamować na raty, to były spowalniacze nie hamulce

Kupiłem zestaw od 5.0:
-przód: 4 tłoczki, tarcza 350mm
-tył: 1 tłoczek, tarcza 320 mm WENTYLOWANA (różnica to inna tarcza i jarzmo zacisku)
+założyłem oryginalne klocki

Pojeździłem trochę na tym zestawie i różnica w stosunku do oryginalnych hamulców jakaś była, ale nadal mogłem je zagotować podczas szybkiej jazdy miejskiej.

Poczytałem trochę o klockach, mamy EBC żółte (bardziej sportowe) i EBC czerwone (mniej sportowe)
Założyłem te EBC czerwone i w porównaniu do oryginalnych klocków różnica w jeździe to niebo a ziemia. Raz nawet byłem autem na torze i te klocki dały radę (podczas gdy na oryginalnym zestawie po jednym hamowaniu miałbym koniec jazdy).

Morał z tego jest taki, że większe znaczenie ma klocek, a nie marka tarczy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Mon, 18 Aug 2025 - 20:55
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Ja natomiast założyłem najtańsze klocki hamulcowe jakie były bo tylko takie w danej Minucie były na sklepie ( 4 max). Auto to S klasa ponad dwie tony, tarcza to nawiercane ATE i siedzą już dwa lata i nic się nie dzieje biggrin.gif mało jerzdżone ale ostro.

Jako ciekawostka


--------------------
Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 03 September 2025 - 19:23