![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 24 June 2021 Skąd: Olsztyn ![]() |
Witam. Jestem w trakcie budowania auta do wyjazdów na tor. Z racji lokalizacji raczej Białystok , Modlin jako najczęstsze lokalizacje przynajmniej na poczatek. Zastanawia mnie kwestia bocznych przednich szyb z poliwęglanu. Jak to się ma do przepisów na takich trackdayach. Czy przechodzi się bk przed treningami czy trackdayami? Widziałem na zdj z różnych imprez auta które miały boczne szyby nie oryginalne. Dlatego liczę na wypowiedz tych osób które maja doświadczenie w tym temacie.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Kazdy cykl ma swoj regulamin, ale zazwyczaj jedziesz jak chcesz. Track days to zawsze wycieki i czasem halas.
Ja przy okazji zapytam jaka grubosc i czego na szybe przednia. Jaka grubosc do 250kph a jaka do 350kph -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 24 June 2021 Skąd: Olsztyn ![]() |
Ja myśle że prędkości na w/w torach to nie przekroczą 140km/h. Przynajmniej tyle widziałem podczas oglądania onboardow. Właśnie te regulaminy czytam ale jednak się zastanowiłem skoro ludzie na poliwęglanie jeżdżą. Jadę jak chce tzn że nie wnikają zbytnio i startuje bez problemu? Interesują mnie tylko boczne od drzwi kierowcy i pasażera. Nadwozie 2-drzwiowe. Czołowa jest oryginalna
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tak jedziesz czym chcesz. Łodz przewiduje realne 150kph wiec szyba z zapasem pod 250kph wypadaloby zwazywszy okazjonalne pomiary 100-200 na innych torach
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie tyle tor co regulamin danego trackday'a ma znaczenie. Nie wiem co na torach o których piszesz się odbywa. Ale z tych amatorskich co ja bywałem (Drivecup, SuperOS Kielce, HothatchCup, Trackamsters, Raceday, Classicautocup, Italian Trrack Day, treningi na Kielcach i Jastrzębiu) to jedynie na Drivecup jest jakieś szczątkowe BK. I szyby poliwęglanowe boczne są dopuszczone, grubosci min mnie ma określonej. Na innych w ogóle nikt auta nie ogląda, wszystko na "oświadczenie" .
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 24 June 2021 Skąd: Olsztyn ![]() |
Nie tyle tor co regulamin danego trackday'a ma znaczenie. Nie wiem co na torach o których piszesz się odbywa. Ale z tych amatorskich co ja bywałem (Drivecup, SuperOS Kielce, HothatchCup, Trackamsters, Raceday, Classicautocup, Italian Trrack Day, treningi na Kielcach i Jastrzębiu) to jedynie na Drivecup jest jakieś szczątkowe BK. I szyby poliwęglanowe boczne są dopuszczone, grubosci min mnie ma określonej. Na innych w ogóle nikt auta nie ogląda, wszystko na "oświadczenie" . No i to jest dla mnie bardzo wyczerpująca odpowiedź. Dzięki! Ciągnąć temat dalej jak rozwiązać można przy poliweglanie szyby bez ramek. Widziałem kiedyś w jakimś aucie stelaż z aluminium. Ktoś kto ma to zrobione poratuje zdjęciem lub radą? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Są różne przykłady jak to zrobić np
https://www.youtube.com/watch?v=SWrQOImnPtI Ja widziałem auta z bezramkowymi - bez ramek , lata dynda taka szybka , wysysa ją na zewn , ale jedzie . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Fri, 08 October 2021 ![]() |
Jeżeli chodzi o czołową to tylko w RX można, pozostałe boczne przednie boczne tylne i tylna jest dopuszczana wszędzie.
Żeby nikt się do Ciebie na BK nie przyczepił to grubość min 3.8mm, jak slider to wymiar tylko 150x150 Montaż tylko w oryginalne miejsce i ew. na wkręty plastikowe - żadne nity. Podczas wypadku nie może utrudnić wyrwania danej szyby ręką. Jak drzwi bez ramek np. e36 coupe to nie można robić uchwytów tylko poliwęglan profilowany. Generalnie to musi być poliwęglan lity LEXAN - jako jedyny jest FIA Polecam MSF - motorsportfactory.pl Marcin Pinocy lub inter-rally.pl |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jaka grubość lexanu litego na czołową?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Fri, 08 October 2021 ![]() |
Trzeba było by poszukać w regulaminie, ale z tego co pamiętam chyba 8mm.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Moje pytanie nie dotyczy regulaminów tylko praktyki pozaregulaminowej. Jaka grubość lexan i dlaczego lexan, dlaczego nie plexi, z której są szyby w samolotach i czym pokryć to w praktyce, żeby nie rysowało się zbyt łatwo?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
Sprawdźcie sobie w plastics group plekse. Mają taką co się fchu* mniej rysuje.
"Hard coated" -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Fri, 08 October 2021 ![]() |
Moje pytanie nie dotyczy regulaminów tylko praktyki pozaregulaminowej. Jaka grubość lexan i dlaczego lexan, dlaczego nie plexi, z której są szyby w samolotach i czym pokryć to w praktyce, żeby nie rysowało się zbyt łatwo? Praktyki pozaregulaminowej nigdy nie uznawałem, wiec nie wiem. Dlaczego lexan ? A no właśnie dlatego "Praktyki pozaregulaminowej nigdy nie uznawałem, wiec nie wiem." ...... i czym pokryć to w praktyce, żeby nie rysowało się zbyt łatwo? Lexan utwardzany - droższy ale nie rysuje się i nie robi się mleczny |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
To znaczy, że prawdopodobnie moje pytanie nie jest kierowane do Ciebie, ale dziękuję za chęć pomocy.
Ktoś wyjaśni dlaczego lexan się nadaje na szybę czołową, a plexi nie? Jakie grubości obu materiałów mają sens? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Fri, 08 October 2021 ![]() |
To znaczy, że prawdopodobnie moje pytanie nie jest kierowane do Ciebie, ale dziękuję za chęć pomocy. Ktoś wyjaśni dlaczego lexan się nadaje na szybę czołową, a plexi nie? Jakie grubości obu materiałów mają sens? "Lekkie szyby" w motor sporcie mają mało wspólnego z wagą, a dużo więcej z bezpieczeństwem. Plexi pęka podczas wiercenia czy też załamania, a lexan żeby pękł musi być w jednym miejscu kilkukrotnie łamany |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Cześć osób rozważa czy montować szybę czołową czy jeździć bez szyby i chyba mało który wybiera szybę ze względów bezpieczeństwa. Natomiast dyskomfort jazdy bez szyby i pewne niedogodności w niekorzystnych warunkach atmosferycznych czy to na torze czy na lawecie skłaniają niektórych do montażu szyby czołowej lekkiej na ile to możliwe. Moje pytanie o materiały i ich grubość nie ma charakteru filozoficznych rozważań na temat ich sensu w ogóle tylko konkretnie w celu rozjaśnienia tematu mi i być może też kilku innym zainteresowanym. Jeśli dysponujesz wiedzą w tym zakresie i chciałbyś się podzielić to nie musisz się wstydzić i ciągnąć za język tylko napisz po prostu coś co może się komuś przydać.
Widzę w USA robią szyby do samochodów czołowe i z plexi i z poliwęglanu. Pytanie dlaczego samoloty nie mają poliwęglanowych, a do samochodów się rekomenduje takowe? P.S. To może się komuś przydać: https://www.acwmotorsportplastics.co.uk/ -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Plexi pęka tworząc ostre kawałki - kwestia bezpieczeństwa.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
To dlaczego w samolotach jest plexi a nie pw?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
To dlaczego w samolotach jest plexi a nie pw? pewnie dlatego, że jak samolot ma awarię to najmniejszym problemem jest to, z czego są zrobione szyby ![]() -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
To dlaczego w samolotach jest plexi a nie pw? Może dlatego, ze w samolotach rzadko masz sytuację mocnego uderzenia akurat precyzyjnie w okno. A, jak pisze kolega powyżej, jeśli ona nastąpi, to plexa jest najmniejszym problemem. Poza tym w samolotach chyba nie stosuje się cienkiej plexy jednowarstwowej? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 08:52 |