Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Szybka zmiana biegów
eugeniuszg
post Tue, 20 Sep 2011 - 15:33
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 20 September 2011





Witam
Czytałem, że najlepszą techniką na błyskawiczną zmianę biegów jest nieodejmowanie nogi z pedału gazu ale boję się, że przekręce silnik.
Moglibyście mi podpowiedzieć jak startujecie na zawodach 1/4 mili?
Ja niestety albo pale sprzęgło albo przy zmianie biegów jakby mi samochod "hamuje" na moment.

A jeżeli teren jest nierówny to przy starcie trzymacie sprzęgło w fazie brania i trzymacie obroty? Nie uszkadza się w tym momencie sprzęgło?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 20 Sep 2011 - 15:33
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mAbZ
post Tue, 20 Sep 2011 - 16:21
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Nie przekręcisz silnika tak szybko, po prostu zmieniasz bieg trochę wcześniej,
za to po zmianie nie masz spadku obrotów.

Jeździłem tak Type-Rem. Wada takiej jazdy to dużo większe obciążenie/zużycie skrzyni.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Tue, 20 Sep 2011 - 16:23
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





zmieniam biegi w międzygazie od zawsze i nigdy nic silnikowi się nie stało

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Tue, 20 Sep 2011 - 16:48
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Ale tu nie chodzi o międzygaz (=przy redukcji)
lecz o wkładanie wyższego biegu z pedałem gazu w podłodze, bez najmniejszego odjęcia.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Tue, 20 Sep 2011 - 16:54
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





CYTAT(mAbZ @ Tue, 20 Sep 2011 - 16:48) *
Ale tu nie chodzi o międzygaz (=przy redukcji)
lecz o wkładanie wyższego biegu z pedałem gazu w podłodze, bez najmniejszego odjęcia.


no ja o tym właśnie mówię i tak to nazywam, ale może błędnie nazwa dobrana laugh.gif

o już na wiki poczytałem i źle to nazywam laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Tue, 20 Sep 2011 - 16:56
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





przy wprawie (zależy jeszcze od typu auta) zmieniając 200 - 100 RPM przed odcieciem, nie uderzysz w odciecie co byłoby stratą. Generalnie cała trudność w obsłudze sprzęgła - bieg trzeba zacząć zmieniać zanim wysprzęglisz do konca i wbijać kolejny też na częściowo odpuszczonym sprzęgle. Innymi słowy - trzeba w takim przypadku zapomnieć o całkowitym wciskaniu sprzegła - jesli ma to przynieść korzyść - zagrozenie dla synchronizatorów duże bo nieprecyzyjne wysprzęglenie i bardzo obciążasz synchronizator, podobnie jak nieprecyzyjne "włożenie" biegu. Technike bardzo fajnie opisał Sobiesław Zasada w jednej ze swoich książek o rajdowym prowadzeniu samochodu. Polecam lekturę !
Dodam jeszcze że najwięcej można zyskać w aucie RWD bo sie dobrze dociązy wtedy oś napędzaną i jest pełne przyspieszenie bez poślizgu przy zmianie 1-2 (zalezy od mocy auta)


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eugeniuszg
post Wed, 21 Sep 2011 - 22:27
Post #7


Rookie
Dołączył: Tue, 20 September 2011





wczoraj trenowałem i cały czas mam kłopoty ze startem. Cały czas poślizg albo pale sprzęgło z poślizgiem.
samochód to civic b16a2, vtec od 5000. Próbowałem ruszać i z 5000 i z 4500, 4000 i nigdy nie ma optymalnie.
Jak sprzęgło puszczam błyskawicznie to ślizganie, jak wolniej to lepiej ale i tak źle.

Tak się teraz zastanawiam czy ja mam startować np z 5000 i trzymać cały czas te 5k aż wystartuje jakoś? Bo ja to jakoś puszczam sprzęgło i dodaje gaz w podłoge szybko.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Wed, 21 Sep 2011 - 22:41
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Strzel ze sprzegla, wtedy obroty spadna od tych ustawionych, spore obciazenie ale najefektywniej sie tak rusza. Mozesz sprobowac tez ruszyc z recznego. Napinasz bude, puszczasz reczny i gaz. tongue.gif


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cienki
post Wed, 21 Sep 2011 - 23:29
Post #9


User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: co chwilę gdzie indziej





Motyw z ręcznym jest niezły. Kasują się luzy w układzie napędowym i skrzynia nie dostaje tak po dupie jak przy strzelaniu ze sprzęgła kiedy auto wolno sobie stoi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciu$
post Thu, 22 Sep 2011 - 00:29
Post #10


Super User
Dołączył: Sat, 05 July 2008
Skąd: Białystok





CYTAT(eugeniuszg @ Wed, 21 Sep 2011 - 22:27) *
wczoraj trenowałem i cały czas mam kłopoty ze startem. Cały czas poślizg albo pale sprzęgło z poślizgiem.
samochód to civic b16a2, vtec od 5000. Próbowałem ruszać i z 5000 i z 4500, 4000 i nigdy nie ma optymalnie.
Jak sprzęgło puszczam błyskawicznie to ślizganie, jak wolniej to lepiej ale i tak źle.

Tak się teraz zastanawiam czy ja mam startować np z 5000 i trzymać cały czas te 5k aż wystartuje jakoś? Bo ja to jakoś puszczam sprzęgło i dodaje gaz w podłoge szybko.

To może czas zainwestować w porządne opony?
Civic z B16 (zakładam, ze posiadasz serie) nie jest jakimś nadzwyczajnym potworem, żeby potrzebne były jakieś kosmiczne techniki na starcie. Zamiast ładować gaz w podłogę od startu lepiej trochę odpuścić, bo jak sam zauważyłeś auto smaży laka aż milo.
Co do pomysłu z ręcznym, 90% Civicow jest zgnite do tego stopnia, ze przy takich ewolucjach tylna os zostanie w miejscu, wtedy to co najwyżej w wyścigach rydwanów można startować biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gorolm3
post Thu, 22 Sep 2011 - 08:35
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sat, 10 January 2009
Skąd: Poznań





Również moge polecić jazde z ''międzygazem w góre",efekt taki ,że śmiało zyskujesz conajmniej pół długości auta nad przeciwnikiem który tego nie robi biggrin.gif


--------------------
e30 is m4x race car
e30 is m42 daily
e36 is m42 daily
e46 is m4x compot daily/competition
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 22 Sep 2011 - 09:57
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Najlepsze starty Type-Rem miałem zdaje się z 3500 obr. (VTEC standardowy, przy 5800)
Sprzęgło i gaz szybko, ale stopniowo, do minimalnego uślizgu kół.

Ja po prawej w CTR '02 - teoretycznie powinien być wolniejszy od tego po lewej '05:
http://www.youtube.com/user/mabz25#p/u/38/63fK85_RTQA


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 22 Sep 2011 - 10:39
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(mAbZ @ Thu, 22 Sep 2011 - 09:57) *
Ja po prawej w CTR '02 - teoretycznie powinien być wolniejszy od tego po lewej '05

Obaj wiemy, ze to marketingowa bzdura smile.gif


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 22 Sep 2011 - 11:29
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Nie miałem na myśli danych fabrycznych biggrin.gif tylko że miał lepszy wydech BC, ja tylko cat-back Supersprint.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eugeniuszg
post Thu, 22 Sep 2011 - 20:04
Post #15


Rookie
Dołączył: Tue, 20 September 2011





dziękuje serdecznie za pomoc, sporo treningu przede mną

Pozdrawiam!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 14:07