![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 20 September 2011 ![]() |
Witam
Czytałem, że najlepszą techniką na błyskawiczną zmianę biegów jest nieodejmowanie nogi z pedału gazu ale boję się, że przekręce silnik. Moglibyście mi podpowiedzieć jak startujecie na zawodach 1/4 mili? Ja niestety albo pale sprzęgło albo przy zmianie biegów jakby mi samochod "hamuje" na moment. A jeżeli teren jest nierówny to przy starcie trzymacie sprzęgło w fazie brania i trzymacie obroty? Nie uszkadza się w tym momencie sprzęgło? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Nie przekręcisz silnika tak szybko, po prostu zmieniasz bieg trochę wcześniej,
za to po zmianie nie masz spadku obrotów. Jeździłem tak Type-Rem. Wada takiej jazdy to dużo większe obciążenie/zużycie skrzyni. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
zmieniam biegi w międzygazie od zawsze i nigdy nic silnikowi się nie stało
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Ale tu nie chodzi o międzygaz (=przy redukcji)
lecz o wkładanie wyższego biegu z pedałem gazu w podłodze, bez najmniejszego odjęcia. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
Ale tu nie chodzi o międzygaz (=przy redukcji) lecz o wkładanie wyższego biegu z pedałem gazu w podłodze, bez najmniejszego odjęcia. no ja o tym właśnie mówię i tak to nazywam, ale może błędnie nazwa dobrana ![]() o już na wiki poczytałem i źle to nazywam ![]() ![]() ![]() ![]() pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
przy wprawie (zależy jeszcze od typu auta) zmieniając 200 - 100 RPM przed odcieciem, nie uderzysz w odciecie co byłoby stratą. Generalnie cała trudność w obsłudze sprzęgła - bieg trzeba zacząć zmieniać zanim wysprzęglisz do konca i wbijać kolejny też na częściowo odpuszczonym sprzęgle. Innymi słowy - trzeba w takim przypadku zapomnieć o całkowitym wciskaniu sprzegła - jesli ma to przynieść korzyść - zagrozenie dla synchronizatorów duże bo nieprecyzyjne wysprzęglenie i bardzo obciążasz synchronizator, podobnie jak nieprecyzyjne "włożenie" biegu. Technike bardzo fajnie opisał Sobiesław Zasada w jednej ze swoich książek o rajdowym prowadzeniu samochodu. Polecam lekturę !
Dodam jeszcze że najwięcej można zyskać w aucie RWD bo sie dobrze dociązy wtedy oś napędzaną i jest pełne przyspieszenie bez poślizgu przy zmianie 1-2 (zalezy od mocy auta) -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 20 September 2011 ![]() |
wczoraj trenowałem i cały czas mam kłopoty ze startem. Cały czas poślizg albo pale sprzęgło z poślizgiem.
samochód to civic b16a2, vtec od 5000. Próbowałem ruszać i z 5000 i z 4500, 4000 i nigdy nie ma optymalnie. Jak sprzęgło puszczam błyskawicznie to ślizganie, jak wolniej to lepiej ale i tak źle. Tak się teraz zastanawiam czy ja mam startować np z 5000 i trzymać cały czas te 5k aż wystartuje jakoś? Bo ja to jakoś puszczam sprzęgło i dodaje gaz w podłoge szybko. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
Strzel ze sprzegla, wtedy obroty spadna od tych ustawionych, spore obciazenie ale najefektywniej sie tak rusza. Mozesz sprobowac tez ruszyc z recznego. Napinasz bude, puszczasz reczny i gaz.
![]() -------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: co chwilę gdzie indziej ![]() |
Motyw z ręcznym jest niezły. Kasują się luzy w układzie napędowym i skrzynia nie dostaje tak po dupie jak przy strzelaniu ze sprzęgła kiedy auto wolno sobie stoi.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 05 July 2008 Skąd: Białystok ![]() |
wczoraj trenowałem i cały czas mam kłopoty ze startem. Cały czas poślizg albo pale sprzęgło z poślizgiem. samochód to civic b16a2, vtec od 5000. Próbowałem ruszać i z 5000 i z 4500, 4000 i nigdy nie ma optymalnie. Jak sprzęgło puszczam błyskawicznie to ślizganie, jak wolniej to lepiej ale i tak źle. Tak się teraz zastanawiam czy ja mam startować np z 5000 i trzymać cały czas te 5k aż wystartuje jakoś? Bo ja to jakoś puszczam sprzęgło i dodaje gaz w podłoge szybko. To może czas zainwestować w porządne opony? Civic z B16 (zakładam, ze posiadasz serie) nie jest jakimś nadzwyczajnym potworem, żeby potrzebne były jakieś kosmiczne techniki na starcie. Zamiast ładować gaz w podłogę od startu lepiej trochę odpuścić, bo jak sam zauważyłeś auto smaży laka aż milo. Co do pomysłu z ręcznym, 90% Civicow jest zgnite do tego stopnia, ze przy takich ewolucjach tylna os zostanie w miejscu, wtedy to co najwyżej w wyścigach rydwanów można startować ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 10 January 2009 Skąd: Poznań ![]() |
Również moge polecić jazde z ''międzygazem w góre",efekt taki ,że śmiało zyskujesz conajmniej pół długości auta nad przeciwnikiem który tego nie robi
![]() -------------------- e30 is m4x race car
e30 is m42 daily e36 is m42 daily e46 is m4x compot daily/competition |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Najlepsze starty Type-Rem miałem zdaje się z 3500 obr. (VTEC standardowy, przy 5800)
Sprzęgło i gaz szybko, ale stopniowo, do minimalnego uślizgu kół. Ja po prawej w CTR '02 - teoretycznie powinien być wolniejszy od tego po lewej '05: http://www.youtube.com/user/mabz25#p/u/38/63fK85_RTQA -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Ja po prawej w CTR '02 - teoretycznie powinien być wolniejszy od tego po lewej '05 Obaj wiemy, ze to marketingowa bzdura ![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Nie miałem na myśli danych fabrycznych
![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 20 September 2011 ![]() |
dziękuje serdecznie za pomoc, sporo treningu przede mną
Pozdrawiam! |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 14:07 |