![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: Wrocław ![]() |
Witam,
przymieżam się powoli do kolejnej modyfikacji silnika i zwiększenia mocy, ale myślę też o zwiększeniu bezpieczeństwa, a co za tym idzie zwiększeniu trakcji. Mam obecnie założone opony o rozmiarze 235/35/19 na feldze 8Jx19 ET43. Niestety felgi pochodzą z opla signum i mają zaledwie 8cali szerokości ![]() Druga sprawa to dyferencjał. Posiadam zwykły seryjny most o przełożeniu 3,455 bez mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu. Po głowie chodzi mi dyfer ze szperą 45% (przełożenia są dwa 3,455 albo 3,273). Niestety Opel bardzo rzadko wypuszczał samochody wyposażone w taki most, żeby ludzie mający średnie pojęcie o jeździe autem nie pozabijali się i kupili kolejne auto od GM ![]() ![]() -------------------- Opel Omega C 2.5 DTI
Powered by Bayerische Motoren Werke |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 22 June 2008 Skąd: Cieszyn ![]() |
CYTAT Tire - 265/35R19 Section Width: 10.43 in 265 mm Rim Diameter: 19 in 482.6 mm Rim Width Range: 9 - 10.5 in Overall Diameter: 26.30 in 668.02 mm Sidewall Height: 3.65 in 92.71 mm Radius: 13.15 in 334.01 mm Circumference: 82.62 in 2098.5 mm Revs per Mile: 790.8 A wiec dla opony 265 minimalna zalecana szerokosc felgi to 9". Ja bym takie opony nie zakladal na tak waska felge. Czas chyba wymienic felgi ![]() Gdzie mozna dostac taki most - nie wiem. Ale wiem ze na pewno da sie to przerobic. Mozna zakupic szpere z Quaif-a / lub zlecic komus w PL konstruckje takiego LSD... Mysle ze mozliwosci jest wiele. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: Wrocław ![]() |
Felg nie będę zmieniał, bo są ładne, a pozatym ciężko jest wychaczyc jakąś konkretną felgę powyżej 17" do Opla.
Skoro 265/30/19 nie wejdzie, to jaka jest maksymalna szerokośc gumy, którą można załorzyc na 8" felgę? Wiem, że na pewno ponad 245mm, bo na starcyh felgach (7 1/2J x 17) miałem załorzone 245/45/17. ![]() Co do sprzery, to gdzie można przerobic most i ile orientacyjnie kosztuje taka zabawa? ![]() -------------------- Opel Omega C 2.5 DTI
Powered by Bayerische Motoren Werke |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
a myslales o bezpieczenstwie jazdy w koleinach na takim czyms ?
-------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
kogut, Ty masz w tym samochodzie 500-600KM, ze pakujesz kapcie jak do 911 Turbo? Jak wspomnial Kolega wyzej zastanow sie jak bedziesz jezdzil w koleinach na takich kapciach.
ps. Twoj samochod ogolnie przyspiesza jakos?;] Bo na takich kapciach Omega 2.5 to chyba furory nie robi. -------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 22 June 2008 Skąd: Cieszyn ![]() |
Felg nie będę zmieniał, bo są ładne, a pozatym ciężko jest wychaczyc jakąś konkretną felgę powyżej 17" do Opla. Skoro 265/30/19 nie wejdzie, to jaka jest maksymalna szerokośc gumy, którą można załorzyc na 8" felgę? Wiem, że na pewno ponad 245mm, bo na starcyh felgach (7 1/2J x 17) miałem załorzone 245/45/17. ![]() 255 - wiecej bym nie zakladal. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: Wrocław ![]() |
a myslales o bezpieczenstwie jazdy w koleinach na takim czyms ? ..a co to za różnica 235, czy 265 po koleinach? Na forum OKP ludzie którzy mają od 255mm w zwyż piszą, że na takich kapciach o niskim profilu jeździ się o wiele lepiej i nie wozi tak bardzo na koleinach niż na seryjnych 235/45/17 . Podobno przez to, że opona niskoprofilowa jest sztywniejsza. kogut, Ty masz w tym samochodzie 500-600KM, ze pakujesz kapcie jak do 911 Turbo? Jak wspomnial Kolega wyzej zastanow sie jak bedziesz jezdzil w koleinach na takich kapciach. ps. Twoj samochod ogolnie przyspiesza jakos?;] Bo na takich kapciach Omega 2.5 to chyba furory nie robi. ..nie, na razie mam 195KM i 425NM (info), ale już planuję kolejną modyfikacje tak w granicach około 230KM 500NM. Nie wiem co wstawiają do porsche, ale tam jest silinik umieszczony z tyłu (nie mylic z ułożeniem centralnym) i napęd w więszkości modeli jest tylko na tył. Więc pakują kapcie jakie tylko wejdą. Niektórzy zakładają 275/35/18 do omegi 2.0 R4 16v 136KM i jakoś jeżdzą, a czasami nawet uda się kołami zamielic. ![]() Ja zamieżam tylko na tył założyc szersze, z przodu zostawie 235/35/19. Czemu akurat uparłem się na 265/30/19? Bo na 245/35/19 i 255/30/10 były by spore przekłamania na liczniku i BC, nie wspominając o czujnikach ESP, samopoziomowania xenonów, czy o zawieszeniu NIVO. Liczniki w 6-cio cylindrowcyh omegach są kalibrowane pod 205/65/15 i jedyne rozmiary jakie wchodzą w grę to: 235/35/19 - brak przekłamań 265/30/19 - przekłamania w granicy niespełna 1% 275/30/19 - brak przekłamań 285/30/19 - przekłamania w granicy niespełna 1% -------------------- Opel Omega C 2.5 DTI
Powered by Bayerische Motoren Werke |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Nie czepiam sie ale nie szkoda Ci utraty przyspieszenia na takich klocach? Ogolnie wiem, ze z dieslem nie ma lekko (seryjne 1.9TDI 130KM w A4 B6 ma dosc spore problemy z trakcja przy ostrym ruszaniu na 205, 225 ciut poprawia sytuacje) ale wydaje mi sie, ze w pewnym momencie jakich kapci bys nie zalozyl to i tak bedzie problem niestety. Wydaje mi sie, ze najlepsza droga bedzie kupno opon o rozmiarze jaki obecnie masz ale jakis bardziej slickowatych na ulice, moze Toyo T1R? Jesli upalasz tylko od czasu do czasu to autko a normalnie jezdzisz innym to pomysl o Toyo R888 (niezbyt nadaja sie do wjezdzania w kaluze
![]() -------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
utrata osiągów na tak szerokich kapciach bedzie wielka, do tego rozmiar- 19 cali w tym samochodzie to tylko lans i pogarszanie osiągów, trakcji i bezpieczenstwa.
aby osiagnąć pozytywne rezultaty w trakcji i bezpieczeństwie - należałoby założyc 16, max 17 cali, nie szersze niż 225. Oczywiście dobre opony do tego - takie same na obu osiach. zwiekszanie szerokości opony wbrew pozorom wcale nie poprawia bezpośrednio przyczepności a jesli juz to tylko w małych granicach, za to różnica miedzy kiepskimi a dobrymi oponami jest wielka. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: Wrocław ![]() |
utrata osiągów na tak szerokich kapciach bedzie wielka, do tego rozmiar- 19 cali w tym samochodzie to tylko lans i pogarszanie osiągów, trakcji i bezpieczenstwa. aby osiagnąć pozytywne rezultaty w trakcji i bezpieczeństwie - należałoby założyc 16, max 17 cali, nie szersze niż 225. Oczywiście dobre opony do tego - takie same na obu osiach. zwiekszanie szerokości opony wbrew pozorom wcale nie poprawia bezpośrednio przyczepności a jesli juz to tylko w małych granicach, za to różnica miedzy kiepskimi a dobrymi oponami jest wielka. ![]() Nie wiem, czy wiesz, ale w limitowanej sportowej wersji Irmscher Omegi JC Edition 3.2 V6 218KM 290NM manual, montwali właśnie 235/40/18 z przodu i 265/35/18 z tyłu. Gdyby w takiej konfiguracji osiągi drastycznie spadały, to by chyba takich kapci nie montowali. Większej głupoty w życiu chyba nie słyszałem, żeby więszka felga pogarszała trackje, czy bezpieczeństwo ![]() Widac, że nie jesteś w temacie, piszesz, żeby załorzyc 16, albo 17. Jeździłem na seryjnych 225/55/16 i 235/45/17 i powiem Ci, że się dużo gorzej jeździło niż na 235/35/19, czemu? Bo na tamtych oponach auto nie pływało, a wręcz latało po koleinach! Dużo ciężej było wyczuc auto, było bardziej "gumowe". Piszesz o dobrych oponach na 16 miałem załorzone ContiPremiumContact2, a na 17 Micheliny Pilot Sport. Obecnie na 19" założone mam ContiSportContact 2. ![]() Wracjąc do tematu, to co z tą szperą, wie ktoś komu można zlecic taką przeróbkę? Najlepiej, żeby to było gdzieś we Wrocku, albo okolicach. -------------------- Opel Omega C 2.5 DTI
Powered by Bayerische Motoren Werke |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
CYTAT("kogut") Piszesz o dobrych oponach na 16 miałem założone ContiPremiumContact2, a na 17 Micheliny Pilot Sport. Obecnie na 19" założone mam ContiSportContact 2. Wydaje mi się, że ww#296 pisząc o dobrych oponach ma na myśli raczej coś pokroju toyo R888. Wiem, że są beznadziejne na mokrym, ale jeśli nie wystarcza Ci przyczepność na dobrych, zwykłych oponach 235 to tu niestety już nie ma miejsca na kompromisy. -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
ok - chcesz założyć na 19 calową felge o 8 calach srednicy opone 265. - spoko - po co sie ograniczac - po drobnej przeróbce nadkoli jestem pewny ze spokojnie zmiescisz cos 22 cale - szerokośc - pod 300 - ale bedziesz miał wtedy bezopieczne auto i do tego z trakcja!!
![]() Ps. Może sie nie znam ale kiedyś z czystej ciekawości odwiedz tor i założ na probe seryjne koła - zmierz czas. Zreaszta po co tor? - załóż seryjne koła zmierz stoperem czasy - gwarantuje ze nawet przy błedzie stopera czas przyspieszania no na 400 metrów bedzie dużo gorszy. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
Kiedyś w rajdach na 8 calową felgę montowano oponę o szerokości 245, teraz 200. Ciekawe dlaczego? Oczywiście to pytanie retoryczne
![]() Dodam jeszcze, że np. Omega 3000 24V Evo 500 gr.A DTM'91 wyposarzona była w felgi 10x18 - przód i 11x18 - tył, ale przy mocy 410 KM ![]() -------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
A pozatym teraz jest szał na wielkie felgi i runflaty i w ogóle.. A takie koła są gówniane. Do twojego setupu odpowiednie byłyby opony 225 lub 245, na felgach 17", albo jak naprawdę musisz to 18". I na takich auto będzie dużo szybsze niż na 19" z walcami. Wiadomo, że technika idzie do przodu i generalnie pojazdy się rozwijają, ale niekoniecznie w sportową stronę. Teraz to właśnie wciskają ludziom jako "sport" - diesla z bodykitem na wielkich kołach.. ze sportem zwykle mają tyle wspólnego co oglądanie meczu w TV pod piwo i chipsy
![]() ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
CYTAT("Macius") klocach CYTAT("Masius") Wydaje mi sie, ze najlepsza droga bedzie kupno opon (...) jakis bardziej slickowatych na ulice CYTAT("ww#296") utrata osiągów na tak szerokich kapciach bedzie wielka CYTAT("ww#296") lans i pogarszanie osiągów, trakcji i bezpieczenstwa. CYTAT("ww#296") max 17 cali, nie szersze niż 225. Oczywiście dobre opony do tego CYTAT("rennen") takie koła są gówniane. CYTAT("rennen") omega na pewno nie była projektowana do lansowania się na 19" Myślę, że to dobre podsumowanie tematu. -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: Wrocław ![]() |
Wydaje mi się, że ww#296 pisząc o dobrych oponach ma na myśli raczej coś pokroju toyo R888. Wiem, że są beznadziejne na mokrym, ale jeśli nie wystarcza Ci przyczepność na dobrych, zwykłych oponach 235 to tu niestety już nie ma miejsca na kompromisy. Na 17" miałem załorzone Micheliny Pilot Sport (jodełki), na których źle mi się jeździło. Opony były bardzo głośne, a na deszczu trzeba było bardzo uważac, auto latało na koleinach niemiłosiernie. Były też zalety: opony bardzo szybko się nagrzewały i na suchej równej nawieżchni jechało się jak po szynach. Domyślam się jakby wyglądała jazda na toyo R888. ![]() .. - spoko - po co sie ograniczac - po drobnej przeróbce nadkoli jestem pewny ze spokojnie zmiescisz cos 22 cale - szerokośc - pod 300 nic się nie bój, wchodzą bez żadnego przerabiania -> klik ![]() Ps. Może sie nie znam ale kiedyś z czystej ciekawości odwiedz tor i założ na probe seryjne koła - zmierz czas. Zreaszta po co tor? - załóż seryjne koła zmierz stoperem czasy - gwarantuje ze nawet przy błedzie stopera czas przyspieszania no na 400 metrów bedzie dużo gorszy. Może się kiedyś skuszę, ale wydaje mi się, że takim klocem jak omega rewelacji nie będzie, nawet jak pod maską bedzie już z 230-250KM i ponad 500NM. Ok, zmieżę czas na 235/35/19 i jak zmienie na zimówki 205/65/15. ![]() Dodam jeszcze, że np. Omega 3000 24V Evo 500 gr.A DTM'91 wyposarzona była w felgi 10x18 - przód i 11x18 - tył, ale przy mocy 410 KM ![]() moc to nie wszystko, nie zapominaj o momencie obr. ...Do twojego setupu odpowiednie byłyby opony 225 lub 245, na felgach 17", albo jak naprawdę musisz to 18". I na takich auto będzie dużo szybsze niż na 19" z walcami. [...] Teraz to właśnie wciskają ludziom jako "sport" - diesla z bodykitem na wielkich kołach.. [...] a omega na pewno nie była projektowana do lansowania się na 19" ![]() Kiedy mi właśnie nie chodzi o osiągi za wszelką cenę, a o trakcję, stąd właśnie ten post. Niestety Omega, to nie E39 gdzie rozkład mas jest niemal idealny i wynosi gdzieś 50:50. Jechałem kuzyna E39 525d na 225/55/16 i u niego tył jest zdecydowanie bardziej "przedywidywalny" i zbalansowany niżeli u mnie na seryjnych 225/55/16, czy 235/45/17. Dlatego właśnie chciałem założyc szersze opony do tyłu, a czemu uparłem się na 265mm? Pisałem już wcześniej, że jedyne zamiennik jakie można wstawic za 205/65/15 to: 235/35/19 265/30/19 275/30/19 285/30/19 P.S. Nie wiem co teraz ludziom wciskąją w salonach, ale takim Audi R8 V12 TDI to ja bym napewno nie pogardził ![]() Moim zdaniem Omegę zaprojektowali dla chłopów, żeby stała w stodole, rdzewiała i raz w tygodniu w niedzilę do kościoła podjechac, i jeszcze kilka razy do roku kartofle zawieźc na giełdę sprzedac ![]() Myślę, że to dobre podsumowanie tematu. Reasumując, pytanie moje brzmiało, czy jest możliwe załorzenie opony 265/30/19 na felgę 8x19" i czy można przerobic mechanizm różnicowy w dyfrze, żeby zrobic szperę rzędu: 30-45%. Nie o takie odpowiedzi mi chodziło ![]() ![]() -------------------- Opel Omega C 2.5 DTI
Powered by Bayerische Motoren Werke |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
moc to nie wszystko, nie zapominaj o momencie obr. 410KM przy 9300obr/min 340Nm przy 7500obr/min -------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Samochód napedza moment NA KOŁACH a nie NA SILNIKU a za moment NA KOŁACH odpowiedzialne sa przełożenia - dlatego nawet jesli masz 500 nm na silniku objedzie Cie auto o momencie nawet dwukrotnie mniejszym ale wiekszej mocy. Auto które cie objedzie - zakładając że ma porównywalna wagę bedzie miało wiekszy moment NA KOŁACH i jednocześnie mając wiekszy moment NA KOŁACH będzie potrzebowało lepszej przyczepności - opona-nawierzchnia niż TY pomimo że ma dwukrotnie mniejszy moment na silniku.
-------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 14 July 2008 Skąd: Wrocław ![]() |
Przestancie wywyższac silniki benzynowe nad dieslem, bo to nie ma najmniejszego sensu. Każdy ma swoje wady i zalety. Tutaj macie ciekawy filmik, który z pewnościa was zainteresuje.
Powiedzcie lepiej co z tą blokadą mechanizmu różnicowego w dyfrze. Do kogo się zgłosic? -------------------- Opel Omega C 2.5 DTI
Powered by Bayerische Motoren Werke |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 October 2007 Skąd: SMI ![]() |
Z tego co pamiętam, był kiedyś test na torze BMW e39 (chyba m5) i sprawdzano różne konfiguracje felg i ogumienia. Samochód jeździł na felgach 17", 18" (seria w m5 chyba) i 20". Co ciekawe najlepsze czasy osiągnął na 17 calowych felgach. Tłumaczono to później, że ścianki opon powinny się lekko wyginać na zakrętach. Zbyt niski profil powoduje szybsze zrywanie przyczepności, ponieważ opona o wiele słabiej pracuje na feldze.
Faktem jest że na niższym profilu czuć lepszą kontrolę nad samochodem, jest on bardziej bezpośredni, ale w przypadku większych przeciążeń szybciej traci przyczepność. Odnośnie szerokości opon, zostań z tyłu przy 235, bo nie widzę opcji żeby wsadzić 265 na 8 calową felgę. Poza tym będzie mniejsza masa nieresorowana i wirująca, więc na pewno będzie lepiej prowadzić niż na 265. Twój wybór, lans albo właściwości jezdne. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 29 July 2025 - 16:49 |