![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
Witam . Jak mozna rozpoznac po sperze ile ma % ?? Jest jakis sposób ?? Mam okazje kupic szpere ( podobno 50 % ) Za dobra kase. Jak procentwo wychodzily szpery ?? ( 25 , 50 , 75 ? ) . Drugie pytanie czy Dyfer z e36 325 ma takie same przelozenia jak w 323 ? czyli 3.15 ??
Z góry dziekuje za Odp. -------------------- usunieto sygnature komercyjną
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Fabrycznie szpery miały 25% (dla "cywilnych" modeli)
EDIT: mój błąd... Wszystkie seryjne szpery w E36 miały 25% |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 19 June 2005 Skąd: GSi LAND ![]() |
A jak poznać czy mam szpere z cywila czy z M3?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Fri, 09 April 2004 ![]() |
to dziwne bo ja wyczytalem ze m5 ma 25% :
-------------------- M5 E39,SLK 230 KOMPRESSOR
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
CYTAT("Miras":18fgvp4a) A jak poznać czy mam szpere z cywila czy z M3?
Jeśli chodzi o cały most to najłatwiej po flanszy na wał - M3 ma na 6 śrub, pozostałe E36 na 4. Teoretycznie mógł ktoś włożyć szperę z M3 do zwykłego mostu lub flanszę z 325 do mostu M3, ale w praktyce jest to mało realne bo mało kto się tego podejmie |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
CYTAT("nonam3":203kk8qs) Witam . Jak mozna rozpoznac po sperze ile ma % ?? Jest jakis sposób ??
wydaje mi sie ze jakby sie wzieło dwa klucze dynamometryczne to dałoby rade sprawdzic % szpery pierwszy problem to jest to ze kluczami trzeba jakos zlapac za flansze jeden klucz rozkrecamy na max moment a drugi rozkrecamy do takiego momentu az bedziemy w stanie przekrecic flanszami wzgledem siebie -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
OK, teoretycznie tak, ale po pierwsze musisz złapać dokładnie za środek flanszy i tu jest problem, a po drugie sam wynik nic ci nie powie bo trzeba by znać jaki moment odpowiada jakiej szperze, no i chyba stopień zużycia też może fałszować wynik ale to chyba zaleta bo widać czy szpera trzyma serię. Ale to tylko teoria bez porównania kilku mostów...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Wszystkie szpery BMW mają 25%. Nie ma 40% oryginalnych.
-------------------- E36 M3 3.0 Turbo - było 425KM/572Nm teraz jest więcej
E39 M5 - 400KM/500Nm Impreza STi (bug) - 423KM/510Nm |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Os_ dzięki, RealOEM twoim (moim) przyjacielem... Wszystkie seryjne szpery w E36 miały 25% . Posta poprawiłem co by ktoś się nie pomylił jak ja, polegając na niesprawdzonym źródle...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
Jutro jade po ten dyfer jak mozna sprawdzic czy szpera jest w bdb stanie ? czy nie przepuszcza ? dyfer jest wyciagniety z auta . Jak szpera bedzie dobra to nie bedzie sie dało obracac jedna strona gdy druga bedzie zablokowana ?? ( jesli bedzie sie dało oznacza to, ze przepuszcza ?? ) przepraszam za lamerskie pytania ale niechce kupic jakiegos szrota .
Aha dyfer 3.15 bedzie zamontowany w 323i , o ile skróca sie biegi ?? auto bedzie szybsze do 100 ?? ( orginalny dyfer ma 2,93) Z góry dziekuje za odp. -------------------- usunieto sygnature komercyjną
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
CYTAT("nonam3":3e46v61i) Jutro jade po ten dyfer jak mozna sprawdzic czy szpera jest w bdb stanie ? czy nie przepuszcza ? dyfer jest wyciagniety z auta . Jak szpera bedzie dobra to nie bedzie sie dało obracac jedna strona gdy druga bedzie zablokowana ?? ( jesli bedzie sie dało oznacza to, ze przepuszcza ?? ) przepraszam za lamerskie pytania ale niechce kupic jakiegos szrota .
Aha dyfer 3.15 bedzie zamontowany w 323i , o ile skróca sie biegi ?? auto bedzie szybsze do 100 ?? ( orginalny dyfer ma 2,93) Z góry dziekuje za odp. dokładnie jak piszesz .jesli szpera trzyma to nie moze dac sie recami przekrecic jedna strona jesli druga jest nie ruchoma.obie flansze powinny krecic sie zawsze w ta sama strone czy bedzie szybszy do 100 to nikt ci nie powie.biegi sie skróca ale nie za duzo ; szybko o tym skróceniu zapomnisz . byc moze zeby zlapac 100 bedziesz musiał wrzucic 3 a kazda zmiana biegu to "strata czasu" no chyba ze teraz tez juz musiałes wrzucuc 3 to moze nie bedzie tak zle -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 14 March 2006 Skąd: Katowice/Hull UK ![]() |
CYTAT("Os_":2rdzk7i9) Wszystkie szpery BMW mają 25%. Nie ma 40% oryginalnych.
A nie jest tak, ze e46 m3 ma elektroszpere, ktora nie ma na stale ilus tam %, tylko w zaleznosci od sytuacji potrafi sie zblokowac do 100%? |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
CYTAT("Juras325":2apyh1al) CYTAT("Os_":2apyh1al) Wszystkie szpery BMW mają 25%. Nie ma 40% oryginalnych. A nie jest tak, ze e46 m3 ma elektroszpere, ktora nie ma na stale ilus tam %, tylko w zaleznosci od sytuacji potrafi sie zblokowac do 100%? jaka znowu elektroszpere elektroszpera to zaspawany dyfer a fabryka raczej takich rzeczy nei robi szpera która blokuje w zależnosci od sytuacji to wiskoza ale e34 m3 raczej ma cierna -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("kamil.k":3g7tjsx4) CYTAT("Juras325":3g7tjsx4) CYTAT("Os_":3g7tjsx4) Wszystkie szpery BMW mają 25%. Nie ma 40% oryginalnych. A nie jest tak, ze e46 m3 ma elektroszpere, ktora nie ma na stale ilus tam %, tylko w zaleznosci od sytuacji potrafi sie zblokowac do 100%? jaka znowu elektroszpere elektroszpera to zaspawany dyfer a fabryka raczej takich rzeczy nei robi szpera która blokuje w zależnosci od sytuacji to wiskoza ale e34 m3 raczej ma cierna Zgadza się. Takie rozwiązanie jest w nowych M5/6, szpera się blokuje coraz mocniej ale max to (edit: 100%). -------------------- E36 M3 3.0 Turbo - było 425KM/572Nm teraz jest więcej
E39 M5 - 400KM/500Nm Impreza STi (bug) - 423KM/510Nm |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 14 March 2006 Skąd: Katowice/Hull UK ![]() |
http://www.arch2.triger.com.pl/2_17_1662664.html
http://tuning.opole.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30 Zaspawany most i elektroszpera to nie jest to samo. Nie wiem czy sie dobrze wyrazielm z ta elektroszpera, ale w bmw e46 nazywa sie to M Variable Differential Lock. A dziala to tak: http://www.bmwworld.com/models/config/m3_diff.htm Os: [url=http://bmw-nigeria.com/products_detail.cfm?objectid=63A77F25-40CA-72B8-68C2200B03963B36&navid=F6E916F5-3005-BE48-22793E7F1C989D00:3dm1tu3p]tu[/url:3dm1tu3p] jest napisane, ze do 100% |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Juras325":t1gy12qb) http://www.arch2.triger.com.pl/2_17_1662664.html
http://tuning.opole.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30 Zaspawany most i elektroszpera to nie jest to samo. Nie wiem czy sie dobrze wyrazielm z ta elektroszpera, ale w bmw e46 nazywa sie to M Variable Differential Lock. A dziala to tak: http://www.bmwworld.com/models/config/m3_diff.htm Os: [url=http://bmw-nigeria.com/products_detail.cfm?objectid=63A77F25-40CA-72B8-68C2200B03963B36&navid=F6E916F5-3005-BE48-22793E7F1C989D00:t1gy12qb]tu[/url:t1gy12qb] jest napisane, ze do 100% Sorry, mój błąd. -------------------- E36 M3 3.0 Turbo - było 425KM/572Nm teraz jest więcej
E39 M5 - 400KM/500Nm Impreza STi (bug) - 423KM/510Nm |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
CYTAT("nonam3":3hjhg38q) Aha dyfer 3.15 bedzie zamontowany w 323i , o ile skróca sie biegi ?? auto bedzie szybsze do 100 ?? ( orginalny dyfer ma 2,93)
Z góry dziekuje za odp. Mam 3.15 w 328i - ori tez bylo 2.93. Przelozenie jest "krotsze" o ca 8% (3.15/2.93). Mam odcinke na V-ce przy 236 kmh (MIERZONYCH - na hamowni czy GPS) Teoretycznie auto powinno sie lepiej zbierac na kazdym biegu, ale faktycznie biegi zmienia sie nieco wczesniej. Jedynie przy dlugich trasach na autostradach mozesz byc niezadowolony z wiekszych obrotow na V-ce, jest odrobine glosniej i silnik musi sie krecic na wyzszych obrotach - zuzycie silnika i paliwa moze byc wieksze... ale zawsze jest cos za cos. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
po ostatnim zlocie na Bmw Podbeskidzie , i moim debiucie w paleniu gumy na zlotach stanołem przed faktem ze szpera 25% to nie jest to o czym marzyłem .
Musze zaciesnić szperę i nie mówie tu o elektro szperze (spawaniu dyfra) choć mam mój stary dyfer, bo nie chce szpery 100% tylko około 40-50%. Czy ktoś juz to robił?? jesli ktoś ma juz jakies doświadczenie ,to skorzystam ze wskazówek. Wstępnie szukałem tematu na tym forum ,ale nie konkretów o które mi chodzi. Zastanawiam się czy nie można utwardzić tej dociskajacej płytki spręzyny przez dodanie podkładki w celu skrucenia(utwardzenia spręzyny)?? jeszcze jedno :czy ktoś wie ile NM trzeba do przekręcenia szpery 25%??? i która strona w mechaniżmie jest na sztywno bo nie pamietam ,a nie bede rozbierał aby sie dowiedzieć. chodzi o sprawdzenie jej sprawności aby mieć pogląd ile będzie po przeróbce. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Na beemka klub kiedyś ktoś oferował takie usługi. Zdaje sie ,że koszt 500pln
-------------------- QUATTRO ist fur sissies
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
Na beemka klub kiedyś ktoś oferował takie usługi. Zdaje sie ,że koszt 500pln tam nie ma napewno nic skomplikowanego , potrzebuje tylko kilku informacji. więc poco przepłacać 500zł ??? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 10:29 |